Профорієнтаційне заняття з елементами тренінгу «Твоє яскраве майбутнє»

Про матеріал
Заняття з елементами тренінгу «Твоє яскраве майбутнє» спрямоване на активізацію інтересу учнів до самостійного вибору майбутньої професії на основі індивідуальних властивостей, схильностей, здібностей та вимог до сучасного ринку праці. Заняття розраховано на учнів 9–х-11-х класів.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Профорієнтаційне заняття з елементами тренінгу

«Твоє яскраве майбутнє»

 

C:\Users\Marya\Desktop\51191923_235388250675778_1956460575168921600_n.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала:

практичний психолог

Кухар М.Л.

 

 

 

 

 

АНОТАЦІЯ

 

«Оберіть собі роботу до душі, і Вам не доведеться працювати жодного дня у своєму житті».

Конфуцій

 

Вибір професії – одне з найвідповідальніших рішень, які приймає людина. Особливо гостро це питання постає у старшому шкільному віці. І відповідь на нього повинні знайти лише самі учні.

Заняття з елементами тренінгу «Твоє яскраве майбутнє» спрямоване на активізацію інтересу учнів до самостійного вибору майбутньої професії на основі індивідуальних властивостей, схильностей, здібностей та вимог до сучасного ринку праці. Заняття розраховано на учнів 9–х-11-х класів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета:

  • активізувати й розширити знання старшокласників про різноманітний світ професій;
  • підготувати учнів до вибору майбутньої професії;
  • формування усвідомленого ставлення учнів до дослідження і вирішення проблеми самостійного вибору майбутньої професії: самооцінка індивідуальних можливостей і їхнє співвідношення з вимогами різного типу професійної діяльності на ринку праці;
  • актуалізація проблеми успішного вибору професії.

 

Цільова група: учні 9-х-11-х класів.

Час проведення заняття: 45 хвилин.

 

ХІД ЗАНЯТТЯ

 

  1. Привітання

Добрий день! Вітаювсіхприсутніхв на нашому занятті з профорієнтації, яке має тему: «Твоє яскраве майбутнє».

У житті кожної людини є момент, коли необхідно прийняти для себе одне з найважливіших рішень – вибрати справу до душі за покликанням, тобтопрофесію. Вибір професії недаремно називають другим народженням людини.

Пройде зовсім небагато часу, і вам доведеться вибирати свій шлях у житті. І шлях цей почнеться з перехрестя, від якого розходяться не на три дороги, як у казці, а 50 тис. доріг – саме стільки зараз існує професій. І дуже важливо не помилитися у виборі шляху..Адже від цього вибору залежить багато чого: і матеріальний достаток, і коло спілкування, і інтереси, і щастя в житті.

З цього приводувідомий український педагог К.Ушинський писав: «Якщо ви вдало виберетепрацю і вкладете в неї душу, то щастя саме вас знайде». Для свідомого ісамостійного вибору професії необхідні знання і наявність багатьох можливихваріантів вибору, уявлення про те, яких особистісних якостей, здібностейвимагає та чи інша професія, які можливості вони забезпечують для професійної кар’єри і чи є попит на спеціалістів за тією чи іншою професією наринку праці.

Як зробити правильний вибір, куди  і на кого йти вчитися далі? Як зорієнтуватися в та вибрати серед них ту, яка допомогла б успішно розпочати самос­тійну трудову діяльність сьогодні ми поговоримо на нашому занятті.

 

  1. Вправа «Бінго»

На силуеті людини напишіть:

Права рука –в дитинстві я мріяв стати  ….

Ліва рука – в майбутньому я себе бачу…..

Права нога – чого маю навчитися…

Ліва нога –моє хоббі….

Голова – моя мрія….

Силуети людини були 4 кольорів, кожен із них дає характеристику групам учнів у залежності від обраного кольору. Ті, хто обрали:

жовтий колір - Ви станете великими людьми. Факти, цифри, вчасна здача звітів для вас — найголовніше! мрійливі з багатою уявою

зелений  колір - Ви завжди будете виділятися з натовпу. Усе піддавати сумніву й критиці, звичайно, крім вказівок вашого директора.

синій колір — Ви справжні філософи. Ви йтимете лише вам відомими шляхами, не відступаючи від мети, не поспішаючи, але й не зупиняючись, ви відрізняєтеся витонченістю  та хорошим естетичним розвитком.

червоний колір - Ви живете керуючись емоціями. Для вас навколишній світ — загадка. Та і самі ви –загадка, яку навіть самі не можете відгадати .Ви активні , енергійні,дійові та  наполегливі

 

  1. Вправа «Жартівлива вікторина»

Психолог.Я хочу продовжити наше заняття із розминки для мозку. За допомогою її ви зрозумієте, про що ми сьогодні будемо говорити.

  • Хто горить на роботі?(Пожежники.)
  • Перед ким всі люди знімають шапки?(Перед перукарем.)
  • Хто занурюється в роботу з головою?(Водолаз.)
  • Який водій дивиться на землю звисока? (Пілот, льотчик, космонавт).
  • Лікар, який бачить пацієнтів наскрізь, - це ... Хто? (Рентгенолог.)
  • Реаніматор машини - це. Хто?(Автомеханік.)
  • Хто працює зі смаком?(Дегустатори.)
  • Хто грає на публіку?(Актори.)
  • Перукар для трави - це... Хто?(Газонокосильщик.)
  • Людина, що працює з напругою, - це ... Хто?(Електрик.)
  • Хто пізнається в біді?(Рятувальники.)
  • Хто шукає позитивне в злочині і негативне в покаранні? (Адвокат.)
  • Які працівники транспорту володіють вовчим нюхом?(Контролери, які прекрасно полюють на «зайців» - безбілетників.)
  • Самий солодкий майстер - це ... Хто?(Кондитер.)
  • Самий «серцевий» лікар - це ... Хто?(Кардіолог.)
  • Зоряний бухгалтер - це ... Хто?(Астроном.)
  • Спеціаліст по вбивання нервів - це ... Хто?(Дантист, який вбиває нерви в зубах.)
  • Представники якої професії весь час задають молодим людям питання, на які самі знають відповіді?(Вчителі.)
  • Назвіть фахівця, який вміє розбирати каракулі лікарів.(Аптекар.)
  • Художник з почуттям гумору - це ... Хто?Карикатурист.)

 

  1. Вправа «Розкодуй». 

До кожної букви слова «професія» придумати слово-характеристику.

П – ……………………….практичність, професіоналізм, порядність

Р – ……………………….. розум, робітничий, рішучість

О – ………………………..обладнання, обміндосвідом

Ф – ………………………..фанатичність, фантазія

Е – …………………………ерудиція, енергійність

С – …………………………службовий, соціальний,

І – …………………………..ініціативний, інтелектуальний

Я – ………………………….якісний, яскравий

 

  1. Вправа «Прислів’я про працю».

Психолог:Як відомо, існує багато прислів’їв і приказок про працю. У них ідеться про певні особливості трудової діяльності. Наприклад. В одних прислів’ях показано спрямованість праці ( «призначили осла ковалем, він спершу себе  підкував»).

В інших відзначається залежність успіху праці від здібностей і вмінь людини («Не казан варить, а куховарка»). У третіх показано роль дисципліни праці («Відкладай неробство, та не відкладай справ»). У четвертих підкреслюється колективність праці ( «Берися дружно – не буде сутужно»).

Будь ласка, складіть та поясніть як ви розумієте такі прислів’я та приказки:

  1. По роботі майстра пізнають.
  2. Коли за все візьмешся, то нічого не зробиш.
  3. Не навчишся плавати, поки в вуха води не набереш.
  4. Кожен майстер колись був невмілий.
  5. Хотів зробити спішно а вийшло смішно.
  6. Бджола мала, а й та працює.
  7. Без сокири не тесля – без голки не кравець.
  8. У доброго хазяїна й соломинка не пропаде.
  1. Де працюють – мають густо, де гайнують, то там пусто.
  2. Де руки й охота – там скора робота.
  3. Не в тім турбота, що багато робити, а в тім турбота, як її не має.
  4. Робота з зубами, а лінь з язиком.
  5. Чужа праця боком вилізе.
  1. Вправа «Вдалий і невдалийвибірпрофесії»

Зараз ми поділимося на двігрупи. Перша группа має дати відповідь на питання : «Які є наслідк ивдалого вибор упрофесії?»  Друга группа має вказати наслідки невдалого для вас вибору професії.

Приклади відповідей

Вдалий вибір професії

Невдалий вибір професії

Інтерес і зацікавленість у роботі;

Моральне задоволення професійною діяльністю;

Фізичне та психологічне здоров’я;

Удосконалення професійних знань;

Кар’єрне зростання;

Висока заробітна плата;

Авторитет.

Зниження інтересу

Незадоволеність професійною діяльністю;

Перенапруження;

Пасивна адаптація в колективі;

Безробіття;

Витрати коштів на здобуття нової професії;

Стрес;

Неможливість реалізації на ринку праці.

 

  1. Вправа «Орієнтир у майбутнє»

Психолог:У житті кожної людини настає момент, коли необхідно замислитись: «Хто я ? Ким стану в майбутньому ? З якою професією буде пов’язане моє майбутнє життя?». Заповніть ваш перший професійний план, за допомогою нього ви зможете зрозуміти, чи відповідає та чи інша професія у критеріям вашого вибору. Ви можете змінювати інформацію у своєму орієнтирі, залежно від того, як просуваються пошуки.

Вашій увазі – експеримент! Перенесіться на 10 років у майбутнє. Уявіть, що ви закінчили школу і стали висококваліфікованими фахівцями.

  1. Що робитиму?
  2. Де житиму?
  3. Яким буду?
  4. Мої цінності
  5. Труднощі
  6. Місце першої роботи
  7. Навчальний заклад
  8. Можливості кар’єрного зростання
  9. Оплата праці
  10. Стан здоров’я
  11. Навички

Психолог: Плани у різних людей можуть бути непевними, уривчастими або повними, зрозумілими, реалістичні чи фантастичними. Поки це тільки плани, слід проаналізувати їх всебічно, обміркувати також різні прийнятні і можливі варіанти.

Професійні плани з різними варіантами вирішення життєвих проблем є гарною можливістю уникнути стресів від будь-яких невдач. Важливо навчитися бути дослідником своєї життєвої і професійної перспективи, вивчати себе в різних життєвих ситуаціях.

Від себе мені хотілось додати лише одне: якуб професію ви не обрали, бажаю вам станути справжніми людьми, бо життя унас одне, життя – це

Життя – це можливість, скористайся ним.

Життя – це краса, милуйся нею.

Життя – це виклик, прийми його.

Життя – це гра, стань гравцем.

Життя – це багатство, не розтрать його.

Життя – це таємниця, пізнай її.

Життя – це пісня, доспівай її до кінця.

Життя таке чудове, не згуби його,

Це твоє життя, борись за нього.

  1.  Рефлексія  «Я – висловлювання» ( 5 хв.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА

  1. Газета «Психолог» №5 (485), березень 2012. Вид. Шкільний світ.
  2. Газета «Психолог» № 8 (488), квітень 2012. Вид. Шкільний світ.
  3. Мережа Інтернет, сайт: http://klasnaocinka.com.ua/«Притчі в роботі психолога».
  4. Корекційна робота соціального педагога. Ігри та вправи / уклад. Л. В. Туріщева. – Х.: Вид. група «Основа», 2012. – 127 с.
  5. Науково методичний журнал « Шкільному психологу усе для роботи» № 2 (38) лютий 2012. – Х.: Вид. група «Основа».
  6. Психологічні тренінг для школярів. – Х.: Вид. група «Основа», 2012. – 124 с.
  7. Шевченко М.Ф. Тренинг «Профориентация для старшеклассников». – СПб.: Речь, 2007.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
10 січня 2023
Переглядів
776
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку