Профорієнтаційний виховний захід для учнів 11 класів з теми "Я робот та основи робототехніки".

Про матеріал

Матеріал для позакласного заходу проферієнтаційного направлення з формування основ теорії робототехніки в сучаному світі та визначення майбутньої профілізації для учнів 11 класів.

Перегляд файлу

Тема. Я – робот та основи робототехніки.

Мета: формувати в учнів уявлення про зміст і значення праці людей, значення вибору професії для їх майбутнього; розкрити зв’язки між історичним розвитком робототехніки та сучасним «роботизованим» світом; вчити аналізувати, узагальнювати; виховувати сталі норми та правила моралі у відносинах «Я - Робот».

Обладнання: презентація до уроку,  колонки.

Хід заняття

Вступне слово вчителя.. Розповідь вчителя про стилі сучасності. В основному зосередити увагу!!! – футуристичний стиль (розкрити поняття, формувати уявлення про зародження стилю та основ формування його).

  •                   Класичний;
  •                   ретро-стиль;
  •                   гранжевий;
  •                   мультиплікаційний;
  •                   журнальний;
  •                   футуристичний.

 

 

Оголошення теми. «Я – робот та основи робототехніки».

Проблемне питання: Коли виникли перші «роботи»?

  1.               Розповідь вчителя. Такого поняття, як роботи не існувало,  були АВТОМАТОНИ. Виникли дані механізми в XV ст..
  2.               Переглядання відео фрагменту «Байки про роботів».
  3.               Розповідь вчителя: Що рушієм прогресу найчастіше ставали оповідання та фантастичні кінофільми, які давали поштовх для дії тогочасних винахідників.
  4.               Розповідь учнів: Коли вперше з’явилися роботи в кінематографії

  

  1.               INFO-блоки (кожен блок починається з ребуса в якому скрита назва художнього фільму, який допоможе розкрите кожне питання  інформаційного блоку)
  •                 Вчитель оголошує перший блок з питанням: Коли з’явилося слово «РОБОТ»? (відгадка фільм – «робот Чаппі»)

Розповідь вчителя:  Походження слова «РОБОТ», братів Чапек, п’єсу «Россумські універсальні роботи». Розкрити значеня слово «робот» -  це механічна лююдина, яка позбавленя право на кохання та продовження роду в часи війни.

 

  •                 Другий блок з питанням: Які основні закони для роботів? (відгадка фільм – «Я - робот»).

Розповідь вчителя:

Про автора фантаста Айзека Азімова. Його книгу «Три закони робототехніки». Рік видання даного твору.

Перегляд фрагменту з фільму «Я-робот». З оголошенням самих законів.

Доповідь учнів: Три закони робототехніки.

  •                 Третій блок з питанням: Чи можуть роботи замінити людину? (відгадка фільм – «Термінатор»).

Діалог  з класом виділення фізичних характеристик звуку.

Батл – «Людина робот»

Учень класу зачитує власний вірш «Крила»

Прослуховування того самого вірша в обробці притаманній відтворення роботом з адаптацією та без.

Висновки, що з усіх характеристик звуку, така характеристика як Тембр (звукова окраса) притаманна лише людині (на цей час).

  •                 Четвертий блок з питанням: Людина з «апгрейдом» - робот? (відгадка фільм – «Робокоп»).

Знайомство з видатними особами  (доповіді учнів).

Переглядання відео фрагменту – «Життєвий шлях до успіху Оскара Писториуса».

Звернення до історичної довідки. 150років таблиці Д.І.Менделєєва.

Уроки сучасності. Поняття екзоскелету. Основні елементи для екзоскелетів та різниця між ними.

Висновки. Які екзоскелети кращі та чим.

 

  •                 П’ятий блок з питанням: Чи може робот бути повноправним членом суспільства? (відгадка фільм «200-річна людина»).

Перегляд відео фрагменту з фільму «200-річна людина» падіння роботу з вікна та обговорення прав роботів в родинах та відношення до них як повноправних членів суспільства, так чи ні?

Розкрити психологічне формування особистісного «Я» під час зростання людини.

Знайомство з відомими постатями сучасності (розповідь учнів) – робот Софі.

Переглядання відео фрагменту інтерв’ю з телепрограми «Ранок з 1+1».

 

 

  • Шостий блок практичний (обладнання картонні коробки, клей, ножиці, папір, клейка стрічка). Завдання розробити свою модель робота та запропонувати для якої сфери діяльності його використовувати та за яким принципом.
  • Підведення підсумків. Питання:

Переглядання відео «топ 10 професій» пов’язаних з робототехнікою які зараз чи в недалекому майбутньому будуть користуватися попитом на ринку праці.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гордєєва Тетяна
    Дякую. Цікавий матеріал, поданий в доступній формі.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
11 лютого 2020
Переглядів
1290
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку