Матеріал для позакласного заходу проферієнтаційного направлення з формування основ теорії робототехніки в сучаному світі та визначення майбутньої профілізації для учнів 11 класів.
Тема. Я – робот та основи робототехніки.
Мета: формувати в учнів уявлення про зміст і значення праці людей, значення вибору професії для їх майбутнього; розкрити зв’язки між історичним розвитком робототехніки та сучасним «роботизованим» світом; вчити аналізувати, узагальнювати; виховувати сталі норми та правила моралі у відносинах «Я - Робот».
Обладнання: презентація до уроку, колонки.
Хід заняття
Вступне слово вчителя.. Розповідь вчителя про стилі сучасності. В основному зосередити увагу!!! – футуристичний стиль (розкрити поняття, формувати уявлення про зародження стилю та основ формування його).
Оголошення теми. «Я – робот та основи робототехніки».
Проблемне питання: Коли виникли перші «роботи»?
Розповідь вчителя: Походження слова «РОБОТ», братів Чапек, п’єсу «Россумські універсальні роботи». Розкрити значеня слово «робот» - це механічна лююдина, яка позбавленя право на кохання та продовження роду в часи війни.
Розповідь вчителя:
Про автора фантаста Айзека Азімова. Його книгу «Три закони робототехніки». Рік видання даного твору.
Перегляд фрагменту з фільму «Я-робот». З оголошенням самих законів.
Доповідь учнів: Три закони робототехніки.
Діалог з класом виділення фізичних характеристик звуку.
Батл – «Людина робот»
Учень класу зачитує власний вірш «Крила»
Прослуховування того самого вірша в обробці притаманній відтворення роботом з адаптацією та без.
Висновки, що з усіх характеристик звуку, така характеристика як Тембр (звукова окраса) притаманна лише людині (на цей час).
Знайомство з видатними особами (доповіді учнів).
Переглядання відео фрагменту – «Життєвий шлях до успіху Оскара Писториуса».
Звернення до історичної довідки. 150років таблиці Д.І.Менделєєва.
Уроки сучасності. Поняття екзоскелету. Основні елементи для екзоскелетів та різниця між ними.
Висновки. Які екзоскелети кращі та чим.
Перегляд відео фрагменту з фільму «200-річна людина» падіння роботу з вікна та обговорення прав роботів в родинах та відношення до них як повноправних членів суспільства, так чи ні?
Розкрити психологічне формування особистісного «Я» під час зростання людини.
Знайомство з відомими постатями сучасності (розповідь учнів) – робот Софі.
Переглядання відео фрагменту інтерв’ю з телепрограми «Ранок з 1+1».
Переглядання відео «топ 10 професій» пов’язаних з робототехнікою які зараз чи в недалекому майбутньому будуть користуватися попитом на ринку праці.