Урок «Проголошення незалежності України"

Про матеріал

Мета: познайомити учнів з основними подіями, пов'язаними із проголошенням незалежності України, першими кроками розбудови держави, визначними діячами; формувати навички самостійної роботи з текстом підручника, роботи з історичними фактами; розвивати інтерес до вивчення історії своєї держави; виховувати почуття поваги до державних символів та власної держави.

Обладнання: підручник В.С.Власов Вступ до історії Київ, «Генеза» 2018, робочі зошити, презентація, ілюстрації.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Поняття та терміни: акт, декларація, Конституція, президент, референдум, Верховна рада.

Основні дати:

24 серпня 1991р.- ухвалено Акт проголошення незалежності України;

1 грудня 1991р. – проведено референдум;

Вересень 1996р. –запроваджено національну валюту гривню;

28 червня 1996р. ухвалено Конституцію України;

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

 установлювати хронологічну тривалість і послідовність зазначених подій та явищ, співвідносити подію, історичне явище і століття;

 показувати на карті території незалежної України;

 складати запитання щодо перебігу історичної події;

 висловлювати особисте ставлення до історичних подій, явищ і діячів, що пропонують для вивчення.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

Привітання, перевірка присутніх. Емоційне налаштування (Слайд 1)

Хочу побажати вам гарного уроку,

Щоб було цікаво всім нам працювати,

Щоб хотіли дуже всі відповідати.

Щоб допомагало вам вміння міркувати

І дванадцять балів легко заробляти.

Але не дивлячись на те що сьогодні на уроці буде розглянута нова тема ми все таки розпочнемо урок з повторення. Пам'ятаєте ,що на минулому уроці ми говорили про складні, трагічні, героїчні події Другої світової війни. Сьогодні прийшов час повторити і почнемо ми з дат.

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань учнів

I. 2 Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань учнів.

Робота з питаннями (Слайд2)

1.Коли розпочалася Друга світова війна?( 1 вересня 1939р)

2.Назвіть дату початку німецько-радянської війни.(22 червня 1941Р)

3.У якому році Україну було звільнено від нацистів? (28 жовтня 1944р)

4. Травень 1945 – капітуляція нациської німеччини

5.У якому році завершилася Друга світова війна (2 вересня 1945)

6.В якому році бцло звільнено місто Київ(6листопада 1943)

7.Коли було створенно УПА(Українська повстанська армія 14 жовтня 1942р

3. Вправа «Третій зайвий» (Слайд3)

А. Гітлер, Й. Сталін, П. Скоропадський.

війна, окупація, революція.

Хронологічні задачі (біля дошки)(Слайд ;4)

Скільки років минуло між початком і кінцем ІІ світової війни? (1945-1939= 6)

Скільки років минуло від початку ІІ світової вйни ? (2022-1939=83р)

Я хочу представити вашій увазі плакат (зачитати вірш).Йде травень крізь хвилини,дні,роки ,несе нащадкам спогади свої.

Пам'ять .І хотілося б знати коли сьогоднішні учні, коли сьогоднішня молодь згадує ті перекази ,які вони чули від своїх родичів, коли вони пригадують фільми які дивились,коли вони пригадують рядки з віршів ,чи сторінки книжок. От у них пам'ять про війну.що це?.Пам'ять про що?

Я пропоную вам виконати таку вправу продовжити речення (зачитати його) але вибрати тільки дві найголовніші ,найважливіші для вас відповіді. (у вас є чисті листочки ручки напишіть )(Слайд 6)

Формуємо мовленнєву компетенцію (Слайд 7)

Епіграф уроку

В своїй хаті своя правда і сила , і воля!

Т. Шевченко

Бесіда:

1. Як ви розумієте слова Т. Шевченка? (метод « Мікрофон »)

2.Що таке незалежність ?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Формуємо мовленнєву компетенцію

Бесіда :

1.Скажіть , будь ласка , які свята ви любите найбільше?

2.Яке свято відзначає весь український народ 24 серпня?

Учитель читає вірш. (Слайд 8)

Святковий день – 24 серпня ,

Так хочеться усмішок і пісень!

Віднині Україна незалежна.

Запам' ятайте , люди , світлий день!

Учитель. У різні часи українські землі входили до складу Литви, Польщі, Австрії, Румунії, Росії та інших держав. Не одне століття український народ звитяжно боровся за право жити у вільній, незалежній Україні. Тому що, як писав Великий Кобзар, лише «в своїй хаті своя правда і сила, і воля!». Сторіччя боротьби за право жити у своїй незалежній Українській державі не минули марно. Наприкінці ХХ ст. Україна здобула омріяну незалежність.

IV.Повідомлення теми , мети і завдань уроку (Слайд 9-10)

З Конституції України

Стаття 1. Україна є суверенна і незалежна, демократична, соціальна, правова держава.

• Чи залежить від когось наша держава? А чи була залежною раніше?

Як ви розумієте слово «незалежність»? Доберіть до нього синоніми. (воля, самостійність, свобода, суверенітет)

• Сьогодні ми дізнаємося коли Україна стала незалежною, про її розвиток після прийняття незалежності, коли та за яких обставин було прийнято Основний Закон України .

V. Засвоєння нових знань і формування нових навичок

Формуємо інформаційну компетенцію

Робота з відео матеріалом (Слайд 12)

Перед відео поставить завдання учням на що звернути увагу:

« Проголошення незалежності » ( 20 кроків до мрії , крок 18 , 5 хв. )

https://www.youtube.com/watch?v=1bV7pfs2EUA

Бесіда:

1.Що відбулося 19 серпня 1991 р.?

2. Коли і за яких обставин проголошено незалежність України?

3. Що відбулося 1 грудня 1991 р. ?

4.Які нові для вас терміни терміни ви почули?

Робота з термінами. (Слайд 13-14)

Учні виписують у робочі зошити невідомі терміни із підручника.

1. Робота з візуальними джерелами ( презентація)(слайд 15)

• Розгляньте фотографії.

• Чи знаєте ви, коли в Україні святкують День незалежності?

• Як це свято відзначають у нашому селищі?

• З якими державними символами України пов'язали свою святкову ходу громадяни на знімках?

• Якого з державних символів України немає на фотографіях?

• Чи знаєте ви гімн України?

• Для чого потрібні державні символи?

Розповідь учителя. (Слайд 16)

24 серпня 1991 р. вона офіційно отримала свою традиційно вживану назву — Україна. 4 вересня 1991 р. над куполом будинку Верховної Ради замайорів національний синьо-жовтий український прапор, а 28 січня 1992 р. він отри­мав статус державного. (Слайд 17)15 січня 1992 р. державним гімном України стала музика композитора М. Вербицького на слова П. Чубинського «Ще не вмерла України…».

(Слайд 18)19 лютого 1992 р. Верховна Рада затвердила тризуб як малий герб України. Національна символіка перетворилася на державну.

(Слайд 19-20)У вересні 1996р. в обіг запроваджено власну національну валюту –гривню.

Робота з грошовою одиницею

Формуємо інформаційну компетенцію

Робота з відео матеріалом (Слайд 21)

«Прийняття Конституції України» ( 20 кроків до мрії , крок 19 , 4,5 хв. )

https://www.youtube.com/watch?v=rtytGfo-EJU

Словникова робота

Конституція — основний закон держави, який визначає права й обов'язки держави та громадян. (Слайд 22)

Формуємо хронологічну компетенцію (Слайд 22-28)

Розповідь Віки, опираючись на відео презентаційний матеріал , про правління Президентів незалежної України та основні події під час їхнього правління.

Першим Президентом незалежної України став Леонід Кравчук. Його наступниками були: Леонід Кучма, Віктор Ющенко, Віктор Янукович, Петро Порошенко. З 20 травня 2019 р. Президентом України став Володимир Зеленський.

VI. Закріплення нових знань і умінь учнів

Робота з підручником ст 100-101

Картка для редагувань

Діяльність учителя

Формуємо мовленнєву компетенцію

Інтерактивна вправа

Подумайте, що б ви побажали своїй державі у такий непростий час, запишіть свої побажання на аркушах, прикріпіть на дошці та озвучте.

Формуємо хронологічну компетенцію

Хронологічна задача. (Слайд 33)

• Накресліть лінію часу, позначте потрібні дати та розв'яжіть хронологічну задачу.

Скільки років минуло між прийняттям Акта проголошення незалежності України та ухваленням Конституції України? Яку річницю незалежності України святкуватимемо цього року?

1991 1996 2019

1) 1996 – 1991 = 5 років

2) 2019 – 1991 = 28 років

3) https://learningapps.org/watch?v=p06oppo6n22

Вчитель: Звичайно, що ми згадали тільки деякі важливі події з життя молодої Української держави. Але сьогодні з гордістю можемо сказати: так, є незалежна Українська держава зі своєю землею, своїм народом, своїми символами, своєю рідною мовою, традиціями і культурою. (Слайд 34)

Зараз нашій країні як ніколи потрібно бути єдиною та згуртованою. На цілісність нашої держави посягнули вороги і багато наших земляків на сьогодні мобілізовано до лав українського війська. Вони з честю воюють на сході з терористами та російським сепаратистами, відвойовують та захищають кордони нашої держави.

Українська земля пройшла війни та мир, поразки та перемоги, пишалася вірними синами та доньками, чарувала світ своїми запашними паляницями та мелодійними піснями. Вона була і залишається вірною матір'ю українців, які свято шанують і люблять її.

Тільки людина з добрим і чуйним серцем, роботяща і вольова може бути справжнім патріотом і громадянином своєї держави, по-справжньому любити і захищати, відстоювати її інтереси і приносити велику користь. Що більше буде зроблено для цього сьогодні, то краще житимемо завтра, і будемо гідними називати себе українцями. Бо, як сказано в Біблії, «…хто шукає, той завжди знаходить, а хто вірить, тому по вірі його і воздасться». Хай Бог допомагає нам творити своє майбутнє своїм розумом, своїми руками і серцями.

VII. Підсумки уроку

Рефлексія

– Найбільше мене сьогодні вразило …

– Єдине , що мене тепер дивує …

– Для мене цей урок пройшов…

– Наш урок закінчився , але я …

- Як ви зможете використати отримані знання і відомості надалі? Де вони стануть для вас корисними?

Заключне слово вчителя. Ви – майбутнє України. Тож своїми знаннями, працею, здобутками підносьте її культуру. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і незалежність України, поважайте наш народ і нашу мелодійну мову.

Ми Єдина країна! Незважаючи на усі негаразди, що відбуваються зараз, всі ми прагнемо одного – миру, спокою, міцної та квітучої держави та чистого неба над головою.

Діти, на закінчення уроку хочу дати декілька порад: (Слайд 36)

1. Шукай не зупиняйся

2. Іди в перед не оглядайся

3. Сумнівайся і виправляйся

4. Помиляйся, але кайся

5. Удосконалюйся, навчайся

6. І не спіши, і не гайся

7. Любити людей старайся

8. Від зла завжди ти відвертайся

9. Добру лише і Богу поклоняйся

VIII. Домашнє завдання (Слайд 37)

1. Прочитати §

2. На вибір:

- Написати твір на одну із тем : « День народження України» або « Україна – незалежна європейська держава»

- Створити малюнок на тему «Україна незалежна»

Дякую за активну роботу на уроці! (виставлення оцінок) (Слайд 38)

Перегляд файлу

 

C:\WINDOWS\Temp\Rar$DI04.547\02.jpg 

 

 

Конспект уроку

з історії України (Вступ до історії)

для 5-го класу на тему:

«Проголошення незалежності України,

                                                                                      

 

 

 

 

 

                                                      Підготувала

                                               учитель історії та правознавства

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок № _______                                                       Дата ____________

Мета: познайомити учнів з основними подіями, пов’язаними із проголошенням незалежності України, першими кроками розбудови держави, визначними діячами; формувати навички самостійної роботи з текстом підручника, роботи з історичними фактами; розвивати інтерес до вивчення історії своєї держави; виховувати почуття поваги до державних символів та власної держави.

Обладнання: підручник В.С.Власов Вступ до історії Київ, «Генеза» 2018, робочі зошити, презентація, ілюстрації.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Поняття та терміни: акт,  декларація,  Конституція,  президент,  референдум, Верховна рада.

        Основні дати:

24 серпня 1991р.- ухвалено Акт проголошення незалежності України;

 1 грудня 1991р. – проведено референдум;

Вересень 1996р. –запроваджено національну валюту гривню;

28 червня 1996р. ухвалено Конституцію України;

 

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

  •                установлювати хронологічну тривалість і послідовність  зазначених  подій  та  явищ,  співвідносити  подію, історичне  явище  і століття;
  •                показувати на  карті  території незалежної України;
  •                складати запитання щодо перебігу історичної події;
  •                висловлювати особисте ставлення до історичних подій, явищ і діячів, що пропонують для вивчення.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

Привітання, перевірка присутніх. Емоційне налаштування (Слайд 1)

Хочу побажати вам гарного уроку,

Щоб було цікаво всім нам працювати,

Щоб хотіли дуже всі відповідати.

Щоб  допомагало вам вміння міркувати

І дванадцять балів легко заробляти.

Але не дивлячись на те що сьогодні на уроці буде розглянута  нова тема ми все таки розпочнемо урок з повторення. Пам’ятаєте ,що на минулому  уроці ми говорили про складні, трагічні, героїчні події Другої світової війни. Сьогодні прийшов час повторити і почнемо ми з дат.

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань учнів

  1. 2 Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань учнів.

Робота з питаннями (Слайд2)

1.Коли розпочалася Друга світова війна?( 1 вересня 1939р)

2.Назвіть дату початку німецько-радянської війни.(22 червня 1941Р)

3.У якому році Україну було звільнено від нацистів? (28 жовтня 1944р)

4. Травень 1945 – капітуляція нациської  німеччини

5.У якому році завершилася Друга світова війна  (2 вересня 1945)

6.В якому році бцло звільнено місто Київ(6листопада 1943)

7.Коли було створенно УПА(Українська повстанська армія 14 жовтня 1942р

3. Вправа «Третій зайвий»   (Слайд3)

А. Гітлер, Й. Сталін, П. Скоропадський.

війна, окупація, революція.

Хронологічні задачі (біля дошки)(Слайд ;4)

Скільки років минуло між початком і кінцем ІІ світової війни? (1945-1939= 6)

Скільки років минуло від початку ІІ світової вйни ? (2022-1939=83р)

 

Я хочу представити вашій увазі плакат (зачитати вірш).Йде травень крізь хвилини,дні,роки ,несе нащадкам спогади свої.

Пам’ять .І хотілося б знати коли сьогоднішні учні, коли сьогоднішня молодь згадує ті перекази ,які вони чули від своїх родичів,  коли вони пригадують фільми які дивились,коли вони пригадують рядки з віршів ,чи сторінки книжок. От у них пам'ять про війну.що це?.Пам’ять про що?

Я пропоную вам виконати таку  вправу продовжити  речення (зачитати його) але вибрати тільки дві найголовніші ,найважливіші для  вас відповіді. (у вас є чисті листочки ручки напишіть )(Слайд 6)

 

Формуємо мовленнєву компетенцію (Слайд 7)

Епіграф уроку

В своїй хаті своя правда і сила , і воля!

                                           Т. Шевченко

Бесіда:

1. Як ви розумієте слова Т. Шевченка? (метод « Мікрофон »)

2.Що таке незалежність ?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Формуємо мовленнєву компетенцію

Бесіда :

1.Скажіть , будь ласка , які свята ви любите найбільше?

2.Яке свято відзначає весь український народ 24 серпня?

Учитель читає вірш. (Слайд 8)

Святковий день – 24 серпня ,

Так хочеться усмішок і пісень!

Віднині Україна незалежна.

Запам’ ятайте , люди , світлий день!

Учитель. У різні часи українські землі входили до складу Литви, Польщі, Австрії, Румунії,  Росії та інших держав. Не одне століття український народ звитяжно боровся за право  жити у вільній, незалежній Україні. Тому що, як писав Великий Кобзар, лише «в своїй  хаті своя правда і сила, і воля!». Сторіччя боротьби за право жити у своїй  незалежній Українській державі не минули марно. Наприкінці ХХ ст. Україна здобула  омріяну незалежність.

 IV.Повідомлення теми , мети і завдань уроку (Слайд 9-10)

З Конституції України

Стаття 1. Україна є суверенна і незалежна, демократична, соціальна, правова держава.

  • Чи залежить від когось наша держава? А чи була залежною раніше?

Як ви розумієте слово «незалежність»? Доберіть до нього синоніми. (воля, самостійність, свобода, суверенітет)

  • Сьогодні ми дізнаємося коли Україна стала незалежною, про її розвиток після прийняття незалежності, коли та за яких обставин було прийнято Основний Закон України .

 

 V. Засвоєння нових знань і формування нових навичок

Формуємо інформаційну компетенцію

Робота з відео матеріалом (Слайд 12)

Перед відео поставить завдання учням на що звернути увагу:

« Проголошення незалежності » ( 20 кроків до мрії , крок 18 , 5 хв. )

https://www.youtube.com/watch?v=1bV7pfs2EUA

Бесіда:

1.Що відбулося 19 серпня 1991 р.?

2. Коли і за яких обставин проголошено незалежність України?

3. Що відбулося 1 грудня 1991 р. ?

4.Які нові для вас терміни терміни ви почули?

 Робота з термінами. (Слайд 13-14)

Учні виписують у робочі зошити невідомі терміни із підручника.

  1. Робота з візуальними джерелами ( презентація)(слайд 15)
  • Розгляньте фотографії.
  • Чи знаєте ви, коли в Україні святкують День незалежності?
  • Як це свято відзначають у нашому селищі?
  • З якими державними символами України пов’язали свою святкову ходу громадяни на знімках?
  • Якого з державних символів України немає на фотографіях?
  • Чи знаєте ви гімн України?
  • Для чого потрібні державні символи?

 

Розповідь учителя. (Слайд 16)

24 серпня 1991 р. вона офіційно отримала свою традиційно вживану назву — Україна. 4 вересня 1991 р. над куполом будинку Верховної Ради замайорів національний синьо-жовтий український прапор, а 28 січня 1992 р. він отри­мав статус державного. (Слайд 17)15 січня 1992 р. державним гімном України стала музика композитора М. Вербицького на слова П. Чубинського «Ще не вмерла України…».

(Слайд 18)19 лютого 1992 р. Верховна Рада затвердила тризуб як малий герб України. Національна символіка перетворилася на державну.

(Слайд 19-20)У вересні 1996р. в обіг запроваджено власну національну валюту –гривню.

Робота з грошовою одиницею

Формуємо інформаційну компетенцію

Робота з відео матеріалом (Слайд 21)

«Прийняття Конституції України» ( 20 кроків до мрії , крок 19 , 4,5 хв. )

https://www.youtube.com/watch?v=rtytGfo-EJU

Словникова робота

Конституція — основний закон держави, який визначає права й обов’язки держави та громадян. (Слайд 22)

 

Формуємо хронологічну компетенцію (Слайд 22-28)

Розповідь Віки, опираючись на відео презентаційний матеріал , про правління Президентів незалежної України та основні події під час їхнього правління.

Першим Президентом незалежної України став Леонід Кравчук. Його наступниками були: Леонід Кучма, Віктор Ющенко, Віктор Янукович, Петро Порошенко. З 20 травня 2019 р. Президентом України став Володимир Зеленський.

 

VI. Закріплення нових знань і умінь учнів

Робота з підручником ст 100-101

Картка для редагувань

 

Діяльність учителя

Формуємо мовленнєву компетенцію

Інтерактивна вправа

Подумайте, що б ви побажали своїй державі у такий непростий час, запишіть свої побажання на аркушах, прикріпіть на дошці та озвучте.

Формуємо хронологічну компетенцію

Хронологічна задача.   (Слайд 33)

  •                 Накресліть лінію часу, позначте потрібні дати та розв’яжіть хронологічну задачу.

Скільки років минуло між прийняттям Акта проголошення незалежності України та ухваленням Конституції України? Яку річницю незалежності України святкуватимемо цього року?

 

     1991               1996                                       2019

Описание: E:\Работа\Підготовка до уроків історії\5 клас\Проголошення незалежності України, ухвалення Конституції України, Революція Гідності\Рисунок3.png

  1.               1996 – 1991 = 5 років
  2.               2019 – 1991 = 28 років
  3. https://learningapps.org/watch?v=p06oppo6n22

 

Вчитель: Звичайно, що ми згадали тільки деякі важливі події з життя молодої Української держави. Але сьогодні з гордістю можемо сказати: так, є незалежна Українська держава зі своєю землею, своїм народом, своїми символами, своєю рідною мовою, традиціями і культурою. (Слайд 34)

Зараз нашій країні як ніколи потрібно бути єдиною та згуртованою. На цілісність нашої держави посягнули  вороги і багато наших земляків на сьогодні мобілізовано до лав українського війська. Вони з честю воюють на сході з терористами та російським сепаратистами, відвойовують та захищають кордони нашої держави.

Українська земля пройшла війни та мир, поразки та перемоги, пишалася вірними синами та доньками, чарувала світ своїми запашними паляницями та мелодійними піснями. Вона була і залишається вірною матір’ю українців, які свято шанують і люблять її.

Тільки людина з добрим і чуйним серцем, роботяща і вольова може бути справжнім патріотом і громадянином своєї держави, по-справжньому любити і захищати, відстоювати її інтереси і приносити велику користь. Що більше буде зроблено для цього сьогодні, то краще житимемо завтра, і будемо гідними називати себе українцями. Бо, як сказано в Біблії, «…хто шукає, той завжди знаходить, а хто вірить, тому по вірі його і воздасться». Хай Бог допомагає нам творити своє майбутнє своїм розумом, своїми руками і серцями.

 

VII. Підсумки уроку

Рефлексія

          Найбільше мене сьогодні вразило …

          Єдине , що мене тепер дивує …

          Для мене цей урок пройшов…

          Наш урок закінчився , але я …

 - Як ви зможете використати отримані знання і відомості надалі? Де вони стануть для вас корисними?

Заключне слово вчителя. Ви – майбутнє України. Тож своїми знаннями, працею, здобутками підносьте її культуру. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і незалежність України, поважайте наш народ і нашу мелодійну мову.

Ми Єдина країна! Незважаючи на усі негаразди, що відбуваються зараз, всі ми прагнемо одного – миру, спокою, міцної та квітучої держави та чистого неба над головою.

Діти, на закінчення уроку хочу дати декілька порад:  (Слайд 36)

  1.               Шукай не зупиняйся
  2.               Іди  в перед не оглядайся
  3.               Сумнівайся і виправляйся
  4.               Помиляйся, але кайся
  5.               Удосконалюйся, навчайся
  6.               І не спіши, і не гайся
  7.               Любити людей старайся
  8.               Від зла завжди ти відвертайся
  9.               Добру лише і Богу поклоняйся

 VIII. Домашнє завдання  (Слайд 37)

  1.                             Прочитати §187
  2.               На вибір:
  •                   Написати твір на одну із тем : « День народження України» або « Україна – незалежна європейська держава»
  •                   Створити малюнок на тему «Україна незалежна»

Дякую за активну роботу на уроці! (виставлення оцінок) (Слайд 38)

docx
Додано
18 квітня 2023
Переглядів
689
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку