Програма «Громадсько-активна школа»
Мета програми :забезпечення сталого розвитку навчального закладу та оточуючого середовища на основі підвищення громадянської активності, сприяння реалізації громадянських ініціатив шляхом впровадження моделі Громадсько активної школи.
Завдання програми:
Структура Програми розвитку:
Очікувані результати реалізації програми:
Розділ І
Нормативно-правове забезпечення впровадження моделі
Громадсько активної школи
Мета: розширення нормативної бази інноваційної освітньої діяльності, розробка та впровадження моделі соціального партнерства в громаді міста .
2015 р. Директор школи
Серпень 2015 р. Директор школи
І півріччя 2016р. Заступник директора з
виховної роботи
Листопад 20125р. -квітень 2016р. Громадська рада ГАШ
Жовтень, грудень 2015р.
Березень, травень 2016р. Директор школи
Упродовж 2015 – 2016 н.р. Заступник директора з
наукової роботи
І півріччя 2015- 2017рр. Голова ради школи
Заступник директора з
виховної роботи
І півріччя 2016 р. Голова координаційної ради
Серпень 2015р. Директор школи
Січень 2016р. Директор школи
2017 р. Заступник директора з
навчально-виховної роботи
Заступник директора з
наукової роботи
Заступник директора з
виховної роботи
2017 р. Заступник директора з
навчально-виховної роботи
Заступник директора з
наукової роботи
Заступник директора з
виховної роботи
2015 – 2016 р.р. Координаційна рада
Розділ ІІ
Розвиток соціокультурного простору громади
Мета: розвиток партнерських відносин школи та громади; розробка механізмів залучення представників громади до розв’язання актуальних соціальних проблем.
1. Розгалуження сфери партнерських відносин школи та громади:
1.1. Створення опікувальної ради як форми громадського управління школою.
2015р. Адміністрація
1.2. Сприяння створенню громадських благодійних фондів та інших некомерційних організацій на базі школи.
2015-2017 рр. Координаційна рада
1.3. Сприяння становленню взаємовигідного соціального партнерства:заключення угод про співробітництва між суб’єктами діяльності соціокультурної сфери .
2015-2017 рр. Координаційна рада
2. Створення соціального паспорту території (демографія, управління сфери життєдіяльності, громадські організації, актив тощо).
2015 – 2016рр. Адміністрація
3. Розробити та впровадити соціально-педагогічні проекти :
«Школа, яка відкрита 24 години»;
«Мій край – моя Батьківщина »;
«Здоровий генофонд міста »;
«Дискусійний клуб для молоді та дорослих «Феміда». 2015-2018рр. Дитячо-дорослі проектні команди
4. Розвиток волонтерства у соціокультурному просторі громади: реалізація проектів «Інклюзивна освіта»,«Довкілля», «Дошкілля в родині»; «Бібліотека для всіх» ,«Дистанційне навчання».
2016-2019рр. Ініціативна група «Волонтери»
5.Сприяння меценатству та благодійництву в громаді : вивчення потреб малозабезпечених мешканців та людей з обмеженими можливостями, проведення акцій «Милосердя».
2015-2017рр. Ініціативна група «Волонтери»
6. Розповсюдження системи самоуправління в громаді. Реалізація програми «Громадський лідер» .
2016 – 2019рр. Координаційна рада
Розділ ІІІ
Впровадження концепції громадянської освіти
Мета: забезпечення відкритості освітньої системи школи зовнішньому соціуму та прямої взаємодії педагогів й учнів школи з ним.
1. Розробити та впровадити освітню програму школи на основі концепції громадянської освіти; включити до варіативної складової навчального плану регіональні курси «Екологія рідного краю», «Історія рідного краю», факультатив «Основи християнської етики», які спрямовані на виховання патріотизму, екологічного світогляду, дбайливого ставлення до історичних пам`яток та оточуючого середовища рідного краю, знання звичаїв та традицій.
2015-2018рр. Робоча група
2. Забезпечити демократизацію навчання на основі інтеграції громадянської освіти та виховання у навчально-виховному процесі:
заохочення лідерства; створення демократичної атмосфери; широке використання інтерактивних методів; рівність можливостей, відкритість і співробітництво; пріоритет самооцінки як умова успішного навчання; критичне мислення.
2015-2018рр. Учителі, класні керівники
3. Проведення семінарів,засідань « круглого столу», тренінгів на теми: «Демократія в школі», «Громадянська та правова освіта», «Права людини», «Шкільне самоуправління», «Вибір майбутньої професії», «Молодь та громада».
2015-2018рр. Учителі, класні керівники
4. Організація роботи лекторіїв «Усвідомлене батьківство»; «Педагогічний мінімум для батьків».
2015-2018рр. Учителі, класні керівники
5. Здійснення виховання учнів через суспільно-корисну діяльність (залучення учнів до роботи в громаді).
2015-2019рр. Учителі, класні керівники
6. Здійснення зв’язку освітньої програми школи з реальним життям громади шляхом впровадження методу проектів в навчально-виховний процес.
2015-2019рр. Учителі, класні керівники
Розділ ІV
Охорона життя, збереження та зміцнення здоров’я
суб’єктів освітньої діяльності
Мета: забезпечення комплексу умов формування та розвитку здорової особистості, громади.
1. Забезпечити введення комплексу здоров’язберігаючих технологій у діяльності всіх структурних компонентів соціокультурного середовища .
2017р. Координаційна рада
2. Впровадити Паспорт здоров’я ,організувати навчальний процес та позакласну роботу з урахуванням індивідуальних фізіологічних особливостей учнів.
2015-2018рр. Класні керівники, медична служба
3. Впровадити програму моніторингу стану фізичного здоров’я учнів (спільно з медичними працівниками).
2015-18рр. Адміністрація, медична служба
4. Розробити та впровадити програму подальшого розвитку мережі додаткової фізичної освіти та залучення дітей до фізичної культури,поширення освітніх послуг населенню.
2015-2018рр. Адміністрація, вчитель фізичної культури
5. Забезпечити оптимальну зайнятість спортивного майданчику у навчальний та поза навчальний час.
2015-2019рр. Вчитель фізичної культури
6. Забезпечити проведення спортивних змагань молоді громади.
2015-2019рр. Вчитель фізичної культури
Розділ V
Розвиток професійної компетентності педагогічних кадрів
Мета:підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників як умова впровадження моделі Громадсько активної школи.
1. Вивчити потреби педагогічних працівників у формах та термінах підвищення кваліфікації (очні курси, заочні курси, очно-заочні курси, очно-дистанційні курси та спецкурси, курси з проблеми впровадження громадянської освіти тощо), скласти програму неперервної освіти педагогічних кадрів на 2015-2019 рр.
Заступник директора з навчально-
виховної роботи
2. Впровадити інноваційні форми науково-методичної роботи з педагогічними кадрами (методичний тренінг, салон інноваційних ідей, майстер-клас, педагогічна студія).
2015-2019 рр. Заступник директора з
наукової роботи
3. Впровадити соціально-педагогічний проект «Студія громадянської освіти» з метою організації інтегративної діяльності, узгодження поглядів, ідей, методів та засобів впровадження концепції громадянської освіти в громаді .
2017-2018рр. Координаційна рада
4. Відкрити Салон інновацій громадянської освіти як форму методичної роботи, яка спрямована на активізацію та розширення знань з теоретичних основ громадянської освіти, обмін творчими ідеями.
2019р. Керівники методичних об’єднань
Розділ VІ
Модернізація системи управління
Мета: повноцінне забезпечення принципу демократизації, цілеспрямованого залучення громадськості до розв’язання актуальних проблем навчання, виховання та розвитку підростаючого покоління.
1. Модернізація адміністративно-функціональної моделі управління; впровадження проектно-модульної організаційної структури школи:створення творчих угрупувань учнів, педагогів та дорослого населення для виконання соціально-педагогічних проектів.
2015-2017рр. Адміністрація
2. Поширення кола колективних суб’єктів державного та державно-громадського управління; створення координаційної ради школи із залученням представників від місцевих органів влади,місцевих організацій, бізнесових структур, культурних товариств тощо.
2015-2017рр. Адміністрація
3. Розвиток неформальних дитячих організацій (клуби, асоціації, товариства тощо).
Заступник директора з
виховної роботи
2015-2019рр.
4. Провести моніторингові дослідження розвитку Громадсько активної школи:
4.1. Розробка критеріїв, показників та інструментарію обробки соціальної інформації про результати впровадження моделі Громадсько-активної школи за напрямками: «Демократизація», «Партнерство», «Волонтерство».
2017р. Експертна група
4.2.Розробка кваліметричної моделі оцінювання результатів впровадження моделі Громадсько-активної школи .
2018р. Експертна група
4.3. Організація дослідження, обробка та оприлюднення результатів.
2019р. Координаційна рада
5. Самооцінка впровадження моделі на основі міжнародного проекту «Партнерство з оцінки діяльності громадсько-активних шкіл» (міжнародні стандарти).
2019р. Координаційна рада
6. Проведення науково-практичної конференції «ГАШ-інноваційна модель навчального закладу».
2019р. Адміністрація школи
7. Публікації з досвіду впровадження програми розвитку школи за моделлю Громадсько активної школи у педагогічній пресі; випуск науково-методичного збірника.
2019р. Адміністрація школи
Розділ VІІ
Ресурсне забезпечення програми
Мета: навчально-методичне,науково-методичне та фінаyсово-матеріальне забезпечення впровадження моделі Громадсько-активної школи та концепції громадянської освіти.
1. Розробка навчально-методичного забезпечення освітньої програми школи.
2015-2019рр. Заступники директора з наукової
та виховної роботи
2. Впровадження інноваційних технологій громадянсько орієнтованої освіти (проектна та дослідницька технологія, технології дистанційної освіти, форуми, Інтернет-конференції).
2015-2019рр Учителі, класні керівники
3. Вивчення та впровадження зарубіжного та вітчизняного досвіду впровадження моделі громадсько активної школи та концепції громадянської освіти.
2015-2019рр. Заступники директора з наукової
та виховної роботи
Керівники методичних об’єднань
4. Забезпечення фінансування програми розвитку школи з наступних джерел:
2015-2019рр. Координаційна рада