Програма "Громадсько-активна школа"

Про матеріал
Дана програма забезпечить сталий розвитк навчального закладу та оточуючого середовища на основі підвищення громадянської активності, сприятиме реалізації громадянських ініціатив шляхом впровадження моделі Громадсько активної школи.
Перегляд файлу

Програма «Громадсько-активна школа»

 

Мета програми :забезпечення сталого розвитку навчального закладу та оточуючого середовища на основі  підвищення громадянської активності, сприяння реалізації громадянських ініціатив шляхом впровадження моделі Громадсько активної школи.

Завдання програми:

  1.   Організаційне та нормативно-правове забезпечення впровадження моделі Громадсько активної школи.
  2.   Впровадження концепції громадянсько орієнтованої освіти.
  3.   Розвиток партнерських відносин школи та громади; розробка механізмів залучення представників громади до розв’язання актуальних соціальних проблем.
  4.   Створення умов для розвитку громадянської активності мешканців громади.
  5.   Розвиток форм суспільно значущої діяльності учнівської молоді на добробут рідного краю.
  6.   Модернізація структури та функцій управління навчальним закладом.

Структура Програми розвитку:

  1.   Нормативно-правове забезпечення впровадження моделі Громадсько активної школи.
  2.   Розвиток соціокультурного простору міста.
  3.   Впровадження концепції громадянської освіти.
  4.   Охорона життя, збереження та зміцнення здоров’я суб’єктів освітньої діяльності.
  5.   Розвиток професійної компетентності педагогічних кадрів.
  6.   Модернізація системи управління .
  7.   Ресурсне забезпечення програми.

Очікувані результати реалізації програми:

  1.   Створення в Гуляйпільському районі Запорізької області навчального закладу нового покоління, який  здійснює інтеграцію ресурсів школи та соціокультурного середовища  як умови рівного доступу особистості для якісної освіти,  підвищення якості життя громади.
  2.   Участь учнівської молоді в розробці та реалізації соціально-громадянських ініціатив .
  3.   Активність представників громади у вирішенні актуальних соціальних проблем.

 

Розділ І

Нормативно-правове забезпечення впровадження моделі

Громадсько активної школи

 

Мета: розширення нормативної бази інноваційної освітньої діяльності, розробка та впровадження моделі соціального партнерства в громаді міста .

 

  1.   Створити ініціативної  групи з розробки нормативно-правової бази громадсько активної школи:
    •       концепція ГАШ; 
    •       статут ГАШ;
    •       положення про координаційну раду;
    •       положення про опікувальну раду;
    •       положення про благодійний громадський фонд розвитку школи.

2015   р.                            Директор школи

  1.   Затвердити нормативно-правові документи Громадсько активної школи на загальношкільній конференції .

Серпень  2015 р.    Директор школи

  1.   Дослідження соціокультурних потреб громади (акція «Ми та суспільство»).

І півріччя 2016р.     Заступник директора з

                                                                  виховної роботи

  1.   Громадські форуми «Майбутнє школи – майбутнє громади».

Листопад 20125р. -квітень 2016р.  Громадська рада ГАШ

  1.   Міжвідомчі наради «Працюємо за моделлю партнерства» із залученням представників громадських організацій батьків, підприємців тощо.

Жовтень, грудень 2015р.

Березень, травень 2016р.    Директор школи

  1.   Навчальні семінари та тренінги для педагогічних працівників, керівників громадських організацій з проблеми «Партнерство як технологія успішної діяльності»; «Проектна діяльність як технологія громадянсько-орієнтованої освіти».

Упродовж 2015 – 2016 н.р.         Заступник директора з

                                                                  наукової роботи

  1.   Розробка та впровадження програм та проектів волонтерської допомоги.

І півріччя 2015- 2017рр.   Голова ради школи

                                                                 Заступник директора з

                                                                 виховної роботи

  1.   Організація діяльності медіа- центру ГАШ за програмою «Зв’язки з громадськістю» .

І півріччя 2016 р.     Голова координаційної ради

  1.   Засідання педагогічної ради школи:
    • «Проблеми та перспективи впровадження моделі Громадсько активної школи»;

   Серпень 2015р.             Директор школи

  • «Реалізація концепції громадянської освіти в освітній програмі школи».

Січень 2016р.    Директор школи

  1. Засідання круглого столу (педагогічні працівники,члени громади):
    • «Проблеми впровадження громадянської освіти в педагогічному процесі».

2017 р.      Заступник директора з

                                                       навчально-виховної роботи

                                                                    Заступник директора з

                                                                    наукової роботи

                                                                    Заступник директора з

                                                                    виховної  роботи

  • «Соціальна та педагогічна позиція вчителя у Громадсько активній школі».

2017 р.                        Заступник директора з

                                                        навчально-виховної роботи

                                                                     Заступник директора з

                                                                     наукової роботи

                                                                     Заступник директора з

                                                                      виховної  роботи 

  1. Встановлення партнерських стосунків із членами Міжнародної та вітчизняної мережі громадсько активних шкіл.

  2015 – 2016 р.р.              Координаційна рада

 

 

Розділ ІІ

Розвиток соціокультурного простору громади

Мета: розвиток партнерських відносин школи та громади; розробка механізмів залучення представників громади до розв’язання актуальних соціальних проблем.

1. Розгалуження сфери партнерських відносин  школи та громади:

1.1. Створення опікувальної ради як форми громадського управління школою.

2015р.       Адміністрація

1.2. Сприяння створенню громадських благодійних фондів та інших некомерційних організацій на базі школи.

2015-2017 рр.     Координаційна рада

1.3. Сприяння становленню взаємовигідного соціального партнерства:заключення угод про співробітництва між суб’єктами діяльності соціокультурної сфери .

2015-2017 рр.     Координаційна рада

2. Створення соціального паспорту території (демографія, управління сфери життєдіяльності, громадські організації, актив тощо).

 2015 – 2016рр.     Адміністрація

3. Розробити та впровадити соціально-педагогічні проекти :

«Школа, яка відкрита 24 години»;

«Мій край  – моя Батьківщина »;

«Здоровий генофонд міста »;

«Дискусійний клуб для молоді та дорослих «Феміда». 2015-2018рр.                                      Дитячо-дорослі проектні команди

4. Розвиток волонтерства у соціокультурному просторі громади: реалізація проектів «Інклюзивна освіта»,«Довкілля», «Дошкілля в родині»; «Бібліотека для всіх» ,«Дистанційне навчання».

2016-2019рр. Ініціативна група «Волонтери»

5.Сприяння меценатству та благодійництву в громаді : вивчення потреб малозабезпечених мешканців  та людей з обмеженими можливостями, проведення акцій «Милосердя».

2015-2017рр.  Ініціативна група «Волонтери»

6. Розповсюдження системи самоуправління в громаді. Реалізація програми «Громадський лідер» .

 2016 – 2019рр.     Координаційна рада

 

 

 

Розділ  ІІІ

Впровадження концепції громадянської освіти

Мета: забезпечення відкритості освітньої системи школи зовнішньому соціуму та прямої  взаємодії   педагогів й учнів школи з ним.

1. Розробити та впровадити освітню програму школи на основі концепції громадянської освіти; включити до варіативної складової навчального плану регіональні курси «Екологія рідного краю», «Історія рідного краю», факультатив «Основи християнської етики», які спрямовані на виховання патріотизму, екологічного світогляду, дбайливого ставлення до історичних пам`яток та оточуючого середовища рідного краю, знання звичаїв та традицій.

2015-2018рр.  Робоча група

2. Забезпечити демократизацію навчання на основі інтеграції громадянської освіти та виховання у навчально-виховному процесі:

заохочення лідерства; створення демократичної атмосфери; широке використання інтерактивних методів; рівність можливостей, відкритість і співробітництво; пріоритет самооцінки як умова успішного навчання; критичне мислення.

2015-2018рр.      Учителі, класні керівники

3. Проведення семінарів,засідань « круглого столу», тренінгів на теми: «Демократія в школі», «Громадянська та правова освіта», «Права людини», «Шкільне самоуправління», «Вибір майбутньої професії», «Молодь та громада».

2015-2018рр.      Учителі, класні керівники

4. Організація роботи лекторіїв «Усвідомлене батьківство»; «Педагогічний мінімум для батьків».

2015-2018рр.      Учителі, класні керівники

5. Здійснення виховання учнів через суспільно-корисну діяльність (залучення учнів до роботи в громаді).

2015-2019рр.      Учителі, класні керівники

6. Здійснення зв’язку освітньої програми школи з реальним життям громади шляхом впровадження методу проектів в навчально-виховний процес.

2015-2019рр.      Учителі, класні   керівники

 

Розділ  ІV
Охорона життя, збереження та зміцнення здоров’я
суб’єктів освітньої діяльності

Мета: забезпечення комплексу умов формування та розвитку здорової особистості, громади.

1. Забезпечити введення комплексу здоров’язберігаючих технологій у діяльності всіх структурних компонентів соціокультурного середовища .

2017р.       Координаційна рада

2. Впровадити Паспорт здоров’я ,організувати навчальний процес та позакласну роботу з урахуванням індивідуальних фізіологічних особливостей учнів.

2015-2018рр.  Класні керівники, медична служба

3. Впровадити програму моніторингу стану фізичного здоровя учнів (спільно з медичними працівниками).

2015-18рр.  Адміністрація, медична служба

4. Розробити та впровадити програму подальшого розвитку мережі додаткової фізичної освіти та залучення дітей до фізичної культури,поширення освітніх послуг населенню.

2015-2018рр.  Адміністрація, вчитель фізичної культури

5. Забезпечити оптимальну зайнятість спортивного майданчику у навчальний та поза навчальний час.

 2015-2019рр.      Вчитель  фізичної  культури

6. Забезпечити проведення спортивних змагань молоді громади. 

2015-2019рр.      Вчитель фізичної культури  

 

 

Розділ V

Розвиток професійної компетентності педагогічних кадрів

 

Мета:підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників як умова впровадження моделі Громадсько активної школи.

1. Вивчити потреби педагогічних працівників у формах та термінах підвищення кваліфікації (очні курси, заочні курси, очно-заочні курси, очно-дистанційні курси та спецкурси, курси з проблеми впровадження громадянської освіти тощо), скласти програму неперервної освіти педагогічних кадрів на  2015-2019 рр.

      Заступник директора з навчально-

                                                           виховної роботи

2. Впровадити інноваційні форми науково-методичної роботи з педагогічними кадрами (методичний тренінг, салон інноваційних ідей, майстер-клас, педагогічна студія).

2015-2019 рр.               Заступник директора з

                                                            наукової роботи

3. Впровадити соціально-педагогічний проект «Студія громадянської освіти» з метою організації інтегративної діяльності, узгодження поглядів, ідей, методів та засобів впровадження концепції громадянської освіти в громаді .

2017-2018рр.     Координаційна рада

4. Відкрити Салон інновацій громадянської освіти як форму методичної роботи, яка спрямована на активізацію та розширення знань з теоретичних основ громадянської освіти, обмін творчими ідеями.

2019р. Керівники методичних об’єднань

 

 

Розділ VІ
Модернізація системи управління

Мета: повноцінне забезпечення принципу демократизації, цілеспрямованого залучення громадськості до розв’язання актуальних проблем навчання, виховання та розвитку підростаючого покоління.

1. Модернізація адміністративно-функціональної моделі управління; впровадження проектно-модульної організаційної структури школи:створення творчих угрупувань учнів, педагогів та дорослого населення для виконання соціально-педагогічних проектів.

2015-2017рр.      Адміністрація

2. Поширення кола колективних суб’єктів державного та державно-громадського управління; створення координаційної ради школи із залученням представників від місцевих органів влади,місцевих організацій, бізнесових структур, культурних товариств тощо.

2015-2017рр.      Адміністрація

3. Розвиток неформальних дитячих організацій (клуби, асоціації, товариства тощо).

                                                                     Заступник директора з

                                                                      виховної  роботи

2015-2019рр.      

4. Провести моніторингові дослідження розвитку Громадсько активної школи:

4.1. Розробка критеріїв, показників та інструментарію обробки соціальної інформації про результати впровадження моделі Громадсько-активної школи за напрямками: «Демократизація», «Партнерство», «Волонтерство».

2017р.        Експертна група

4.2.Розробка кваліметричної моделі оцінювання результатів впровадження моделі Громадсько-активної школи .

2018р.        Експертна група

4.3. Організація дослідження, обробка та оприлюднення результатів.

2019р.        Координаційна рада

5. Самооцінка впровадження моделі на основі міжнародного проекту «Партнерство з оцінки діяльності громадсько-активних шкіл» (міжнародні стандарти).

2019р.        Координаційна рада

6. Проведення науково-практичної конференції «ГАШ-інноваційна модель навчального закладу».

2019р.        Адміністрація школи

7. Публікації з досвіду впровадження програми розвитку школи за моделлю Громадсько активної школи у педагогічній пресі; випуск науково-методичного збірника. 

2019р.        Адміністрація школи

 

 

Розділ VІІ
Ресурсне забезпечення програми

Мета: навчально-методичне,науково-методичне та фінаyсово-матеріальне забезпечення впровадження моделі Громадсько-активної школи та концепції громадянської освіти.

1. Розробка навчально-методичного забезпечення освітньої програми школи.

  • навчальні та навчально-методичні комплекси та комплекти з проблем громадянської освіти для учнів, дорослих та педагогів ;
  • авторські навчальні програми, підручники, посібники з проблем громадянської освіти; електронні програми, підручники та посібники;дистанційні навчальні курси.

2015-2019рр.     Заступники  директора з наукової

                                                            та виховної роботи

2. Впровадження інноваційних технологій громадянсько орієнтованої освіти (проектна та дослідницька технологія, технології дистанційної освіти, форуми, Інтернет-конференції).

2015-2019рр                                        Учителі, класні керівники

3. Вивчення та впровадження зарубіжного та вітчизняного досвіду впровадження моделі громадсько активної школи та концепції громадянської освіти.

2015-2019рр.     Заступники директора з наукової

                                                              та виховної роботи

                                                                         Керівники методичних об’єднань

4. Забезпечення фінансування програми розвитку школи з наступних джерел:

  • Бюджетне фінансування освітніх програм.
  • Кошти благодійного фонду
  • Гранди на участь у Міжнародних та Всеукраїнських соціально-освітніх проектах.
  • Спонсорська допомога підприємств, організацій, приватних осіб.
  • Кошти за окремі додаткові освітні послуги.

2015-2019рр. Координаційна рада

 

 

doc
Додано
24 січня 2019
Переглядів
977
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку