Програма гуртка "Я-патріот"

Про матеріал

Патріотичне виховання сучасної молоді не є лише однією із складових загального виховного процесу. Насамперед, патріотичне виховання – це варіант цілісної системи виховання різнобічно розвинутої особистості. Втілення ідей даної системи виховання передбачає триєдину ідентифікацію вихованця з «людиною», «українцем», «чоловіком», які здатні розв'язувати проблеми

Перегляд файлу

 

 

 

                                    Зміст    

 

 

1.Вступ.                                                                                                            2

2. Пояснювальна записка.                                                                           4

3. Тематичне планування ( перший рік навчання).                               7 

4. Календарно-тематичне планування ( перший рік навчання).       11

5. Тематичне планування ( другий  рік навчання).                              16                    

6. Календарно-тематичне планування (другий рік навчання).          20

7. Висновок.                                                                                                   26  

8. Використана література.                                                                        27

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ

Будь-яка особистість глибоко усвідомлює свій кровний зв’язок з Вітчизною

В. Белінський

Мета сучасної освіти –  це перебудова навчально-виховного процесу згідно із новими реаліями та вимогами нинішнього етапу розвитку суспільства, який з другої половини ХХ століття отримав назву – «епоха постмодерну». Так, виховання особистості, яка є «зручною» для держави і підкоряє власні інтереси суспільним, більше не відповідає сучасним реаліям. Натомість філософсько-антропологічні концепції ХХ-ХХІ ст. визначають людину як полісутнісну істоту. Така обставина конституює мету постмодерної освіти як створення сприятливих умов для різнобічної реалізації багатоманітної людської природи. Шлях для реалізації зазначеної мети полягає в полівекторному гармонійному поєднанні індивідуальних потреб та інтересів особистості із суспільними вимогами.

Зрозуміло, що висування нової мети вимагає дотримання актуальних принципів навчально-виховного процесу, основними серед яких є принцип діалогу, толерантності, «третьої правди».

Зазначені принципи перебудовують класичну «суб’єкт-об’єктну» схему педагогічних відносин на «суб’єкт-суб’єктну», відповідно до якої вихованець постає як рівноправний з педагогом суб’єкт виховного процесу. Реалізувати таку схему можливо лише в умовах реального діалогу, який забезпечується взаємною толерантністю. А принцип «третьої правди» зводиться до пошуку консенсусу, який є єдино можливою запорукою безконфліктного вирішення суперечок.

За таких умов змінюється роль педагога. Уже не відповідає вимогам сучасності традиційна романтична модель вихователя, яку можна порівняти зі скульптором, що з глиби мармуру творить геніальну скульптуру, яка відповідає його ідеалам. Роль сучасного педагога набагато прозаїчніша. Він більше нагадує рейки, на яких рухаються потяги. Усі потяги різні за розміром, швидкістю, кількістю пасажирів, кмітливістю машиністів..., але всі рухаються лише в напрямку прокладених рейок. Тобто, вихованцю не нав’язують певні правила та стандарти, а створюють умови для розвитку його потенціалу. Така роль педагога дозволяє сформувати особистість шляхом спрямованого розвитку її потенційних можливостей. Особистість, яка готова до вирішення нестандартних проблем, адаптації до мінливих умов буття виступає активним суб’єктом перетворення світу на засадах, що відповідають вимогам сучасності.

Патріотичне виховання сучасної молоді  не є лише однією із складових загального виховного процесу. Насамперед, патріотичне виховання – це варіант цілісної системи виховання різнобічно розвинутої особистості. Втілення ідей даної системи виховання передбачає триєдину ідентифікацію вихованця з «людиною», «українцем», «чоловіком», які здатні розв’язувати проблеми нестандартними способами, адаптуватися до мінливих умов буття і є активними суб’єктами перетворення дійсності. Все це означає виховання:

- загальнолюдських якостей (доброти, милосердя, толерантності, справедливості, любові та поваги до ближнього);

- якостей патріота України (усвідомлення унікальності своєї Батьківщини, повага до історії, традицій, державних символів України та інших держав);

- якостей, які притаманні «справжнім» чоловікам (почуття власної гідності, чесності, мужності, сили волі, жертовності, фізичної сили та спритності, порядності).

Важливо враховувати, що, як зазначав педагог світової слави К.Ушинський, загальної системи виховання не тільки не існує на практиці, але й в теорії. У кожного народу своя особлива національна система виховання.

 Таким чином,  виховна робота з національно-патріотичного виховання не лише сприяє реалізації всіх основних виховних завдань, а є для цього необхідною умовою.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                       Пояснювальна записка

Патріотичне виховання молоді – це систематична і цілеспрямована діяльність з формування у вихованців високої патріотичної свідомості, відчуття вірності своїй Вітчизні, готовності до виконання громадянського і конституційних обов’язків із захисту інтересів Батьківщини. Виховання патріотизму у підростаючого покоління покликане дати новий імпульс духовному оздоровленню нації, формуванню в Україні громадянського суспільства.

Як правило, патріотизм ідентифікується з такими якостями особистості як любов до великої і малої Батьківщини, пошана сімейних традицій, готовність виконати конституційний обов’язок перед Батьківщиною. Однак, на жаль, саме ці якості втрачаються в сучасному суспільстві, і поняття “патріотизм” стає якимось порожнім, далеким від розуміння сьогоднішньою молоддю.

 Тому нині завдання патріотичного виховання підростаючого покоління є актуальним і потребує негайного вирішення на всіх рівнях: від родини до держави.

Програма «Я – патріот»  розрахована на учнів 5-9 класів. Змістом даної програми передбачено теоретичне та практичне набуття додаткових знань із основних напрямків виховної роботи передбачених програмою «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» та Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді.

Програма визначає зміст та форми організації патріотичного виховання в загальноосвітньому навчальному закладі і спрямована на виховання патріотизму та формування рис громадянина.

Програма є системою змісту, форм, методів, прийомів педагогічних дій і ґрунтується на принципах соціальної активності, індивідуалізації, вмотивованості, взаємодії особи та колективу.

Програма патріотичного виховання має вагоме значення для вирішення виховних і соціальних проблем.

Мета: сформувати пріоритетні цінності особистості громадянина України.

Завдання:

1. Створити умови для формування духовно і фізично здорової людини, яка нерозривно пов'язує свою долю з майбутнім рідного міста, краю і країни, розвитку здібності до сприйняття добра, справедливості, краси навколишнього світу.

2. Стимулювати учнів систематизувати краєзнавчі матеріали про:

 визвольну війну українського народу під проводом Б.Хмельницького;

 ІІ Світову війну 1941-1945 р.р.;

 миротворчу місію Збройних Сил України на території інших держав;

 участь військових у ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС.

3. Розвивати здібності до самостійного адекватного оцінювання подій, що відбуваються в державі й світі.

4. Формувати в учнів ціннісне ставлення до родини, прагнення досягти високого рівня фізичної підготовленості та витривалості.

5. Виховувати почуття патріотизму як одну з найважливіших духовно-етичних і соціальних цінностей; почуття вірності конституційному і військовому обов'язку в умовах мирного і військового часу, високої відповідальності та дисциплінованості; людину, яка здатна захищати державні інтереси України, шанобливе ставлення до військовослужбовців і особливо – до ветеранів ІІ Світової  війни та осіб, які прирівняні до них, почуття патріотизму, любові до свого народу, його історії, традицій, культурних та історичних цінностей, громадянські почуття і свідомість, соціальну активність та відповідальність за доручені державні та громадські справи.               

Форми реалізації програми:

- лекції,

- бесіди,

- екскурсії,

- ігри,

- конкурси,

- змагання,

- зустрічі,

- перегляд відеофільмів,

- реалізація проектів,

- театралізовані дійства.

Очікувані результати

 Учні повинні знати:

1. Основні поняття (держава, патріот, нація, громадянин, мораль, право, духовність).

2. Історію, культуру та традиції українського народу та рідного краю.

3. Історію, культуру та традиції інших народів, які проживають в Україні.

4. Державну символіку.

5. Конституцію та деякі інші закони України.

6. Свої права, свободи та обов’язки.

      Учні повинні вміти:

1. Відстоювати власні інтереси та інтереси своєї держави.

2. Захистити себе, рідних, Батьківщину в разі необхідності.

3. Узгоджувати власні інтереси з суспільними вимогами.

4. Адекватно оцінювати політичні події, що відбуваються в державі та світі.

5. Усвідомлено визначати життєві пріоритети.

За результатами реалізації програми учні мають:

1) відчувати любов до свого рідного краю, Батьківщини, народу;

2) поважати державні та родинні закони, звичаї, традиції;

3) ідентифікувати себе з українцем;

4) прагнути до збереження та примноження духовного і матеріального багатства українського народу;

5) усвідомлювати та сповідувати моральні та культурно-національні цінності;

6) шанобливо ставитися до державної символіки;

7) розуміти особисту відповідальність за власні вчинки;

8) свідомо ставитися до законів своєї держави;

9) дотримуватися правил та норм поведінки, соціально значимих для суспільства;

10)займати активну життєву громадянську позицію;

11)поважати представників інших народів, їхні права та культурно-національні цінності.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тематичне планування

 ( перший рік навчання)

 

      Тема

Форма проведення

Орієнтовний зміст

К-сть годин

1.«Дружна і щаслива українська родина».

 бесіда з елементами гри.

історичні традиції української родини часів Київської Русі, козацтва та сучасності; європейські цінності родинного виховання; усталені традиції у власних родинах учнів.

        3

2. «Наші батьки».

конкурс творів, демонстрація й обговорення зразків кращих учнівських творів

«Я пишаюсь своїми батьками», «Мої батьки найкращі в світі», «Професія моїх батьків».

        3

3.«Ми всі – нащадки славних козаків»

козацькі змагання

 Веселі козачата; знавці козацьких традицій; конкурс отаманів.

        6

4.«Незабутній подвиг визволителів»

відвідування історичних пам’яток, бесіди, покладання квітів на могили загиблих.

Герої АТО, вічна пам'ять визволителям України

        5

5.«Генеалогічне дерево моєї родини».

 творча майстерня, діалог-обговорення зразків кращих генеалогічних древ

 сутність поняття генеалогічного дерева та його значення на прикладі генеалогічних дерев знатних дворянських родів Європи; поетапне творення індивідуальних моделей генеалогічного дерева.

        6

6.«Традиції моєї родини».

родинне свято, презентація особливостей традицій окремих родин за участю батьків учнів.

 родина в житті кожної людини; з родини починається Батьківщина; традиції української родини.

         5

7.«Мудрість і любов батька».

творча подорож, виставка малюнків «Мій тато».

«Мій тато найкращий у світі»; «Яка хата – такий тин, який батько – такий син».

          3

8.«Виховання людяності».

бесіда

 сутність понять «людяність», «духовність»; критерії «духовності».

          3

9.«Мамина турбота».

 бесіди-роздуми, монологічні виступи.

 обговорення цитат, віршів, афоризмів про маму, які самостійно підготували учні

        3

10. «Є така професія –Вітчизну захищати»

святковий вечір

захисник Вітчизни – запорука спокою держави; честь та гідність офіцера; мій батько – захисник Вітчизни.

        5

11.«Любов і ніжність мами».

година спілкування, презентація малюнків «Моя матуся», конкурс читців поезії про маму.

 мама – найдорожче слово, перші квіти – рідній матусі, любов’ю мами зігріте все життя.

         4

12. «Усе про себе».

презентація.

 я і моя сім’я, я і навчання, я і моє дозвілля, я і мої захоплення, я і мої друзі

         5

13. «Моя земля – земля моїх батьків».

вікторина.

поділ на команди; обрання журі; підготовка питань про історію, культуру та традиції України та рідного краю

        4

14. «Ми – громадяни України».

бесіда-розповідь

сутність поняття «громадянин», права та обов’язки громадянина України, громадянська позиція.

         2

15.«Пишаємося подвигами предків, вивчаємо і любимо історію країни».

вікторина

 Славетні події княжих часів, шляхами козацьких перемог, доба героїчних походів козаків, герої Великої Перемоги

         3

16.«Видатні люди мого краю».

дослідження-пошук, зустріч з видатними людьми рідного краю

 

         4

17.«Люби і знай свій рідний край».

конкурс малюнків.

природа рідного краю, рідний край в різні пори року (взимку, навесні, восени, влітку), фауна і флора рідного краю, історичні місця рідного краю.

         2     

 

 

 

 

 

 

 

 

Всього:

 66 годин   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Календарно- тематичне  планування (перший рік навчання)

 

Тема. Зміст заняття.

К-сть годин.

Дата проведення.

1.

«Дружна і щаслива українська родина». Історичні традиції української родини

1

 

2.

«Дружна і щаслива українська родина». Європейські цінності родинного виховання

1

 

3.

«Дружна і щаслива українська родина». Усталені традиції у власних родинах учнів

1

 

4.

«Наші батьки». «Я пишаюсь своїми батьками».

1

 

5.

«Наші батьки».  «Мої батьки найкращі в світі.

1

 

6.

«Наші батьки». «Професія моїх батьків».

1

 

7.

 «Ми всі – нащадки славних козаків» Веселі козачата.Підготовка до козацьких змагань.

1

 

8.

 «Ми всі – нащадки славних козаків» Веселі козачата. Підготовка до козацьких змагань.

1

 

9.

 «Ми всі – нащадки славних козаків»  знавці козацьких традицій. Підготовка до козацьких змагань.

1

 

10.

 «Ми всі – нащадки славних козаків» знавці козацьких традицій. Підготовка до козацьких змагань.

1

 

11.

 «Ми всі – нащадки славних козаків»  конкурс отаманів. Підготовка до козацьких змагань.

1

 

12.

 «Ми всі – нащадки славних козаків»  конкурс отаманів. Козацькі змагання.

1

 

13.

«Незабутній подвиг визволителів». Герої АТО, вічна пам'ять визволителям України

1

 

14.

«Незабутній подвиг визволителів». Герої АТО, вічна пам'ять визволителям України

1

 

15.

«Незабутній подвиг визволителів». Відвідування історичних пам’яток, бесіди.

1

 

16.

«Незабутній подвиг визволителів». Відвідування історичних пам’яток, бесіди.

1

 

17.

«Незабутній подвиг визволителів». Бесіди, покладання квітів на могили загиблих воїнів.

1

 

18.

«Генеалогічне дерево моєї родини». Сутність поняття генеалогічного дерева та його значення на прикладі генеалогічних дерев знатних дворянських родів Європи

1

 

19.

«Генеалогічне дерево моєї родини». Сутність поняття генеалогічного дерева та його значення на прикладі генеалогічних дерев знатних дворянських родів Європи

1

 

20.

«Генеалогічне дерево моєї родини». Поетапне творення індивідуальних моделей генеалогічного дерева

1

 

21.

«Генеалогічне дерево моєї родини». Поетапне творення індивідуальних моделей генеалогічного дерева

1

 

22.

«Генеалогічне дерево моєї родини». Творча майстерня.

1

 

23.

«Генеалогічне дерево моєї родини». Діалог-обговорення зразків кращих генеалогічних древ.

1

 

24.

«Традиції моєї родини». Родина в житті кожної людини.

1

 

25.

«Традиції моєї родини». З родини починається Батьківщина..

1

 

26.

«Традиції моєї родини». Традиції української родини.

1

 

27.

«Традиції моєї родини». Презентація особливостей традицій окремих родин.

1

 

28.

«Традиції моєї родини». Родинне свято, презентація особливостей традицій окремих родин за участю батьків учнів.

1

 

29.

«Мудрість і любов батька». «Мій тато найкращий у світі».

1

 

30.

«Мудрість і любов батька». «Яка хата – такий тин, який батько – такий син».

1

 

31.

«Мудрість і любов батька». Творча подорож, виставка малюнків «Мій тато».

1

 

32.

«Виховання людяності». Сутність понять «людяність», «духовність»; критерії «духовності».

1

 

33.

«Виховання людяності». Сутність понять «людяність», «духовність»; критерії «духовності».

1

 

34.

«Виховання людяності». Підведення підсумків з теми. Творча майстерня виготовлення гри з даної теми.

1

 

35.

«Мамина турбота». Обговорення цитат, віршів, афоризмів про маму.

1

 

36.

«Мамина турбота». Обговорення цитат, віршів, афоризмів про маму, які самостійно підготували учні.

1

 

37.

«Мамина турбота». Бесіди-роздуми, монологічні виступи.

1

 

38.

 «Є така професія –Вітчизну захищати».  Захисник Вітчизни – запорука спокою держави.

1

 

39.

 «Є така професія –Вітчизну захищати».  Честь та гідність офіцера.

1

 

40.

 «Є така професія –Вітчизну захищати».Мій батько – захисник Вітчизни.

1

 

41.

 «Є така професія –Вітчизну захищати». Підготовка до свята.

1

 

42.

 «Є така професія –Вітчизну захищати». Святковий вечір.

1

 

43.

«Любов і ніжність мами». Мама – найдорожче слово.

1

 

44.

«Любов і ніжність мами». Перші квіти – рідній матусі.

1

 

45.

«Любов і ніжність мами». Любов’ю мами зігріте все життя.

1

 

46.

«Любов і ніжність мами». Година спілкування, презентація малюнків «Моя матуся», конкурс читців поезії про маму.

1

 

47.

«Усе про себе». Я і моя сім’я.

1

 

48.

«Усе про себе».  Я і навчання, я і моє дозвілля.

1

 

49.

«Усе про себе». Я і мої захоплення, я і мої друзі.

1

 

50.

«Усе про себе». Підготовка презентації.

1

 

51.

«Усе про себе». Презентація про себе.

1

 

52.

«Моя земля – земля моїх батьків».  Підготовка до вікторини. Поділ на команди; обрання журі.

1

 

53.

«Моя земля – земля моїх батьків». Підготовка питань про історію, культуру та традиції України та рідного краю.

1

 

54

«Моя земля – земля моїх батьків». Підготовка питань про історію, культуру та традиції України та рідного краю.

1

 

55.

«Моя земля – земля моїх батьків». Вікторина.

1

 

56.

«Ми – громадяни України». Сутність поняття «громадянин», права та обов’язки громадянина України, громадянська позиція.

1

 

57.

«Ми – громадяни України». Сутність поняття «громадянин», права та обов’язки громадянина України, громадянська позиція.

1

 

58.

«Пишаємося подвигами предків, вивчаємо і любимо історію країни». Доба героїчних походів козаків, герої Великої Перемоги.

 

1

 

59.

«Пишаємося подвигами предків, вивчаємо і любимо історію країни». Славетні події княжих часів, шляхами козацьких перемог.

1

 

60.

«Пишаємося подвигами предків, вивчаємо і любимо історію країни». Вікторина.

1

 

61.

«Видатні люди мого краю». Видатні письменники.

1

 

62.

«Видатні люди мого краю». Відомі хлібороби.

1

 

63.

«Видатні люди мого краю». Учасники АТО, волонтери.

1

 

64.

«Видатні люди мого краю». Дослідження-пошук, зустріч з видатними людьми рідного краю

1

 

65.

«Люби і знай свій рідний край». Природа рідного краю, рідний край в різні пори року (взимку, навесні, восени, влітку).

1

 

66.

«Люби і знай свій рідний край». Фауна і флора рідного краю, історичні місця рідного краю.

 Конкурс проектів.

1

 

 

ВСЬОГО

66 годин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тематичне планування (другий рік навчання)

 

Тема

Форма проведення

Орієнтовний зміст

К-сть годин

1.Тема: «Я – громадянин і патріот держави».

 

 вікторина, відповіді на запитання, розгадування ребусів.

 

сутність поняття «патріот», «патріотизм», «громадянин», «громадянство»; права та обов’язки громадянина України.

4

2.Тема: «Запорізьке козацтво – український лицарський орден»

 

участь в урочистостях місцевого козацтва.

 

подвиги українських козаків, козаки – захисники української землі та християнської православної віри, честь та гідність українського козака.

5

3. Тема: «Пам'ять житиме у віках»

 

участь у міських урочистостях, покладання квітів на могили загиблих у роки ІІ Світової війни.

вони визволяли Батьківщину; скільки синів і дочок України не повернулося з фронту

3

4. Тема: «Забули б люди назавжди всі війни».

 

зустріч, бесіди з воїнами-інтернаціоналістами.

 

трагедія війни в Афганістані; українські миротворці в Іраку, Югославії, африканських країнах.

3

5.Тема: «Захищати Батьківщину – це велика честь для кожного чоловіка»

свято

 

славетні сторінки українських вояків, особливості несення військової служби сучасного солдата

3

6. Тема: «Історія зброї: від старовини до сучасності».

 

усний журнал, бесіди з використанням ілюстративного матеріалу та мультимедійним супроводом

 

перша зброя людини, зброя стародавнього світу, зброя середньовічної України, самобутність козацької військової зброї, військова техніка ХХ та ХХІ ст.

4

7. Тема: «Мої права, мої обов’язки».

 

прес-конференція.

 

права та обов’язки учня; навчання – головний обов’язок школяра; права українських дітей на освіту.

4

8.Тема: «Державні та народні символи України».

 

гра-вікторина: відповіді на запитання, конкурс капітанів, розв’язування кросвордів.

державні символи України, народні символи та обереги.

 

4

9.Тема: «Українці за кордоном. Що таке діаспора?»

 

усний журнал.

 

сутність поняття «діаспора», видатні українці за кордоном.

4

10.Тема: «А найбільш я люблю Україну».

 

свято української пісні, конкурс на знання рядків українських пісень.

 

 З історії української пісні, українські поети, українські композитори

4

11.Тема: «Чи захищені права дитини в нашій державі?»

 

диспут: постановка проблемних запитань, обговорення у групах.

 

основні положення Конвенції ООН про права дитини, Закону України «Про охорону дитинства», права дитини, взаємозв’язок прав і обов’язків, порівняння виконання обов’язків і використання прав.

3

12.Тема: «Чоловіки, пам’ятайте своє призначення!»

 

святкова зустріч.

 

справжній чоловік – який він?; мужність, сила волі – запорука стійкості захисника; українські захисники очима жінок і дітей.

3

13.Тема: «Істина, свобода та відповідальність».

 

лекція-бесіда, аналіз філософських праць.

 

сутність понять свобода та відповідальності; відповідальність людини за свої вчинки; свобода та вседозволеність.

3

14. Тема: «Якби я був президентом...»

 

відкрита трибуна: турнір красномовців.

 

Президент України – лідер держави, авторитет Президента України – конкретні вчинки, чи легко бути Президентом України.

4

15.Тема: «Який шлях розвитку нашої держави найкращий?»

 

турнір ораторів.

 

наша сучасність – моє бачення, моя роль у сучасному житті країни, сум і гордість за Україну.

5

16.Тема: «Я – у Всесвіті».

 

КВК.

 

розминка, конкурс капітанів, конкурс кмітливих, творчий конкурс.

4

17.Тема: «Толерантність та політична культура».

 

конференція: планування, добір матеріалу, заслуховування повідомлень, обговорення.

 

сумісність понять «політика» і «духовність», культура сучасних політиків і толерантність як основа взаємин.

4

18.Тема: «Дисципліна – свобода, чи необхідність?».

 

диспут: виступи учнів, обговорення.

 

самовдосконалення людини; дисципліна – ознака вихованості; свобода чи вседозволеність.

2

 

 

Всього:

66 годин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Календарно- тематичне планування ( другий рік навчання)

 

Тема. Зміст заняття.

Кількість

 годин.

Дата проведення

1

Тема: «Я – громадянин і патріот держави». Сутність поняття «патріот», «патріотизм».

1

 

2

Тема: «Я – громадянин і патріот держави». Сутність поняття «громадянин», «громадянство»

1

 

3

Тема: «Я – громадянин і патріот держави». Права та обов’язки громадянина України.

1

 

4

Тема: «Я – громадянин і патріот держави». Вікторина, відповіді на запитання, розгадування ребусів.

1

 

5

Тема: «Запорізьке козацтво – український лицарський орден». Подвиги українських козаків

1

 

6

Тема: «Запорізьке козацтво – український лицарський орден». Козаки – захисники української землі та християнської православної віри.

1

 

7

Тема: «Запорізьке козацтво – український лицарський орден». Козаки – захисники української землі та християнської православної віри

1

 

8

Тема: «Запорізьке козацтво – український лицарський орден». Честь та гідність українського козака.

1

 

9

Тема: «Запорізьке козацтво – український лицарський орден». Участь в урочистостях місцевого козацтва.

1

 

10

 Тема: «Пам'ять житиме у віках» Вони визволяли Батьківщину.

1

 

11

 Тема: «Пам'ять житиме у віках» Скільки синів і дочок України не повернулося з фронту.

1

 

12

 Тема: «Пам'ять житиме у віках» Участь у міських урочистостях, покладання квітів на могили загиблих у роки ІІ  Світової війни.

1

 

13

Тема: «Забули б люди назавжди всі війни».   Трагедія війни в Афганістані;

1

 

14

Тема: «Забули б люди назавжди всі війни». Українські миротворці в Іраку, Югославії, африканських країнах.

1

 

15

Тема: «Забули б люди назавжди всі війни». Зустріч, бесіди з воїнами-інтернаціоналістами.

1

 

16

Тема: «Захищати Батьківщину – це велика честь для кожного чоловіка». Славетні сторінки українських вояків.

1

 

17

Тема: «Захищати Батьківщину – це велика честь для кожного чоловіка». Особливості несення військової служби сучасного солдата.

1

 

18

Тема: «Захищати Батьківщину – це велика честь для кожного чоловіка». Свято.

1

 

19

Тема: «Історія зброї: від старовини до сучасності». Перша зброя людини, зброя стародавнього світу.

1

 

20

Тема: «Історія зброї: від старовини до сучасності». Зброя середньовічної України.

1

 

21

Тема: «Історія зброї: від старовини до сучасності». Самобутність козацької військової зброї, військова техніка ХХ та ХХІ ст.

1

 

22

Тема: «Історія зброї: від старовини до сучасності». Усний журнал, бесіди з використанням ілюстративного матеріалу та мультимедійним супроводом.

1

 

23

Тема: «Мої права, мої обов’язки». Права та обов’язки учня.

1

 

24

Тема: «Мої права, мої обов’язки». Навчання – головний обов’язок школяра.

1

 

25

Тема: «Мої права, мої обов’язки». Права українських дітей на освіту.

1

 

26

Тема: «Мої права, мої обов’язки». Прес-конференція.

1

 

27

Тема: «Державні та народні символи України». Державні символи України, народні символи та обереги.

1

 

28

Тема: «Державні та народні символи України». Розв’язування кросвордів.

1

 

29

Тема: «Державні та народні символи України». Відповіді на запитання, конкурс капітанів.

1

 

30

Тема: «Державні та народні символи України».     Гра-вікторина.

1

 

31

Тема: «Українці за кордоном. Що таке діаспора?»

1

 

32

Тема: «Українці за кордоном. Що таке діаспора?» Сутність поняття «діаспора», видатні українці за кордоном.

1

 

33

Тема: «Українці за кордоном. Що таке діаспора?» Видатні українці за кордоном.

1

 

34

Тема: «Українці за кордоном. Що таке діаспора?» Усний журнал.

1

 

35

Тема: «А найбільш я люблю Україну». З історії української пісні.

1

 

36

Тема: «А найбільш я люблю Україну». Українські поети, українські композитори.

1

 

37

Тема: «А найбільш я люблю Україну». Конкурс на знання рядків українських пісень.

1

 

38

Тема: «А найбільш я люблю Україну». Свято української пісні.

1

 

39

Тема: «Чи захищені права дитини в нашій державі?». Основні положення Конвенції ООН про права дитини, Закону України «Про охорону дитинства».

1

 

40

Тема: «Чи захищені права дитини в нашій державі?». Права дитини, взаємозв’язок прав і обов’язків, порівняння виконання обов’язків і використання прав.

1

 

41

Тема: «Чи захищені права дитини в нашій державі?». Диспут: постановка проблемних запитань, обговорення у групах.

1

 

42

Тема: «Чоловіки, пам’ятайте своє призначення!» справжній чоловік – який він?

1

 

43

Тема: «Чоловіки, пам’ятайте своє призначення!» Мужність, сила волі – запорука стійкості захисника; українські захисники очима жінок і дітей.

1

 

44

Тема: «Чоловіки, пам’ятайте своє призначення!» Святкова зустріч.

1

 

45

Тема: «Істина, свобода та відповідальність» Сутність понять свобода та відповідальності.

1

 

46

Тема: «Істина, свобода та відповідальність» Відповідальність людини за свої вчинки; свобода та вседозволеність.

1

 

47

Тема: «Істина, свобода та відповідальність» Лекція-бесіда, аналіз філософських праць.

1

 

48

Тема: «Якби я був президентом…». Президент України – лідер держави.

1

 

49

Тема: «Якби я був президентом…». Авторитет Президента України – конкретні вчинки

1

 

50

Тема: «Якби я був президентом…». . Чи легко бути Президентом України?

1

 

51

Тема: «Якби я був президентом…». Відкрита трибуна: турнір красномовців.

1

 

52

Тема: «Який шлях розвитку нашої держави найкращий?». наша сучасність – моє бачення розвитку нашої держави.

1

 

53

Тема: «Який шлях розвитку нашої держави найкращий?». Моя роль у сучасному житті країни, сум і гордість за Україну

1

 

54

Тема: «Який шлях розвитку нашої держави найкращий?». Турнір ораторів.

1

 

55

Тема: «Який шлях розвитку нашої держави найкращий?».

1

 

56

Тема: «Який шлях розвитку нашої держави найкращий?». Турнір ораторів.

1

 

57

Тема: «Я – у Всесвіті». конкурс кмітливих, творчий конкурс.

1

 

58

Тема: «Я – у Всесвіті». Розминка, конкурс капітанів.

1

 

59

Тема: «Я – у Всесвіті». Підготовка до КВК.

1

 

60

Тема: «Я – у Всесвіті». КВК.

1

 

61

Тема: «Толерантність та політична культура». сумісність понять «політика» і «духовність».

1

 

62

Тема: «Толерантність та політична культура». Культура сучасних політиків і толерантність як основа взаємин.

1

 

63

Тема: «Толерантність та політична культура». Планування, добір матеріалу, заслуховування повідомлень, обговорення.

1

 

64

Тема: «Толерантність та політична культура». Конференція.

1

 

65

Тема: «Дисципліна – свобода, чи необхідність?». Самовдосконалення людини.

1

 

66

Тема: «Дисципліна – свобода, чи необхідність?».  Дисципліна – ознака вихованості; свобода чи вседозволеність.

1

 

 

                                                        Всього:

66 годин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновок

Програма «Я- патріот» та реалізація її завдань відображає необхідне суспільству і державі соціальне замовлення на виховання громадянина своєї Батьківщини, патріота, який займає активну життєву позицію. Кінцевий результат реалізації програми – сформованість пріоритетних цінностей особистості громадянина України: активна громадянська позиція і патріотична свідомість.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Використана  література

Нормативні документи

1. Декларація прав дитини // Довідник класного керівника: Збірник документів. – К.,1996.  – С. 9-14

2. Загальна декларація прав людини // Довідник класного керівника: Збірник документів.  – К.,1996. – С.4-9.

3. Конституція України - гарант захисту прав людини / Уклад. М.Ф. Степко та ін. – К.: Знання, 2006. – 55 с.

4. Закон України «Про увічнення Перемоги у Великій Вітчизняній війні 1941-1945 років», від 20 квітня 2000 року №1684-III // Відомості Верховної Ради (ВВР). – 2000. –  № 30.  – С. 239.

5. Указ Президента України «Про Концепцію до призивної підготовки і військово-патріотичного виховання молоді» № 948 від 25.10.2002 (із змінами, внесеними згідно з Указом Президента № 1227/2003  від 29.10.2003) // Офіційний вісник України. – 2003.

6. Наказ Міністерства освіти і науки України «Про Конвенцію національно-патріотичного виховання дітей та молоді» від 16.06.2015 р. № 641.

7. Програма основні орієнтири виховання 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України.

Книги, брошури, статті

1. Агапова А. Давидова М. та ін. Ефективність військово-патріотичного виховання до призивної молоді. – Кам’янець-Подільський, 1994.

2. Безпалько Т. Патріотичне виховання учнів в системі історичного краєзнавства. // Історичне краєзнавство в системі освіти України: здобутки, проблеми, перспективи: Наук. зб. – Кам’янець-Подільський, 2002.

3. Бутромеев В., Бутромеев В., Бутромеева Н. Симол власти. Иллюстрированный энциклопедический справочник. – М.: БЕЛЫЙ ГОРОД, 2006. – 576 с.

4. Ващенко Г. Виховний ідеал. – Полтава; Полтавський вісник, 1994.

5. Гетьмани України. – Харків: Промінь, 2006. – 248 с.

6. Довідник з історії України (А-Я): Посіб. для серед. навч. закл. – К.: Генеза, 2001. – 1136 с.

7. Крамаренко Ю. Військово-патріотичне виховання та військове навчання молоді – основа захисту Батьківщини // Сторінки воєнної історії України: Зб. наук. ст. – К., 2002.

8. Кривошия В. Нариси історії Київщини періоду козацтва. Біла Церква. – К.: ІПіЕНД НАНУ, 2001. – 100 с.

9. Крисаченко В. Українознавство: Хрестоматія-посібник: у 2 кн. – К.: Либідь, 1996.  – 352 с.

10.Нас пам’ять кличе: Спогади учасників Великої Вітчизняної війни у записах їхніх онуків і правнуків. Тематичний збірник / Упорядники Л.С.Кашкіна і О.Н.Беник / – Біла Церква, 2005. – 180 с.

11.Перша Конституція України гетьмана Пилипа Орлика. 1710 рік. – К.: Веселка, 1994. – 77 с.

12.Самотулка Т. Історія України в іграх. – Нью-Йорк, 1995.

13.Сокол А., Конечна О. Моя країна – Україна. – Чернігів: РВК «Деснянська правда», 2004.            64 с.

14.Старовинні українські легенди. – Харків: «Ранок», 2006. –  80 с.

15.Темко Г., Томчук М. Методичні основи виховання воїнів Збройних Сил України.  – К., 1997.

16.Торонцев А. Мировая история войн: Єнцеклопедия. – М.: Изд-во Эксмо, 2004 – 928 с.

17.Українське державотворення: невитребуваний потенціал: Словник – довідник. – К.: Либідь, 1997. – 560 с.

18.Україна: Для дітей середнього шкільного віку. – Харків: Фоліо, 2006. – 463 с.

19.Футулуйчук В. Українська Галицька армія: військово-патріотичне виховання та вишкіл   (1918-1920 рр.). – Донецьк, 2000.

20.Энциклопедия для детей: Т 1 (Всемирная история). – М.: Аванта, 1994. – 704 с.

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Чимеріс Олена
    Напишіть,будь ласка,автора програми.Дякую
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ананко Тетяна Вікторівна
    Напишіть будь ласка хто автор програми, коли випущена та чи рекомендована МОН України?
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Охорзіна Ольга Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Прокипюк Галина
    Напишіть будь ласка хто автор програми, коли випущена та чи рекомендована МОН України?
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Бабич Ірина Дмитрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
docx
Додано
22 січня 2019
Переглядів
12750
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку