Програма "Ключ до успіху"

Про матеріал
Перспективи розвитку суспільства прямо пов'язані з перспективами розвитку освітнього середовища й вихованням підростаючого покоління. Сучасний навчально-виховний процес повинен допомогти дитині вийти на простори життя не тільки нагромадивши певний багаж знань, але й виробити вміння застосовувати ці знання в благо самому собі, колективу, суспільству, планеті. Дійсний освітній процес, що будується на засадах гуманного особистісного підходу, є в першу чергу процес облагороджування душі й серця дитини, збагачення його духовного миру й мотиваційного забезпечення життя в ньому. Людина без духовного життя існувати не може. У своєму житті людина творить добро й зло, страждає й тріумфує, піднімається й падає, знаходить і втрачає сили, народжується й умирає. Занепад духовного життя затримує еволюцію людства; підйом духовного життя визначає його розквіт і прогрес. Звідси виняткова необхідність розвивати, виховувати, утворювати духовне життя дитини. Мета. Передбачувана програма покликана створити в дитині умови для народження особистості, насіння якого в ньому були закладені споконвічно. Стратегічні цілі пропонованої програми відповідають змісту триєдиної мети освітнього процесу й складаються із трьох аспектів: пізнавального; розвивального; виховного. Ціль програми: формування в дітях молодшого шкільного віку основ морально-духовних якостей, які будуть сприяти становленню, розвитку, вихованню всебічно розвиненого члена суспільства через усвідомлення вічних цінностей сім'ї й свого роду, власної унікальності й неповторності, необхідності тісного співробітництва з ровесниками, реалізації творчих здатностей на благо суспільства.
Перегляд файлу

« Ключ до успіху»

Програма курсу

для учнів початкової школи

як засіб формування духовного здоров’я.

 

Перспективи розвитку суспільства прямо пов'язані з перспективами розвитку освітнього середовища й вихованням підростаючого покоління.

Сучасний навчально-виховний процес повинен допомогти дитині вийти на простори життя не тільки нагромадивши певний багаж знань, але й виробити вміння застосовувати ці знання в благо самому собі, колективу, суспільству, планеті.

Дійсний освітній процес, що будується на засадах гуманного особистісного підходу, є в першу чергу процес облагороджування душі й серця дитини, збагачення його духовного миру й мотиваційного забезпечення життя в ньому. Людина без духовного життя існувати не може.

У своєму житті людина творить добро й зло, страждає й тріумфує, піднімається й падає, знаходить і втрачає сили, народжується й умирає.

Занепад духовного життя затримує еволюцію людства; підйом духовного життя визначає його розквіт і прогрес. Звідси виняткова необхідність розвивати, виховувати, утворювати духовне життя дитини.

 

Мета. Передбачувана програма покликана створити в дитині умови для народження особистості, насіння якого в ньому були закладені споконвічно.

Стратегічні цілі пропонованої програми відповідають змісту триєдиної мети освітнього процесу й складаються із трьох аспектів:

  • пізнавального;
  • розвивального;
  • виховного.

 

Ціль програми: формування в дітях молодшого шкільного віку основ морально-духовних якостей, які будуть сприяти становленню, розвитку, вихованню всебічно розвиненого члена суспільства через усвідомлення вічних цінностей сім'ї й свого роду, власної унікальності й неповторності, необхідності тісного співробітництва з ровесниками, реалізації творчих здатностей на благо суспільства.

 

Завдання:

 

  1.               Придбання й закріплення навичок людського спілкування, поваги до самого себе, до сім'ї, учителів, однолітків, навколишнього світу;
  2.               Поліпшення психологічного клімату в класі й сім'ях;
  3.               Вибудовування системи взаємин «школа - батьки – діти»;
  4.               Формування зацікавленості в живому людському  спілкуванні, розвитку комунікативних навичок і культури  взаємин, у творчому самовираженні;
  5.               Сприяння становленню соціально й психологічно розвиненої особистості;
  6.               Створення мотивації до колективної творчості.

 

Курс розраховано на 36 годин у кожному класі навчання (з 1 по 4) в початковій школі.

Зміст уроків узгоджено з можливостями і досвідом учнів молодшого шкільного віку. Заняття методично побудовані на засаді використання інтерактивних здоров’язберігаючих методик. Насамперед це:

  • казкотерапія;
  • арт-терапія;
  • інтерактивні тренінги;
  • заняття, спрямовані на розвиток терпимості, сердечності, чутливості;
  • аналіз літературних творів;
  • дитяче філософствування - про добро й зло в житті людей, про поліпшення життя в цілому;
  • завдання, спрямовані на глибоке проживання тієї або іншої ситуації;
  • бесіди, які навчать дитину мріяти і втілювати мрії в життя.

 

Очікувані результати.

 

Програма курсу дозволить школярам:

  • повірити у власні сили й потенціал, закладений у кожній дитині;
  • бути відповідальним за свої думки та вчинки;
  • розвити такі якості, як жаль, милосердя, чутливість до навколишнього світу, бажання радувати людей.
  • зміцнити прагнення до збагачення духовного життя.


 

Теми

Тематика уроків

Години

 

Тема 1. Пізнай свій рід і побачиш свій шлях у житті.

Історія мого роду.

 

 

 

Практичне заняття: «Родове дерево».

 

 

 

Віра й світогляд моєї сім'ї.

 

 

 

Екскурсія «Релігійне походження роду». Відвідування храмів.

 

 

 

РАЗОМ:

4

 

Тема 2. Вивчай історію й традиції своєї сім'ї.

Традиції моєї сім'ї.

 

 

 

Практичне заняття: «Складання сімейного календаря» (дні народження, сімейний альбом).

 

 

 

Святі обереги моєї сім'ї.

 

 

 

Ярмарок-виставка сімейних досягнень. (Виручені гроші діти використають для підтримки дитят-сиріт у класі).

 

 

 

РАЗОМ:

4

 

Тема 3. Батько - глава сім'ї.

«Один батько значить більше, ніж сто вчителів».

 

 

 

Гра: «Маленький кореспондент». Інтерв'ю з моїм батьком.

 

 

 

Роль батька. Мудрість.

 

 

 

Майстерня «Батько + Я = милосердні справи». Виготовлення новорічних іграшок для дитячого будинку.

 

 

 

РАЗОМ

4

 

 

Тема 4. Без матері й сонечко не гріє.

«Люблю тебе, мамо, ти - кращий мій друг».

 

 

 

Практичне заняття: «Чарівні мамині очі». Портрет мами в образі квітки. Виставка малюнків.

 

 

Материнські руки.

 

 

Зустріч-знайомство з мамами однокласників.

 

 

РАЗОМ

4

 

Тема 5. Яке щастя - мати братика або сестричку.

Разом із братом і сестрою — дуже весело живемо.

 

 

Практичне заняття. Групове складання квітки якостей:

  • ідеальної сестри;
  • ідеального брата.

 

 

 

Як поводитися, якщо ти старша дитина в сім'ї?

 

 

 

РАЗОМ

4

 

Тема 6. Люди похилого віку (бабуся й дідусь) ­ опора сім'ї.

Мудра старість.

 

 

Практичне заняття: «Яким повинен бути я, щоб мої бабуся й дідусь були щасливі».

 

 

Улюблений, добрий мій дідусь.

 

 

Свято: «Веселі старти» (змагання між хлопчиками, де дідусі виступають суддями).

 

 

Виставка «Золоті руки моєї бабусі».

 

 

Улюблені пісні, казки, які розповідає мені моя бабуся.

 

 

Вечір: «Мама, бабуся і я — щастя, мудрість і весна».

 

 

РАЗОМ

8

 

 

Тема 7. Сім'я - це щасливе дитинство, молодість, старість.

Дружна сім'я.

 

 

Щаслива сім'я.

 

 

Моя майбутня сім'я.

 

 

Вечір «Свято моєї сім'ї».

 

 

РАЗОМ:

4

 

 

Тема 8. Діти ­ дзеркало своїх батьків.

Що я повинен виховати в собі, щоб мої батьки мною пишалися?

 

 

Диспут: «Який я сьогодні в сім'ї?»

 

 

Здоровий спосіб сімейного життя.

 

 

Спортивне свято «Тато, мама, я — спортивна сім'я».

 

 

РАЗОМ:

4

 

 

РАЗОМ ГОДИН:

36

 

 

 

 

Тема 1. Про тебе самого.

Хто Я? (Історія мого імені).

 

 

Практичне заняття: «Мої потреби й можливості».

 

 

Чи вмію я мріяти?

 

 

Практичне заняття: «Мої мрії» (Складання карти успіху).

 

 

РАЗОМ:

4

Тема 2. Краса людського тіла

Мій зовнішній вигляд: «Не народися гарним, а народися щасливим».

 

 

Практичне заняття: жести, пози, якими я користуюся.

 

 

Я й моє здоров'я.

 

 

Практичне заняття: складання розпорядку дня.

 

 

РАЗОМ:

4

 

Тема 3. Зустрічають по одежинці - проводжають по розуму

Одяг різних народів.

 

 

Гра: «Одягни ляльку».

 

 

Одягайся зі смаком, одягайся за віком.

 

 

Конкурс: «Міс класу».

 

 

РАЗОМ:

4

Тема 4. Від посмішки - хмурий день світлішай

Вираження моєї особи: «Міміка». (Складання різних виражень залежно від почуттів людини).

 

 

Кого я бачу в дзеркалі? Казкотерапія: «Казка про мертву царівну й 7 богатирях».

 

 

Очі - дзеркало душі.

 

 

Свято гумору: «Даруй людям посмішку».

 

 

РАЗОМ:

4

 

 

Тема 5. Що сказав мовою не вирубаєш сокирою

Не кидай слів на вітер.

 

 

Мова голубить, мова й губить.

 

 

Мовчання — золото.

 

 

Практичне заняття: «Похвальне слово рідній мові».

 

 

РАЗОМ:

4

Тема 6. «У доброго хазяїна й собака не буркотлива, і кінь не ледачій».

Моє ставлення до тварин.

 

 

Практичне завдання: «Чим людина відрізняється від тварини?».

 

 

Як виміряти людяність?

 

 

Виставка тварин: «Мій домашній вихованець».

 

 

РАЗОМ:

4

 

Тема 7. Про почуття добрих, про красу внутрішньої.

Внутрішня краса людини.

 

 

Казкотерапія: «Аленький цветочек», «Сніжна королева».

 

 

Добро й зло в кожній людині.

 

 

Практичне завдання: «Добре серце».

 

 

РАЗОМ:

4

 

Тема 8. Знайомство з найважливішими якостями.

Безкорисливість.

 

Добросердя.

 

Жертовність.

 

Милосердя.

 

Краса душі.

 

Жаль.

 

Чуйність.

 

Уміння прощати.

 

Служіння людям.

 

РАЗОМ:

8

 

РАЗОМ ГОДИН:

36

 

 

 

(Джон Івлін)

Тема 1. Моя сім'я, мій міні-колектив і моє місце в ньому.

Роль будинку, сім'ї в житті дитини.

 

Арт-терапія «Малюнок сім'ї».

 

Багаторівневість сім'ї.

 

Анкетування. Тренінг «Відтавання».

 

РАЗОМ:

4

Тема 2. Мій шкільн колектив.

Я й мої шкільні товариші.

 

Радості й складності спілкування. Казка «Теремок». Байка Крилова «Лебідь, рак і щука».

 

Колектив учителів і я. «Притча про вчителя і його учня».

 

Проведення ранку «Осінній бал».

 

РАЗОМ:

4

 

Тема 3. Мої відносини із друзями.

Друг - одна душа у двох тілах. Як знайти друга?

 

 

Обговорення казки И. Радичкова «Якщо хочеш мати друзів?» Тестування: «Я и мої друзі».

 

 

Міркування на тему: «Хто буде поруч зі мною, коли я потрапив у складну ситуацію».

 

Малюнок «Портрет ідеального друга».

 

 

Чи можна прожити життя без друзів?

 

 

РАЗОМ:

4

Тема 4. Хлопчиськи й дівчиська.

«Із чого ж зроблені наші хлопчиськи? Із чого ж зроблені наші дівчиська?».

 

 

Лицарський турнір.

 

 

Свято довгої коси.

 

 

«Учитеся говорити один одному компліменти».

 

 

РАЗОМ:

4

 


 

 

Тема 5. Мої відносини зі старшими.

Мої відносини з дорослими, які оточують мене в школі.

 

 

Диспут: « Чи завжди нас розуміють дорослі».

 

 

Що є саме ціннісне в спілкуванні з дорослими?

 

 

Практичне заняття: «Учимося співчувати». Обговорення казки «Щасливий принц» (О. Уайльд)

 

 

РАЗОМ:

4

Тема 6. Мої відносини з молодшими.

Як подружитися з молодшими дітьми.

 

 

Вечір спогадів: «Коли я був малим...». Оповідання хлопців про своє дитинство з переглядом фотографій.

 

 

Чим я можу допомогти молодшим?

 

 

Спільне свято за участю хлопців з 1 класу.

 

 

РАЗОМ:

4

 

Тема 7. Моє поводження в незнайомому колективі.

Правила знайомства.

 

 

Гра: «Я в гостях».

 

 

Етика поводження.

 

 

Конкурс: «Ми цікаві один одному тим, що ми різні».

 

 

 

РАЗОМ:

4

Тема 8. «Стався до людей так, як ти б хотів, щоб  ставилися до тебе».

Гостинність.

 

Чуйність.

 

Співробітництво.

 

Взаємодопомога.

 

Відданість.

 

Мужність.

 

Чуйність.

 

Вірність.

 

Довіра.

 

РАЗОМ:

8

 

РАЗОМ ГОДИН:

36

 


 

(Лев Толстой)

Тема 1. Перші кроки на шляху до мудрості.

Хто у вашій сім'ї самий мудрий і чому?

 

Практичне заняття: Малювання чарівних квітів мудрості: « Ради моєї бабусі й дідуся».

 

Мої вчинки на благо людства.

 

Вечір «Як я можу допомогти навколишньої мене людям?»

 

РАЗОМ:

4

Тема 2. Мистецтво бачити прекрасне.

Самі гарні люди в моєму житті.

 

Екскурсія по місту «Скільки навколо гарного...»

 

Чому гарному я б міг навчити оточуючих людей?

 

Твір на тему: «Самий прекрасний день у моєму житті?».

 

РАЗОМ:

4

 

Тема 3. Поспішаєте робити добро.

Єдине щире щастя в житті - це жити для інших.

 

Диспут: «Ким я хочу стати?».

 

Що я зроблю для людей, коли придбаю професію, про яку мрію?

 

Інтелектуальна вітальня: «Приклад служіння суспільству».

 

РАЗОМ:

4

Тема 4. Дарунок любові.

Порятунок любов'ю. Безумовна любов.

Практичне заняття: конкурс віршів про любов.

 

Як навчитися любити?

Практичне заняття: конкурс на кращу казку про любов. Виготовлення замків любові.

 

Любов і жаль до ближнього.

Любов до рідного краю.

 

Любов до Батьківщини, національній культурі.

Любов, як прийняття всього різноманіття життя.

 

РАЗОМ:

8

 

Тема 5. Скарби мудрості.

Мудрість - королева всіх якостей.

 

Диспут «Чи легко бути мудрецем?»

 

Хотів би ти стати самою мудрою людиною на світі? Який мудрий заповіт ти б залишив своїм дітям?

 

Практичне заняття: «Мудрість народу. Життєва мудрість». Обговорення прислів'їв і приказок».

 

 

РАЗОМ:

4

 

Тема 6. Зберігати здоров'я - вища мудрість.

У здоровому тілі ­ здоровий дух.

 

 

Диспут: «Чому люди хворіють?»

 

 

Будь здоровим ­ це сучасно.

 

 

Спортивне свято: «Правила здоров'я».

 

 

РАЗОМ:

4

 

Тема 7. Навчи бути мудрим інших.

«Я навчу тебе: прямо й розумно діяти з кожним членом сім'ї, нікого не збентежуючи й не засмучуючи».

 

 

«Я навчу тебе вірити».

 

 

«Я навчу тебе сподіватися».

 

«Я навчу тебе терпіти».

 

 

«Я навчу тебе прощати».

 

 

«Я навчу тебе любити».

 

 

«Я навчу тебе вірити у свої сили тому, що саме ти є часточкою Всесвіту».

 

 

«Я навчу тебе цьому тому, що саме тобі прийдеться змінити життя людства на краще».

 

 

РАЗОМ:

8

РАЗОМ ГОДИН:

36

 

 

 

Тема 6. Зберігати здоров'я - вища мудрість.

У здоровому тілі ­ здоровий дух.

 

 

Диспут: «Чому люди хворіють?»

 

 

Будь здоровим ­ це сучасно.

 

 

Спортивне свято: «Правила здоров'я».

 

 

РАЗОМ:

4

 

Тема 7. Навчи бути мудрим інших.

«Я навчу тебе: прямо й розумно діяти з кожним членом сім'ї, нікого не збентежуючи й не засмучуючи».

 

 

«Я навчу тебе вірити».

 

 

«Я навчу тебе сподіватися».

 

«Я навчу тебе терпіти».

 

 

«Я навчу тебе прощати».

 

 

«Я навчу тебе любити».

 

 

«Я навчу тебе вірити у свої сили тому, що саме ти є часточкою Всесвіту».

 

 

«Я навчу тебе цьому тому, що саме тобі прийдеться змінити життя людства на краще».

 

 

РАЗОМ:

8

РАЗОМ ГОДИН:

36

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Класному керівникові, 3 клас, Виховна робота
НУШ
Інкл
Додано
30 листопада 2023
Переглядів
110
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку