Програма педагогічної підтримки творчо – обдарованої молоді Мета: створення загальнонаціональної системи виявлення, відбору та педагогічної підтримки творчо–обдарованої молоді Шляхи реалізації: Об'єднання зусиль учителів, психологів, батьків, громадськості у сфері розвитку обдарованих дітей Створення банків даних про обдарованих дітей Підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників у визначенні методів, форм, засобів, технологій навчання і виховання обдарованих дітей
Риси творчо обдарованої особистості: готовність до ризику; імпульсивність, незалежність суджень; нерівномірність успіхів у навчальних предметах; почуття гумору та схильність до жарту; самобутність; небажання сприймати на віру; критичний погляд на такі речі, що немовби повинні стати «священними»; сміливість уяви та думки. (О.М.Лук)
Діагностика обдарованості може виконувати завдання виявлення обдарованості; спостереження її розвитку (конструктивного чи реконструктивного); визначення факторів, які сприяють реалізації потенціалу; виявлення чинників, що перешкоджають розвитку здібностей; допоміжна діагностика, яка працюватиме над вивченням особистих якостей батьків, вчителів.
2. Завдання на рівні особистості: формування особистісно зорієнтованої мотивації до навчальної діяльності (“Я це зможу ”, “Я це можу краще за інших ”); забезпечення диференційованого підходу до навчання (навчання за окремим індивідуальним планом); визначення індивідуальних можливостей учня і планування самостійної навчальної діяльності (програма самоосвіти).
3. Педагогічна підтримка учня: розробка індивідуальних оптимальних методик та впровадження їх у навчально-виховний процес; систематичне відслідкування навчальної діяльності (моніторинг якості освіти); складання психолого-педагогічної індивідуальної картки (характеристика із зазначенням нахилів та здібностей); моніторинг результативності участі у представницьких заходах різних рівнів; складання плану індивідуальної роботи щодо розвитку інтелектуальних здібностей, нахилів учня (учень – учитель); розробка заходів щодо заохочення та стимулювання учнів.