Програма гуртка «Підприємець»
Основний рівень
Пояснювальна записка
У певний момент свого життя кожна людина замислюється про своє фінансове становище, своє майбутнє і приходить до розуміння того, щоб життєвий шлях був успішним, необхідно створити свій особистий капітал, який би працював. Для цього потрібно чітко спланувати свої доходи, витрати і заощадження.
Метою даної програми є формування компетентностей підприємливої особистості засобами гуртка «Підприємець».
Основні завдання полягають у формуванні таких компетентностей:
Навчання за даною програмою охоплює учнів віком від 14 до 18 років.
Програму розраховано на 1 рік за основним рівнем навчання: відповідно 72 (по 2 год 1 раз на тиждень) години на рік.
Бажано, щоб в гуртку було не більше 15 учнів.
У гуртку учні здобувають навички роботи успішної підприємливої особистості з проактивною життєвою позицією.
У навчальному році основного рівня навчання гуртківці знайомляться з: філософією грошей; фінансовим планування; здібностям успішної, підприємливої та проактивної особистості; енергетичним сенсом грошей; стратегією захисту своїх фінансів; формулою доходів; основами створення бізнес систем; інвестуванням для чайників; з своїми уміннями та здібностями, що можна застосувати для власної справи.
Програма інтегрує знання гуртківців з економіки, фінансової грамотності, математики, історії. Для розширення світогляду учнів планується проведення бесід з успішними людьми нашої Хорольщини. Бажано, аби керівник гуртка працював у тісній взаємодії з викладачами математики, історії.
У програмі передбачено індивідуальну роботу з гуртківцями згідно Положення про порядок організації індивідуальної та групової роботи в позашкільних закладах, затверджене наказом Міністерства освіти і науки України від 11.08. 2004, № 651.
Програма є орієнтованою, а тому керівник колективу може вносити до її змісту зміни та доповнення, враховуючи умови. Кількість годин та їх розподіл за темами програмами теж орієнтовними. Керівник колективу може сам визначити доцільність такого розподілу і вносити до програми відповідні корективи.
Основний рівень
ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
№ п\п |
Розділ, тема |
Кількість годин |
||
усього |
теоретичні заняття |
практичні заняття |
||
1 |
Вступне заняття |
6 |
6 |
|
2 |
Виявлення підприємницьких здібностей |
4 |
2 |
2 |
3 |
Виявлення профілю зацікавленості |
4 |
2 |
2 |
4 |
Виявлення своїх умінь |
8 |
4 |
4 |
5 |
Правила проактивної особистості |
4 |
2 |
2 |
6 |
Методика визначення мети та цілі |
4 |
|
4 |
7 |
Філософія грошей |
6 |
4 |
2 |
8 |
Кроки до фінансової успішності |
7 |
3 |
4 |
9 |
Фінансове планування |
4 |
2 |
2 |
10 |
Інвестування для чайників |
4 |
4 |
|
11 |
Формула доходів |
7 |
3 |
4 |
12 |
Основні правила захисту грошей |
4 |
4 |
|
13 |
Енергетичний сенс грошей |
2 |
2 |
|
14 |
Правила візуалізації своїх мрій |
6 |
4 |
2 |
15 |
Підсумкове заняття |
2 |
2 |
|
|
Разом |
72 |
72 |
22 |
ЗМІСТ ПРОГРАМИ
Комплектування групи, бесіда з майбутніми гуртківцями.
Зустріч з батьками майбутніх вихованців.
Ознайомлення з планом роботи гуртка на навчальний рік.
Знайомство, розробка правил групи.
Організаційні питання.
Класна кімната. Інструменти та матеріали.
Правила безпеки на заняттях.
Характеристика рис підприємливої особи.
Підприємлива особа на прикладі підприємців Хорольського району
(власник кафе «У сестер» Щеглова Л.М.).
Тестування, щодо виявлення підприємницьких здібностей.
Напрацювання рис підприємливої особи.
Практична робота:
Вплив зацікавленості на результат нашої праці.
Розподіл зацікавленості на професійні групи.
Тестування, щодо виявлення профілю зацікавленості
Практична робота:
Уміння та діяльність підприємливої особи.
Застосування своїх умінь для майбутнього бізнесу.
Уміння, як види діяльності для бізнесу.
Практична робота:
Проактивна особистість, яка вона.
Правила проактивної особистості.
Вплив на події та вчинки, щоб стати проактивною особистістю.
Як діяти у площині вибору?
Анкетування, по виявленню практичності.
Практична робота:
Мої сильні сторони.
Ваше відношення до роботи у команді.
Найсильніші сторони Вашої особистості.
Теорія Вантуна (4 вуха Вантуна).
Практична робота:
Життя з точки зору фінансів.
Як стати фінансово незалежним?
Квадрант грошового потоку Роберта Кійосакі.
Поділ людей за способом залучення грошей.
Поточний грошовий потік.
Бідність – це мислення!
«Бідне мислення» - бачить тільки 1 гривню, «Багате мислення» - можливості кожної гривні.
Фінансово грамотна людина.
Планування своїх боргів згідно їх видів.
Як обслуговувати й погашати борги?
Як правильно робити борги?
Практична робота:
Крок перший - покупка
Технологія правильного купування.
Отримання знижок – це те саме, що заробити грошей!
Оптові та роздрібні ціни.
Поняття постійного клієнта.
Фіксація своїх витрат.
Крок другий – програма заощаджень.
Технологія правильного заощадження та економії фінансів.
Практична робота:
Довгострокове планування - на все життя.
Стратегічно важливі моменти життя.
Вчимося, щоб працювати; працюємо, щоб відпочивати!
Хто керує вашими грошима, отже вашим життям (банкіри, власники супермаркетів, кафе, аптек, спортклубів).
План безпеки - це означає, що наш капітал потрібно розмістити дуже надійно.
План захисту – це фінансовий запас на випадок тимчасового простою в доходах.
План незалежності.
Практична робота:
Інвестування з метою придбання пасивного доходу.
Що заважає почати інвестування вже сьогодні?
Куди вкладати гроші?
Прості повторювані дії, що доведуть до заданої мети.
Аналіз об’єктів інвестування.
Бодо Шефер «Міні абетка грошей».
Правила інвестування.
Формула доході (доходи, професіоналізм, енергопотенціал, розвиток, самооцінка, ідеологія).
Перевірка свого потенціалу.
Тестування, відповідно до формули доходів.
Практична робота:
Три основні причини втрати грошей.
Основні правила захисту грошей (законність, системність, безпека).
Що не легально – то не рентабельно.
Будинок для грошей.
Безпека – це відповідальність. Відповідальність – це вміння ВІДПОВІСТИ за все, що відбувається навколо вас.
Просте співвідношення відповідно до грошей.
Енергетичний сенс грошей.
Гроші – це хвиля енергії.
Отримувати насолоду від грошей – це дарувати їх іншим!
Перегляд прикладу візуалізації своїх мрій та бажань.
Підготовка матеріалу до створення картини візуалізації.
Практична робота:
Звіт гуртківців.
Відзначення кращих учнів на лінійці.
прогнозований результат
Учні повинні знати:
Учні повинні уміти:
ОРІЄНТОВНИЙ ПЕРЕЛІК ОБЛАДНАННЯ ДЛЯ ОРГАНІЗАЦІЇ РОБОТИ ГУРТКА «ПІДПРИЄМЕЦЬ»
Основне обладнання |
Кількість |
Матеріали |
|
КЛЕЙ |
5 шт. |
КЛЕЮЧА СТРІЧКА |
5 шт. |
СИНІЙ ФЛОМАСТЕР |
3 шт. |
ЧОРНИЙ ФЛОМАСТЕР |
3 шт. |
НОЖИЦІ |
5 шт. |
ПАПЕРОВА ПІДСТАВКА |
5 шт. |
ПЛАСТИКОВИЙ СТАКАНЧИК |
5 шт. |
ГУДЗИК |
5 шт. |
СЕРВЕТКА |
1 упак. |
ПАПІР ДЛЯ ВИРІЗАННЯ |
5 наб. |
СКРІПКА |
1 упак. |
НИТКА |
5 котуш. |
ПАПЕРОВА СУМКА |
5 шт. |
СТРІЧКА |
5 шт. |
НАКЛЕЙКА |
5 шт. |
СОЛОМКА |
10 шт. |
ДРОТИК |
10 шт. |
КАНЦЕЛЯРСЬКА КНОПКА |
1 упак. |
ДЕРЕВ'ЯНИЙ КІЛОЧОК |
1 упак. |
ЗАСТІБКА ДО БІЛИЗНИ |
5 шт. |
ЛОЖЕЧКА |
5 шт. |
АНГЛІЙСЬКА ШПИЛЬКА |
5 шт. |
ПАПІР КОПІЮВАЛЬНИЙ |
1 упак. |
КАРТОН |
1 упак. |
БІБЛІОГРАФІЯ
тестів. К., КНЕУ, 1999, 420с.