Програма роботи педагогічного колектив над єдиною методичною проблемою "Впровадження сучасних технологій навчання як засобу підвищення якості знань і вмінь учнів".

Про матеріал
Враховуючи актуальність єдиної методичної проблеми, головна мета методичної роботи ліцею у забезпеченні якості інноваційного супроводу освітнього процесу шляхом спільного пошуку, відпрацювання і впровадження кращих традиційних та інноваційних взірців педагогічної діяльності, обміну досвідом, вироблення єдиних підходів, критеріїв, норм і вимог до оцінювання результатів освітньої діяльності здобувача освіти та педагогічної діяльності викладача та майстра виробничого навчання.
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Чернігівський професійний ліцей залізничного транспорту

«Затверджую»

Директор ЧПЛЗТ

__________                                     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Програма роботи

педагогічного колектив

над єдиною методичною проблемою

«Впровадження сучасних технологій навчання як засобу

підвищення якості знань і вмінь учнів»

 

http://kp.by/upimg/5a3e8f353c90697f8fa8aa939d18ebfb3dd46ab0/976050.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

    Розробила:

          методист

Наталія Шихуцька

 

 

 

 

 

 

 

 

Чернігів, 2017 р.

 

«Наставник повинен тільки

допомогати вихованцю боротися

з труднощами осягнення того чи

іншого предмета: не вчити,

а лише допомогати вчитися»

К.Д. Ушинський

Актуальність

На сучасному рівні розвитку цивілізації особливу роль відіграє інноваційний потенціал суспільства, що потребує людей, здатних системно й конструктивно мислити, швидко знаходити потрібну інформацію, приймати адекватні рішення, створювати принципово нові ідеї в різних галузях знання. А це у свою чергу формує соціальне замовлення на нові підходи в системі освіти, нове педагогічне мислення, нове ставлення педагога до своєї діяльності, результатом якої має бути виховання «інноваційної людини».

Для цього в освітній сфері має панувати дух творчості, постійного пошуку, які є живильним середовищем для нових ідей, шукань, досягнень.

Сприйнятливість до нового, інноваційне мислення формуються в людини у ранньому віці. Значною мірою вони залежать від творчої атмосфери у сім'ї, зорієнтованої на інноваційність діяльності ліцею і педагогів, які безпосередньо працюють з учнем. За сприятливих умов цей потенціал суттєво впливає на її подальше життя.

Динаміка сучасного розвитку цивілізації, прогнозування його перспектив наводять на висновки, що освітня система, навчальний заклад, педагогічний колектив, педагог, які ігноруватимуть у своїй діяльності інноваційний чинник, не лише відставатимуть від суспільних процесів, тенденцій, а й спричинятимуть формування особистості, покоління, заздалегідь запрограмованих на аутсайдерські (останні) інтелектуальні, духовні, соціальні позиції. Педагог із застарілимизнаннями, байдужий до пізнання й використання у своїй діяльності нового формуватиме подібні комплекси й у своїх вихованців, з яких мало хто зможе стати успішною особистістю.

Реалії сьогодення вимагають від випускників професійно-технічних навчальних закладів бути конкурентоспроможними на ринку праці, бути здатними практично розв’язувати життєві та професійні проблеми, що постають перед ними, свідомо робити вибір та знаходити нестандартні рішення в складних ситуаціях і нести за них відповідальність. Тому завданням ЧПЛЗТ повинна стати підготовка випускника, здатного адекватно реагувати на зміни оточуючого світу, озброєного компетентностями, які дозволять йому реалізовувати свої потенційні можливості. Отже, виникає об'єктивна потреба удосконалення навчально-виховного процесу, в якому б створюватися передумови успішної професійної освіти.

 Організувати таке навчання можливо шляхом  впровадження в практику роботи педагогами сучасних підходів (компетентісного, особистісно орієнтованого, діяльнісного) до викладання  навчальних предметів, новітніх освітніх технологій, що вимагає від педагога високої професійної майстерності та компетентності. Про відповідний освітній рівень педагога, як головну передумову здійснення навчання і виховання, писали видатні педагоги-гуманісти ХХ століття С.Русова та В.Сухомлинський. С.Русова підкреслювала, що педагог повинен мати “широку схему освіти”, “високу освіту” – загальну і фахову, яку зуміє використовувати у житті, викликаючи у дітей інтерес і цікавість. В.Сухомлинський писав про ерудованого, інтелектуально розвиненого педагога, зокрема, про досконале володіння ним знаннями зі своєї спеціальності. Педагог, на його думку, повинен знати в десять, двадцять разів більше, ніж буде викладено на уроці. Тільки за такої умови педагог зможе пробудити інтерес до пізнання, жадобу знань в учнів.

Ось уже третій рік поспіль вся методична робота Чернігівського професійного ліцею залізничного транспорту спрямована на вирішення  єдиної  методичної проблеми  «Впровадження сучасних технологій навчання як засобу підвищення якості знань і вмінь учнів» за окремими планами роботи методичного кабінету, засідань методичної ради, педагогічної ради, інструктивно-методичних нарад, педагогічних семінарів, тренінгів, Школи молодого педагога, Школи передового педагогічного досвіду,  педагогічних читань, самоосвітньої діяльності педагогів ліцею засідань методичних комісій та інших форм

Враховуючи актуальність єдиної методичної проблеми, головна мета методичної роботи ліцею у забезпеченні якості інноваційного супроводу освітнього процесу шляхом спільного пошуку, відпрацювання і впровадження кращих традиційних та інноваційних взірців педагогічної діяльності, обміну досвідом, вироблення єдиних підходів, критеріїв, норм і вимог до оцінювання результатів освітньої діяльності здобувача освіти та педагогічної діяльності викладача та майстра виробничого навчання.

Методична служба закладу освіти пріорітетними цілями своєї діяльності  вбачає у наданні реальної дієвої допомоги педагогам у процесі розвитку їхньої майстерності, творчого потенціалу кожного педагога, підвищення професійної компетентності, зорієнтування на успіх, створення належного іміджу навчального закладу. Одним із головних принципів методичної роботи є системність, а всі заходи об’єднані в цілісну систему діяльності педагогічного колективу ЧПЛЗТ. У центрі всієї системи – єдина методична проблема, згідно з якою ліцей планує всі свої завдання. Складається єдиний план роботи педагогічного колективу на навчальний рік. Плани роботи педагогічної ради, інструктивно-методичних та методичних нарад узгоджені з планами роботи методичних комісій, з перспективним планом роботи педагогічного колективу закладу освіти.

Пріоритетні цілі  ліцею

Підвищення рейтингу ліцею;

Реалізація компетентісного навчання і виховання з використанням інноваційних технологій;

Широке використання ефективних педагогічних технологій;

Підвищення рівня професійної компетентності педагогів, зростання мотивації до самовдосконалення;

Результативність участі учнів ліцею у Всеукраїнських олімпіадах з базових дисциплін, творчих конкурсах;

Підвищення конкурентноздатності випускників;

Створення здорового мікроклімату в ліцеї, сприятливих умов для навчання і виховання, співпраці педагога і учнів;

Поступове переведення ліцею в якісно новий стан;

Підготовка конкурентноспроможних випускників, адаптованих до життя у суспільстві, яке швидко змінюється;

Працевлаштування учнів.

 

Завдання:

  1.                          Розробити та впровадити ефективну методичну систему розвитку професійної компетентності та педагогічної майстерності педагогів.
  2.                          Визначити шляхи підвищення якості освітніх послуг та здійснити модернізацію навчально-виховного процесу. 
  3.                          Спрямувати педагогів на створення інноваційного освітнього простору, в основі якого сучасні методи і прийоми навчання, що спонукають учнів до активної, ініціативної та самостійної пізнавальної діяльності.
  4.                          Створити умови для неперервного професійного зростання педагогів та їх мотивації до самоосвітньої діяльності.
  5.                          Забезпечити системне впровадження інновацій в практику діяльності педагогів, реалізацію особистісно орієнтованої моделі навчання, компетентісного та діяльнісного  підходів у у навчально-виховному процесі.

 

Науково-теоретична обґрунтування

Довго сам учися,

якщо хочеш учити інших.

У всіх науках і мистецтвах

плодом є правильна практика

        Григорій Сковорода

В основі роботи над новою єдиною методичною темою лежить аналіз проблем, який був проведений за такими критеріями: рівень готовності педагогів ліцею до інноваційної діяльності, їх інноваційна, професійна та методична культура, інноваційний потенціал і професійна компетентність.

Аналіз фахової літератури показав, що педагогічна наука так визначає вказані поняття:

  •              інноваційна діяльність педагога – включення педагога в діяльність зі створення, освоєння, використання педагогічних новацій в освітній установі певного інноваційного середовища;
  •              інноваційна культура – це знання, уміння, досвід цілеспрямованої підготовки комплексного впровадження й усебічного освоєння нового в різних галузях людської життєдіяльності при збереженні в інноваційній системі динамічної єдності старого, сучасного й нового: іншими словами, - це вільне творіння з дотриманням принципу спадкоємності;
  •              інноваційний потенціал педагога – сукупність соціокультурних і творчих характеристик особистості педагога, яка виражає готовність удосконалювати педагогічну діяльність і наявність внутрішніх засобів і методів, які забезпечують цю готовність;
  •              методична культура – це рівень довершеності, певної досконалості, якого досяг педагог під час активної, цілеспрямованої навчально-виховної діяльності;
  •              професійна культура – соціально-професійна якість суб’єкта праці, яка включає сукупність принципів, норм, правил, які сформувалися історично, регулюють професійну діяльність людини;
  •              професійна компетентність – інтегративна характеристика ділових і особистісних якостей фахівця, що відображає рівень знань, умінь, досвіду, достатніх для досягнення мети з певного виду професійної діяльності, а також моральну позицію фахівця.

Сучасна дійсність ставить перед педагогом завдання удосконалення вказаних характеристик та якостей як шлях до підвищення ефективності навчально-виховного процесу. Саме це складатиме зміст методичної роботи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І.   ДІАГНОСТИЧНИЙ ЕТАП

ТЕРМІН РЕАЛІЗАЦІЇ:

2017 – 2018 н.р.

«… перетворення наукових істин у

живий досвід творчої праці –

це найскладніша сфера

дотикання науки до практики.»

В.О. Сухомлинський

Мета:  сформувати особистісну потребу та психологічну готовність педагогів для підвищення професійної компетентності та роботи над єдиною науково-методичною проблемою ліцею.

№ з/п

Зміст роботи

Виконавці

Строки виконання

  1.  

Визначити основні аспекти загальноліцейної проблеми, над якою будуть працювати методичні комісії ліцею.

методист, голови м/к

до 01.09.2017

  1.  

Організувати роботу педагогічних працівників ліцею над індивідуальними методичними проблемами (в рамках загальноліцейної проблеми та проблем метод комісій). Визначити тематику індивідуальних методичних проблем.

методист, голови м/к, педагоги ліцею

до 01.09.2017

  1.  

Провести діагностику професійної підготовки педагогів.

методист

до 30.09.2017

  1.  

Підготувати методичні рекомендації з організації самоосвітньої діяльності педагогічних працівників.

методист

жовтень 2017

  1.  

Скласти каталог рекомендованої літератури, журнальних і газетних статей з проблеми «Впровадження сучасних технологій навчання як засобу підвищення якості знань і вмінь учнів».

методист

жовтень 2017

  1.  

Провести дискусію «Сучасний урок, який він?»

методист

листопад 2017

  1.  

Організувати взаємовідвідування уроків педагогічними працівниками

методист, голови МК

протягом навчального року

  1.  

Провести педагогічні читання «Продуктивний урок – орієнтир сучасного педагога»

методист

січень 2018

  1.  

Круглий стіл «Співпраця і співтворчість викладачів та учнів на уроках».

методист, голови МК

лютий 2018

  1.  

Скласти проспект-пам’ятку «Сучасний урок теоретичного і виробничого навчання»

методист

лютий 2018

  1.  

Організувати роботу школи молодого майстра виробничого навчання

Старший майстер, методист

протягом року

  1.  

Оформити виставку методичних напрацювань педагогів ліцею за поточний навчальний рік.

методист

Червень 2018

 

 Очікувані результати:

  •                               Психологічна готовність педагогів навчального закладу до роботи над втіленням єдиної  методичної проблемної теми, підвищення професійної компетентності;
  •                               Розробка і затвердження планів роботи щодо реалізації проблемної теми на 2018 – 2019 навчальний рік;
  •                               Сформованість уяви про зміст та структуру професійної компетентності.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ .ТЕОРЕТИЧНИЙ. АДАПТАЦІЙНО-КОРЕКЦІЙНИЙ ЕТАП

ТЕРМІН РЕАЛІЗАЦІЇ: 2018–2019 н.р.

  Мета: ознайомлення з  теоретичними засадами методичної проблеми;

вивчення науково-теоретичних засад, формування професійної компетентності педагогів, її сутності, структури, змісту. Створення умов для реалізації поставлених завдань щодо удосконалення навчально-виховного процесу шляхом впровадження  сучасних інноваційних технологій навчання і виховання.

№ з/п

Зміст роботи

Виконавці

Строки виконання

  1.  

Провести анкетування та діагностику педагогічної діяльності педпрацвників з метою виявлення труднощів в роботі над проблемою.

методист

червень 2018

  1.  

Спланувати проведення тематичних консультацій для педагогічних працівників на допомогу в реалізації науково-методичної проблеми ліцею.

методист

вересень 2018

  1.  

Провести Регіональну науково-практичну конференцію «Інноваційні та енергозберігаючі технології в електроенергетиці»

адміністрація методист

грудень

2018

  1.  

Провести Регіональну науково-педагогічну інтернет-конференцію «Педагог. Новатор. Романтик. З досвіду педагогічної діяльності Миколи Палтишева»

 

адміністрація методист

березень 2019

  1.  

Провести Науково-технічну конференцію «Актуальні питання застосування ресурсо - та енергозберігаючих технологій в будівельному виробництві і житлово-комунальному господарстві»

адміністрація методист

Травень 2019

  1.  

Провести педагогічні читання «Продуктивний урок – орієнтир сучасного педагога»

методист

січень 2019

  1.  

Організувати виставку дидактичних матеріалів, напрацювань педагогічного колективу

голови МК

січень 2019

  1.  

Розробити методичні рекомендації «Інноваційні форми методичної роботи»

методист

травень 2019

  1.  

Оформити педагогічний куточок «Досвід кращих – надбання кожного».

методист, голови м/к

березень 2019

  1.  

Засідання методичної ради «Про реалізацію навчально-методичної проблеми ліцею».

Члени метод. ради

травень 2019

Очікувані результати: Педагоги  повинні засвоїти всі поняття, чітко уявляти об’єкт, зміст дослідження з питань впровадження сучасних інноваційних технологій в освітній процес.

IІІ. ФОРМУЮЧИЙ ЕТАП.

ТЕРМІН РЕАЛІЗАЦІЇ:

2019 –2020н.р.

 

Мета:

опрацювання змісту, засвоєння методики реалізації проблемної теми реалізація змісту і завдань, створення власного досвіду (забезпечення оперативного розвитку системи);

розробка і апробація системи соціально-психологічної підготовки педагога до педагогічної діяльності в інноваційних умовах;

апробація моделі формування педагога як високо компетентного фахівця.

 

Мета: створити умови для реалізації поставлених завдань щодо удосконалення навчально-виховного процесу шляхом впровадження  счасних інноваційних технологій в освітній процес.

      Завдання:

  •                               продовження вивчення теоретичних положень щодо удосконалення навчально-виховного процесу на основі використання сучасних педагогічних технологій в умовах ПТНЗ;
  •                               орієнтація дидактичного забезпечення предметів і професій на формування особистості учня з розвиненими почуттями до подальшого пізнання та самостійних дій, з певними навичками та творчими здібностями;
  •                               вдосконалення форм і методів роботи педагогічного колективу за даною проблемою.

 

З цією метою:

№ з/п

Зміст роботи

Виконавці

Строки виконання

  1.  

Обговорення стану роботи над єдиною методичною проблемою окремих методичних комісій на засіданні педагогічної ради.

члени пед. ради

згідно з планом роботи

  1.  

Створення банку дидактичних збірників та навчальних посібників, які ілюструють можливості впровадження в навчально-виховний процес інноваційних технологій.

педагогічні працівники

протягом навчального року

  1.  

Тренінг «Педагог. Професія чи стиль життя?»

методист

листопад 2019

  1.  

Засідання методичних комісій «Роль методичної комісії у формуванні інноваційної культури педагогічного працівника».

голови МК

січень

2020

  1.  

Провести педагогічні читання «Формування компетентностей учнів ЗПО на уроках теоретичного і виробничого навчання»

методист

січень 2020

  1.  

Організувати взаємовідвідування уроків з метою вивчення конкретних досягнень в роботі над проблемою.

методист, голови методкомісій

протягом навчального року

  1.  

Виставка дидактичних матеріалів

методист, голови методкомісій

січень 2020

  1.  

Створення банку дидактичних збірників і банку окремих дидактичних матеріалів, які ілюструють інновації педагогів ліцею.

методист, голови МК

протягом навчального року

  1.  

Розробити методичні рекомендації з питань впровадження на уроках технології критичного мислення.

методист

березень 2020

  1.  

Проводити постійний аналіз проміжних результатів в роботі над проблемою.

методист, голови методичних комісій

постійно

  1.  

Постійно аналізувати динаміку навчальних досягнень учнів.

голови методкомісій

протягом року

  1.  

Випустити методичний вісник «Інновації педагогів ліцею».

методист, голови методичних комісій

червень 2020

 

Очікувані результати:

Наявність чітких уявлень і готовність більшості педагогів ліцею до реалізації поставлених завдань щодо удосконалення навчально-виховного процесу шляхом впровадження компетентнісно—орієнтованого  підходу до навчання і виховання учнів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IV. ПІДСУМКОВИЙ ЕТАП.

ТЕРМІН РЕАЛІЗАЦІЇ:

2020- 2021 н. р.

     

Мета: здійснення моніторингу динаміки змін роботи професійної компетентності педагогів ліцею; підбиття підсумків над проблемою, оцінка рівня самореалізації педагогів;  оприлюднення загальних підсумків впровадження проблемного питання, підготовка матеріалів з цього питання.

 

№ з/п

Зміст роботи

Виконавці

Строки виковання

  1.  

Узагальнення результатів роботи над проблемою, вироблення практичних рекомендацій.

методист, голови методкомісій

вересень 2018

  1.  

Провести звіти методичних комісій про роботу над проблемою.

голови методкомісій

протягом навчального року

  1.  

Проведення діагностики динаміки росту навчальних досягнень.

методист, голови м/к

вересень 2020

  1.  

Засідання методичних комісій «Моніторинг діяльності педагогічного працівника щодо впровадження інноваційних методів навчання і виховання».

голови МК

грудень 2020

  1.  

Вивчити ППД окремих педагогів, які досягли певного успіху в роботі над проблемою.

дирекція, методист

протягом навчального року

  1.  

Провести педагогічні читання «Продуктивний урок – орієнтир сучасного педагога»

методист

січень 2021

  1.  

Виставка дидактичних матеріалів.

методист

січень 2021

  1.  

Провести дні творчої педагогіки «Від творчо-працюючого педагога до творчо-працюючого учня».

дирекція, методист

лютий 2021

  1.  

Створення банку дидактичних збірників і банку окремих дидактичних матеріалів, які ілюструють впровадження і виховання в умовах ПТНЗ та їх результативність.

методист, голови МК

протягом навчального року

  1.  

Продовжити вивчення існуючого досвіду роботи над проблемою.

методист, голови МК

протягом року

  1.  

Підсумковий психологічний та педагогічний аналіз впливу інноваційних методів навчання і виховання в умовах ЗПО на формування життєвої компетентності учнів (діагностика).

психологів

Квітень

2021

  1.  

Дослідити вплив роботи над науково-методичною проблемою на рівень навчальних досягнень учнів, їх вихованості, підвищення інтелектуального здібностей та творчого розвитку.

методист, голови методкомісій

травень 2021

  1.  

Проаналізувати рівень підвищення педагогічної майстерності, творчого потенціалу педагогів як результат роботи над науково-методичною проблемою.

методист

травень 2021

Очікувані результати:

  •                               Впровадження інноваційних технологій для компетентнісно орієнтованого навчання і виховання в практику роботи;
  •                               Цілісна реалізація науково-методичної проблемної теми.
  •                               Підвищення професійної компетентності педагогів та результатів освітнього процесу в ліцеї.
  •                               Визначення нової проблемної теми.

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
1 березня 2023
Переглядів
593
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку