СПЕЩАЛВОВАНА ШКОЛА l-III СТУПЕШВ З ПОГЛИБЛЕНИМ
ВИВЧЕННЯМ Англйськот мови 165
ПРОГРАМА «РОЗВИТОК КОГНиТИВНО\ СФЕРИ
МОЛОДШИХ ШКОЛЯРIВ»
ШДГОТУВАЛА ПРАКТИЧНИЙ ПСИХОЛОГ ЗАЗИМКО ТРИНА ВАСИЛВНА
Завдання сучасноТ школи- дати знання та здоров'я
майбутнього спираючись на та розвитку кожноТ дитини. Сучасних та 6aTbkiB не
знання про CBiT, ознайомлення з основами
наук. навчити мислити, а особливо
розвивати продуктивне мислення, жому надають великого значення в усьому CBiTi. Саме продуктивне мислення розвиваеться
коли дитина намагаеться освоювати
CBiT, вчиться розв'язувати завдання. Формування творчо opieHT0BaH0i з нестандартними до розв'язання проблем та суджень вимагае
складовоТ мислення, так я
творчоТ, яка базуеться саме на як на
як i BCi люблять грати. Гра допомагае легко та швидко засвоТти не учбовий вона вчить бути уважним, мислити, доводити, фантазувати, запам'ятовувати.
Завдання, opieHT0BaHi на розвиток основних розумовоТ i мають на MeTi стимулювати
мислення та навчають основним та
прийомам, закладають основу мислення, розвивають пам'ять та увагу. M0BHi завдання, 0kPiM того збагачувати активний словниковий
запас, розвивати M0BHi час занять навички мислительноТ допомагатимуть учням у
засвоення програми.
Завдання ускладненням який
дае змогу навички та розвивати yci види мислення завдання також будуть стимулювати до пошуку нестадартних у p060Ti, виховуватимуть та взаемодопомогу, позитивного результату, розвиватимуть iHTepec до мисленневоТ Мета програми: викликати iHTepec 1-4 до незвичайних занять, викликати задоволення розумовоТ власних та перемог, до бажання допомогти при складних завдань. Дати впевнитися у своТх силах та позитивних результатах власного розвитку.
Програма розрахована на 16 можуть займати урок ( за бажанням або його частину. завдання можна використовувати на початку чи в уроку («Розумна п'ятихвилинка», «Розвивальна хвилинка», «Вчуся мислити»).
Можна залучати до пошуку розвиваючих завдань та один урок на тиждень присвячувати саме p060Ti.
Завдання у блоками для навантаження та розвиток сфери дитини:
-розвиток зоровоТ та сприймання;
-розвиток уваги( завдання на переклочення, та iH.);
-розвиток мислення(аналогй, узагальнення,
3ak0H0MipHocTi)•,
-розвиток мовленневих навичок;
-розвиток уяви та творчих початковоТ школи.
Доступна та проста дорослого запропонованих вправ, дае змогу будь-якого BikY Тх виконувати. мати комплект завдань для кожного учня, що дасть змогу працювати та не
З проведення тако? роботи можу зазначити, що Taki «Уроки розвивають yci вище надихають дорослих до наших
поради.
На початку уроку чи занятгя поступово учням в про BCi процеси, Тх значення для розвитку людини та починати саме з таких завдань на знань. В iHTepeciB можливо давати з якого саме завдання буде розпочата та яким робота.
в заняття використовувати (же завдання було яке складне, а яке легко розв'язувалося), що допоможе свот та досягнення, буде мотивувати до наступних
Завдання що у додатку, бути в чотири рази, малюнки для запам'ятовування та -на cTopiHkax аркушу.
до завдань.
Гра 1. Для запам'ятовування першого малюнка- час хв.
Перегорнути cTopiHkY та «Що (kBiTka на кепка, дзеркало, пташка, палиця у
Чим малюнки?
А-2,4 (форма BikHa):
Б-1,3 ( на даху):
В- 2 (1 на даху, 4- форма даху):
Г- 4 ( З- форма BikHa, 1- парканчик):
Д- З ( 2- парканчик, 1- форма даху, 4- на даху);
Е- 2 ( 1- парканчик, 4- форма BikHa, на даху).
Знайди цифру. Завдання цифри 1-19.
Завдання 2- букви А-С ( Е,е, Й).
Завдання З- називати букву- цифру.
Завдання у конвертах в p03pi3aH0MY
Хто швидше складе малюнок глобуса?
Яких частинок не вистачае? ( 2, 6, 11).
ГРА 2. Для запам'ятовування малонка- час 50 сек.
себе: Якот форми роги у корови? (2)
Яке взуття було у (З)
С1бльки води у (2)
Яка сукня? (1)
Склади Частинки 4,6,9.
4
малюнки. 1-4, 2-3, 3-2.
А не ( З); Б- (4); В- 2 (1, 4); Г-З (1,2); Д-2, 4; Е- 1,3.
ГРА З. Час — 20-30 сек.Чи буде лук ( немае мотузки) ГРА 4. Час -30 сек. Яка що впадуть на
( Окуляри, книга, чашка, чайник, лампа, ваза). Склади карету i3 додаткових частинок (5)
Знайди малюнок.
ГРА 5. предмети праворуч ( чашка, будинок), центр (книга, клоун).
Пазли. 1-В, 2-Б, 3-А, 4-В, 5- Б, 6-А, 7-Б.
Зайвий малюнок. 1-3:2-2.
Завдвння: склади свое завдання.
Аналогй.
Сир, мука, сир, рот, HiPka, ворота.
Комора, комар, корова, дме, голос,
Шпак, какао, воля, ciMka, порох, кома.
Гра 6. Що
Знайди цифру, якот не вистачае. 1-40.
Що 2- АВТ, 3-4.
Гра 7. Час 15 сек. Запам'ятай:
мотузка, дзеркало, цегляна CTiHa, кран, кахель,
Порахуй Трикутники- 6; квадрати- 7; круги- 8.
Знайди цифри. Знайти цифри 1-50 та навпаки. Хто швидше? пращоють в парах. 3ak0H0MipHocTi. Завдання на та
Гра 8. Час 45 сек. Запам'ятай.
предмети на 51ki предмети в поличках? Що на
Порахуй.
книга- З, окуляри-З, телефони-2, i тп.
Збитошний BiTep.
Урок, учитель, портфель,
Учень, дошка, крейда, книжка.
Щоденник, ручка, зошит, указка.
перерва, дзвоник, пенал...
Аналогй' в малюнках.
Гра 9. Час 30 сек. Запам'ятай малюнок та цифру.
Знайди цифри 1-90. Pi3Hi завдань.
Що бачиш? Розвиток сприймання. Дозволено повертати малюнки.
Знайди тваринку. Запропонувати завдання на в парах.
3ak0H0MipHocTi. Побачити pi3HY форму волосся, носикавч, рот,
Гра 10. Час 30 сек. Запам'ятай одяг та взутгя.
Чим
2,3,5- 1,2,6-чотирикутники, 1,2,4- три елементи.
1-Г,2- И, 3-Й, 4-д, 5-3, 1 о—в, 1 -ж, 14-Е.
Пазли. прямокутник. А- АЖИ, Б3М, ВДК, ГЕЛ.
Б- АЖМ, БЗИ, ВЕЛ, ГДК.
Гра 11. Час 30 сек. Запам'ятай та предмет. Робота в парах на
Встав
1-М, 2-0, З-Ж, 4-НИ, 5-РЕ, 6-Ю, 7-ГО-, 8-КОС, 9- РИС.
1-3, 2-4,
ГРА 12. Час 30 сек. Запам'ятай парами.
Зайва
Встав
10-НО, 11-
Головоломка.
9+8+7+6+5+4+3+2+1=45 +2+3+4+5+6+7+8+9=45
8+6+4+ +9+7+5+3 +2=45
ГРА 13. Час 30 сек. Запам'ятай парами.
Що зайве?
16- М, 17-Ю, 18-СО,
Що ? Завдання в малюнках.
Знайди цифру. Шука€мо цифри на 1-30.
Игри 14-16 за гри 13, з ускладненням завдань.
ГРА ЗАПАМ'ЯТАЙ
ВЩШУКАЙ
вщповщшсть
ПОСЛДОВШ МАЛЮНКИ
ГРА З ЩО ЗМШИЛОСЬ ГРА 4
|
|
ГРА 6 ПОРШНЯЙ
ЗНАЙДИ ЦИФРУ
ДОМАЛЮЙ
|
ГРА 9
оеее
ЗНАЙДИ ТВАРИНК
ⅡA3 Ⅱ
ГРА 11
ВЩШУКАЙ ПРЕДМЕТ
ЗАЙВА ФIГУРА
5
УК
(Э <орозоре ( • ) (кунько ( • ) Чаба
зеро ито лЛл Л
бус но
( • КваЭ— MiHb
тка нець
9
ре
Эх ар
CTi мос
ГРА
головоломки
45.
Починаючн одшищј, у л{вому верхньому »•тку trpoBeaiTb ламжу лјнао до дев•ятки у правому юскнъому кутку таблит так, щоб сума чисел. перекреслених лиманою, [00. РухатисА числа до «нета можна TiJIbk)I праворуч або вню.
1 |
1 |
1 :11 1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
2 |
2 |
2 |
2- 2 |
2 2 |
|||
з |
з |
З 1 3 з |
з |
З |
З |
З |
|
4 |
4 |
4 4 4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
|
S |
5 |
5 5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|
6 |
6 |
6 6 6 |
б |
6 |
|
|
|
7 |
7 |
7 7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
7 |
8 |
8 |
8 8 |
8 |
8 8 |
8 |
8 |
|
9 |
9 |
9 |
9 9 |
|
З. З'еднай кола з однаковими цифрами, але зроби це так, щоб не
перетинались.
эоооо
1 о ВЩМШНОСТЕЙ
ВСТАВ ЛТЕРИ
10 11 12*
ра та це
га • • —то мер жик
13 14 15
ля
/ нце
рка рка скаЭ
слома
ддааи ЩО ДАЛ? У кожному рядку знайти зайве. 16) О, У, М, А, Е; 17) А, Ю, Е, О, 1; 18) 0А, УА, ОИ, Ш, СО; 19) АК, 05, КИ, УК, ЕЕ; 20) МО, МА, МЕ, ум, ы; 21) ТРУ, ЗОК, ВА, ФЕГ, дро; 22) МОК, КЕС, ЗАМ, вул, ЖД; ,23) рпо, ВЛВ, -нфУ, H10, КМА; 24) ОАН, дНО, НАО, НОА, КНА; 25) СУУМ, МАГА, КОРО, ЗУЛУ, ПЕДЕ; .26) МАОС, СМАО, АОМС, ОСМА, СОАГ•, 27) СТОП, СЛЮК, КРАН, СТЕП, КРШ; Спробуй знайти у кожному рядку зайве число. |
28) 5, з, 14, 1V, 17;
29) 7, 6, 9, 2, 15;
30) 43, 14, 16, 19, 12;
31) 41, 46, 34, 49. 42;
32) 40, 52, 70, 10, 80;
33) 33, 77, 88, 44, 56;
34) 34, 62, 123, 97, 85;
35*) 345, 643, 453, 354, 564;
36) 121, 454, 898, 565, 773; 37) 306, 243, 804, 709, 902;
39*) 8, 17, 12, 2, 26.
3
Розеташтхе
У квадрапшому зал спробуйте розставити вздовж cmiH
С±ъхш
Умора в 6a6yci був День народ-
женнл. Бабуся каже, що кожного року цей день. Учора вона святкувала його вп'ятнаДцяте.
Якого числа та якого мЈсяця ця розмова i скЈльки
00kiB 6a6vc.i9
Двома прямилш ЛШЕЯ-
ми цю на чотири частини так, аби з них можна було сюшсти квадрат.
Шифр до шифрограми-загадки можна HacTynHi слова:
ИМА ЕРЕГ @озок КМ ОЖА РЦ а огА шдя р е ки РЕЧКА яЛЬКА п 6 ЛЕЦЬ
*нот
ЩО ДАЛЕ ДОМАЛЮЙ
ЛАБIРИНТИ
ГРА |
АНАГРАМИ |
|
|
Ф |
iiiiiii iiiiiii iiiiiii |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ДОМАЛЮИ
54 33 11 о
65? 532 4876 17 2523 15
76
28 72 495
9 13
64 38 8 , 58 59
8950 74 84 77 8235 $ 45 71 7519 9044
61 83 57