16 вересня о 18:00Вебінар: Робота з дітьми, що мають синдром Дауна: цікаво про важливе

Програма шкільного гуртка "Я-маріуполець"

Про матеріал

Програма гуртка "Я-маріуполець" розрахована на роботу з учнями від 13-15 років.

Курс розраховано на 35 годин лекційно-практичних занять у 7 – 8 класах.

Зміст програми складено за блочним принципом і містить такі розділи (теми):

Тема 1 «Маріуполь та його околиці»

Тема 2 «Архітектура та будівництво Маріуполя»

Тема 3 «Вулиці Маріуполя»

Тема 4 «Забуті імена Маріуполя»

Тема 5 «Міські легенди і таємниці»

Перегляд файлу

Комунальний заклад

«Спеціалізована школа з поглибленим вивченням окремих предметів I-III ступенів №4

Маріупольської міської ради Донецької області»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Керівник гуртка

вчитель історії

Горло А.М.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Маріуполь 2018р.

 

 

 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Актуальність розробки гуртка

В умовах реформування шкільної освіти одним із важливих завдань, яке висувається перед вчителями є виховання патріота України, який знає її історію. У зв’язку з цим одним з пріоритетних напрямів патріотичного виховання дітей та учнівської молоді є краєзнавство.  Краєзнавство – важливий фактор національно-патріотичного, морального, естетичного та екологічного виховання учнів, який сприяє формуванню  національно свідомих громадян України, розширює світогляд і розвиває пізнавальні інтереси учнів, спонукає до творчої діяльності, формує практичні та інтелектуальні вміння.

Адресат

     Програма розрахована на роботу з учнями від 13-15 років.

Особливості програмного матеріалу

Специфіка даної навчальної програми обумовлена тим, що вона має міждисциплінарний характер та дає дитині з першого дня розкритися та максимально розвинути свої знання, уміння, навички, лідерські якості. Кожне заняття дає учню можливості практичного застосування та розвиває активну громадянську позицію.

Роль і місце курсу

Вивчення даного курсу тісно пов’язано з таким предметами, як «історія», «археологія», «географія», «культурологія». Набуті знання можуть бути використані  при підготовці до Малої академії наук, проведенні віртуальних екскурсій,  історичних та краєзнавчих турнірів, конкурсів, на різних етапах уроку з історії та будь-якого іншого предмету, вирішенні життєвих питання.

Мета і завдання програми

Мета програми: залучення учнівської молоді до процесів дослідження, вивчення та збереження історико-культурної спадщини рідного міста та організації змістовного дозвілля; формування гармонійної, розвиненої особистості, розширення її світогляду.

Основні завдання програми:

  • дати вихованцям загальні уявлення про краєзнавство;
  • ознайомити з історією Маріуполя, з основними архітектурними пам’ятками рідного міста та видатними особистостями;
  • сприяти оволодінню гуртківцями практичними уміннями і навичками з краєзнавства, збиранням краєзнавчих матеріалів, формувати в учнів уміння самостійно працювати з джерелами краєзнавчої інформації;
  • сприяти розширенню і збагаченню духовного світу учнів, формувати почуття патріотизму, національної гідності; розвивати творчі здібності;
  • сприяти соціалізації учнівської молоді, залучати гуртківців до участі у краєзнавчих конкурсах, екскурсіях, до організації змістовного дозвілля у школі.

 Структура програми

Зміст програми складено за  блочним принципом і містить такі розділи (теми):

Тема 1 «Маріуполь та його околиці»

Тема 2 «Архітектура та будівництво Маріуполя»

Тема 3 «Вулиці Маріуполя»

Тема 4 «Забуті імена Маріуполя»

Тема 5 «Міські легенди і таємниці»

Форми організації навчального процесу

На заняттях гуртка застосовуються різноманітні методи навчання. Серед них: пояснювально-ілюстративні (розповідь, пояснення, бесіда, ілюстрація, дискусія та ін.), репродуктивні(відтворювальні), тренінгові (розвиток знань, набуття вмінь та навичок),
дискусійні, проблемно-пошукові (дослідницькі, пошукові) методи навчання. А також застосування інтерактивних (віртуальні екскурсії) та комп’ютерних технологій (QR-код, Google Earth, Google Maps).
                                      Об’єм програми і терміни навчання

Програма гуртка «Я-маріуполець» загальним об’ємом 35 годин вивчається протягом навчального 2018-2019 року.

Курс розраховано на 35 годин лекційно-практичних занять у 7 – 8 класах.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

уроку

Дата

Зміст навчального матеріалу

1

 

Організаційне засідання

 

 

Тема 1 «Маріуполь та його околиці»

2

 

Заснування Маріуполя

3

 

Маріупольські храми

4

 

Перші школи в Маріуполі

5

 

Практичне заняття 1-2. Розробка QR-кодів за темами. Реалізація у школі

 

 

Тема 2 «Архітектура та будівництво Маріуполя»

6

 

Керамічні заводи Маріуполя XIX століття

7

 

Таємниці старого міста

8

 

Таємниці старого міста

9

 

Архітектор Нільсен та водогінна башта

10

 

Загадка маріупольського «Зимового палацу»

11

 

Обличчя міста. Дім зі шпилем.

12

 

Дім з левами

13

 

Трагічна доля пам’ятників архітектурі міста Маріуполя

14

 

Практична робота 3 Розробка QR-кодів за темами

15

 

Практична робота 4 Підготовка до проведення віртуальної екскурсії для учнів та педагогів школи

16

 

Практичне заняття 5. Віртуальна екскурсія

 

 

Тема 3 «Вулиці Маріуполя»

17

 

Вулиця, як тебе назвати?

18

 

Дім Юр’єва в Маріуполі

19

 

Вулиця Фонтанна та Харлапієвська, Сємашко

20

 

Вулиця імені героя

21

 

Площа Мічмана Павлова

22

 

Дім на вулиці Грецькій. Вулиця Земська, Торгова

23

 

Вулиця Митрополитська

24

 

Практичне заняття 6 Розробка QR-кодів за темами. Реалізація у школі

 

 

Тема 4 «Забуті імена Маріуполя»

25

 

Маріуполець, який танцював музику

26

 

Маріуполець Петро Орловський-перший полярний гідрограф

27

 

Співак скромних людей

28

 

Олександр Нікіфорович Кондратьєв

29

 

Практичне заняття 7 Розробка QR-кодів за темами. Реалізація у школі

 

 

Тема 5 «Міські легенди і таємниці»

30

 

Легенди гайдамацької печери. «Німецькі будівлі» у формі свастики

31

 

Катакомби під Маріуполем: існують чи ні?

32

 

Німецькі могили на Театральній площі

33-34

 

Практичне заняття 8 Розробка QR-кодів для шкільної бібліотеки. Реалізація проекту.

35

 

Підсумкове заняття. Звіт

 

 

docx
Додано
11 листопада 2018
Переглядів
149
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку