Програма гуртка "Я-маріуполець" розрахована на роботу з учнями від 13-15 років.
Курс розраховано на 35 годин лекційно-практичних занять у 7 – 8 класах.
Зміст програми складено за блочним принципом і містить такі розділи (теми):
Тема 1 «Маріуполь та його околиці»
Тема 2 «Архітектура та будівництво Маріуполя»
Тема 3 «Вулиці Маріуполя»
Тема 4 «Забуті імена Маріуполя»
Тема 5 «Міські легенди і таємниці»
Комунальний заклад
«Спеціалізована школа з поглибленим вивченням окремих предметів I-III ступенів №4
Маріупольської міської ради Донецької області»
Керівник гуртка
вчитель історії
Горло А.М.
Маріуполь 2018р.
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Актуальність розробки гуртка
В умовах реформування шкільної освіти одним із важливих завдань, яке висувається перед вчителями є виховання патріота України, який знає її історію. У зв’язку з цим одним з пріоритетних напрямів патріотичного виховання дітей та учнівської молоді є краєзнавство. Краєзнавство – важливий фактор національно-патріотичного, морального, естетичного та екологічного виховання учнів, який сприяє формуванню національно свідомих громадян України, розширює світогляд і розвиває пізнавальні інтереси учнів, спонукає до творчої діяльності, формує практичні та інтелектуальні вміння.
Адресат
Програма розрахована на роботу з учнями від 13-15 років.
Особливості програмного матеріалу
Специфіка даної навчальної програми обумовлена тим, що вона має міждисциплінарний характер та дає дитині з першого дня розкритися та максимально розвинути свої знання, уміння, навички, лідерські якості. Кожне заняття дає учню можливості практичного застосування та розвиває активну громадянську позицію.
Роль і місце курсу
Вивчення даного курсу тісно пов’язано з таким предметами, як «історія», «археологія», «географія», «культурологія». Набуті знання можуть бути використані при підготовці до Малої академії наук, проведенні віртуальних екскурсій, історичних та краєзнавчих турнірів, конкурсів, на різних етапах уроку з історії та будь-якого іншого предмету, вирішенні життєвих питання.
Мета і завдання програми
Мета програми: залучення учнівської молоді до процесів дослідження, вивчення та збереження історико-культурної спадщини рідного міста та організації змістовного дозвілля; формування гармонійної, розвиненої особистості, розширення її світогляду.
Основні завдання програми:
Структура програми
Зміст програми складено за блочним принципом і містить такі розділи (теми):
Тема 1 «Маріуполь та його околиці»
Тема 2 «Архітектура та будівництво Маріуполя»
Тема 3 «Вулиці Маріуполя»
Тема 4 «Забуті імена Маріуполя»
Тема 5 «Міські легенди і таємниці»
Форми організації навчального процесу
На заняттях гуртка застосовуються різноманітні методи навчання. Серед них: пояснювально-ілюстративні (розповідь, пояснення, бесіда, ілюстрація, дискусія та ін.), репродуктивні(відтворювальні), тренінгові (розвиток знань, набуття вмінь та навичок),
дискусійні, проблемно-пошукові (дослідницькі, пошукові) методи навчання. А також застосування інтерактивних (віртуальні екскурсії) та комп’ютерних технологій (QR-код, Google Earth, Google Maps).
Об’єм програми і терміни навчання
Програма гуртка «Я-маріуполець» загальним об’ємом 35 годин вивчається протягом навчального 2018-2019 року.
Курс розраховано на 35 годин лекційно-практичних занять у 7 – 8 класах.
№ уроку |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
1 |
|
Організаційне засідання |
|
|
Тема 1 «Маріуполь та його околиці» |
2 |
|
Заснування Маріуполя |
3 |
|
Маріупольські храми |
4 |
|
Перші школи в Маріуполі |
5 |
|
Практичне заняття 1-2. Розробка QR-кодів за темами. Реалізація у школі |
|
|
Тема 2 «Архітектура та будівництво Маріуполя» |
6 |
|
Керамічні заводи Маріуполя XIX століття |
7 |
|
Таємниці старого міста |
8 |
|
Таємниці старого міста |
9 |
|
Архітектор Нільсен та водогінна башта |
10 |
|
Загадка маріупольського «Зимового палацу» |
11 |
|
Обличчя міста. Дім зі шпилем. |
12 |
|
Дім з левами |
13 |
|
Трагічна доля пам’ятників архітектурі міста Маріуполя |
14 |
|
Практична робота 3 Розробка QR-кодів за темами |
15 |
|
Практична робота 4 Підготовка до проведення віртуальної екскурсії для учнів та педагогів школи |
16 |
|
Практичне заняття 5. Віртуальна екскурсія |
|
|
Тема 3 «Вулиці Маріуполя» |
17 |
|
Вулиця, як тебе назвати? |
18 |
|
Дім Юр’єва в Маріуполі |
19 |
|
Вулиця Фонтанна та Харлапієвська, Сємашко |
20 |
|
Вулиця імені героя |
21 |
|
Площа Мічмана Павлова |
22 |
|
Дім на вулиці Грецькій. Вулиця Земська, Торгова |
23 |
|
Вулиця Митрополитська |
24 |
|
Практичне заняття 6 Розробка QR-кодів за темами. Реалізація у школі |
|
|
Тема 4 «Забуті імена Маріуполя» |
25 |
|
Маріуполець, який танцював музику |
26 |
|
Маріуполець Петро Орловський-перший полярний гідрограф |
27 |
|
Співак скромних людей |
28 |
|
Олександр Нікіфорович Кондратьєв |
29 |
|
Практичне заняття 7 Розробка QR-кодів за темами. Реалізація у школі |
|
|
Тема 5 «Міські легенди і таємниці» |
30 |
|
Легенди гайдамацької печери. «Німецькі будівлі» у формі свастики |
31 |
|
Катакомби під Маріуполем: існують чи ні? |
32 |
|
Німецькі могили на Театральній площі |
33-34 |
|
Практичне заняття 8 Розробка QR-кодів для шкільної бібліотеки. Реалізація проекту. |
35 |
|
Підсумкове заняття. Звіт |