Актуальність:
Сьогодні Україна переживає найбільше випробування в своїй боротьбі за незалежність та територіальну цілісність. Тому зараз, як ніколи, важливе та актуальне питання формування громадянина-патріота України, захисника Вітчизни.
В основу програми покладено принципи:
• самореалізації цілісності (інтегрує з усіма видами навичок виховної діяльності в закладі);
• неперервності (передбачає використання виховних навичок протягом усього життя); наступності (є логічним продовженням соціального досвіду, духовної культури, моральних цінностей, які були й будуть базисом виховання й розвитку попередніх і прийдешніх поколінь);
• культуро відповідності (формує рівень загальної та духовної культури, світогляду);
• природо відповідності (виховання враховує індивідуальні особливості, темперамент, нахили, здібності, вікові особливості кожної дитини);
• гуманності ( визнання дитини найвищою цінністю, розуміння дитини, прийняття її такою, якою вона є);
• комфортності (створення сприятливих умов для виховання дітей, формування у них почуття власної значущості й необхідності);
• компетентності (гнучкість і доцільне використання педагогічних методів і прийомів);
• стимулювання (віра в сили та здібності дитини, заохочення до самовиховання й самовдосконалення).
Пояснювальна записка
Програма виховної роботи є суттєвою ланкою в загальній діяльності педагога. Вона забезпечує її чітку організацію, сприяє створенню та реалізації певної системи виховання учнів протягом семи років, передбачає широкий вибір видів та форм діяльності для школярів, батьків.
Виховання в сучасній освіті розглядається як цілеспрямований, систематичний, регульований процес, що спрямований на утвердження у свідомості народу національної, культурної, духовної єдності, своєї національної неповторності. Програма має забезпечити формування в дітей навичок особистої відповідальності за майбутнє, підготовку до активного дорослого життя. Змістом програми передбачено залучення підлітків до різних видів діяльності та створення умов для виховання національно свідомої особистості.
Виховання особистості підлітка в контексті даної програми вимагає реалізації таких завдань:
- формування патріотизму, відповідальності за долю нації, держави;
- виховання розуміння високої цінності українського громадянства, внутрішньої потреби бути громадянином України;
- формування поваги до Конституції України, державної символіки;
- виховання шанобливого ставлення до рідних святинь, української мови, історії.
- формування національної свідомості, людської гідності, любові до рідної землі,родини,народу;
- формування соціальної активності; правової культури особистості;
- формування й розвиток духовно-моральних і загальнолюдських цінностей;
- формування в учнів потреби до праці як першої життєвої необхідності, високої цінності й головного способу досягнення життєвого успіху;
- сприяння розвитку фізичного, психічного та духовного здоров’я, задоволення естетичних та культурних потреб особистості;
- виховання здатності протидіяти проявам аморальності, правопорушень, бездуховності, антигромадській діяльності
Нормативно-правова база з питань національно-патріотичного виховання
Закон України “Про Державний Гімн України”;
«Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України»;
Закон України “Про увічнення перемоги над нацизмом у Другій світовій війні 1939-1945 років”;
Постанова Верховної Ради України від 21.02.2017 № 1857- VIII «Про вшанування Героїв України та інформування громадян України про подвиги українських військових»;
Постанова Верховної Ради України від 21.02.2017 № 1857- VIII «Про Рекомендації парламентських слухань про становище молоді в Україні на тему: «Ціннісні орієнтири сучасної української молоді»;
Розпорядження Кабінету Міністрів України від 26.10.2016 № 777-р «Про затвердження плану заходів з відзначення 100-річчя подій Української революції 1917-1921 років та вшанування пам`яті її учасників на період до 2021 року»;
Розпорядження Кабінету Міністрів України від 30.11.2016 № 898-р «Про затвердження плану заходів щодо національно-патріотичного виховання молоді на 2017 рік»;
Розпорядження Кабнету Міністрі України від 07.12.2016 р. № 954-р «Про затвердження плану заходів щодо популяризації державних символів України, виховання поваги до них у суспільстві»;
Наказ Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 № 641 «Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та Методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах»;
Указ Президента України від 13.11.2014 № 872 «Про День Гідності та Свободи»;
Указ Президента України від 13.11.2014 № 871 «Про День Соборності України»;
Указ Президента України від14.10.2014 № 806 «Про День захисника України»;
Постанова Верховної Ради України від 17.01.2017 № 1822-VIII «Про встановлення Дня українського добровольця
Актуальність:
Сьогодні Україна переживає найбільше випробування в своїй боротьбі за незалежність та територіальну цілісність. Тому зараз, як ніколи, важливе та актуальне питання формування громадянина-патріота України, захисника Вітчизни.
В основу програми покладено принципи:
• самореалізації цілісності (інтегрує з усіма видами навичок виховної діяльності в закладі);
• неперервності (передбачає використання виховних навичок протягом усього життя); наступності (є логічним продовженням соціального досвіду, духовної культури, моральних цінностей, які були й будуть базисом виховання й розвитку попередніх і прийдешніх поколінь);
• культуро відповідності (формує рівень загальної та духовної культури, світогляду);
• природо відповідності (виховання враховує індивідуальні особливості, темперамент, нахили, здібності, вікові особливості кожної дитини);
• гуманності ( визнання дитини найвищою цінністю, розуміння дитини, прийняття її такою, якою вона є);
• комфортності (створення сприятливих умов для виховання дітей, формування у них почуття власної значущості й необхідності);
• компетентності (гнучкість і доцільне використання педагогічних методів і прийомів);
• стимулювання (віра в сили та здібності дитини, заохочення до самовиховання й самовдосконалення).
Очікувані результати:
Термін реалізації програми
2017– 2021 роки
Розділ 1
Ціннісне ставлення творчої особистості до суспільства і держави
5 клас
Мета: виховувати почуття патріотизму, любові до свого рідного краю, Батьківщини, народу; шанобливе ставлення до українських законів, традицій та звичаїв; моральних, духовних та історико-культурних цінностей; високу мовну культуру; шанобливе ставлення до державної символіки; повагу до героїв України.
Зміст виховної діяльності
6 клас
Мета: виховувати почуття патріотизму, любові до свого рідного краю, Батьківщини, народу, українських законів, традицій та звичаїв; моральних, духовних та історико-культурних цінностей; формувати високу мовну культуру; виховувати шанобливе ставлення до державної символіки; повагу до законів України.
Зміст виховної роботи
7 клас
Мета: виховувати почуття патріотизму, любові до свого рідного краю, Батьківщини, народу, українських законів, традицій та звичаїв; моральних, духовних та історико-культурних цінностей; високу мовну культуру; шанобливе ставлення до державної символіки.
Зміст виховної роботи
8 клас
Мета: формувати потребу у збереженні та примноженні духовного й матеріального багатства українського народу; виховувати відповідальність за долю Батьківщини як важливу рису особистості; розуміння особистістю своїх прав, свобод, обов'язків; сприяти формуванню громадянської життєвої позиції, зміцненню власної віри у духовні сили народу, його майбутнє; залучати до активної участі в учнівському самоврядуванні, житті школи та громади.
Народна мудрість
Афоризми
«Мова – це наша національна ознака, у мові - наша культура, сутність нашої свідомості» (Іван Огієнко).
«Мова вдосконалює серце і розум народу, розвиває їх» (Олесь Гончар).
«Щоб любити – треба знати, а щоб проникнути в таку тонку й неосяжну, величну й багатогранну річ, як мова, треба її любити» (Василь Сухомлинський).
«Бринить-співає наша мова,
Чарує, тішить і п'янить»(Олександр Олесь).
«Раби – це нація, котра не має Слова. Тому й не зможе захистить себе»
(Оксана Пахльовська, д-р філологічних наук).
«Мова – це форма нашого життя, життя культурного й національного, це форма національного організування» (Іван Огієнко).
«Людині не досить просто жити. Щоб жити, потрібні Вітчизна, свобода й пісня» (П.Загребельний "Роксолана") .
«Культура має два крила — збереження й примноження. Примноження культури є мірилом цивілізаційного процессу» (Лесь Танюк).
«Людина пізнає світ не тим, що бере в нього, а тим, чим збагачує його» (Клодель).
«Українська пісня – це бездонна душа українського народу, це його слава»
( О. Довженко).
Зміст виховної роботи
9 клас
Любіть Україну, як сонце, любіть,
як вітер, і трави, і води,
в годину щасливу і в радості мить,
любіть у годину негоди!..
Любіть Україну, у сні й наяву,
вишневу свою Україну,
красу її вічно живу і нову
і мову її солов'їну.
В.Сосюра
Мета: формувати потребу у збереженні та примноженні духовного й матеріального багатства українського народу; виховувати відповідальність за долю Батьківщини як важливу рису особистості; усвідомлення себе патріотом і громадянином України; розуміння особистістю своїх прав, свобод, обов'язків; сприяти формуванню громадянської життєвої позиції, зміцненню власної віри у духовні сили народу, його майбутнє; залучати до активної участі в учнівському самоврядуванні, житті школи та громади.
Зміст виховної роботи