Програма вокального гуртка "Пісенне джерельце"

Про матеріал
Програма вокального гуртка "Пісенне джерельце" розрахована для учнів початкових класів
Перегляд файлу

«Погоджено»                         «Затверджую»

Завідуюча РМК                     начальник відділу ___________                                                  освіти і науки

                                  _________

                       (наказ       від________)

                       

 

 

Програма

вокального гуртка  ”Пісенне джерельце”

 

 

_________________ вчитель музики

     _______________ЗОШ І-ІІІ ступенів

________________________ району

________________________ області

 

 

  Програму схвалено методичною радою РМК

(протокол № ___від __________ р.)

 

 

 

 

Пояснювальна записка

 Вокальне мистецтво в школі займає важливе місце в системі музичного виховання і навчання.               Сольний спів є одним із профілюючих в структурі музично-естетичного виховання молодших школярів. До його завдань входить, зокрема, ознайомлення учнів з вокально-технічними навичками, уміння свідомо володіти голосом, озброєння основами теорії методики формування, розвитку та охорони співацького голосу в межах, необхідних для подальшого повноцінного співу.

 Навчальне завдання гуртка «Пісенне джерельце» ґрунтується на досить широкому колі знань щодо природи та механізмів звукоутворення, закономірностей формування співацького голосу та керування цим процесом, розуміння сутності складних фонаційних явищ, які відбуваються в людському організмі, забезпечуючи досягнення кінцевого результату - створення художньо-музичного образу.

 Засвоєння правильної постави під час співу допоможе дітям з раннього віку виробити красиву осанку, а це пов'язане з вимогами фізичного виховання. Робота над оволодінням навичками співацького дихання позитивно впливає на розвиток усього дихального апарату.

 Заняття гуртка «Пісенне джерельце» допоможе прищеплювати школярам любов до української культури, народної пісні та народних традицій.

 

 

 

Основні завдання, і вокально-хорові навички

 

1.       Співацька постава і дихання

2.       Звукоутворення

3.       Дикція

4.       Вокальні вправи

5.       Ансамблеве виконання, спів в унісон

6.       Робота над текстом пісень

7.       Робота над формуванням виконавських навичок

 

 

 

 

Принцип підбору пісенного репертуару

 

1.       Відповідності співочого матеріалу віковим особливостям

2.       Доступності співочого матеріалу віковим особливостям

3.       Художньо-естетичної цінності співочого матеріалу

4.       Жанрової  та  стилістичної  різнобічності   співочого матеріалу

5.       Послідовності засвоєння співочого матеріалу

6.       Поступові ускладнення співочого матеріалу

 

 

 

 

 

 

№ п/п

Зміст роботи

К-ть

год.

Вимоги до учасника

гуртка

 

 

1

Організаційне заняття.

Знайомство. Музика в житті людини.  Роздуми вголос.

Репертуарний план на навчальний

рік

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

2

Вступна бесіда «Основні завдання та

 

 

 

вокально-хорові навички»

 

 

 

Матеріали для вивчення

 

 

 

І семестр

 

 

 

1. Вправи на рівномірне та м'яке  дихання, розспівки

 

 

 

3

Учень дотримується

правил співу, слухає

вказівки вчителя

 

 

 

 

 

 

 

2. М. Ведмедеря «Повертайтесь, журавлі»

4

• під час співу сидячи

триматися рівно, не

згинатися

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. М.Ведмедеря «Осінь намалюю»

4

• дихання брати спокійно,

але не посеред слова або

фрази

 

• співати легко, без

напруження

 

 

 

4. Н.Шевченко «Журиться

 

 

3

 

журавонька»

 

 

5. Т. Димань «Ой Метелиця-зима»

4

• під час співу не кричати,

домагатися красивого,

виразного звучання

 

• співати чітко, вимовляти

слова

 

 

 

 

6. М. Люшня «Сонячний зайчик»

4

 

 

 

 

 

7. Н. Забіла «Новий рік»

3

• співати інтонаційно, в

характері

 

 

 

 

8. Н. Май «Зимонька-зима»

4

• тривалий звук

виспівувати повністю,

зберігати його інтонаційну

точність

 

 

 

 

4

 

Виступ учасників гуртка на шкільних святах

 

2

 

 

 

5

Повторення вивченого матеріалу

4

 

 

за І семестр

 

 

 

 

 

 

 

Зміст роботи

 

К-ть

год.

 

Вимоги до учасника гуртка

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

Матеріали для вивчення

II семестр

 

1. Вокальні вправи на оволодіння чіткої дикції в творах рухливого характеру

2. Українські колядки та щедрівки

3. М. Ведмедеря «Веснянка»

4. Н. Май «Не давайте суму жити»

5. М. Тарасенко «Мамине свято»

6. Н. Май «Промінчик»

7. Н. Шевченко «Вишиванки»

8. Н. Май «Казкові сни»

9. О. Янушкевич «Пісня про добро»

Виступ учасників гуртка на шкільних святах

 

 

 

 

 

 

 

2

3

 

5

 

3

 

4

 

3

3

 

4

3

 

3

 

Учень знає, що потрібно:

• співати легко, без

напруження; реагувати на

зауваження

• під час співу не кричати,

домагатися красивого

виразного звучання

• співати, чітко

вимовляючи слова

 • рот відкривати вільно, не

співати крізь зуби

• починати і закінчувати

спів одночасно

• довгі звуки виспівувати

Повністю

• характер виконуваного твору доповнити мімікою, жестами, рухами

3

Всього годин за рік

72

 

 

 

Список літератури:

1.  Юцевич    Ю.    Теорія    і    методика   формування    та   розвитку співацького голосу. - К., 1998.

 

2.  Зінич Р. Ми вчимося співати. - К., 1989

 

3.  Ведмедеря М. Пісні для дітей початкових класів. - X., 2001.

 

4.  Май Н. Збірник пісень для дітей та молоді. Полтава – 2007

 

5.  Верховець В. Весняночка. - К., 1989

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
4.5
Загальна:
4.5
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Івченко Поліна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
  2. Мирна Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
5 лютого 2019
Переглядів
9401
Оцінка розробки
4.5 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку