МУЗИЧНИЙ МАТЕРІАЛ:
В.Івасюк «Червона рута», Т. Компаніченко «Завжди Україна буде»,
М. Дремлюга «Лірична пісня».
НАОЧНІ ПОСІБНИКИ:
Портрети В.Івасюка, М. Дремлюги.
ОБЛАДНАННЯ:
Комп'ютер, проектор, екран, мультимедійна презентація, аудіозаписи, відеозаписи.
ТИП УРОКУ:
Комбінований, інтегрований, урок поглиблення в тему.
Конспект уроку з інтегрованого курсу “Мистецтво” для 6 класу на тему “ Портрет-дзеркало душі. Камерно-вокальні жанри: на крилах пісні.” за підручником Л.М.Масол.
Автор: Вчитель музичного мистецтва Петрашенко Оксана Володимирівна
Мета уроку: Формування ключових компетентностей:
Розвивати вміння уважно слухати музику[КW2], висловлювати власні музичні враження від прослуханого твору, розвивати вміння на слух впізнавати жанрові ознаки музичного твору й характерні засоби музичної виразності та розвиток музичного образу, логічно мислити; удосконалювати виконавські навички.
Виховувати інтерес до слухання та виконання пісень різних жанрів, прищеплювати шанобливе ставлення до вітчизняної музичної скарбниці; виховувати інтерес до спадщини українського народу; зацікавлювати музикою та співом.
МУЗИЧНИЙ МАТЕРІАЛ:
В.Івасюк «Червона рута», Т. Компаніченко «Завжди Україна буде»,
М. Дремлюга «Лірична пісня».
НАОЧНІ ПОСІБНИКИ:
Портрети В.Івасюка, М. Дремлюги.
ОБЛАДНАННЯ:
Комп’ютер, проектор, екран, мультимедійна презентація, аудіозаписи, відеозаписи.
ТИП УРОКУ:
Комбінований, інтегрований, урок поглиблення в тему.
МЕТОДИ, ПРИЙОМИ І ФОРМИ РОБОТИ:
Драматизація епізодів, виконання тестових завдань і творча практична робота.
ХІД УРОКУ
Учні входять до класу під музичний супровід (В. Івасюк «Червона рута»),
І. ВСТУПНА ЧАСТИНА
Музичне вітання.
Перевірка домашнього завдання.
2.Актуалізація опорних знань.
Учитель. Музичне мистецтво складається з багатьох різних видів, або
жанрів: масштабних та мініатюрних, для одного голосу чи кількох,
для одного музичного інструмента або багатьох.
Бліцопитування
• Пригадайте: як називають музикантів, що виконують вокальну
музику? хорову музику? на музичних інструментах? грають в
оркестрі?
• Як називають музику, що створена для виконання голосом?
для виконання на музичних інструментах?
літературного мистецтва.
• Пригадайте: які жанри пісень ви знаєте? (Романс, гімн, дума,
щедрівка, веснянка, колядка)
3. Мотивація навчальної діяльності.
Повідомлення теми, мети, завдань уроку.
Люди звертаються до музики в різні моменти життя – вона відображає наші емоції, почуття, становить найважливішу складову духовного світу. Сьогодні ми доторкнемося до шедеврів камерно-вокальних жанрів.
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
1.Розповідь учителя.
Кожне мистецтво має свою неповторну мову. Музика — це мова почуттів, вона відрізняється особливою емоційною глибиною. В музиці склалася широка палітра жанрів: опера і симфонія, балет і концерт, прелюдія і танець.
Побуто
Жанрові групи народних пісень
2.Гра «Продовж речення».
3.Виконання творчого завдання. «Асоціативний кущ».
Клас поділяється на 3 групи і добирає асоціації до слова.
Слайд 1
4.Розповідь учителя.
В українській культурі також поширена самодіяльна творчість бардів, яку ще називають «співаною поезією». Вітчизняні виконавці авторської пісні акомпанують собі на гітарі (М. Бурмака, 1.О. Богомолець),фортепіано (Сергій Шишкін), лірі й кобзі (Едуард Драч, Т. Компаніченко).
5.Музичне сприймання. Українська народна пісня (за вибором), Володимир Висоцький «Пісня про друга», В.Івасюк «Червона рута», Т. Компаніченко «Завжди Україна буде», М. Дремлюга «Лірична пісня».
6.Аналіз твору мистецтва.
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
ІV. Підсумок уроку.
Сьогодні на уроці:
V. Домашня робота.
додаток
Володимир Висоцький «Пісня про друга», http://youtube.com/watch?v=PWMWceeQ2yI
В.Івасюк «Червона рута»,
http://youtube.com/watch?v=KDmk6XkRUBE
Т. Компаніченко «Завжди Україна буде»,
http://youtube.com/watch?v=Xb6oqjoBPrk
М. Дремлюга «Лірична пісня».
http://youtube.com/watch?v=f270IUxuLBI
Слайд 1