Прогулянка« На гостини до осінніх дерев»

Про матеріал
уточнити та закріпити знання дітей про ознаки осені, дерев, їх листя, плоди; Вправляти у виконанні гімнастичних вправ; під час психогімнастики, меди- тації, масажу й гімнастики розвитку м`язи рук,уміння перевтілюватись у певнийобраз, зміцнювати органи дихання та легеневу систему ; розвивати тактильні відчуття (сухий ,шершавий, гладенький), уяву, фантазію , творчість, логічне мислення, екологію души, вміння милуватися красою рідного краю; створювати у дітей веселий настрій; формувати вміння та бажання працювати в колективі однолітків, прагнення бути здоровими; виховувати спостережли - вість, любов до природи.
Перегляд файлу

Мета: уточнити та закріпити знання дітей про ознаки осені,  дерев,  їх листя,  плоди;

           Вправляти у виконанні  гімнастичних вправ;  під  час  психогімнастики, меди-

          тації,   масажу   й   гімнастики   розвитку   м`язи  рук,уміння перевтілюватись у 

          певнийобраз,  зміцнювати  органи   дихання та  легеневу   систему ;  розвивати  

          тактильні відчуття  (сухий ,шершавий, гладенький), уяву, фантазію , творчість,  

          логічне  мислення, екологію  души, вміння  милуватися  красою  рідного краю; 

          створювати у дітей веселий настрій; формувати вміння та бажання  працювати 

          в колективі однолітків, прагнення бути здоровими; виховувати спостережли  - 

          вість, любов до  природи.

Оздоровчі технології: психогімнастика «Ялинка»; вправа з листочками; медитація   

                                        «Берізка»;масаж рук горіхом; дихальна вправа «Вітерець»;  

                                        тактильна терапія «Намалюємо пейзаж».

ХІД ЗАНЯТТЯ:

 

 Ігрова мотивація:

В-ль:  Сьогодні коли я  йшла  на  роботу , несподівано піднявся вітер, і до  моїх  рук потрапив ось  цей  осінній  листочок.  Листок розповів  мені, що  нас до  себе у гості запрошує  горіх. А  щоб  до  нього  потрапити нам у  цьому  допоможе карта  -схема.

(Розгляд карти – схеми).  На своєму шляху ми зустрінемо багато дерев, які є друзями

горіха. Там де будуть червоні кружечки, то є зупинки. Давайте порахуємо скільки зупинок. Тож ви готові до подорожі.

                       Тоді часу ви не гайте

                      Дружно в подорож рушайте

                      По вузькій стежині підемо

                      Дивіться уважно, один – одному

                      На ноги не наступайте

                      (ходьба один за одним)

                      По переду широка доріжка чекає

                      Тож парами станем

                      Підемо завзято.

                      (ходьба парами 40 с.)

                      А щоб не шуміти,

                      Пташок не будити

                      Крадькома нам треба ходити

                      (ходьба крадькома)

                      По переду доріжка,

                      Мов звивистна змійка

                      Нумо не зівайте по ній Андрія доганяйте

                       (біг 40 с.)

                       Один за одним ви ставайте

                       І до зупинки вирушайте.

Ось ми потрапили до першої зупинки. А щоб дізнатися хто нас зустрічає, нам потрібно відгадати загадку за допомогою символів:

                                      Ми посадили деревце

                                      В дворі біля воріт.

 

                                      А згодом всі побачили

                                      На ній рожевий цвіт.

                                      А прийде осінь – деревце

                                      З гілок своїх рясних

                                      Нам дасть багато всім плодів

                                      Медових, запашних. (яблуко)

- Де воно росте?

- Яке це дерево фруктове чи листяне?

- Які фруктові дерева ви ще знаєте?

- Як дерева готуються до зими?

- А чи можна , щоб плоди фруктових дерев залишались лежати на землі?

(відповіді дітей)

В-ль:   А чи знаєте ви, якщо земля буде окисленою то це погано впливає на рослини, як  ростуть  біля  дерев.  Також  можуть  завестись  комахи    шкідники,  які  можуть пошкодити кору дерев, що погано впливає на його родючість.

 

ПДД:

Я вам пропоную взяти лупу і подивитись,

що   відбувається   під   корою    дерева.               

- Що знаходиться під корою?

-На кого на весні перетворяться личинки?

- Як ви вважаєте, чи завдають личинки

   шкоди деревам?

- Яких птах лікує дерева?

- Як ще називають цього птаха?

- На що схожі звуки, яка видає дятел під

   час добування личинок?

   (відповіді дітей)

  Ось як, багато ми дізналися на першій зупинці. Я вам пропоную закрити жовтим

кольором.

В-ль:   А щоб потрапити нам до наступної зупинки, потрібно подолати перешкоди.

Ви готові?

      Дощик пройшов і калюжки залишив

      А щоб ноги не замочити

      Треба калюжки переступити.

       ( високе піднімання ніг)

       Будемо ходити, будемо гуляти,

       Будемо дерева ми зустрічати.

       (піднімання рук в сторони,  вгору, вниз)

 

В-ль:    Отже ми з вами потрапили до другої зупинки.

                                 

                                      Осінь, осінь. Лист жовтіє

                                      З неба часто дощик сіє

                                      Червонясте, золотисте

                                      Опадає з кленів листя.

 

То ж, до якого дерева ми з вами підішли?

II зупинка «Кленова»

Погляньте скільки багато різнокольорових

листочків.

      Різнобарвний килим                             

     Осінь постелила

     Листячком кленовим

     Землю всю укрила

     Ви листочки позбирайте

     І букети по складайте.

(Розгляд букетів.)

 В-ль:   Чи однакові у вас букети? Чому?

З яких кольорів складається у тебе букет?

Давайте уявимо себе вітерцем що грається з листочками.

Вправа з листочками:

                                                            Вітерець листочки трусить,          Піднімання рук

                                                            Їх упасти скоро змусить                  Опускання рук

                                                           Дує, деревце хитає                             Нахили тулуба

                                                           І листочки все зриває                         в сторони

                                                          А листочки опадають,

                                                          Землю тихо накривають.                   Присідання

                                                          Вітерець листки підняв                     Круж. навколо                       

                                                                                                                                           себе

                                                          І в таночку закружляв

                                                         Він листочки підкидає

                                                         І доріжки застеляє                               Стрибки

 

Вправа «Салютики»  - діти підкидають листочки в гору.

Розгляд карти – схеми.

      Щоб до парка нам дістатись,

     Треба під дугами пройти.

     Правим боком пролізайте

     Дуги ви не зачіпайте.

    ( Прорізання під дугою)

 Наступна зупинка «Паркова».

- Подивіться і скажіть, які дерева нас

     тут зустрічають?

- Давайте розглянемо дерева. Чим вони схожі?

- А що дерева ховають у землі?

- Для чого деревам корінь?

- Чим різняться дерева?

(відповіді дітей)

ПДД:

- Обстежити кору і розповісти, яка кора є в якого дерева.

- Які гілки є в якого дерева?

 

В- ль: Подивіться, куди полетів наш листочок?

(діти знаходять сміття на галявині і раптом з’являється Їжачок).

Їжачок:

     - Це хто так тут так голосує?

- Чого ви сюди прийшлим?

- Он сміття накидали?

- Ви що не знаєте як потрібно поводитися в лісі , в парках?

Д/в «Правила поводження в природі» (піктограми)

1. В лісі розмовляти тихо, спокійно.

2. Не ломати гілок.

3. Не кривдити пташок і звірів.

4. Обережно поводитися з вогнем.

5. Даремно не рвати квіти.

6. Прибирати сміття.   

7. Не руйнувати мурашники,

 

Їжачок: Бачу , ви знаєте правила поводження в природі. Тоді допоможіть мені прибрати сміття.

(вихователь звертає увагу дітей на те, що берізка дуже зажурилась. )

В-ль: Що з тобою берізонька, чи втомилась, чи на вроду свою зажурилася?

Їжачок:                         Люди недобрі її пострічалися,

                                       Тому віти її обламалися

                                      Хто ж її допоможе, бідненькій?

                                      Адже скоро наступлять морози

                                      Сік березовий з неї стікає,

                                      Допоможіть Ії дітки благаю.

В-ль: Діти, що ж нам робити, як нам допоїти? Як вилікувати її? (відповіді дітей)

Вихователь змащує їх глиною, потім забинтовує бинтом.

В-ль: Ось ми полікували берізку. Бачите, дерева не можна ламати. Їм дуже боляче,

їх потрібно берегти. Як ви вважаєте, як можуть дерева приносити користь людям?

Яку?

Так, скільки багато ви знаєте про користь дерев у нашому житті. Тому і в народі

складено багато прислв’яв та приказок про дерева, які я пропоную вам згадати.

Д/в. «Я почну, а продовжте»

Мета: закріпити вміння дітей доповнювати кінець прислів’я.

 

- Могутній, як…… (дуб)

- Обдерли, як……  (липку)

- Тендітна, мов …..(берізка)

- Без верби й калини….(нема України)

- Вродлива , мов ……(червона калина)

- Труситься, мов …..(осика)

 

Їжачок: А чи знаєте ви,  якщо обняти  берізку,  то  вона дає  позитивної енергії.   Я пропоную  вам  підійти  до  берізки  та доторкнутисям до неї,  та  назвати своє   ім’я

попросити  щоб  берізка   дала вам  сили та  енергії.  Відчуваєте,  як по вашому  тілу струменить тепло, тіло набирається енергією.

  Р/гра: «Їжачок»

Мета: виховувати витримку, спостережливість, орієнтування в просторі.

Гра:                        «У їжачка по лісі ми ходили,

                                  Не нароком розбудили 1,2,3

                                  Лісовичок ти нас лови»

(хто притулиться до дерева, того лісовичок не троне)

Логоритмічна – музична гра «Осінній листопад»

Мета: удосконалювати навички ритмічної ходьби та бігу.

                       З дерев листочки восени зриваються , летять,

                       Їх вітер швидше підганяє, бо хоче з ними  грать.

                       Кружляє листя, бавиться із кленів та беріз,

                       Повільно облітає і падає у низ.

В-ль: Ось ми і побували на третій зупинці «Парковій». Дуже прикро, що ми не завжди ставимося до природи так, як потрібно. А це призводить до зміни клімату, різних природних катаклізмів, до зникнення окремих видів рослин.

                                    Рослини поступово вмирають.

                                    Давно порятунку благають.

                                   Від нас залежить,

                                   Чи будуть зелені віти

                                   Верби. берізки, горобини

                                   І диво – дівчини калини

                                   Ми з вами – господарі природи

                                  То ж збережемо її вроду.

Тож, давайте поставимо табличку : «Дерева ломати заборонено».

Наступна зупинка в нас:

                                         І зелена, і колюча

                                         І пухнаста і колюча

                                         Вона в голочках в щетинках

                                         А звуть її ялинка.

В-ль: Давайте розглянемо її.

 

Д/в. «Ялинка, яка?»

Мета: вправляти дітей у вмінні підбирати прикметники до іменника ялинка.

В-ль: давайте уявимо себе маленькими ялинками.

Психогімнастика «Ялинка»

 

                                      Деревце маленьке я

                                      Ліс домівонька моя

                                      Мої ноги – корінці

                                      А на тілі – стовбурці

                                     Руки – гілочки міцні

                                     Граюсь я із вітерцем,

                                     А вмиваюся дощем.

                                     Сонце дуже люблю

                                     Посміхаюся йому.

В-ль: Діти, а чи знаєте ви, що ялинки живуть дуже довго. Вони є старожилами лісу.

А ще я знаю, що на ялинка може бути будинком для тваринок. І мені здається що на нашій ялинці живе ведмедик?

Роздається плач. Їжачок виносить білочку.

В-ль: Що трапилось білочка?

Білочка: Я назбирала собі горішок. Але у лісі гуляли два хлопчики,  побачили,  що  я

Ховаю горішки  у  дупло,  залізли  на  дерево,   дістали   з    дупла   горішки   таз*їли.

В-ль: Добре чи погано  зробили   хлопці? Чому ви   так   вважаєте?   Чи   можна   так робити?

Білочко,  а  ми  зараз  з  дітками   тобі   допоможемо.  Хлопчики  зберуть горішки, а дівчатка – грибочки.

Хоровод: «Зібрали для білочки»

Мета: розвивати мовно – ритмічні ігри.

        Зібрали для білочки

        Білі грибочки.

        Великі грудочки,

        Підосиновички.

        Зібрали для білочки

        Горішки та жолуді

        Ми малята з дитсадка

        Друзі ми природі.

Діти прощаються з білочко.  

 

Розгляд карти – схеми.

І остання наша зупинка «Горіхова»

В-ль: От же миз вами потрапили до горіха. Подивіться і скажіть чи готовий горіх до зими?

Горіх  дуже  задоволений  що  ви  відвідали  всіх  його  друзів. Чи  сподобалась   вам подорож?   Бачите,   які   різноманітні,   різні   всі   дерева.  Горіх   хоче  вам зробити подарунок, ось цей кошик з горішками. Горіх має цілющі властивості, тому пропоную вам зробити масаж з його плодів – горіхів.

 

                               У садочок ми пішли

                                І горішки там знайшли

                               Візьмем в ручки раз і два

                               Скажем чарівні слова.  

                               Ви, горішки нас гортуйте,

                               Від хвороб усіх лікуйте.

                               В ручках будем вас качати

                              Свій масаж розпочинати

                              Заховали, показали

                              І в долоньках покачали

                              Пальчики по називали

                              На малюємо на долонці

 

 

                             Сонечко кругленьке

                             Промінці пряменьки

                              Покотилось сонце по небу

                             І у нашій ручці зупинилося

                             Ось масажу кінець,

                            А хто робив молодець.

В-ль: Давайте покличемо вітерець.

Дихальна вправа «Вітерець»

 

                             Подув маленький вітерець «фу-у-у»

                             Листочки легенько захиталися на дереві.

                             Потім подув сильний вітер  «фу-фу-у-у»

                             Листочки сильно захиталися

                             Вітерець втомився і ліг спати.

                             Листочки лягли тихенько на землю «ш-ш-ш»   

В-ль: Ось і закінчилась наша подорож. І я вам пропоную створити пейзаж, але не малювати його фарбами, а  викласти з природного матеріалу.

(самостійна робота дітей)      

 

 

 

 

 

 

 

 

          

 

 

 

 

 

        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

           Тематична прогулянка з

         використанням нетрадиційних

         оздоровчих технологій на тему:

        « На гостини до осінніх дерев»

             

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                               ДНЗ №22

                                                                                                                       група ФФНМ     

                                                                                                                         вихователь:

                                                                                                                  Попелянець О. В.

 

docx
Додано
27 вересня 2021
Переглядів
1391
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку