Конспект заняття з використанням блоків Дьенеша в старшій группі групі « Подорож в країну геометричних блоків Дьєшнерія»
Мета: ефективне використання універсальної педагогічної технології – логічних блоків З. Деньєша як специфічного дидактично-ігрового матеріалу, що дає можливість дітям оволодіти мислительними операціями і діями, важливими як в плані основ математичної підготовки, так і з точки зору загального інтелектуального розвитку; накопичувати чуттєвий досвід, вирішувати численні математичні ситуації, оволодівати різними способами дій, необхідних для засвоєння елементарних математичних понять: число, лічба, вимірювання, елементарні обчислення; формувати у дошкільнят навички алгоритму, уміння порівнювати, аналізувати, абстрагувати, класифікувати, узагальнювати властивості, якими охарактеризована кожна фігура навчально-ігорового посібника.
Завдання: навчальні: удосконалювати знання дітей про геометричні фігури, розвивати вміння складати з частин ціле, закріплювати навички кількісної та порядкової лічби, вправляти в лічбі на слух, закріпити вміння додавати та віднімати по одному; використовуючи логічні блоки З.Дьєнеша; закріпити вміння класифікувати предмети за кількома властивостями (колір, форма, розмір, товщина); вміти порівнювати, класифікувати, узагальнювати та користуватися картками-символами; розвивати мовлення дітей, розвивати дрібну та загальну моторику, виховувати акуратність та самостійність; формувати у дітей сенсорно-пізнавальну та математичну компетенції, а саме – підвести до розуміння, що число не залежить від характеру множини, величини елементів, їх розміщення та кольору; продовжувати вчити вирішувати логічні завдання на основі зорового сприйняття інформації та розв’язувати приклади на додавання.
Розвивальні: розвивати навчально-пізнавальні навички – уміння слухати, слідкувати за ходом розміркувань вихователя, цілеспрямовано здійснювати елементарну інтелектуальну та практичну діяльність; розвивати логічне мислення, уяву, увагу, пам’ять, комбінаторні здібності, кмітливість, готовність вирішувати проблемні завдання.
Виховні: виховувати активність, самостійність; вміння розмірковувати; інтерес до логіко-математичних знань.
Обладнання: Логічні блоки Дьєнеша ( набори геометричних фігур), великі модулі, великі геометричні фігури ( круг, квадрат, прямокутник, трикутник), аудіозаписи, презентація, проєктор, повітряні кульки з загадками.
Хід заняття
Руханка – привітання ( Діти під музику заходять до зали, танець привітання)
Вихователь :Діти , подивіться куди це ми з вами потрапили, якась не відома країна, давайте спитаємо ось у чоловічка. С кажи нам незнайомець, що це за країна?
Квадрик ( Аудіозапис).
Гра – завадання від Квадрика « Розв’яжи логічні задачі».
Вихователь: Давайте спитаємо Квадрика справились ми з завданням, і чи можемо ми вирушити в подорож країно « Дьєшнерія».
Квадрик ( аудіозапис)
Вихователь: Діти, давайте лопнемо першу кульку жовтого кольору і дізнаємося до якої ж геометричної фігури ми вирушимо в гості:
Загадка: Маю три сторони і три кути
Чи мене назвати можеш ти?
Діти: Трикутник.
Вихователь: Так вірно, вирушаємо в гості до геометричної фігури трикутник. ( Діти під музику « Мандрують по світу дорослі і діти» підходять до великого модуля трикутник).
Вихователь: Ось ми і прийшли до трикутника в гості, давайте ж привітаємося . ( Діти вітаються).
Аудіозапис ( Трикутя).
Гра – завдання від Трикуті « Розкодуй фігуру».
Вихователь: Молодці впоралися з завданням від Трикуті, і ми з вами можемо взяти іншу кульку червоного кольору і дізнатися до, якої наступної геометричної фігури ми можемо вирушати в гості.
Загадка: Він давно знайомий мій
Кожен кут у нім прямий
Всі чотири сторони
Однієї довжини.
Відповіді дітей.
Вихователь: Так вірно, стаємо всі в колону і вирушаємо в гості до квадрата( Під музику діти підходять до великого модуля квадрат). Ось ми і прийшли до ще одного мешканця країни Дьєшнерія Квадратика, давайте з ним привітаємося. ( Діти вітаються)
Аудіозапис ( Квадрик)
Гра – завдання від Квадратика « Запам’ятай та виклади»
( Робота за столами з наборами логічних блоків Дьєнеша).
Вихователь: Молодці і з завдання Квадратика впоралися,
Трішкі відпочили можемо вирушати далі. Візьмемо синю кульку і дізнаємося до кого з мешканців ми вирушимо далі:
Загадка: Я без сторін і без кутів
Як звуся відгадай
І на малюнках дітлахів у сонечку впізнай.
Відповіді дітей.
Вихователь: Так вирушаємо до круга( Діти під музику підходять до великого модуля круг). Діти привітайтесь із кругом.
Аудіозапис ( Кругля)
Гра – завдання від Круглі « Розсели блоки»
Вихователь: Молодці справилися з завданням, можемо тепер трішкі відпочити.
Руханка « А ти лети у далекі світи»
Вихователь: Молодці, відпочили, потанцювали можемо вирушати далі, беремо останню кульку рожевого кольору.
Загадка: На квадрат я дуже схожий,
Теж чотири сторони, дві з них протилежні,
Дві однакової довжини.
Відповіді дітей.
Вихователь: Молодці, так вирушаємо до прямокутника, ( Діти під музику крокують до великого модуля Прямокутник). Ось ми і прийшли до останнього мешканці країни Дьєшнерія. Давайте привітаємося.
Аудіозапис ( Прямокутик).
Гра – завдання від Прямокутика « Впізнай на дотик».
Вихователь: Молодці справилися з завдання Прямокутика. Діти , вам сподобалася подорож країною геометричних блоків Дьєшнерія. ( відповіді дітей). Давайте зробимо сюрприз – подарунок для мешканців Дьєнерія і побудуємо великі фігури з великих кольорових блоків. ( Діти будують з великих модулів машину, будинок, фонтан).
Вихователь: Молодці, гарно у вас вийшло, і тому за те що ви справилися зі всіма завданнями мешканці країни геометричних блоків Дьєшнерія, приготували вам смачний сюрприз. ( Вручення дітям смаколиків).