Конспект заняття з використанням блоків Дьенеша в старшій группі групі « Подорож в країну геометричних блоків Дьєшнерія»

Про матеріал
Інтегрованне заняття з використанням інноваційної технології, " Логічні блоки Дьєнеша."
Перегляд файлу

Конспект заняття  з використанням блоків Дьенеша в старшій группі групі  « Подорож в країну геометричних блоків  Дьєшнерія»

Мета: ефективне використання універсальної педагогічної технології – логічних блоків З. Деньєша як специфічного дидактично-ігрового матеріалу, що дає можливість дітям оволодіти мислительними операціями і діями, важливими як в плані основ математичної підготовки, так і з точки зору загального інтелектуального розвитку; накопичувати чуттєвий досвід, вирішувати численні математичні ситуації, оволодівати різними способами дій, необхідних для засвоєння елементарних математичних понять: число, лічба, вимірювання, елементарні обчислення; формувати у дошкільнят навички алгоритму, уміння порівнювати, аналізувати, абстрагувати, класифікувати, узагальнювати властивості, якими охарактеризована кожна фігура навчально-ігорового посібника.

Завдання: навчальні: удосконалювати знання дітей про геометричні фігури, розвивати вміння складати з частин ціле, закріплювати навички кількісної та порядкової лічби, вправляти в лічбі на слух, закріпити вміння додавати та віднімати по одному; використовуючи логічні блоки З.Дьєнеша; закріпити вміння класифікувати предмети за кількома властивостями (колір, форма, розмір, товщина); вміти порівнювати, класифікувати, узагальнювати та користуватися картками-символами; розвивати мовлення дітей, розвивати дрібну та загальну моторику, виховувати акуратність та самостійність; формувати у дітей сенсорно-пізнавальну та математичну компетенції, а саме – підвести до розуміння, що число не залежить від характеру множини, величини елементів, їх розміщення та кольору; продовжувати вчити вирішувати логічні завдання на основі зорового сприйняття інформації та розв’язувати приклади на додавання.

Розвивальні: розвивати навчально-пізнавальні навички – уміння слухати, слідкувати за ходом розміркувань вихователя, цілеспрямовано здійснювати елементарну інтелектуальну та практичну діяльність; розвивати логічне мислення, уяву, увагу, пам’ять, комбінаторні здібності, кмітливість, готовність вирішувати проблемні завдання.

Виховні: виховувати активність, самостійність; вміння розмірковувати; інтерес до логіко-математичних знань.

 

 

 

Обладнання: Логічні блоки Дьєнеша ( набори геометричних фігур), великі модулі, великі геометричні фігури ( круг, квадрат, прямокутник, трикутник), аудіозаписи, презентація, проєктор, повітряні кульки з загадками.

 

Хід заняття

Руханка – привітання ( Діти під музику заходять до зали, танець привітання)

Вихователь :Діти , подивіться куди це ми з вами потрапили, якась не відома країна, давайте спитаємо ось у чоловічка. С кажи нам незнайомець, що це за країна?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Квадрик ( Аудіозапис).

Гра – завадання від Квадрика « Розв’яжи логічні задачі».

 

 

 

 

Вихователь: Давайте спитаємо Квадрика справились ми з завданням, і чи можемо ми вирушити в подорож країно « Дьєшнерія».

Квадрик ( аудіозапис)

Вихователь: Діти, давайте лопнемо першу кульку жовтого кольору і дізнаємося до якої ж геометричної фігури ми вирушимо в гості:

Загадка: Маю три сторони і три кути

Чи мене назвати можеш ти?

Діти: Трикутник.

Вихователь: Так вірно, вирушаємо в гості до геометричної фігури трикутник.                   ( Діти під музику « Мандрують по світу дорослі і діти» підходять до великого модуля трикутник).

Вихователь: Ось ми і прийшли до трикутника в гості, давайте ж привітаємося . ( Діти вітаються).

Аудіозапис ( Трикутя).

Гра – завдання від Трикуті « Розкодуй фігуру».

 

 

 

Вихователь:  Молодці впоралися з завданням від Трикуті, і ми з вами можемо взяти іншу кульку червоного кольору і дізнатися до, якої наступної геометричної фігури ми можемо вирушати в гості.

Загадка: Він давно знайомий мій

Кожен кут у нім прямий

Всі чотири сторони

Однієї довжини.

Відповіді дітей.

Вихователь: Так вірно, стаємо всі в колону і вирушаємо в гості до квадрата( Під музику діти підходять до великого модуля квадрат). Ось ми і прийшли до ще одного мешканця країни Дьєшнерія Квадратика, давайте з ним привітаємося. ( Діти вітаються)

Аудіозапис ( Квадрик)

Гра – завдання від Квадратика « Запам’ятай та виклади»

( Робота за столами з наборами логічних блоків Дьєнеша).

Вихователь: Молодці і з завдання Квадратика впоралися,

Трішкі відпочили можемо вирушати далі. Візьмемо синю кульку і дізнаємося до кого з мешканців  ми вирушимо далі:

Загадка: Я без сторін і без кутів

Як звуся відгадай

І на малюнках дітлахів у сонечку впізнай.

Відповіді дітей.

Вихователь: Так вирушаємо до круга( Діти під музику підходять до великого модуля круг). Діти привітайтесь із кругом.

Аудіозапис ( Кругля)

Гра – завдання від Круглі « Розсели блоки»

Вихователь: Молодці справилися з завданням, можемо тепер трішкі відпочити.

Руханка « А ти лети  у далекі світи»

Вихователь: Молодці,  відпочили, потанцювали можемо вирушати далі, беремо останню кульку рожевого кольору.

Загадка: На квадрат я дуже схожий,

Теж чотири сторони, дві з них протилежні,

Дві однакової довжини.

Відповіді дітей.

Вихователь: Молодці, так вирушаємо до прямокутника, ( Діти під музику крокують до великого модуля Прямокутник). Ось ми і прийшли до останнього мешканці країни Дьєшнерія. Давайте привітаємося.

Аудіозапис ( Прямокутик).

Гра – завдання від Прямокутика « Впізнай на дотик».

 

 

 

 

 

 

Вихователь: Молодці справилися з завдання Прямокутика. Діти , вам сподобалася подорож країною геометричних блоків Дьєшнерія. ( відповіді дітей). Давайте зробимо сюрприз – подарунок для мешканців Дьєнерія і побудуємо великі фігури з великих кольорових блоків. ( Діти будують з великих модулів машину, будинок, фонтан).

Вихователь: Молодці, гарно у вас вийшло, і тому за те що ви справилися зі всіма завданнями мешканці країни геометричних блоків Дьєшнерія, приготували вам смачний сюрприз. ( Вручення дітям смаколиків).

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Тюкалова Тетяна
    Дуже сподобалося заняття! Цікаво, змістовно, яскраво, корисно, захоплює!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Носачова Алина
Додано
29 вересня 2021
Переглядів
3413
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку