Прогулянка тема: "Перелітні птахи України"

Про матеріал

Дуже змістовна прогулянка в цікавій формі, мае дидактичні та рухливі ігри,спостереження, веснянку.

Перегляд файлу

Прогулянка  ( з елементами спостереження)

 

Тема: « Перелітні   птахи»

 

Мета: Поповнювати знання дітей про навколишній світ та сезонні зміни в природі на початку весни. Сприяти розвитку спостережливості. Уточнити та розширити уявлення про перелітних птахів навесні. Прищеплювати дітям любов  до народних традицій. Загачувати словник дітей іменниками 9назви перелітніх птахів). Розвивати колективізм, вміння працювати в колективі, діяти за загальними правилами. Виховувати любов до природи рідного краю.

 

 Обладнання та казкові герої: Дівчинка-«Весна», кошик, гніздечко з пташкою, яєчко, пір’ячко, хустинка,халохуби ( 4 шт.), корм для пташок, парасоля.

 

 Хід прогулянки

 

І. Організація класу.

   1. Бесіда-інструктаж про правила поведінки під час прогулянки.

   2. Підготовчий етап

      а ) одягнення дітей відповідно сезону;

      б ) шикування дітей парами в строю;

      в ) вихід дітей на вулицю за вихователем ГПД.

 3. Місце проведення прогулянки (пришкільний майданчик).

ІІ. Основний етап.

   1.З’ясування з дітьми стану погоди та пори року.

   2. Хоровод зі співом веснянки

 «Веснянка»   С. Май

« Вийди – вийди, сонечко

   На дідове полечко,

   На бабине зіллячко,

   На наше подвір’ячко.

 

   Вийди – вийди, сонечко

   На весняні квіточки.

   На маленькі діточки,

   Там вони граються,

   Тебе дожидаються.»

 

 3. Поява дівчинки- «Весни» з кошиком в руці (вона показує дітям, що в неї в кошику-пташине яєчко, гніздечко та пташка)

   4. Д/ гра «Назви перелітну пташку» ( діти стоячі  в колі передають один одному  яєчко називаючи будь-яку з перелітних пташок).

   5. Р/гра «Переліт птахів» (всі діти – пташки, 2 дитини-«сонечка»-символи теплих та рідних країв, 2 дитини-хижі тварини - лиса та вовк, 1-вожак стаї, 1-ведуча. За сигналом «Сонечків»  всі діти, зображуючи птахів, перебігають з одного краю майданчика в протилежний, намагаючись не попастися хижакам ).

   6. Д/гра «Про що розповість пір’ячко» ( діти розповідають своє враження про те звідки потрапило сюди пір’ячко, назва тієї, чи іншої пташки, що вона бачила, де бувала поки поверталась з теплих країв, якого кольору пташка, її розмір та ін..)

   7. Д/гра « З чого зроблено гніздечко» ( діти називають ті предмети, з яких пташки роблять свої гнізда).

   8. Р/гра « Пташки в гніздечках» (всі діти поділяються на 4 команди: птахи водоплаваючі, лісові, польові та міські. По команді ведучого- «День», зображуючи пташок бігають біля всіх домівок, та по команді- «Ніч», встають на свої місця-домівки).

 

ІІІ. Підбиття підсумків прогулянки.

  1. Розповіді дітей про своє враження…
  2. Що найбільше було цікаве…
  3. Що здивувало…
  4. Чого б хотіли дізнатися більше…
  5. Про що дізнались  вперше…
  6. Чи сподобалась вам наша прогулянка?
  7. Чи хотіли б повторити ще раз таку прогулянку?

ІV. Заключний етап.

  1. Зібрання дітей в стайку.
  2. Повернення до школи «гуськом», по черзі один за одним.
  3. Переодягання.
  4. Гігієнічні процедури.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Ой весно, весно, днем красна»

 

Ой весно днем красна,

Що ж ти нам весно принесла?

Принесла я вам літечко,

Ще й запашненьке зіллячко,

Вам, дівчатка по віночку

З хрещатого барвіночку.

Парубонькам – по кийочку,

А бабусям по ціпочку.

Парубкам товар гонити,

Бабусям внучат глядіти.

 

 

 

 

«А в кривого танця»

 

А в кривого танця та не виведем кінця!

Треба його та й виводити, ладу йому та й наводити.

Ой вулиця та й широкая, чого трава невисокая?

Бо парубки та й істоптали. Великими та й ножищами,

Подертими  постолищами!

Ой вулиця ти вузенькая, чого трава зелененькая?

Бо дівоньки та й істоптали

Маленькими  ноженьками, маленькими ноженьками,

Червоними чобітками, червоними чобітками,

Золотими та підківками.

 

 

 

 ВЕСНЯНОЧКО-ПАНЯНОЧКО
 
   Весняночко-паняночко,
Де ти зимувала?
   У  садочку  на  пеньочку
Пряла  на  сорочку.
 А  ворони  оснують,
 А  сороки  витчуть,
 А  білії  лебеді
Ще  побілять  на  воді,
 А  лугові  пташки
Пошиють  рубашки.

 

ОЙ ВЕСНА, ВЕСНА - ДНЕМ КРАСНА

Ой весна, весна днем красна,
Що ж ти, весно, принесла?

Принесла я вам лiтечко,
Ще й рожевую квiточку,
Хай вродиться житечко,
Ще й озимая пшениця,
I усякая пашниця.

Ой весна, весна, ти красна,
Що ти, весно красна, нам принесла?

Принесла я вам лiтечко,
Ще й запашненьке зiллячко,
Ще й зеленую травицю,
I холодную водицю.
Принесла я вам ягнятко
Ще й маленькеє телятко.

 

 

  ВИЙДИ,  ВИЙДИ,  ІВАНКУ
 
 Вийди,  вийди,  Іванку,
 Заспівай  нам  веснянку!
 Зимовали,  не  співали,
 Усе  весни  дожидали!
 Весна,  весна,  наша  весна!
 Да  що  ж  ти  нам  принесла?
 Старим  бабам  по  києчку,
 А  дівчатам  по  віночку.
 Звила  ж  я  віночок  вчора  звечора
 З  зеленого  барвінку
 Та  й  повісила  на  кілочку.
 Матуся  вийшла  та  віночок  зняла,
 Та  нелюбові  дала.
 Коли  б  же  я  теє  знала 
 Я  б  його  розірвала,
 Ніж  нелюбові  дала.
 
 
  

 

 

 

 

ПРИЛЕТІЛА  ЖАВОРИНОЧКА
  Прилетіла  жавориночка.
 Бідна  її  та  й  голівочка.
 Ніде  сісти,  кубельце  звисти,
 Ніде  сісти,  яєчко  знести.
 

  Приспів:
 Весна  красна,  що  ж  ти  нам  принесла? 
 

 Ой  по  горах  та  й  сніги  лежать,
 А  в  долинах  та  й  льоди  стоять.
 Ой  там  сіла,  кубельце  звила,
 Ой  там  сіла,  яєчко  знесла.

 

 

   Ой  ти,  соловейку

  Ой  ти,  соловейку, ти  ран ній  пташку,
  Ой  чого  так  раноІз  вир’їчка  вийшов?

 «Не  сам  же  я  вийшов, дажбог  мене  вислав
З  правої  ручейкиІ  ключики  видав.

 З  правої  ручейкиЛіто  відмикати,
 З  лівої  ручейкиЗиму  замикати.

 А  ще  по  горахСніги  лежали,
 А  по  дорогахКриги  стояли.

 А  тії  снігиНіжками  потопчу,
 А  тії  кригиКрильцями  поб’ю.

 І  кубелечкоЯ  собі  зів’ю,
 І  в  кубелечціДіток  наведу.

  Та  десь  узялисяПоганії  люди,
 І  пожар  пустили, І  діток  спалили».
 

 
 ОЙ  ВЕСНО,  ВЕСНО, ВЕСНЯНОЧКО

    Ой  весно,  весно,  весняночко,
Де  ж  твоя  дочка-паняночка?
   Десь  у  садочку  шиє  сорочку.
Десь  у  садочку  шиє  сорочку,
Шовком  та  біллю  вишиває,
Свойому  миленькому  пересилає:
   Надівай  її  щонеділеньки,
 Згадуй  мене  щогодиноньки,
Шовком  я  шила,  біллю  рубила
Для  свого  милого,  що  любила.

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

docx
Додано
22 квітня 2021
Переглядів
639
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку