Промисловий переворот та сяйво Просвітництва.

Про матеріал

Після цього уроку учні зможуть: визначати передумови, суть та наслідки промислового перевороту в Англії; пояснювати значення поняття промислового перевороту,”енциклопедисти”,”Просвітництво”,”класицизм”; наводити приклади; розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв'язки, визначати суть історичних явищ і подій, працювати з підручником.

Перегляд файлу

Тема. Промисловий  переворот та сяйво Просвітництва.

 Мета:

  • формувати уявлення учнів про добу Просвітництва та промисловий переворот,  з’ясувати передумови промислової революції в Англії; визначити її суть і наслідки ; вплив ідей Просвітництва на життя суспільства та початок промислової революції;
  • розвивати в учнів уміння порівнювати,  висловлювати власну думку ; удосконалювати вміння працювати в групах, з джерелами інформації;
  • виховувати почуття громадянської відповідальності за наслідки своїх вчинків перед суспільством, повагу та толерантність  до різних поглядів, релігій,культур.

 

Основні поняття: промислова революція, фабрика,Просвітництво, луддити ,класицизм.

Тип уроку:  урок засвоєння нових знань.

 Очікувані результати. Після цього уроку учні зможуть: визначати передумови, суть та наслідки промислового перевороту в Англії; пояснювати значення поняття промислового перевороту,енциклопедисти,Просвітництво,класицизм”; наводити приклади; розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, визначати суть історичних явищ і подій, працювати з підручником.

(Через реалізацію наскрізних ліній : громадянської відповідальності, екологічної безпеки та сталого ровитку , підприємливості  формувати компетенції:інформаційно-цифрову,соціальну та громадянську,обізнанність у сфері культури та вміння вчитися впродовж життя.)

На магнітній дошці :Тема  уроку «Промисловий  переворот та сяйво Просвітництва.»,

  епіграф «Розум і порядок в усьому.» Основні поняття: промислова революція, фабрика,Просвітництво, луддити ,класицизм.

Зміст  уроку

Дошка

І. Організаційний момент. Доброго  дня.

Зачитує  вислів «Розум і порядок в усьому».  

Пропоную  вважати їх   епіграфом ?

Сьогодні  моїм  помічником  на  уроці  буде ______________

 

2.Актуалізація  опорних знань.

Які  були  передумови, суть та наслідки промислового перевороту;  значення поняття «промисловий  переворот»;  який вплив  ідей Просвітництва на життя суспільства ?????

Відповіді на  ці та інші питання  повинні дати  ми  сьогодні  на  уроці.

Але  перш  ніж  приступити  до  вивчення  нового  матеріалу,  давайте  пригадаємо  

 події англійської революції.  Із  запропонованого  переліку   слів та  означень  необхідно  скласти  логічні пари. 

 

 

 

 

Завдання на відповідність

Здійснюють   самоперевірку, а один  учень  біля  інтердошки.

Відповіді

Самостійна  робота на повторення.

Взаємоперевірка.

Тексти завдань

відповіді

Ми  невипадково  почали  розмову  про Англію.   Адже  це країна, де розпочався промисловий переворот.

Карта .

 

3. Засвоєння  нових  знань.

Отже  тема    уроку «Промисловий  переворот та сяйво Просвітництва.» .

 

Тема   уроку «Промисловий  переворот та сяйво Просвітництва.»

Я пропоную створити творчу групу,  яка протягом  уроку, працюючи  разом з нами, узагальнить  матеріал . Завдання находиться  на  робочому столі.

Хто бажає  стати  учасником  творчої  групи.

 

 Дзвенить  дзвінок . Я надаю  слово  нашому гостю,  власнику  ткацької  мануфактури графства Девоншир. 

 

Технології (Сторітелінг. Постановка проблемного питання)

Виступ,  гостя - власника ткацької мануфактури,  який жаліється на збитки. Просить поради. ” Шановна громада!У графстві Девоншир від батька я отримав спадщину- ткацьку мануфактуру. Наші тканини користувалися значним попитом,але зараз я несу збитки. Ринки заполонив дешевий індійський ситець!Я маю щось змінити!Але що? ”

 

ДАТИ УЧНЯМ ЗМОГУ  ВІДПОВІСТИ. Евристична бесіда.

 

Технологія Навчаючи  вчуся

Відповіді  на  питання   нашого  гостя  ми  знайдемо  у  інформації,  яку  самостійно підготували   ваші  товариші.  Вам  необхідно  самостійно    заповнити  таблицю.

 Повідомлення учнів про технічні винаходи.  Після   кожного   учня  перевіряти   запис.(Висвітлювати на дошці, а учні звіряються.)

Таблиця  пуста

 Складання таблиці “Технічні винаходи”  ЦЕ ВІДБУВАЄТЬСЯ В  ПРОЦЕСІ  РОЗПОВІДІ.

дата

 

винахід

винахідник

Значення винаходу

 

 

 

 

На смарт- дошці висвітлити    таблицю  по  рядкам.

 

 

Вчитель: Така величезна кількість винаходів призвела до промислового перевороту.

Що таке промисловий переворот ?

(Самостійно учні працюють з підручником)

 

 

поняття Промисловий переворот(революції) – винайдення та впровадження у виробництво машин,здатних замінити ручну працю.

 

 

Вчитель: Які наслідки промисловий переворот мав у суспільстві?

 

Метод “мікрофон”. Відповіді учнів записати  у зошит  у вигляді схеми   у колонку - позитивні наслідки. Які це наслідки.

Відповідь дітей.

Так всі ці наслідки є позитивними!

Відповіді  записати    у вигляді схеми на   дошці у колонку - позитивні наслідки

(Лунає дзвоник)

Звернення власника ткацької фабрики до палати общин графства Девоншир:

 “Я придбав нове обладнання,це дозволило мені прискорити виробництво тканини, праця значної кількості робітників стала непотрібна, і я їх звільнив. Невдоволені робітники увірвалися на фабрику та зламали ненависні їм верстати. Від їх руйнівних дій я зазнаю збитків. Прошу захисту в уряду.

ВЧИТЕЛЬ  розповідає  про  луддитів.    

 ( Громителів машин називали по імені Неда Луда - юнака,який ,начебто,перший розбив ткацькі рами на панчішній фабриці. В Англії  було запроваджено смертну кару за псування машин. )

 

    ВЧИТЕЛЬ:  Я вам пропоную з історичного джерела з’ясуйте « Які негативні    наслідки мав промисловий переворот?»

Робота з підручником (ст181 Уривки статті про умови праці на фабриці в місті Манчестер та із протоколу засідань палати общин.).

Запис на дошці та у зошиті.

Негативні  наслідки

Узагальнення  матеріалу  творчою  групою.

Технологія «»

Кріплять  на  магнітну дошку  ватман зі схемою.

Вчитель.Зміни відбувалися в різних сферах життя. З’явилися мислителі,філософи,які створювали ідеал раціонального суспільства з вірою  в безмежні можливості людського розуму.(після фізкультхвилинки продовжимо)

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Релакс на дошці.

 Самостійна  робота  за підручником. Повідомлення про просвітителів за  планом:

1 група-Джона Локка,Адама Сміта,

2 група- Шарля Монтеск’є,Вольтера, Жан Жака Руссо Найчисленніше коло  просвітителів склалося у Франції. Завдяки їм країна перетворилася на центр європейського інтелектуального життя.

3 група- про енциклопедистів Дені Дідро,Жана Д’Аламбера. 

План:

прізвище,

країна,

основні  ідеї

 

Під  час  роботи  окремі  учні  отримують  індивідуальні  завдання.

 

 

Учні презентують  результати  роботи. 

Виступи  учнів  за  індивідуальними картками.

1Як пропонував уникнути  надмірного посилення влади Джон Локк? (поділ влади)

2.Що,на вашу думку,означає твердження Д.Локка:Для жодної людини в громадянському суспільстві не може бути зроблено винятку із законів цього суспільства. Чи актуально це для сучасної України?

3.У чому бачив джерело багатства Адам Смітт? (праця) та невидиму руку ринку?(економічна вигода для окремої особистості – користь для всього суспільства)

4.Чому Монтескє надавав великого значення поділу влади на три гілки?(Щоб уникнути зловживань владою)

5.Як Жан Жак уссоРуссо Руссо визначав причини бідувань суспільства?с.185 підручника (уривок з трактату Жан Жака Руссо)

Енциклопедистам  належала заслуга у формуванні нової людини-активної,заповзятливої,прагнучої особистого і суспільного добробуту.

6.Які твори українських мислителів та письменників сприяли вихованню нової людини?(Григорія Сковороди)

Презентація портретів мислителів та їх ідей. Карта(Франція ).

 

 

 

 

 

 

 

 

Текст  уривку висвітлити на дошку.

ВЧИТЕЛЬ: Символом культури Франції став новий художній стиль- Класицизм ( від лат. –зразковий).Основа краси в мистецтві –чіткі правила.Кожний жанр та витвір мистецтва за певними законами.

 

Гасло - Розум і порядок в усьому. Втіленням нового стилю в архітектурі став Версаль.Ми маємо можливість здійснити віртуальну подорож  по Версальському палацу.

Коментар. 

Перегляд відеоролика

4. Підсумок

Бесіда.

Чи всі ідеї доби Просвітництва життєздатні?

Промислова революція створила умови для переходу до індустріального суспільства. Наш час розвинені інформаційні  технології.

 

Ми залежимо  від інформації. Темп  спонукає здобувати освіту протягом життя. Людина- озброєна знаннями – непереможна!

Речі,які вийшли із використання.

Оцінювання учнів. Оголошення за списком.

 

 

Домашнє завдання. Параграф № 22, бажаючі  можуть підготувати повідомлення про «філософів на троні»-Марію - Терезію,Фрідріха ІІ,Катерину ІІ.                                                                                      

 

 

.

 

 

 

 

 

doc
Додано
15 травня 2018
Переглядів
3529
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку