Тема. Суспільне, релігійне та культурне життя Давньої Індії
Мета: ознайомити учнів із найдавнішими культами та культурою Давньої Індії; дати уявлення про особливості суспільного ладу Індії; показати внесок староіндійської культури в розвиток світової науки і культури; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, удосконалювати навички роботи з контурними картами, роботи в малих групах; виховувати інтерес до вивчення теми.
Конспект уроку
з всесвітньої історії
для 6-го класу
на тему
«Суспільне, релігійне та культурне життя Давньої Індії»
Підготувала учитель
історії та правознавства
Комунального закладу
«Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ступенів
Зміївської районної ради
Харківської області»
Вистороп Т. В.
2018
Тема. Суспільне, релігійне та культурне життя Давньої Індії
Мета: ознайомити учнів із найдавнішими культами та культурою Давньої Індії; дати уявлення про особливості суспільного ладу Індії; показати внесок староіндійської культури в розвиток світової науки і культури; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, удосконалювати навички роботи з контурними картами, роботи в малих групах; виховувати інтерес до вивчення теми.
Обладнання: підручники, контурні карти, настінна карта, роздатковий матеріал, ілюстрації до теми.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
Давня Індія була розташована на ____ (півдні) Азії. Уздовж долини ____ (Гангу) простяглися ___ (джунглі). Індію омиває ___ (Індійський) океан. Найдавнішими поселеннями Індії є ___ (Мохенджо-Даро) та __ (Хараппа). Близько ___ (1500) р. до н.е. на землі Індії з ___ (Ірану) прийшли ____ (арії). Період освоєння аріями Північно-Східної Індії називають ___ (Ведійським). Наприкінці 4 ст. до н.е. владу в Магадзі захопив ____ (Чандрагупта Маур'я). Найбільшої слави серед правителів держави Маур'їв зажив цар ____ (Ашока).
1-ша група.
2-га група.
3-тя група.
Запитання:
Будда – означає Просвітлений. Так стали називати принца Сідхартху Гаутаму, який, за переказами, випадково довідався, що на кожного чекають старість, хвороби та смерть. Приголомшений таким відкриттям, у 29 років зрікся свого високого становища, полишив дружину і сина та став пустельником. Будда твердив, що усе життя – страждання.
У буддизмі вважається, що спасіння досягне лише той, хто подолає жагу життя, упокорить будь-яке сильне почуття, обмежить бажання, а відтак досягне душевного спокою – нірвани. Основним моральним обов’язком кожного в буддизмі вважають щедрість і доброчесність, а найбільшою чеснотою – безмежне милосердя до всього живого, терпимість і всепрощення.
Бог, якого шанували в індуїзмі |
Укажіть, покровителями яких занять чи явищ природи вони були. |
Брахма |
Творець і правитель світу; Покровитель жерців-брахманів |
Вішна |
Бог-охоронець |
Шива |
Покровитель купців, ремісників та землеробів |
Індра |
Покровитель воїнів-кшатріїв і царської влади |
Лакшмі |
Богиня сімейного щастя, символ жіночої вроди, ласки, самопожертви |
Калі |
Богиня жагу та символ невгамовності |
РНИВА – варни
ТАСИК – касти
ЇЗДУМІН – індуїзм
ДУЗДИБМ – буддизм
ПАСТУ – ступа
Лакшмі Брахма Вішна Шива Калі