Конспект уроку з всесвітньої історії для 6-го класу на тему «Суспільне, релігійне та культурне життя Давньої Індії»

Про матеріал

Тема. Суспільне, релігійне та культурне життя Давньої Індії

Мета: ознайомити учнів із найдавнішими культами та культурою Давньої Індії; дати уявлення про особливості суспільного ладу Індії; показати внесок староіндійської культури в розвиток світової науки і культури; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, удосконалювати навички роботи з контурними картами, роботи в малих групах; виховувати інтерес до вивчення теми.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку

з всесвітньої історії

для 6-го класу

на тему

«Суспільне, релігійне та культурне життя Давньої Індії»

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала учитель

історії та правознавства

Комунального закладу

«Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ступенів

Зміївської районної ради

Харківської області»

Вистороп Т. В.

 

 

 

 

2018

Тема. Суспільне, релігійне та культурне життя Давньої Індії

Мета: ознайомити учнів із найдавнішими культами та культурою Давньої Індії; дати уявлення про особливості суспільного ладу Індії; показати внесок староіндійської культури в розвиток світової науки і культури; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, удосконалювати навички роботи з контурними картами, роботи в малих групах; виховувати інтерес до вивчення теми.

Обладнання: підручники, контурні карти, настінна карта, роздатковий матеріал, ілюстрації до теми.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

  1. Організаційний момент.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань учнів.
  1. Виставка дитячих малюнків на тему «Житло в Давній Індії».
  2. Робота з контурною картою.
  • Підпишіть назви двох головних річок Індії.
  • Підпишіть гори Гімалаї.
  • Заштрихуйте різними кольорами:
  • територію найдавнішої індійської цивілізації;
  • район поширення цивілізації долини Інду.
  1. Заповніть пропуски.

Давня Індія була розташована на ____ (півдні) Азії. Уздовж долини ____ (Гангу) простяглися ___ (джунглі). Індію омиває ___ (Індійський) океан. Найдавнішими поселеннями Індії є ___ (Мохенджо-Даро) та __ (Хараппа). Близько ___ (1500) р. до н.е. на землі Індії з ___ (Ірану) прийшли ____ (арії). Період освоєння аріями Північно-Східної Індії називають ___ (Ведійським). Наприкінці 4  ст. до н.е. владу в Магадзі захопив ____ (Чандрагупта Маур'я). Найбільшої слави серед правителів держави Маур'їв зажив цар ____ (Ашока).

  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Вправа «Вірю – не вірю».
  • Позначте твердження, які вважаєте правильними зеленим кольором,  інші – червоним.
  • В Індії існують люди, до яких заборонено навіть торкатися. +
  • Будда – це принц, який зрікся влади. +
  • В Індії поклонялися тим же богам, що і в Греції. –
  • Десяткову систему числення придумали давні індійці. +
  • Сьогодні на уроці ми поговоримо про суспільне, релігійне та культурне життя Давньої Індії. Та перевіримо в кінці уроку, які ж твердження виявляться правильними, а які ні.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Робота в малих групах.
  • Опрацюйте текст підручника (с. 103) та виконайте завдання.

1-ша група.

  • Скласти 3 – 5 запитань до тексту, які б починалися словами: ЯК? ЧОМУ? СКІЛЬКИ? ЯК?

2-га група.

  • Скласти план до текст, який складатиметься з 3 пунктів.

3-тя група.

  • Доповніть схему та коротко її опишіть.

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\5. Перші європейські цивілізації\Суспільне життя ДавньоїІндії\Рисунок1.png

Запитання:

  • Як ви вважаєте, навіщо був потрібний поділ індійців на варни та касти? Чи впливав він на буденне життя індійців? Як саме?
  • Поміркуйте, чи міг поділ на варни та касти зумовити занепад індійської цивілізації? Чому?
  1. Робота з історичним джерелом (с. 104 підручника).
  • Опрацюйте історичне джерело.
  • Яку позицію обстоював цар у справі релігійних вірувань?
  1. Розповідь учителя з елементами бесіди.
  • Розгляньте світлини. Чи відомо вам, кого на них зображено?

Картинки по запросу будда       Картинки по запросу будда

Будда – означає Просвітлений. Так стали називати принца Сідхартху Гаутаму, який, за переказами, випадково довідався, що на кожного чекають старість, хвороби та смерть. Приголомшений таким відкриттям, у 29 років зрікся свого високого становища, полишив дружину і сина та став пустельником. Будда твердив, що усе життя – страждання.

  • Чи погоджуєтеся ви з таким твердженням? Відповідь обґрунтуйте.

У буддизмі вважається, що спасіння досягне лише той, хто подолає жагу життя, упокорить будь-яке сильне почуття, обмежить бажання, а відтак досягне душевного спокою – нірвани. Основним моральним обов’язком кожного в буддизмі вважають щедрість і доброчесність, а найбільшою чеснотою – безмежне милосердя до всього живого, терпимість і всепрощення.

  1. Самостійна робота з текстом підручника (с. 104 – 105).
  • Опрацюйте текст підручника та заповніть таблицю.

Бог, якого шанували в індуїзмі

Укажіть, покровителями яких занять чи явищ природи вони були.

Брахма

Творець і правитель світу; Покровитель жерців-брахманів

Вішна

Бог-охоронець

Шива

Покровитель купців, ремісників та землеробів

Індра

Покровитель воїнів-кшатріїв і царської влади

Лакшмі

Богиня сімейного щастя, символ жіночої вроди, ласки, самопожертви

Калі

Богиня жагу та символ невгамовності

  1. Фронтальна робота з текстом підручника (с. 105 – 106).
  1. Вибіркове читання.
  • Зачитайте речення, у яких зустрічаються слова: індійці, шахи, математика, палац.
  • Продовжте речення:
  • Основним…
  • У той період…
  • На брамах…
  • Одним з найвідоміших…
  1. Дайте відповіді на запитання.
  • Якими винаходами давніх індійців людство користується дотепер?
  • Який будівельний матеріал був основним за правління царя Ашоки?
  • Опишіть печерний монастир у Карлі.
  • Чому богів та царів давньоіндійські художники зображували білою фарбою?
  1. Узагальнення та систематизація знань учнів.
  1. Розшифруйте слова та поясніть їх значення.

РНИВА – варни

ТАСИК – касти

ЇЗДУМІН – індуїзм

ДУЗДИБМ – буддизм

ПАСТУ – ступа

  1. Підпишіть імена богів під зображеннями.

Картинки по запросу семья рисунокПохожее изображение  Картинки по запросу охранник рисунок  Картинки по запросу люди в поле рисунок  Картинки по запросу ужас рисунок

Лакшмі        Брахма                Вішна          Шива                             Калі

  1. Підсумки уроку.
  1. Рефлексія.
  • Продовжте речення:
  • Мені сподобалось…
  • Я запам’ятав…
  • Мене зацікавило…
  • Мені не сподобалось…
  1. Домашнє завдання.
  1. Опрацювати § 20 підручника.
  2. Виконати завдання робочого зошита на с. 45.

 

docx
Додано
27 червня 2018
Переглядів
4380
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку