Промова
на тему:
«Мовчання – золото»
Тема. Мовчання – золото
План
Привіт. Мене звуть Михайло. Я часто задаюся питанням чи кожна людина, у тому числі той, який поруч з тобою, так само складний, як і ти. Він так само роздумує, ображається, злиться, сумнівається, радіє.
Чи завжди ти можеш зрозуміти і розділити його почуття? Набагато легше побачити і зрозуміти, що людина робить. Ось він підвівся, пішов, взяв книгу, став читати або початків, наприклад, грати на гітарі. А що він у цей час відчуває? Чи добре йому? Чи хочеться побути одному або, навпаки, відчути поруч лікоть одного? Відразу це зрозуміти неможливо.
Щоб навчитися розуміти іншу людину, важливо частіше ставити себе на його місце, уявляти, як позначаються на ньому твої слова і вчинки.
Слід вчитися бути уважним, помічати, як і в чому виявляються почуття людей, які нас оточують, більше слухати інших, ніж говорити самому. Багато хто вважає найкращим співрозмовником не того, хто вміє добре говорити, а того, хто вміє добре слухати.
Одного разу в приміському поїзді зустрілися дві жінки. Вони їхали разом майже 2:00. Одна з жінок весь час говорила, інша проронила всього кілька слів і всю дорогу слухала попутницю, що не перебивала, іноді кивала головою на знак згоди. «Давно мені не зустрічалася така хороша співрозмовниця», – сказала перша жінка, прощаючись.
«Кажуть, що природа для того кожному дала два вуха і один язик, щоб говорити менше, ніж слухати» – ці слова приписують давньогрецькому філософові Плутарху. Вони живі вже майже дві тисячі років. Мабуть, не випадково.
Паспортичка промови:
Тип промови: промова, яку читають за конспектом;
Вид: соціально-публічне красномовство;
Мета: поглибити розуміння аудиторії ролі слова в житті суспільства ;
Дати розуміння про такі риси як повага до ближнього, розсудливість, толерантність, терпелячість, скромність.
Адресант: учні 5 – 9 класів (до 30 осіб)
Місце виголошення: актовий зал школи;