МАТЕМАТИКА
20.11.18
Тема :Прості задачі .
Мета Формувати навички розв’язування прикладів і задач, які включають дії різного ступеня; ; розвивати логічне мислення, самостійність; виховувати бережливе ставлення до природи.
Мета. Досліджуємо
Моделюємо
Критично оцінюємо
Застосовує досвід математичної діяльності.
І. Організаційний момент
Пролунав дзвінок,
Починається урок.
Будем працювати старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім другім класі
Діти – просто молодці.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Робота в парах
93- К
81- Р
65- А
63- С
59- Н
54- О
47- Г
46- Р
39-А
29 –Д
САМОПЕРЕВІРКА
СЛАЙД 1
ІІІ. Узагальнення і систематизація знань.
Усний рахунок
Робота в групах
- Відгадайте відомий куточок нашого міста виконавши таке завдання.
Користуючись «Математичною абеткою» розшифруй назву . Для цього виконай обчислення і запиши відповідну букву. На це завдання даю вам 2 хв.
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
У |
Е |
П |
Д |
Т |
А |
С |
В |
К |
Р |
І |
Н |
2+8-7= 4+6-3=
1+8-3= 1+8-4=
9-7+8= 3+6-8=
6-5+8= 2+8-6=
3+5-6=
8+2+2=
9-6+2=
5+6+0=
10-9+7=
СЛАЙД 2 (парк студентів)
Індивідуальна робота із взаємоперевіркою
Математична вправа «Дощ чи сніг»
- Зараз місяць листопад, дощ часто змінюється снігопадом. Обчисліть вирази, коли ви одержите кругле число, то покладіть на крапельку дощу; а на сніжинку – якщо число не закінчується нулем.
10+8=18, 19+1=20, 39-2=37, 45-3=42, 53+7=50
Покажіть сигнал.(рука з ручкою)
СЛАЙД 3
3. Геометричний матеріал
Робота в парах
На малюнку зображена ламана лінія та будівлі.
Тимурко вийшов із автовокзалу і помандрував до Будинку культури подивитися чи є ввечері якесь кіно чи мультфільми. А потім завітав до нас у школу. А перед тим зайшов до магазину купити печива до чаю. Виміряйте який шлях він подолав.
-Як називається ця лінія ?
-Яка довжина найкоротшої ланки ламаної? Найдовшої?
СЛАЙД 4
2. Розв’язати задачі.
У місті Краснограді працює 5 шкіл і 4 дитсадки. Скільки всього закладів освіти?
У місті Краснограді діє 1 бібліотека і 2 заклади культури. Скільки установ діє у місті Краснограді?
Каліграфічна хвилинка.
На дошці записані числа 11,13,….
– Якого правила ви дотримувались, коли писали цифри?
Математичний диктант ЛЕГО СЛАЙД 5
Червоний – 18
Зелений – 17
Помаранчевий – 16
Синій – 3
Блакитний – 20
Жовтий – 9
- На екрані кубики ЛЕГО із відповідними числами. Знайдіть,обчисліть відповіді математичного диктанту та покладіть кубик певного кольору.
МАТЕМАТИЧНИЙ ДИКТАНТ
*Сусіди числа 17,19 (18)
* До 9+8 (17)
* Зменшити 12 на 9 (3)
* 1дм6см=(16)
* Яке число складається з 5 і 4.
* Автобус виїхав від станції «Красноград» о 18 год. Він буде рухатися до
м. Харків 2 год. О якій годині він буде в м.Харкові?(20)
Фізкультхвилинка
відео «Україна любий край»
Робота над задачею
1. Повторення алгоритму задачі
Вправа «Жива лінійка»
На дошці розвішані картки зі словами алгоритму.
Хто допоможе мені скласти картки у правильній послідовності?
Давайте пограємо у «Живу лінійку»
Задача
На екскурсію до парку нашого міста вирушило 9 дівчаток і 6 хлопчиків. Троє дітей заховалися за дерева. Скільки дітей залишилося на галявині?
а) читання мовчки учнями
б) читання вголос сильним учнем
в) визначення головного( що відомо)
г) Чи можемо ми дати відповідь на поставлене питання?
д) складання короткої умови (запис у зошитах)
Вирушило – 9д. і 6 хл.
Заховалося -3 діт.
Залишилося - ?
д) Розв’язок задачі
- Про що спочатку ми можемо дізнатися?(скільки дітей вирушило до парку)
- Давайте запишемо першу дію. 9+6=15(діт.) вирушило у парк
- А тепер ми можемо дати відповідь на питання ? Скільки дітей залишилося на галявині? Друга дія 15-3=12 (діт)
- Що ще залишилося нам написати ? Відповідь : 12 дітей залишилося.
Робота в групах
Робота над складанням подібної задачі
На картках умова з пропущеними словами.
________________ - 6 __ і 4__
________________ - 5____
________________ - ?
1)________________= (___) ___________________________
2)________________= (___)
Відповідь:_______________________________________
Рефлексія
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
( Зачитується лист.)
ІІІ. Узагальнення і систематизаціязнань.
Завдання: написати рядки цифр 5 і 22.
Зошитсвій я відкриваю
І піднахилом кладу.
Ручку правильно тримаю,
Сяду рівно, не зігнусь,
За роботу я берусь.
– Якого правила видотримувались, коли писали цифри?
Пишітькаліграфічно.
( Прикріплюємопораду на дошку до «Книги порад».)
Все життяживе у воді,
Вся срібляста, у лусці.
Риба.
-Відомоблизько 25 тис.видівриб. Вони холоднокровні, температура їхтілатака сама, як температура води. Якщо вода дуже холодна, рибастаємлявою і взагаліперестаєрухатися. Є риби, якірозвиваютьшвидкість до 100 км/год. Найбільшариба – китова акула.Їїдовжина – від 12 м, а вага – до 20 тон.
( 6, 10, 16, 14, 12, 18, 8, 12.)
У зеленому жакеті,
Галасує в очереті.
Хоч і плавати мастак,
А не риба і не рак. (Жабка)
« Ланцюжок». 2 8 14 9 9 2 9
( 2 * 8 – 14 * 9 + 9 + 2 – 9 ) (2)
Вправа «Знайдипомилку»
2 * 8 + 4 = 20 2 * 5 + 20 = 30
2 * 7 – 8 = 5 2 * 6 – 7 = 6
2 * 3 + 7 = 13 2 * 4 + 9 = 17
Задачі-вірші.
До зайчати наобід Йшли 4 їжаки
Завітав дружок-сусід. І несли по 2 грибки.
На пеньок зайчата сіли Авиїмдопоможіть – ті грибочки полічіть
І по 2 морквинкиз’їли.
Хто нам скаже одним словом,
Скількиз’їденоморквинок?
Вчітьсяписати грамотно.
В мене шубка з колючок,
В мене сіра спинка.
Ніс як чорнийп’ятачок,
Очі – намистинки.
Їжак.
Їжак – невелика тваринка( 20-30 см ), але голок – 6-8 тис. Ценічнатваринка: вдень спить, вночівиходить на пошукиїжі. Маєдобрий нюх, але поганийзір і слух. Їжаченятанароджуютьсясліпі і голі, але на другий день вжез’являютьсям’якібіліголочки, а через 2 тижні – темні і гострі.
Порівняннявиразівколективно, 1 ученькоментує.
Учнірозглядаютьмалюнок до задачі. Записуютьрозв’язання.
Уважновивчайтеумовузадачі.
На дошціскороченийзаписзадачі.
Було – ?
Відрізали – 4 п., по 2 м
Залишилося – 24 м
Післяаналізузадачіучнісамостійнозаписуютьрозв’язування і відповідь у зошитах.
Мислітьлогічно.
– А тепервідгадайтенаступногошколярикаЛісовоїшколи.
Я ловлю комах, жучків,
Їм маленьких черв’ячків
В теплий край я не літаю.
Горобець
Горобці, як і інші птахи, їдять 6 р. на день, а пташенятгодуютьщечастіше. Великий горобець приносить своїмпташенятамкомах у 65 р. частіше, ніжїсть сам. За 2 годинипольотугоробецьдолає 112 км. Горобцямстоїтьпам’ятник в американськомумістіБостоні за врятування людей віднашестягусені.
Фізкультхвилинка.
– Відгадайтенаступну загадку.
Я труд поважаю,
Все літолітаю,
В поле, до гаю,
Збираю медок
Ізрізнихквіток.
Кого не злюблю –
Жалом колю.
Бджола
Бджолизапилюютькультурнірослини і дають мед. Живуть вони сім’ями, щоназиваєтьсярій. Свою «родину» розпізнають по запаху, щопритаманнийтількиїм. Сім’я – це 60-70 тис.бджіл. У них є своя цариця – матка. Вона відкладаєяйця в соти. Спілкуютьсяміж собою за допомогоютанців.
Чим більшекрутяться і махаютькрилами – тим дальше їжавідвулика. Чайну ложку меду 200 бджілзбираютьдобу, а 1 бджола повинна облітати 7 мільйонівквіток. За 1 хвилинуможеоблітати 30-40 квіток.
Рахуйтеуважно, без помилок.
І рівень
2 * 8 – 9 2 * 4 + 8
2 * 6 – 8 2 * 5 + 9
2 * 3 + 5 2 * 7 – 6
2 * 3 … 16
2 * 4 … 7
ІІ рівень.
2 * 9 + 22 2 * 7 – 13
2 * 6 + 36 2 * 4 + 29
2 * 2 + 47 2 * 8 – 15
ІІІ рівень.
2 * 7 + 9 … 2 * 9 + 8
2 * 6 + 80 … 2 * 7 + 57
2 * 4 + 91 … 100 – 1
2 * ( 72 – 68)
2 * (14 – 9)
3.Задача. 9 дівчаток посадили по 2 вазоникожна, а хлопці – на 3 вазонибільше, ніжусідівчатка. Скількивазонів посадили хлопці?.
Не заважайтепрацюватиіншим.
ІV Підсумок уроку.
( Згадалитабличнемноження, розв’язування задач.)
– Дізналисьнове про тварин.
– І на згадку про наш урок я хочу вам подарувативітальнілистівки з побажаннямивідвчителькиСови.
Працюйтезавждизалюбки,
Ділітьсярадощами з другом.
Ходіть до школи, малюки,
І хай вона вам домом буде.