Прості задачі. Урок математики 1 клас

Про матеріал
Формувати навички розв’язування прикладів і задач, які включають дії різного ступеня; ; розвивати логічне мислення, самостійність; виховувати бережливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

МАТЕМАТИКА

20.11.18

Тема :Прості задачі .

Мета Формувати навички розв’язування прикладів і задач, які включають дії різного ступеня; ; розвивати логічне мислення, самостійність; виховувати бережливе ставлення до природи.

Мета. Досліджуємо

Моделюємо

Критично оцінюємо

Застосовує досвід математичної діяльності.

І. Організаційний момент

Пролунав дзвінок,

Починається урок.

Будем працювати старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім другім класі

Діти – просто молодці.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  1. 1.Розмісти картки в порядку спадання, прочитай слово

Робота в парах

93- К

81- Р

65- А

63- С

59- Н

54- О

47- Г

46- Р

39-А

29 –Д

САМОПЕРЕВІРКА

СЛАЙД 1

  • А ми продовжимо подорож нашим містом.  І ви знаєте скільки цікавих місць та сюрпризів вони несуть .До нас у місто приїхав  гість. Друг Тимурко з яким ми мандрували вулицями нашого міста.

ІІІ. Узагальнення і систематизація   знань.

Усний рахунок

Робота в групах

- Відгадайте відомий куточок нашого міста виконавши таке завдання.

Користуючись «Математичною абеткою» розшифруй назву . Для цього виконай обчислення і запиши відповідну букву. На це завдання даю вам 2 хв.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

У

Е

П

Д

Т

А

С

В

К

Р

І

Н

 

2+8-7=                                4+6-3=

1+8-3=      1+8-4=

9-7+8=      3+6-8=

6-5+8=                                2+8-6=

                                            3+5-6=

                                            8+2+2=

     9-6+2=

     5+6+0=

     10-9+7=

СЛАЙД 2 (парк студентів)

 

 

 

 

Індивідуальна робота із взаємоперевіркою

  Математична вправа «Дощ чи сніг»


- Зараз місяць листопад, дощ часто змінюється снігопадом. Обчисліть вирази, коли ви одержите кругле число, то покладіть на крапельку дощу; а на  сніжинку – якщо число не закінчується нулем.


10+8=18,   19+1=20,   39-2=37,   45-3=42,   53+7=50

Покажіть сигнал.(рука з ручкою)

  • Діти обміняйтеся місцями та перевірте чи вірно ваш сусід виконав завдання. Звіртеся з телевізором.
  • Скільки виразів  з круглими числами? Скільки  виразів які не закінчуються нулем? Яких більше? Менше? На скільки?….

СЛАЙД 3

3. Геометричний матеріал

Робота в парах

На малюнку зображена ламана лінія та будівлі.

Тимурко вийшов із автовокзалу і помандрував до Будинку культури подивитися чи є ввечері якесь кіно чи мультфільми. А потім завітав до нас у школу. А перед тим зайшов до магазину купити печива до чаю.  Виміряйте який шлях він подолав. 

Картинки по запросу фото ламана лінія

-Як називається ця  лінія ?

-Яка довжина найкоротшої ланки ламаної? Найдовшої?

СЛАЙД 4

2. Розв’язати задачі.

    У місті Краснограді  працює 5 шкіл і 4 дитсадки. Скільки всього закладів освіти?

    У  місті Краснограді  діє 1 бібліотека і 2 заклади культури. Скільки  установ діє у місті Краснограді?

 

Каліграфічна хвилинка.

На дошці записані числа 11,13,….

  • Встановіть закономірність та продовжіть ряд  до кінця рядка
  • Що ви помітили? (що кожне число збільшилось на 2)

   – Якого правила ви дотримувались, коли писали цифри?

 

Математичний диктант ЛЕГО         СЛАЙД 5

Червоний – 18

Зелений – 17

Помаранчевий – 16

Синій – 3

Блакитний – 20

Жовтий – 9

-  На екрані кубики ЛЕГО із відповідними числами.  Знайдіть,обчисліть відповіді математичного  диктанту  та покладіть кубик певного кольору.

МАТЕМАТИЧНИЙ ДИКТАНТ

*Сусіди числа 17,19  (18)

* До 9+8 (17)

* Зменшити 12 на 9 (3)

 * 1дм6см=(16)

* Яке число складається з 5 і 4.

* Автобус виїхав від станції «Красноград»  о 18 год. Він  буде рухатися до

м. Харків 2 год.  О якій годині він буде в м.Харкові?(20)

Фізкультхвилинка

відео «Україна любий край»

Робота над задачею

1. Повторення алгоритму задачі

Вправа «Жива лінійка»

На дошці розвішані картки зі словами алгоритму.

  • Діти давайте повторимо з чого складається алгоритм задачі.

Хто допоможе мені скласти картки у правильній послідовності?

Давайте пограємо у «Живу лінійку»

 

 

 

 

 

 

Задача

     На екскурсію до парку нашого міста вирушило 9 дівчаток і 6 хлопчиків. Троє дітей заховалися за дерева. Скільки дітей залишилося на галявині?

 

а) читання мовчки учнями

б) читання вголос сильним учнем

в) визначення головного(  що відомо)

г)  Чи можемо ми дати відповідь на поставлене питання?

д) складання короткої умови (запис у зошитах)

Вирушило – 9д. і 6 хл.

Заховалося -3 діт.

Залишилося - ?

д) Розв’язок задачі

- Про що спочатку ми можемо дізнатися?(скільки дітей вирушило до парку)

- Давайте запишемо першу дію. 9+6=15(діт.) вирушило у парк

- А тепер ми можемо дати відповідь на питання ? Скільки дітей залишилося на галявині? Друга дія 15-3=12 (діт)

- Що ще залишилося нам написати ? Відповідь : 12 дітей залишилося.

 

Робота в групах

 

Робота над складанням подібної задачі

 

На картках умова з пропущеними  словами.

  • Складіть подібну  задачу  та запишіть пропущені слова. Розв’яжіть задачу записавши пояснення до кожної дії.

________________ -  6 __ і  4__

________________ -  5____

________________  - ?

1)________________=     (___) ___________________________

2)________________=      (___)

Відповідь:_______________________________________

Рефлексія

  • Підніміть зелений кубик ЛЕГО, якщо з усім ви впоралися  добре.
  •  Жовтий , якщо потрібно повторити та попрацювати над матеріалом уроку.
  • І  якщо вам потрібна допомога вчителя  підніміть червоний колір кубика.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Діти, сьогоднівранцілісовіпоштарі-сороки принесли нам цього листа. Що ж у ньому? Прочитаємо? Ось такий лист.

( Зачитується лист.)

  • Але у нас зараз урок математики і нам потрібноповторити все, що ми вивчили про діюмноження числа 2.
  • Що ж робити? ВідмовитиСові?
  • Давайте зробимо так: закріпимонашізнання про множення і розв’язування задач і створемоказкову книгу, в яку будемопротягом уроку вкладатисторінки з порадами. Вони допоможутьзвірятамвивчати математику в Лісовійшколі. А після уроку відішлемоцюказкову книгу Сові.

ІІІ. Узагальнення і систематизаціязнань.

  1. Каліграфічнахвилинка.
  • Відкрийтезошити і запишіть дату.
  • Діти, подивіться, скількиучніввЛісовійшколі? Скількиучніввнашомукласі?

Завдання: написати рядки цифр 5 і 22.

Зошитсвій я відкриваю

І піднахилом кладу.

Ручку правильно тримаю,

Сяду рівно, не зігнусь,

За роботу я берусь.

– Якого правила видотримувались, коли писали цифри?

Пишітькаліграфічно.

( Прикріплюємопораду на дошку до «Книги порад».)

  • Давайте спробуємодопомогтилісовим школярам і виконаємонелегкізавдання.
  • Від кого перше завданнявидізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.

Все життяживе у воді,

Вся срібляста, у лусці.

Риба.

-Відомоблизько 25 тис.видівриб. Вони холоднокровні, температура їхтілатака сама, як температура води. Якщо вода дуже холодна, рибастаємлявою і взагаліперестаєрухатися. Є риби, якірозвиваютьшвидкість до 100 км/год. Найбільшариба – китова акула.Їїдовжина – від 12 м, а вага – до 20 тон.

  1. Ви знаєте, щориби не вміютьговорити, тому завданнямовчазне – математичний диктант.
  • Число 2 помножити на 3, 5, 8, 7, 6, 9;
  • На 4 мотоциклах їдутьхлопці по 2 на кожномумотоциклі;
  • В 1 пакеті 2 кг печива. Скільки кг печива в 6 пакетах?

( 6, 10, 16, 14, 12, 18, 8, 12.)

  • ВідгадайтенаступногоучняЛісовоїшколи.

У зеленому жакеті,

Галасує в очереті.

Хоч і плавати мастак,

А не риба і не рак.   (Жабка)

  • Такожхолоднокровні, як риби. В тропічнихлісахводятьсяяскравогокольоружаби: малинові, сині, жовті. Цеотруйніжаби. Є жаби-великани, їх вага досягає 5 кг. Є літаючіжаби, якіперестрибують з гілки на гілкунібилітають, широко розставивпальці на лапах, як парашут.
  1. Уснийрахунок.

« Ланцюжок».           2 8 14 9 9 2 9

( 2 * 8 – 14 * 9 + 9 + 2 – 9 ) (2)

Вправа «Знайдипомилку»

2 * 8 + 4 = 20               2 * 5 + 20 = 30

2 * 7 – 8 = 5                 2 * 6 – 7 = 6

2 * 3 + 7 = 13                2 * 4 + 9 = 17

Задачі-вірші.

До зайчати наобід                               Йшли 4 їжаки

Завітав дружок-сусід.                         І несли по 2 грибки.

На пеньок зайчата сіли                     Авиїмдопоможіть – ті грибочки                    полічіть

І по 2 морквинкиз’їли.

Хто нам скаже одним словом,

Скількиз’їденоморквинок?

Вчітьсяписати грамотно.

  • Наступнезавданнявідцьогомешканцялісу.

В мене шубка з колючок,

В мене сіра спинка.

Ніс як чорнийп’ятачок,

Очі – намистинки.

Їжак.

Їжак – невелика тваринка( 20-30 см ), але голок – 6-8 тис. Ценічнатваринка: вдень спить, вночівиходить на пошукиїжі. Маєдобрий нюх, але поганийзір і слух. Їжаченятанароджуютьсясліпі і голі, але на другий день вжез’являютьсям’якібіліголочки, а через 2 тижні – темні і гострі.

  1. Робота з підручником.
  • № 637.

Порівняннявиразівколективно, 1 ученькоментує.

  • Задача 638

Учнірозглядаютьмалюнок до задачі. Записуютьрозв’язання.

  • Пояснітькожнудію.
  • Про щодізнались І дією?
  • Чомувиконалидіюмноження?
  • Про щодізнались в ІІ дії?

Уважновивчайтеумовузадачі.

  • Задача 639.

На дошціскороченийзаписзадачі.

Було – ?

Відрізали – 4 п., по 2 м

Залишилося – 24 м

Післяаналізузадачіучнісамостійнозаписуютьрозв’язування і відповідь у зошитах.

Мислітьлогічно.

– А тепервідгадайтенаступногошколярикаЛісовоїшколи.

Я ловлю комах, жучків,

Їм маленьких черв’ячків

В теплий край я не літаю.

Горобець

Горобці, як і інші птахи, їдять 6 р. на день, а пташенятгодуютьщечастіше. Великий горобець приносить своїмпташенятамкомах у 65 р. частіше, ніжїсть сам. За 2 годинипольотугоробецьдолає 112 км. Горобцямстоїтьпам’ятник в американськомумістіБостоні за врятування людей віднашестягусені.

Фізкультхвилинка.

– Відгадайтенаступну загадку.

Я труд поважаю,

Все літолітаю,

В поле, до гаю,

Збираю медок

Ізрізнихквіток.

Кого не злюблю –

Жалом колю.

Бджола

Бджолизапилюютькультурнірослини і дають мед. Живуть вони сім’ями, щоназиваєтьсярій. Свою «родину» розпізнають по запаху, щопритаманнийтількиїм. Сім’я – це 60-70 тис.бджіл. У них є своя цариця – матка. Вона відкладаєяйця в соти. Спілкуютьсяміж собою за допомогоютанців.

Чим більшекрутяться і махаютькрилами – тим дальше їжавідвулика. Чайну ложку меду 200 бджілзбираютьдобу, а 1 бджола повинна облітати 7 мільйонівквіток. За 1 хвилинуможеоблітати 30-40 квіток.

  • Бджілка – трудівниця, тому Сова дала їй не одне, а кільказавдань. І виконаємо ми їхсамостійно, в групахрізноїскладності. У вас є завдання на партах. –   То ж приступайте до роботи.

Рахуйтеуважно, без помилок.

  1. Самостійна робота.

І рівень

  1. Обчислити

2 * 8 – 9       2 * 4 + 8

2 * 6 – 8       2 * 5 + 9

2 * 3 + 5       2 * 7 – 6

  1. Поставити знаки: <, >, =.

2 * 3 … 16

2 * 4 … 7

  1. Задача. Скількикрил у 8 синичок?

ІІ рівень.

  1. Обчислити.

2 * 9 + 22       2 * 7 – 13

2 * 6 + 36       2 * 4 + 29

2 * 2 + 47       2 * 8 – 15

  1. Знайтизначеннявиразу 2 * а, якщо а = 8; а = 3.
  2. Задача. У залі 3 вікна. На кожнеповісили по 2 штори. Скількивсього штор?

ІІІ рівень.

  1. Порівнятивирази

2 * 7 + 9 … 2 * 9 + 8

2 * 6 + 80 … 2 * 7 + 57

2 * 4 + 91 … 100 – 1

  1. Виконатидії.

2 * ( 72 – 68)

2 * (14 – 9)

3.Задача. 9 дівчаток посадили по 2 вазоникожна, а хлопці – на 3 вазонибільше, ніжусідівчатка. Скількивазонів посадили хлопці?.

Не заважайтепрацюватиіншим.

ІV Підсумок уроку.

  • Закінчується урок. Щокорисногодля себе взяли?

( Згадалитабличнемноження, розв’язування задач.)

– Дізналисьнове про тварин.

– І на згадку про наш урок я хочу вам подарувативітальнілистівки з   побажаннямивідвчителькиСови.

Працюйтезавждизалюбки,

Ділітьсярадощами з другом.

Ходіть до школи, малюки,

І хай вона вам домом буде.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
8 червня 2023
Переглядів
691
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку