Просвітницький тренінг з елементами Су-Джок терапіі "Зроби до здоров'я крок"

Про матеріал

Розробка просвітницького тренінгу для учнів початкових класів з елементами Су-Джок терапії.

Перегляд файлу

                    Просвітницький тренінг « Зроби до здоров’я крок»

Мета тренінгу:  пропагувати здоровий спосіб життя, навчити виконувати вправи з насінням, які стабілізують емоційні стани, поглинають негативну енергію;  розвивати тактильно-кінетичну чутливість, дрібну моторику рук, творчі ( креативні) дії, вдосконалювати зорово-просторове орієнтування, виховувати розуміння здоров’я як пріоритетної цінності в житті.

Обладнання: аркуші паперу Аз, фломастер ( чорний), бейджики, вирізані шаблони дитячих ніжок,  скриньки ( синього, жовтого, червоного, зеленого кольорів)  з насінням, коробки з манкою.

                                                Перебіг тренінгу

І. Організаційна частина

 1. Оголошення теми і мети

    Що означає слово тренінг?   Тренінг - це одна з форм навчання і передачі інформації.  А саме: групове заняття з якоїсь заздалегідь заявленої теми. Тренінг – форма групової роботи, яка забезпечує активну участь і творчу взаємодію учасників між собою і з учителем. Хоча тренінг є формою організації навчального процесу, він не схожий на класичні уроки. Під час тренінгу ви дізнаєтесь як зміцнювати своє здоров’я з допомогою Су-Джок терапії.

2. Правила перебування на тренінгу.

* Уміти слухати один одного. 

* Говорити повинен хтось один. 
* Хочеш висловитися - підніми руку. 
* Поважно ставитися до всіх учнів без винятку. 
* Не критикувати, а допомагати.
* Бути активним і позитивним. 

3. Вправа « Знайомство»

( Напишіть на бейджиках , як би ви хотіли, щоб до вас сьогодні звертались.)

ІІ. Основна частина

  1. Поясніть, що означає слово здоров’я.

Як ви думаєте, а якого воно кольору?

2. Інформаційне повідомлення  „Що таке здоров’я?”.
Людське здоров’я та життя – одна з найбільш життєвих цінностей людини, запорука його благополуччя, щастя і довголіття. Відповідальне ставлення до збереження та покращення здоров`я – найбільше, що людина може зробити для себе та оточуючих.

Здоров’я – спосіб життя людини. Це той стиль, що людина вибирає для себе, і саме він визначає, досягне людина благополуччя чи ні. Давно доведено, що усе, що робить людина, відбивається на стані її здоров’я. Добре здоров’я – це постійний процес. До доброго здоров’я людина може йти, будучи зовсім здоровою чи навіть інвалідом. Добре здоров’я містить всі цілі життя людини, її інтереси і звички. Людина в житті може йти двома шляхами: один веде її до здоров’я, інший – від здоров’я. 
Сьогодні ми спробуємо скласти свій шлях до здоров’я, а от в якому напрямку до нього йти – обирати вам!

3.Добір дієслів

 Доберіть дієслова, які асоціюються зі словом здоров’я. ( Берегти, піклуватися, зміцнювати … )

4.  Бесіда

Що слід робити, щоб зберегти своє здоров’я?( відповіді учнів)

5. Розповідь про рефлексотерапію « Су-Джок»

  У ХХ столітті було зроблено наукове відкриття, яке сьогодні ще важко оцінити до кінця. Корейські вчені, професор Пак Чже Ву в кінці 80-х років розробив унікальну методику лікування,оздоровлення, яку назвав «СУ-ДЖОК терапією» - найкращою з відомих методів лікування та оздоровлення. Суть методу полягає у впливі на кисть або стопу з допомогою рефлексотерапії. На долоні розташовуються точки  всіх внутрішніх органів. Ми часто не підозрюємо, що роблячи щось руками, відповідно масажуємо певні точки, тим самим оберігаючи своє тіло від хвороб. За допомогою Су-Джок терапії без застосування лікарських препаратів можна успішно лікувати: простуду; зниження температури; позбутися кашлю. Ця технологія не має протипоказань до застосування, не завдає шкоди здоров’ю,  при неправильному здійсненні масажу вона просто не ефективна. Обладнання доступне та просте  у використанні. Су-джок  терапія має багато напрямків: насіннєва терапія, магнітотерапія, лікування кольором, самомасажем, посмішкою і багато інших. Лікувати ми нікого не будемо, а розглянемо вправи які можемо використовувати на уроках для підвищення розумової активності, для зняття напруги, для розвитку дрібної моторики.

ІІІ. Практична робота

 Вправи з насінням розвивають руки, дрібну моторику, здатність до зосередження, стимулюють розвиток  уваги, слухового та зорового сприйняття, розширюють кругозір, словниковий запас.

  1.               Вправа «Горішок»

( Волоський горіх кладеться на  долоню правої руки. Кожен з 5 пальчиків це – лисичка, горобець, ведмедик, синичка, зайчик. Лівою рукою виконуються рухи горішком  до кожного пальця.)

Сидить білка, вчить потішки,     ( кругові рухи)

Продає вона горішки:

Лисичці – сестричці,

Горобцеві, синичці,

Ведмедику товстоп’ятому,

Зайченяті вухатому.

  1.               Вправа з шишкою

Йшов по лісу їжачок,

(котимо по зовнішній стороні кисті правої руки)

В нього шубка з голочок.

(котимо по зовнішній стороні кисті лівої руки)

Ніс багато грушечок,

Аж болів йому бочок.

(колові рухи між долонями)

Раз, два, три, чотири, п’ять!

Зупинився спочивать.

(шишку тримаємо між великим пальцем і іншими, «щіпкою».

Натискаємо ритмічно на шишку, перекладаючи з руки в руку).

Піклувався їжачок

Про маленьких діточок,

( стискаємо шишку то однією, то іншою рукою)

Дуже милих і колючих,

Чарівних, непосидючих.

(поклали шишку, зімкнули долоні, відпочиваємо).

  1.               Вправа « Черепаха» (самомасаж долоньок)

Йшла велика черепаха

І кусала всіх від страху

Кусь, кусь, кусь. ( пощіпування пальцями долоньок правої, а потім лівої руки)

Я нікого не боюсь.

Підсумок . Що ви відчували працюючи з насінням. Чому сприяють ці вправи?

  1.               Розповідь про колір

   Зверніть увагу на колір скриньок з насінням. З чим асоціюється синій колір, червоний, зелений, жовтий?

      Хромотерапія – це лікування кольором. При правильно підібраному колірному впливі підвищується імунітет організму. Вдома для цієї мети можна використовувати кольорові аркуші паперу. Якщо дивитися на такий лист протягом 10 хвилин на відстані півтора метра, то зміниться настрій, емоційний і гормональний фон, що в свою чергу вплине на внутрішні органи.

    Червоний колір – підвищує працездатність, поліпшує настрій, покращує апетит, вольові якості;

     Синій колір – надає заспокійливу, розслабляючу дію, зменшує тривожність.

Зелений колір – це колір, який створює гармонію в організмі людини, знімає збудження, емоційне напруження.

  1.               Манкотерапія

   Ігри з манкою знімають м’язову напругу, заспокоюють.  Якщо вам страшно, ви переживаєте – пограйте з манкою.

Торкніться долонькою, що ви відчули?

а) Вправа  « Йдуть ведмежата», « Стрибають зайці», « Повзуть змійки»,  «Біжать жучки-павучки» ( діти імітують рухи тварин  у коробках з манкою)

б) Гра  в парі « Пальчикові походи»

Один з учнів ховає в манці маленьку іграшку, а другий учень роблячи маленькі кроки двома пальцями повинен її відшукати.

в) Малюнок « Місце, де вам гарно і затишно»

Намалюйте місце, де ви відчуваєте себе спокійно, затишно. ( під музичний супровід діти малюють  на манці)

Що намалювали? Які  емоції ви в цей час переживали? Що відчули працюючи з манкою?

ІV. Рефлексія діяльності.

  1.               Гра « Силует»

   Намалюйте на аркуші чоловічка. Лише його контур. Покажіть. Вам подобається ваш чоловічок? Може ви хочете щось про нього розказати?

А тепер зімніть листочок і знову розкрийте. Чи змінився стан фігурки? - Чи можна  чоловічка зробити таким, яким він був спочатку?

Що ви відчули, коли отримали свою модель зруйнованою? Чи можливо відновити те, що вже зруйновано? Чи буде це мати той самий вигляд? Що легше – запобігти руйнуванню здоров’я чи відновити його?”

Висновок вправи: зруйнувати значно легше, ніж створити. Дуже важливо зберегти те, що маємо. Від нас самих залежить, що ми оберемо – шлях до здоров’я  чи навпаки – шлях від здоров’я.

  1.               Робота в групах ( діти діляться на групи за кольорами скриньок)

  Щоб прийняти в житті правильне рішення, потрібно спочатку продумати всі „за” і „проти”, задачі і цілі в житті, що стоять перед тобою, вирішити, що важливіше і лише потім робити вибір. Зважаючи на те, що ви сьогодні почули, і про що дізналися, пропоную розробити вам власний шлях до здоров’я, зробити вам перші кроки і стати на цей шлях і пройти його, а от який шлях виберете ви – покаже саме життя. 

       Учасники об’єднуються в три підгрупи, кожна з яких отримує завдання: на рулоні паперу наклеїти „кроки до здорового способу життя”. На заздалегідь заготовлених різнокольорових шаблонах у вигляді ніжок, діти пишуть дії та приклади поведінки, які на думку учасників, сприяють здоровому способу життя, і приклеюють їх на рулоні. Кожна група розповідає про свої „кроки”, усі вони потім об’єднуються і створюють спільний шлях до здорового способу життя.

 V. Підсумок тренінгу.

 Вам сподобався тренінг? Яка саме вправа вам сподобалась? Що ви розкажете батькам про сьогоднішній тренінг?

 

 

 

 

 

Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку