Протидія проявам булінгової поведінки засобом форум-театру

Про матеріал
Цей сценарій можна використовувати як основу для створення вистави. Ви можете додати власні ідеї та персонажів, щоб зробити виставу більш цікавою і захоплюючою або дати можливість дітям самостійно творити заданий образ та розвивати конфлікт. Головне – передати атмосферу дружби, творчості і взаємодопомоги. У заданих ситуаціях діти можуть проявляти креативність ( підбір лексики персонажів, жести, міміка), досвід спілкування в колективі. Ситуації обговорюються разом, аналізуються, пропонуються шляхи подолання проблем міжособистісного спілкування.
Перегляд файлу

Тема. Виховне заняття за темою протидії булінгу методом форум-театру ( за оповіданням Н. Малетич "Ярмарок hand made" зі збірки «Щоденник ельфа»)

 

Сценарій за  оповіданням "Ярмарок hand made"

Акт I: Підготовка до ярмарку  

  •          Місце дії: Класна кімната.
  •          Час дії: За кілька днів до ярмарку

                                 Дійові особи :

Ліцеїсти: зазначені діти та інші, що беруть участь у сюжеті

  •          Зоряна: Головна героїня – учениця 7 класу ліцею, творча і трохи сором'язлива дівчинка. Робить листівку Має однокласників, яких поважає, але постраждає від недоброчесності однокласниці Валерії .
  •          Павло: Хвастливий хлопчик, який любить малювати. Малюнок готує на виставку.
  •          Марта: Спокійна і творча дівчинка.
  •          Інна: Подруга  Зоряни. Активна і організована дівчинка. Зробила сніговика із флісу.
  •          Валерія: Тиха і сором'язлива дівчинка. Вкрала листівку Зоряни й при всіх видала за свою.

Вчителька:

  •          Ганна Павлівна: Вчителька живопису і класна керівниця.

Сестра  Валерії (старша)

 

Сцена1:  Кабінет мистецтва. Ліцеїсти сидять за партами. Ганна Павлівна розмовляє з дітьми.

Ганна Павлівна: - Вітаю всіх, сподіваюся, що настрій у всіх гарний. Усі приготували поробки до карнавалу? ( можна замінити на інший важливий захід).  Тож розпочнімо урок. Нагадую умови. Сьогодні ми визначимо три «найдорожчі роботи» за гучністю оплесків. Оцінимо всі роботи.

( учні- актори розігрують за змістом ситуацію)

  •          Учні демонструють свої роботи, хваляться і обговорюють.  Мовчить тільки Валерія.
  •          З'ясовується, що Валерія скопіювала листівку Зоряни.
  •          Павлові за роботу аплодують гучно.
  •          Валерія третьою показує вкрадену роботу.
  •          Зоряна підозрює крадіжку і шукає листівку. Підносить руку й каже, що листівка її.
  •          Виникає конфлікт. Учителька намагається з’ясувати.
  •          Зоряна шукає в телефоні фото доказів. Валерія тримає позицію.
  •          Класом проходить неприємний шепіт. Коментарі.
  •          Валерія не витримує, тікає…
  •          Зоряна ( версії  поведінки) ( одна з версій Лєра кидає демонстративно листівку і закатує сцену зі сльозами)

 

Питання до глядачів:

 Ключові моменти для зупинки та обговорення:

  •          Валерія тихенько дістає вкрадену листівку:
  •          Як би ви почувалися на місці Валерії в цей момент? Чому вона вирішила так вчинити?
  •          Які емоції вона відчуває? Страх, сором, радість?
  •          Які можуть бути наслідки такого вчинку?
  •          Зоряна помічає крадіжку і піднімає руку:
  •          Як би ви вчинили на місці Зоряни? Чи варто було відразу викривати Валерію?
  •          Які інші варіанти розвитку подій ви можете запропонувати?
  •          Виникає конфлікт:
  •          Як би ви, як глядачі, оцінили поведінку кожного з учасників конфлікту?
  •          Які помилки допустили кожен з них?
  •          Які якості допомогли б вирішити ситуацію мирно?

Завдання для глядачів:

Розіграти  дану ситуацію з іншими діями учасників.

 

  •          Акт II. Суперечка в коридорі.

Валерія: Бреше, що знайшла малюнок.

Зоряна: Тисне  на  совість подруги. Але та не признається.

________________________

Завдання глядачам:

1 Розіграти варіанти ситуації.

2 З'ясуйте суть конфлікту, визначивши, хто в цій ситуації проявляє агресію.

3 Запропонуйте конструктивні способи вирішення конфліктів та  розіграйте по-новому сценку.

Варіанти інших завдань

Для молодших школярів:

Рольова гра: Розділити клас на пари і запропонувати зіграти сценку, подібну до описаної. Після цього обговорити, як почувалися учасники ролі Валерії та Зоряни.

Малювання емоцій: Запропонувати дітям намалювати малюнки, які відображають емоції Валерії та Зоряни в цій ситуації. Обговорити, чому вони відчувають саме такі емоції.

Казка: Скласти казку про двох друзів, які посварилися через непорозуміння. Показати, як важливо говорити про свої почуття і шукати компроміси.

Для старших школярів:

Аналіз ситуації: Запропонувати учням проаналізувати ситуацію, відповівши на такі питання:

1) Хто в цій ситуації є агресором, а хто жертвою? Чому?

2) Які емоції відчувають Валерія та Зоряна?

3)  Які наслідки може мати така суперечка?

4) Як можна було б вирішити конфлікт мирним шляхом?

Дебати: Розділити клас на дві групи і запропонувати кожній захищати позицію одного з учасників конфлікту. Після дебатів провести обговорення, під час якого учні зможуть висловити свою думку щодо ситуації.

Створення антибулінгового ролика: Запропонувати учням створити короткий ролик, в якому вони покажуть, як можна вирішити конфлікт мирним шляхом.

Основні ідеї для обговорення

 

 

  •          Акт IIІ: Ярмарок
  •          Місце дії: Шкільний вестибюль.
  •          Час дії: День ярмарку.

Сцена 3 :

 

Учні   продають свої роботи, спілкуються з батьками і вчителями.

Валерія просить старшу сестру купити  листівку Зоряни.

Зоряна прощає Валерію.

Клас обговорює успіхи ярмарку і планує  захід.

 

 

Музичний супровід:

  •          Спокійна мелодія для сцен підготовки до ярмарку.
  •          Жвава музика для сцен ярмарку і карнавалу.

Костюми і декорації:

  •          Костюми  обираються довільно за сезоном.
  •          Декорації: стенди з роботами учнів, каса, святкова атрибутика.

 

Цей сценарій можна використовувати як основу для створення вистави форум-театру з метою аналізу поведінки дітей зі схильністю до прояву . Ви можете додати свої власні ідеї та персонажів, щоб зробити виставу більш цікавою і захоплюючою. Головне – передати атмосферу дружби, творчості і взаємодопомоги та  варіатине вирішення міжособистісних проблем.

 

docx
Додано
8 січня
Переглядів
3
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку