Тема. Виховне заняття за темою протидії булінгу методом форум-театру ( за оповіданням Н. Малетич "Ярмарок hand made" зі збірки «Щоденник ельфа»)
Сценарій за оповіданням "Ярмарок hand made"
Акт I: Підготовка до ярмарку
Дійові особи :
Ліцеїсти: зазначені діти та інші, що беруть участь у сюжеті
Вчителька:
Сестра Валерії (старша)
Сцена1: Кабінет мистецтва. Ліцеїсти сидять за партами. Ганна Павлівна розмовляє з дітьми.
Ганна Павлівна: - Вітаю всіх, сподіваюся, що настрій у всіх гарний. Усі приготували поробки до карнавалу? ( можна замінити на інший важливий захід). Тож розпочнімо урок. Нагадую умови. Сьогодні ми визначимо три «найдорожчі роботи» за гучністю оплесків. Оцінимо всі роботи.
( учні- актори розігрують за змістом ситуацію)
Питання до глядачів:
Ключові моменти для зупинки та обговорення:
Завдання для глядачів:
Розіграти дану ситуацію з іншими діями учасників.
Валерія: Бреше, що знайшла малюнок.
Зоряна: Тисне на совість подруги. Але та не признається.
________________________
Завдання глядачам:
1 Розіграти варіанти ситуації.
2 З'ясуйте суть конфлікту, визначивши, хто в цій ситуації проявляє агресію.
3 Запропонуйте конструктивні способи вирішення конфліктів та розіграйте по-новому сценку.
Варіанти інших завдань
Для молодших школярів:
Рольова гра: Розділити клас на пари і запропонувати зіграти сценку, подібну до описаної. Після цього обговорити, як почувалися учасники ролі Валерії та Зоряни.
Малювання емоцій: Запропонувати дітям намалювати малюнки, які відображають емоції Валерії та Зоряни в цій ситуації. Обговорити, чому вони відчувають саме такі емоції.
Казка: Скласти казку про двох друзів, які посварилися через непорозуміння. Показати, як важливо говорити про свої почуття і шукати компроміси.
Для старших школярів:
Аналіз ситуації: Запропонувати учням проаналізувати ситуацію, відповівши на такі питання:
1) Хто в цій ситуації є агресором, а хто жертвою? Чому?
2) Які емоції відчувають Валерія та Зоряна?
3) Які наслідки може мати така суперечка?
4) Як можна було б вирішити конфлікт мирним шляхом?
Дебати: Розділити клас на дві групи і запропонувати кожній захищати позицію одного з учасників конфлікту. Після дебатів провести обговорення, під час якого учні зможуть висловити свою думку щодо ситуації.
Створення антибулінгового ролика: Запропонувати учням створити короткий ролик, в якому вони покажуть, як можна вирішити конфлікт мирним шляхом.
Основні ідеї для обговорення
Сцена 3 :
Учні продають свої роботи, спілкуються з батьками і вчителями.
Валерія просить старшу сестру купити листівку Зоряни.
Зоряна прощає Валерію.
Клас обговорює успіхи ярмарку і планує захід.
Музичний супровід:
Костюми і декорації:
Цей сценарій можна використовувати як основу для створення вистави форум-театру з метою аналізу поведінки дітей зі схильністю до прояву . Ви можете додати свої власні ідеї та персонажів, щоб зробити виставу більш цікавою і захоплюючою. Головне – передати атмосферу дружби, творчості і взаємодопомоги та варіатине вирішення міжособистісних проблем.