Протистояння добра і зла в оповіданні Є.Гуцала «Лось».

Про матеріал
Презентація до уроку з теми "Протистояння добра і зла в оповіданні Є.Гуцала «Лось» є тим наочним матеріалом, що зацікавить дітей та приверне увагу своєю простою, оригінальною формою викладу.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

«Лось»Євгена Гуцала

Номер слайду 2

Сьогодні на уроці ми дізнаємося про:1. факти з біографії Є. Гуцала.2. історію написання оповідання “Лось” автора.3. Особливості сюжету, жанру, композиції твору тощо. Навчимося:1. порівнювати образи оповідання.2. дискутувати на тему людини й природи, злочину й кари тощо.3. пропонувати власні варіанти продовження твору.

Номер слайду 3

Євген Пилипович Гуцало(1937-1995)

Номер слайду 4

Народився…Навчався…Працював…Написав…

Номер слайду 5

Нагороди. Літературна премія імені Юрія Яновського (1982) — за збірники оповідань «Орлами орано», «Що ми знаємо про любов», «Полювання з гончим псом» и «Оповідання з Тернівки»;Державна премія України ім. Т. Г. Шевченка (1985) — за дитячі збірки «Саййора», «Пролетіли коні» ;Міжнародна премія фундації О. і Т. Антоновичів (1995) — за роман-трилогію «Позичений чоловік»;Премія ім. Івана Огієнка (1995) — за публіцистичну книжку «Ментальність орди».

Номер слайду 6

«…природа завжди вабила мене, завжди мала вплив на душу й відгук у душі, і ці її вплив та відгук були для мене важливі й потрібні…Природа –один із героїв мало не всього того, що я написав» (Є. Гуцало). Твір написано 1965 року

Номер слайду 7

Жанрове гроно твору. Одна сюжетна конфліктна ситуація. Невеликий за розміром епічний твір. Обмежене коло дійових осіб. Наявність розлогих описів, художніх деталей. Докладна розповідь про подію з життя героїв Розповідається про одну подію

Номер слайду 8

Сюжетно-композиційний ланцюжок твору. Експозиція: життя лося в заповіднику

Номер слайду 9

Зав’язка: лось відчуває небезпеку за межами заповідника

Номер слайду 10

Розвиток дії: лось тоне в річці, хлопці допомагають йому

Номер слайду 11

Кульмінація: браконьєр Шпичак стріляє в лося

Номер слайду 12

Кінцівка: лось помирає

Номер слайду 13

Проблематика. Протистояння добра і зла. Ставлення людини до природи. Безкорисливості й жаги до збагачення. Злочину й кари. Любові й ненависті

Номер слайду 14

Персонажі оповідання. Лось, два брати-”підберезники”Браконьєр Шпичак. Другорядні герої: мисливці, конячина хлопців, охорона заповідника.

Номер слайду 15

Порівняльна х-ка героїв{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Хлопчики-підберезники. Дядько Шпичак. Портрет«Обидва плечисті, обидва з широкими, лагідними лицями і схожі один на одного так, як маленький гриб-підберезник схожий на свого більшого сусіда».«Кругленький, як підпалок, з підпалкуватим, добре випеченим обличчям, в розтоптаних, з довгими халявами, чоботях, в яких він тонув мало не по пояс. Радість на його обличчі змагалася з настороженістю, і від того воно бралося то темними, то світлими спалахами». Вчинкикинулися рятувати звіра, незважаючи на небезпеку; кмітливо придумали спосіб порятунку, хоч були маленькі й слабосилідорослий, але сидів і насмішкувато з кущів спостерігав, як діти рятували лося; вистрілив у нього; хоче уникнути покарання. Що уособлюють. Добро, милосердя, справедливість, небайдужість. Зло, шкоду, безсердечність, боягузтво.

Номер слайду 16

Образ лося«великий звір з широкими грудьми, які легко здималися од дихання»;«старий самець, уже звик до заповідника, в який потрапив із тайги, звик до людей і до того, що його підгодовують»;полюбляв галяву;обізнаний;стурбований; обережний;спостережливий; чутливий;наполегливий; розуміє природу, її таємниці.

Номер слайду 17

Чим особливий стиль твору?Поєднання звуків, кольорів, запахів«удосвітні сутінки»«запах річкової криги»«шарудіння прив’ялих стеблинок»«знеможене порипування гілляки»Художні деталіРоги лося як символ тваринного начала порівнюються з «осіннім низькорослим кущиком, із якого обнесло листя». Очі лося – важлива портретна деталь, що відображає його переживання, емоції. Порипування гілляки є символом тривоги, наближення біди.

Номер слайду 18

Оповідання «Лось» Є. Гуцала вчить. Берегти, цінувати, любити природу. Не бути байдужим до чужого горя. Усяке зло карається та засуджується. Не бути одержимим жагою до збагачення. Жити в гармонії з природою та самим собою. Мати духовні цінності

Номер слайду 19

Дякую за увагу!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Fedorenko Olena Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
15 лютого 2021
Переглядів
2924
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку