Проведення першого уроку - це дуже відповідальний та хвилюючий момент. Варіантів проведення багато, але лише один із них стане головним, той який народився у твоїй душі, який допоможе маленькому першокласнику відчути себе комфортно вже у перший день у школі. Вірші про клас склала сама, не забувши про кожну дитину.
Тема: Я люблю свою Україну
Мета: вчити учнів шанувати Батьківщину; прищеплювати любов до державних символів України; розширити знання дітей про цінності українців і України взагалі; виховувати почуття патріотизму національної гордості та любові до Батьківщини.
Обладнання: політична карта України, аудіо записи пісень, Державні символи та Державний гімн України, мультимедійна техніка, виставка малюнків «Моя Україна – єдина країна», казковий герой Буратіно.
Форма проведення: урок-подорож.
Хід уроку
І. Знайомство з дітьми
1. Слухання пісні «Перший раз у перший клас»
- Про що розповідається у цій пісні?
- Так, діти, ви сьогодні вперше переступили поріг нашої школи. І від сьогодні ви не просто учні, а школярі. Ви зайшли у красиву школу, у чудовий світлий клас, який відремонтували ваші батьки і тому ми їм щиро дякуємо (гучно плескають в долоні). А для того, щоб нам з вами подорожувати у Країну Знань, ми спочатку познайомимося. Мене звати Марія Михайлівна.
- Скажіть, будь ласка, навіщо ви прийшли до школи?
2. Подорож у Країну Знань
- Молодці! Для успішного навчання, потрібно знати букви. Наша абетка починається із букви А, тому до мене підійдуть школярі, чиє ім’я починається із букви А (діти вітають своїх однокласників оплесками):
Антон Березюк
Анастасія Бабич
Аріна Брайчук
Арсеній Некрутенко
Артем Даниленко
Артем Загороднюк
Артем Свідерський
Богдан Павленко
Виходять діти:
Вікторія Шевяк
Владислав Процай
Владислав Шуба
Вадим Семидочний
Глєб Маханьков
Дар’я Білоус
Єгор Віннічук
Євгеній Головач
Звучить пісня Крокодила Гени. Ми щиро вітаємо тебе, Ілля, з днем народження і зичимо стати справжнім школярем – вихованим, охайним, старанним.
Марія Сіліна
Марта Липницька
Михайло Савченко
Матвій Чередніченко
Милана Рошак
Надія Бородюк
Назар Величко
Олексій Жуковський
Олексій Вовчок
Олександр Ярощук
Софія Халімжанова
Степан Букін
Дев’ять гарненьких дівчаток
І дев’ятнадцять струнких хлоп’яток –
Три Артеми, два Олексії
Усіх вас добром засію (сію жито)!
Два Владислави принесіть нам славу.
Антон і Настя принесуть щастя.
Даринка, Надія, Степан і Назар
Навчать нас жити щасливо, без чвар.
Аріна, Олександр і Єгор –
Друзі справжні з давніх пір.
Ілля і Марта, Глєб та Арсеній
Впіймали сонця повную жменю.
Богдан і Милана, Михайло й Марія –
Це мамина радість зоріє.
Вадим, Софія, Матвій і Віка –
Сонячні промені, справді, без ліку.
А Владислав – наш хлопець гарний
В школу ходитиме, точно, немарно.
Я, ти, він, вона –
Разом ми одна сім’я.
Разом ми шкільна родина,
Бо прийшов 1-А клас
У школу перший раз.
Висновок
Кожна літера має своє місце. І коли усі літери стоять на місцях, то вони утворюють алфавіт – дружну родину букв, які допоможуть вам навчитись читати і писати.
ІІ. Фізкультхвилинка про Україну (під музичний супровід діти виконують танцювальні рухи)
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
Я люблю свою Батьківщину
Батьківщина – це місце, де ви народилися. Його не можна поміняти, тому Батьківщина у нас одна. ЇЇ треба оберігати, любити, розмовляти українською мовою. Сьогодні наші діти підготували вірші і зараз їх прочитають.
ІV. Читання віршів «Я – українка» ( Сіліна Марія), «Я – дитина українська» (Березюк Антон, Процай Владислав)
V. Робота над змістом віршів.
- За ЩО ми любимо нашу Батьківщину?
- Так за поля широкі, за квітучі ниви, за ліси дрімучі, за життя щасливе.
VI. Державні та народні символи України.
У вінку золотолистім,
У червоному намисті,
Видивляється у воду
На свою хорошу вроду (Калина)
VІІ. Закріплення вивченого
VIII. Підсумок уроку
Батьківщина – це рідний край!
Батьківщина – це ліс і гай!
Батьківщина – це рідна земля!
Батьківщина – це школа моя!