Урок навчання грамоти 1 КЛАС Тема. Закріплення звукового значення букви «Ж». Робота з дитячою книжкою. Українська народна казка «Лисичка і Журавель».

Про матеріал

Урок закріплення знань про звук [ж], букви "Ж", "ж", який включає в себе роботу з дитячою книжкою.

Підручник - Буквар М.С. Вашуленко, О.В. Вашуленко, дитяча книга - українська народна казка "Лисичка та Журавель"

Перегляд файлу

Уроки  навчання грамоти

1 КЛАС

Тема. Закріплення звукового значення букви «Ж». Робота з дитячою книжкою. Українська народна  казка  «Лисичка і Журавель».

Мета. Закріпити вміння читати склади і слова з буквою «ж»; вдосконалювати навички звукового та звуко-буквеного аналізу слів; збагачувати активний і пасивний словник учнів; навчати емоційно передавати зміст казки. Розвивати мовлення учнів, мислення, читацьку пам'ять, увагу, інтерес до читацької діяльності. Виховувати інтерес до усної народної творчості, прищеплювати почуття любові до рідного слова, чесність, гостинність.

Обладнання. Малюнки – схеми етапів уроку, картки для звукового аналізу слів, сигнальні світлофорики, комплект дитячих книжок «Лисичка і Журавель», ілюстрації до твору.

 

Хід  уроку

І. Організаційний момент.

Створення позитивної емоційної атмосфери.

                                                 Продзвенів уже дзвінок

                                                 Починаємо урок.

                                                 Ми до сонця потягнулись,

                                                 Один одному всміхнулись.

Коли люди посміхаються? (Коли їм радісно, коли вони задоволені).

Постараємось і ми отримати задоволення від нашого уроку.

 

ІІ.  Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і завдань уроку.

- Яку букву ми вивчили на минулому уроці?  (Букву «ж»). А що ж ви про неї дізналися? (Вона позначає приголосний звук [ж]. Звук [ж] вимовляється чітко і дзвінко. Може бути твердим або м’яким.)

- Сьогодні ми не будемо знайомитися з новою буквою. Можливо, ви мені підкажете: якщо ми не вивчимо нічого нового, то що ж робитимемо на уроці? (Будемо читати слова з вивченими буквами)

- А для чого ми вчимо букви? (Щоб уміти читати.)

- Навіщо людям потрібно це уміння?

- Сьогодні ми будемо закріплювати звукове значення букви «ж». Читатимемо слова, речення, в яких є ця буква. Буква «ж» допоможе нам познайомитися з новою  казкою. І, звичайно, вас чекають цікаві завдання. (На дошці - малюнки етапів уроку)

.

 

 

   ІІІ. Вдосконалення навичок читання.

  1. Чистомовка.

На минулому уроці ми вивчили чистомовку.  Нагадаємо, як же чисто і дзвінко вимовляється звук [ж]. (Слайд)

                                              Жу-жу-жу   - я з товаришем дружу.

                                              Жа-жа-жа    - у траві знайшли вужа.

                                              Іж-іж-іж       - пиріжок на всіх розріж.

                                              Жи-жи-жи    - дружбу нашу бережи.

 

 2.  Гра «Дід Буквоїд».

Чи пам’ятаєте ви симпатичного дідуся, який любить з вами гратися?

Так, це Дід Буквоїд. Він знову прокрався до нас у клас і з’їв деякі букви у словах, але це не завадить нам прочитати їх у реченні. (Діти читають речення спочатку самостійно, потім один учень вголос)

Ж…Р…ТЬС…             Ж…Р…ВЛ…К              Д…Ж… -  Ж…ДН…             Ж…БК…  З    Н…М       Н…       ДР…Ж…ТЬ .

- Чому жабки не хочуть дружити з журавликом?

 3.  Читання слів з тексту.

 А зараз нам треба навчитися швидко читати ці слова.

Читання проводиться у вигляді змагання «дівчатка-хлопчики»

                                          подрузі                 каже

                                          глечик                  журавель

                                          горлечко              дружба

                                          вузьким                дружити

                                          розгнівалася        подружилися

Словникова робота.  - Поясніть значення слова «глечик».

 4.  Звуко-буквений аналіз слова.

Робота в парах.

У вас на партах є конверти. Дістаньте звідти умовні позначення звуків. Порадьтесь і складіть звукову модель слова

                                           ЖУРАВЕЛЬ

 

(Один учень пише на дошці. Робить звуко-буквений аналіз. Потім за допомогою сигнальних карток перевіряємо виконання завдання  учнями.)

 

ІV.  Фізкультхвилинка.

Гарно попрацювали. Тепер можна і відпочити.

Ось журавлики летіли,

На лужку тихенько сіли.

Посиділи, поклювали.

Покружляли й тихо встали.

Журавлям час відлітати,

А ми будемо читати.

 

V.    Робота з дитячою книгою «Лисичка та журавель».

1. Перевірте свою поставу, вирівняйте спинки. Молодці!

- Сьогодні до нас на урок я запросила двох казкових героїв, але, на жаль, вони не прийшли. Послухайте, який лист я отримала.

  «Дякуємо за запрошення. Вибачте, прийти не зможемо, бо ми посварилися.»

- Як прикро! Ну що ж, якщо вони самі не змогли прийти, тоді ми прочитаємо про них казку.

- Подивіться на нашу книжкову виставку і подумайте, героїв якої казки я запрошувала? (Так, це – Лисичка та Журавель)

-  Хочете дізнатися, чому ж посварилися Лисичка і Журавель? Але спочатку  надрукуйте  заголовок казки на ваших карточках – абетках. (Діти вистукують олівчиками букви, які складають назву казки.)

2).  Первинне сприймання тексту. Бесіда за прочитаним.

а) Виразне читання вчителем – учні слідкують.

- Чому ж посварились Лисичка і Журавель?

- Сподобалась вам казка?

- Хочете прочитати її самі?

б) Самостійне читання казки.

 Щоб не втратити жодної хвилини нашого уроку, скористуємось пісочним годинником. Тому не баріться!

Але, перш ніж ви почнете читати, хочу дати вам ще одне завдання – зверніть увагу, які в тексті є речення за метою висловлювання.

Отож, почали! У вас 3 хв. (Хто встиг, хто ні?).

- Так які ж речення за метою висловлювання є у цій казці?

- Яких речень найбільше?

- Знайдіть спонукальне речення. (-Приходь, Журавлику, до мене в гості.) З якою інтонацією треба його прочитати? (Лагідним, солоденьким голосом.) Хто гарно прочитає це речення?

- А за інтонацією яке тут є речення? (Окличне.) Чому речення називається окличним? (Бо вимовляється з більшою силою голосу.) Знайдіть окличне речення. Хто нам його прочитає?

в) коментування ілюстрацій казки.

- Чи сподобалась вам поведінка героїв?

- Хто винний у сварці?

- Як би ви вчинили на місці Лисички? Журавля?

- Як ви приймаєте своїх друзів?

 

 VІ. Фізкультхвилинка.

           VІІ. Характеристика героїв. Робота в парах.

У вас на партах є розрізні слова, які характеризують Лисичку і Журавля.

І ряд – відберіть слова, які характеризують Лисичку.

ІІ ряд – слова, які характеризують Журавля.

А тепер перевіримо.

Викладаємо на дошці:

                          Лисичка               Журавель

                          хитра                     довірливий

                          облеслива               розсудливий

                          жадібна                справедливий

Зверніть увагу на вираз обличчя наших героїв (Слайд)

 

 

 

Що ми ще можемо сказати про Лисичку? Яка вона? (Зла, сердита, розчарована). А Журавлик? (Веселий, задоволений). Чому він задоволений? (Бо провчив Лисичку).

- Чи схвалюєте ви вчинок Журавля?

- А як би ви навчили Лисичку бути гостинною?

VІІІ. Ситуація розмірковування.

- Чи сподобалась вам кінцівка казки?

Мені все-таки прикро, що Лисичка і Журавель не змогли прийти до нас на урок.

Давайте змінимо казку так, щоб вони не посварилися, а навпаки – ще більше подружилися. Що б ви б їм порадили?  (Лисичка та Журавель гостинно зустрічали один одного. Разом приготували смачний обід.)

Тепер вони можуть прийти до нас у гості. (Виходять діти у масках Лисички і Журавля).

Давайте навчимо їх швидко миритися. (Всі хором промовляють мирилку. Лисичка і Журавлик беруться за мізинчики – «миряться».)

                                                                 Битися – не билися,

                                                                 Трохи посварилися.

                                                                 Потім посміялися,

                                                                 Друзями зосталися.

  

 

     ІХ. Підсумок уроку.

           Рефлексія.

1.Чи сподобалась вам казка?

2.Чого вона нас навчила? (Бути добрими, гостинними, берегти дружбу.)

3.Наш урок закінчується. Давайте перевіримо, чи все ми виконали, що хотіли?

- Звукове значення букви «ж» закріпили?(Так)

- З новою казкою познайомилися?(Так)

- Цікаві завдання виконували?(Так)

- Яку дуже важливу справу зробили? (Помирили Лисичку та Журавля.)

4. Вправа «Я».

 - Що Я робив на уроці?

 - Що Я робив найкраще?

 - З чим виникли труднощі?

 - Над чим ще треба попрацювати? (Багато читати)

Так, адже на вас чекають ще багато казок, герої яких мріють з вами познайомитись.

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Іванович Світлана Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Краило Анастасия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
5 січня 2018
Переглядів
4045
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку