Конспект уроку навчання грамоти 1 клас на тему "Закріплення звука "ж", букви "Жж. Опрацювання казки "Лисичка і Журавель""

Про матеріал

Урок для 1 класу за Букварем Вашуленко.

Перегляд файлу

Тема: Закріплення  звука [ж] , букви  Ж, ж ( «же» ). Опрацювання   української  народної   казки  «Лисиця  і  Журавель»

Мета: Продовжувати  формувати  в  учнів  навичку   швидко читання   слів  з  буквою «же»; знайомити  з  жанровими  особливостями  побудови  казки. Розвивати   уяву, пам'ять, логічне  мислення, спостережливість, читацьку  компетенцію. Формувати   комунікативні  вміння  засобами  колективних  форм  організації  навчання . Виховувати  почуття  поваги, підтримки, товариськості.

Обладнання:  складові  таблиці, картки  зворотного  зв’язку, малюнковий  план  уроку, предметні  та  сюжетні  малюнки, картки  із  завданням  для  роботи  в  групах.

                                                           Хід  уроку:

І. Організаційний  момент.

 - Доброго  ранку  я  зичу  тому, хто  прийшов  працювати  до  класу. ( Чому?0

 - Бо  я  люблю  свій  клас! ( Чому?)

 - Бо  я  чекаю   плідної  праці  та  старання.  (Ми  любимо  працювати  і  будемо   

 старатися! )

 ІІ.  Актуалізація  знань.

  1. Бесіда
  • Яку  букву  ми  вивчали  на  минулому  уроці?
  • Які  звуки  вона  позначає? [ж] , [ж']
  1. Гра «Місце  звука  в  слові»

  Вуж, жук, вежа, жало, кажан, жаба, дружба, подорож, жито, ніжка, журавель.

  1. Артикуляційні  вправи.
  • Пригадайте  скоромовки  в  яких  зустрічається  звук  [ж].

Жатка  в  полі  жито  жне,                            Журавель  шукає  броду

Жатку  жайвір  дожене.                                  Жабенятко – скік  у  воду.

*                    *                         *                          Жук  до   жаби : жу-жу-жу!

Жовтий  жук  у  житі  жив                          Журавлеві  розкажу.

Жук  із  жабками  дружив.

Жартувати   жук   умів.

Жабок   жук  завжди  дражнив.

*               *                     *

4. Читання  складових  таблиць  (робота  в  парі)

ІІІ.  Повідомлення  теми  уроку, мотивація.

  • На  уроці  не  сумуй

Жваво  з  друзями  працюй!

Щоб  прожити  день  не  марно

І  знання  отримать  гарні.

-Щоб  отримати  гарні  знання  на  уроці  ви  повинні  бути: Уважними

                                                                                                       Розумними

                                                                                                       Організованими

                                                                                                       Кмітливими

-Сьогодні  ми  продовжимо  вдосконалювати  вміння  читати  слова, речення  та  текст  з  буквою «же».

   працювати  будемо  за  таким  планом:

 

    

 

 

      '

                                 

 

С.р.

 

 

 

 

 1.Гра  «Хто  в  будиночку  живе»

- Зараз  пропоную  вам  відгадати  загадки  і слово- відгадку  з'єднати  з  відповідною  звуковою  моделлю. Будьте  уважні, піднімайте  руку.

 

        Шия  жовта, хвіст  зелений,

        Борода, як  маків  цвіт.

       Ходить  птиця  по  садку

       І  співа  «ку-ку-ріку!»   ( Півник)

*                        *                       *

Біла  латка, чорна  латка, по  дереву  скаче. (Сорока)

*                   *               *

      Прийшла  кума  із  довгим  віником,

     На  бесіду  із  нашим  півником,

     Схопила  півня  на  обід

     І  замела  мітлою  слід .  (Лисиця)

      *                  *               *

     У воді  сидить  охоче,

    Та  не  риба  і  не  рак.

    Виставля  булькаті  очі

   І  співає: «Ква –ква-ква!» ( Жаба)

*                *             *

   Він  такий  смугастий, він  такий  ікластий.

  Найстрашніший  у  тайзі, перед  ним  тремтять  усі.

  Як  роззявить  пащу : «Гр-рр!»

  Називають  звіра …  (Тигр)

 

  •  А   чий  же  будиночок  залишився  порожнім?
  • Послухайте  уважно!  (вмикаю  звук   курликання  журавлів)
  • Хто  бажає  заселити  будиночок  журавля?  [- о - о - о = ]
  • Скільки  звуків? ( 7)  Букв?(8) Складів? (3)

2. «Джигсоу»

  • Чи  хотіли б  ви  дізнатись  щось  про  цього  птаха?
  • Об'єднайтесь  в  групки  за  кольором  журавликів, які  лежать  у  вас  на  партах.

Експертні  групи

    Журавель -  це  великий  перелітний птах, нагадує  лелеку живе  до  70 років.

    Живе  біля  болота, у нього  довгі  ноги, шия,  дзьоб.

    Їсть   рослини, ягоди , комах, жаб.

    Гніздо  робить  із трави , листя  на  сухому  місці  серед  болота.

   Перевірка.

  • Кого  нагадує    журавель?  (лелеку) Перелітний  чи  неперелітний?
  • Де  живе? (біля  болота)
  • Чим  харчується? ( рослинами, жабами)
  • Де  робить  гніздо? (на  сухому  місці  на  болоті)

 

Повернення  в  домашні  групи.

  • Розкажіть  все, що  ви  запам’ятали  своїм  товаришам.

 

3.Складання  деформованого  слова. Робота   в  групах.

  - Журавлик  приніс  вам  завдання. Складіть  з  букв  слово  і  дізнайтесь  куди  одного  разу  він  потрапив.  ККЗАА.

- Молодці, це  слово  казка!

- А  ви  любите  казка? Назвіть  свої  улюблені.

- Отже, наш  Журавель  потрапив  у  казку, як  ви  думаєте  хто  з  ним  міг  би  там  зустрітись?   Жабка  могла  б? (ні, він  би  її  з'їв).

                       А Тигр? (ні, у  нас  тигри  не  живуть, і  він  би  з'їв  Журавля)

                       А  Лисичка? Як  ви  думаєте  щоб  з  ними  могло б трапитись  у  казці?

  • Сьогодні  ми  ознайомимось  з  укр. нар. казкою «Лисичка  і  Журавель» і  дізнаємось  що  ж  насправді  могло  б  трапитись  з  цими  героями.

4.Асоціативний  кущ.

- Діти, а  що  ви  уявляєте, коли  чуєте  слово  КАЗКА?

                                                           КАЗКА

    Добро    мама      бабуся      вечір      диво    зло    герої     (початок     кінець)

  • Пригадайте, як  починаються  казки? (Жили –були…)
  • А  як  закінчуються? ( добро  перемагає  зло)
  • Отже  всі  казки  починаються  однаково  і  завжди  закінчуються  добре – це  є  головною  особливістю  всіх  казок.

Фіз.хвилинка  «Лисичка – сестричка»

ІУ.  Робота  за  Букварем.

  1. Аналіз  ілюстрації (стор.106)
  • Розгляньте  ілюстрацію , як  ви  думаєте  до  якої  вона  казки?
  • Що  свідчить  про  те  що  це  українська  казка? (одяг, хата).
  • Так, чоботи, капелюх – бриль, одяг  на  Лисичці, хата – це  все  ознаки  української  культури.
  1. Підготовка  до  читання.
  • Перед  читання  самої  казки  нам  треба  потренуватися  прочитати  окремі  слова, що  в  ній  зустрічаються, це  важкі  слова.
  • Послухайте  як  я    прочитаю   слова

 І  стовпчика : Бі-жить,  бі-жать,ле –жить, ле-жать, дру-жи-ти, по-дру-жи-ли-ся.

  • А  тепер  повторюйте  за  мною.
  • А  тепер  давайте  швидше  прочитаємо.
  • ІІ стовпчик  - Будьте  уважні, я  вам  буду  читати  вже  швидше, а  ви  повторюйте.
  • А  тепер  читаємо  І  і  ІІ  слово  плескаючи  в  долоньки : журавель ,журавлі.                                                                                                                                                             

             ІІІ  і   ІУ -  стукаючи  ніжками : журавлик, журавлиний;

             У  і  УІ – хитаючи  головою : журавлині, розкажи.

  • Знайдіть  і  прочитайте  слова – дії : біжить….   
  • Слова   ознаки:  журавлиний.

Хвилинка – цікавинка. Восени, коли  журавлі  відлітають  в  теплі  краї, збираються  в  зграю  і  шикуються  трикутником, або  кутом.  А в  народі  цей  трикутник  називають

– ключем. Журавлиний  ключ.

  • А  де  ще  ви  зустрічали  слово  ключ?
  • А  як  називаються  слова, які  звучать  однаково, але  мають  різне  значення? (багатозначні).
  • Поясніть  мені  слово  дружити.
  • Як  ви  гадаєте  чи зможуть подружитися  Лисичка  з  Журавлем?

 

3.Первинне  ознайомлення  з  казкою.

- Уважно  послухайте  казку, а  олівцем  позначте  незрозумілі  слова.

4. Словникова  робота.

- Чи  вдалося  подружитися  Лисичці  і  Журавлю?

- Які  слова  були  вам  незрозумілі?

5. Читання  «Ланцюжком».

6. Бесіда.

- Хто  першим  запросив  друга  в  гості?

- Чи  сподобалось частування  Журавлеві?

7. Дифернеційоване  читання.

            І етап

       - Знайдіть  у  тексті  слова, в  яких  більше  ніж  3  склади.

       -  Читаємо І – ІІ абзаци  «Буксиром» ( за  вчителем)

            Перевірка  

       - Уважно  слухайте  і  знаходьте  названі  слова.                             

   - Зачитують  знайдені  слова.

       ІІ  етап

  - Знайдіть  слова – дії.

  - Читаємо ІІІ абзац   «Ланцюжком»

         Перевірка 

      ІІІ етап

  - Знайдіть   слова – ознаки.

  - Дочитуємо  до  кінця « Ланцюжком»

           Перевірка

       ІУ  етап   Спільна  робота

 Дівчатка – знайдіть  речення, в  якому  розповідається  чим  пригощала  Журавля  Лисичка.

 Хлопчики - знайдіть  речення, в  якому  розповідається  чим  пригостив  Журавель Лисичку.

 8. « Живе  речення »

                                                                          

                                                                       

(  Журавель  прийшов  в  гості  до  Лисички . )

9. Фіз.хвилинка.

У. Робота  в  групах.

І гр.- дати  хар – ку  Журавлю  и  Лисичці.

ІІ гр. – дати  пораду  «Що  могло  б  помирити  Лисичку  і  Журавля» ?

ІІІ гр. – ІУ гр. – скласти  послідовність  подій  за  малюнками.

Угр. – закінчити  казку.

УІ гр. – Скласти  прислів’я « Яке  частування  таке  й  дякування»

           Презентація  роботи  груп.

 

УІ. Підсумок  уроку.

Діалог.  – Доброго  дня, Журавлику!

               -  Доброго  дня, Лисичко!

               -  Приходь  до  мене  в  гості!

               -  Дякую, прийду!

 

Гра « Так  чи  ні!»

  • Лисичка  і Журавель  були  сусідами? (ні)
  • Казка  вчить  нас  бути  гостинними? (так)
  • Ми  повинні  бути  такими  як  Лисичка? (ні)
  • У кожного  повинні  бути  друзі? (так)
  • З  друзями  потрібно  бути  доброзичливими? (так)
  • Що  нового  дізнались  на  уроці?
  • Чого  навчились?
  • Що  сподобалось?
  • Чи  були  важкими  завдання?

УІІ. Домашнє  завдання.

  • Вдома  перекажете   казку  мамі, татусю. 
  • А  ще  погляньте , як  діти  іншої  школи  перетворили  букву  Ж  на   жука, я  вам  пропоную  вдома  теж  подумати  на  кого  ще  можна  перетворити  букву Ж.
  • Отже, наш  урок  закінчився.

Йшов  якось  Журавель

І  зустрів  Лисицю

Стали  друзями  вони,

Все  як  і  годиться.

Та  нечемною  була

Лисичка – сестричка

Тому  казочка  про  них 

Зовсім  невеличка.

  • Здавна  наш  народ  цінує  дружбу  і  засуджує  ворожнечу. Тому  не  можна  бути  такими  хитрими  і  підступними  як  лисичка.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Литвинець Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Рвачова Лариса Сергіївна
    Цікавий урок. Багато різного матеріалу. Спасибі за ваш труд.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Краило Анастасия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 грудня 2017
Переглядів
7863
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку