Конспект уроку навчання грамоти 1 клас на тему "Закріплення звука "ж", букви "Жж. Опрацювання казки "Лисичка і Журавель""

Про матеріал

Урок для 1 класу за Букварем Вашуленко.

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Краило Анастасия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Перегляд файлу

Тема: Закріплення  звука [ж] , букви  Ж, ж ( «же» ). Опрацювання   української  народної   казки  «Лисиця  і  Журавель»

Мета: Продовжувати  формувати  в  учнів  навичку   швидко читання   слів  з  буквою «же»; знайомити  з  жанровими  особливостями  побудови  казки. Розвивати   уяву, пам'ять, логічне  мислення, спостережливість, читацьку  компетенцію. Формувати   комунікативні  вміння  засобами  колективних  форм  організації  навчання . Виховувати  почуття  поваги, підтримки, товариськості.

Обладнання:  складові  таблиці, картки  зворотного  зв’язку, малюнковий  план  уроку, предметні  та  сюжетні  малюнки, картки  із  завданням  для  роботи  в  групах.

                                                           Хід  уроку:

І. Організаційний  момент.

 - Доброго  ранку  я  зичу  тому, хто  прийшов  працювати  до  класу. ( Чому?0

 - Бо  я  люблю  свій  клас! ( Чому?)

 - Бо  я  чекаю   плідної  праці  та  старання.  (Ми  любимо  працювати  і  будемо   

 старатися! )

 ІІ.  Актуалізація  знань.

  1. Бесіда
  • Яку  букву  ми  вивчали  на  минулому  уроці?
  • Які  звуки  вона  позначає? [ж] , [ж']
  1. Гра «Місце  звука  в  слові»

  Вуж, жук, вежа, жало, кажан, жаба, дружба, подорож, жито, ніжка, журавель.

  1. Артикуляційні  вправи.
  • Пригадайте  скоромовки  в  яких  зустрічається  звук  [ж].

Жатка  в  полі  жито  жне,                            Журавель  шукає  броду

Жатку  жайвір  дожене.                                  Жабенятко – скік  у  воду.

*                    *                         *                          Жук  до   жаби : жу-жу-жу!

Жовтий  жук  у  житі  жив                          Журавлеві  розкажу.

Жук  із  жабками  дружив.

Жартувати   жук   умів.

Жабок   жук  завжди  дражнив.

*               *                     *

4. Читання  складових  таблиць  (робота  в  парі)

ІІІ.  Повідомлення  теми  уроку, мотивація.

  • На  уроці  не  сумуй

Жваво  з  друзями  працюй!

Щоб  прожити  день  не  марно

І  знання  отримать  гарні.

-Щоб  отримати  гарні  знання  на  уроці  ви  повинні  бути: Уважними

                                                                                                       Розумними

                                                                                                       Організованими

                                                                                                       Кмітливими

-Сьогодні  ми  продовжимо  вдосконалювати  вміння  читати  слова, речення  та  текст  з  буквою «же».

   працювати  будемо  за  таким  планом:

 

    

 

 

      '

                                 

 

С.р.

 

 

 

 

 1.Гра  «Хто  в  будиночку  живе»

- Зараз  пропоную  вам  відгадати  загадки  і слово- відгадку  з'єднати  з  відповідною  звуковою  моделлю. Будьте  уважні, піднімайте  руку.

 

        Шия  жовта, хвіст  зелений,

        Борода, як  маків  цвіт.

       Ходить  птиця  по  садку

       І  співа  «ку-ку-ріку!»   ( Півник)

*                        *                       *

Біла  латка, чорна  латка, по  дереву  скаче. (Сорока)

*                   *               *

      Прийшла  кума  із  довгим  віником,

     На  бесіду  із  нашим  півником,

     Схопила  півня  на  обід

     І  замела  мітлою  слід .  (Лисиця)

      *                  *               *

     У воді  сидить  охоче,

    Та  не  риба  і  не  рак.

    Виставля  булькаті  очі

   І  співає: «Ква –ква-ква!» ( Жаба)

*                *             *

   Він  такий  смугастий, він  такий  ікластий.

  Найстрашніший  у  тайзі, перед  ним  тремтять  усі.

  Як  роззявить  пащу : «Гр-рр!»

  Називають  звіра …  (Тигр)

 

  •  А   чий  же  будиночок  залишився  порожнім?
  • Послухайте  уважно!  (вмикаю  звук   курликання  журавлів)
  • Хто  бажає  заселити  будиночок  журавля?  [- о - о - о = ]
  • Скільки  звуків? ( 7)  Букв?(8) Складів? (3)

2. «Джигсоу»

  • Чи  хотіли б  ви  дізнатись  щось  про  цього  птаха?
  • Об'єднайтесь  в  групки  за  кольором  журавликів, які  лежать  у  вас  на  партах.

Експертні  групи

    Журавель -  це  великий  перелітний птах, нагадує  лелеку живе  до  70 років.

    Живе  біля  болота, у нього  довгі  ноги, шия,  дзьоб.

    Їсть   рослини, ягоди , комах, жаб.

    Гніздо  робить  із трави , листя  на  сухому  місці  серед  болота.

   Перевірка.

  • Кого  нагадує    журавель?  (лелеку) Перелітний  чи  неперелітний?
  • Де  живе? (біля  болота)
  • Чим  харчується? ( рослинами, жабами)
  • Де  робить  гніздо? (на  сухому  місці  на  болоті)

 

Повернення  в  домашні  групи.

  • Розкажіть  все, що  ви  запам’ятали  своїм  товаришам.

 

3.Складання  деформованого  слова. Робота   в  групах.

  - Журавлик  приніс  вам  завдання. Складіть  з  букв  слово  і  дізнайтесь  куди  одного  разу  він  потрапив.  ККЗАА.

- Молодці, це  слово  казка!

- А  ви  любите  казка? Назвіть  свої  улюблені.

- Отже, наш  Журавель  потрапив  у  казку, як  ви  думаєте  хто  з  ним  міг  би  там  зустрітись?   Жабка  могла  б? (ні, він  би  її  з'їв).

                       А Тигр? (ні, у  нас  тигри  не  живуть, і  він  би  з'їв  Журавля)

                       А  Лисичка? Як  ви  думаєте  щоб  з  ними  могло б трапитись  у  казці?

  • Сьогодні  ми  ознайомимось  з  укр. нар. казкою «Лисичка  і  Журавель» і  дізнаємось  що  ж  насправді  могло  б  трапитись  з  цими  героями.

4.Асоціативний  кущ.

- Діти, а  що  ви  уявляєте, коли  чуєте  слово  КАЗКА?

                                                           КАЗКА

    Добро    мама      бабуся      вечір      диво    зло    герої     (початок     кінець)

  • Пригадайте, як  починаються  казки? (Жили –були…)
  • А  як  закінчуються? ( добро  перемагає  зло)
  • Отже  всі  казки  починаються  однаково  і  завжди  закінчуються  добре – це  є  головною  особливістю  всіх  казок.

Фіз.хвилинка  «Лисичка – сестричка»

ІУ.  Робота  за  Букварем.

  1. Аналіз  ілюстрації (стор.106)
  • Розгляньте  ілюстрацію , як  ви  думаєте  до  якої  вона  казки?
  • Що  свідчить  про  те  що  це  українська  казка? (одяг, хата).
  • Так, чоботи, капелюх – бриль, одяг  на  Лисичці, хата – це  все  ознаки  української  культури.
  1. Підготовка  до  читання.
  • Перед  читання  самої  казки  нам  треба  потренуватися  прочитати  окремі  слова, що  в  ній  зустрічаються, це  важкі  слова.
  • Послухайте  як  я    прочитаю   слова

 І  стовпчика : Бі-жить,  бі-жать,ле –жить, ле-жать, дру-жи-ти, по-дру-жи-ли-ся.

  • А  тепер  повторюйте  за  мною.
  • А  тепер  давайте  швидше  прочитаємо.
  • ІІ стовпчик  - Будьте  уважні, я  вам  буду  читати  вже  швидше, а  ви  повторюйте.
  • А  тепер  читаємо  І  і  ІІ  слово  плескаючи  в  долоньки : журавель ,журавлі.                                                                                                                                                             

             ІІІ  і   ІУ -  стукаючи  ніжками : журавлик, журавлиний;

             У  і  УІ – хитаючи  головою : журавлині, розкажи.

  • Знайдіть  і  прочитайте  слова – дії : біжить….   
  • Слова   ознаки:  журавлиний.

Хвилинка – цікавинка. Восени, коли  журавлі  відлітають  в  теплі  краї, збираються  в  зграю  і  шикуються  трикутником, або  кутом.  А в  народі  цей  трикутник  називають

– ключем. Журавлиний  ключ.

  • А  де  ще  ви  зустрічали  слово  ключ?
  • А  як  називаються  слова, які  звучать  однаково, але  мають  різне  значення? (багатозначні).
  • Поясніть  мені  слово  дружити.
  • Як  ви  гадаєте  чи зможуть подружитися  Лисичка  з  Журавлем?

 

3.Первинне  ознайомлення  з  казкою.

- Уважно  послухайте  казку, а  олівцем  позначте  незрозумілі  слова.

4. Словникова  робота.

- Чи  вдалося  подружитися  Лисичці  і  Журавлю?

- Які  слова  були  вам  незрозумілі?

5. Читання  «Ланцюжком».

6. Бесіда.

- Хто  першим  запросив  друга  в  гості?

- Чи  сподобалось частування  Журавлеві?

7. Дифернеційоване  читання.

            І етап

       - Знайдіть  у  тексті  слова, в  яких  більше  ніж  3  склади.

       -  Читаємо І – ІІ абзаци  «Буксиром» ( за  вчителем)

            Перевірка  

       - Уважно  слухайте  і  знаходьте  названі  слова.                             

   - Зачитують  знайдені  слова.

       ІІ  етап

  - Знайдіть  слова – дії.

  - Читаємо ІІІ абзац   «Ланцюжком»

         Перевірка 

      ІІІ етап

  - Знайдіть   слова – ознаки.

  - Дочитуємо  до  кінця « Ланцюжком»

           Перевірка

       ІУ  етап   Спільна  робота

 Дівчатка – знайдіть  речення, в  якому  розповідається  чим  пригощала  Журавля  Лисичка.

 Хлопчики - знайдіть  речення, в  якому  розповідається  чим  пригостив  Журавель Лисичку.

 8. « Живе  речення »

                                                                          

                                                                       

(  Журавель  прийшов  в  гості  до  Лисички . )

9. Фіз.хвилинка.

У. Робота  в  групах.

І гр.- дати  хар – ку  Журавлю  и  Лисичці.

ІІ гр. – дати  пораду  «Що  могло  б  помирити  Лисичку  і  Журавля» ?

ІІІ гр. – ІУ гр. – скласти  послідовність  подій  за  малюнками.

Угр. – закінчити  казку.

УІ гр. – Скласти  прислів’я « Яке  частування  таке  й  дякування»

           Презентація  роботи  груп.

 

УІ. Підсумок  уроку.

Діалог.  – Доброго  дня, Журавлику!

               -  Доброго  дня, Лисичко!

               -  Приходь  до  мене  в  гості!

               -  Дякую, прийду!

 

Гра « Так  чи  ні!»

  • Лисичка  і Журавель  були  сусідами? (ні)
  • Казка  вчить  нас  бути  гостинними? (так)
  • Ми  повинні  бути  такими  як  Лисичка? (ні)
  • У кожного  повинні  бути  друзі? (так)
  • З  друзями  потрібно  бути  доброзичливими? (так)
  • Що  нового  дізнались  на  уроці?
  • Чого  навчились?
  • Що  сподобалось?
  • Чи  були  важкими  завдання?

УІІ. Домашнє  завдання.

  • Вдома  перекажете   казку  мамі, татусю. 
  • А  ще  погляньте , як  діти  іншої  школи  перетворили  букву  Ж  на   жука, я  вам  пропоную  вдома  теж  подумати  на  кого  ще  можна  перетворити  букву Ж.
  • Отже, наш  урок  закінчився.

Йшов  якось  Журавель

І  зустрів  Лисицю

Стали  друзями  вони,

Все  як  і  годиться.

Та  нечемною  була

Лисичка – сестричка

Тому  казочка  про  них 

Зовсім  невеличка.

  • Здавна  наш  народ  цінує  дружбу  і  засуджує  ворожнечу. Тому  не  можна  бути  такими  хитрими  і  підступними  як  лисичка.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
26 грудня 2017
Переглядів
437
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)

Отримайте безкоштовний сертифікат про публікацію авторської розробки

Кожна публікація гарантує участь у конкурсі для вчителів

Додати розробку