Урок 38/9. Пружинні динамометри. Лабораторна робота №8. Дослідження пружних властивостей тіл.
Освітня .Вчити учнів вимірювати сили динамометром.
Розвиваюча. Розвивати навички самостійної практичної роботи
під час дослідження пружних властивостей тіл.
Виховна. Виховувати культуру проведення навчального досліду та вміння взаємодії в групах під час виконання лабораторної роботи.
Прилади та матеріали: картки з завданнями тестів, динамометри, набір тягарців, лінійка, різні види динамометрів.
Інструкція з правил техніки безпеки.
Презентація Урок 38.9
Відео Виконання роботи
Хід уроку
1.Організаційний момент.
2.Актуалізація опорних знань.
1. В яких одиницях вимірюється сила?
А) Ньютон (Н) Б) кілограм (кг) В) метр за секунду (м/с)
2. Чому рівна сила тяжіння, що діє на тіло масою 500 кг?
А) 490Н Б) 4,9Н В) 4900Н
3. На скільки зміниться маса і вага людини, якщо вона вип’є склянку води
об’ємом 0,2л?
А) маса на 2кг, вага на 19,6Н Б) маса на 0,2кг, вага на 1,96Н
В) маса на 20кг, вага на 19,6Н
1. 1 Ньютон наближено дорівнює силі тяжіння, що діє на тіло масою …
А) 9,8 кг Б) 0,1 кг В) 1/9,8 кг
2. Тіло має масу 0,5кг. Яка вага цього тіла?
А) 490Н Б) 4,9Н В) 0,49Н
3. В цистерні машини для поливувулицьзнаходиться вода. На скільки зміняться
її маса і вага, якщо вонарозіллє 200л води?
А) маса на 2кг, вага на 19,6Н Б) маса на 20кг, вага на 196Н
В) маса на 200кг, вага на 1960Н
4.Мотивація навчальної діяльності.
Тема: Пружинні динамометри. Лабораторна робота №8. Дослідження пружних властивостей тіл.
5.Сприйняття та засвоєння нового матеріалу.
Для вимірювання сили використовують спеціальні прилади - динамометри. Найпростіший динамометр складається з пружини, стрілки та шкали, яка проградуйована в одиницях сили. Якщо до гачка динамометра прикласти силу, то стрілка відхилиться на певну кількість щілок. Щоб визначити числове значення сили, необхідно ціну поділки помножити на кількість поділок.
Ми будемо в більшості випадків користуватися лабораторними і демонстраційними динамометрами.
Проградуювати прилад - означає нанести на нього шкалу з поділками.
Проградуювати прилад - означає нанести на нього шкалу з поділками.
Правила роботи з динамометром
1. Користуючись динамометром, не розтягуйте пружину руками.
2. Не перевантажуйте пружину динамометра навантаженням, більшим за допустиме.
3. Не допускайте розгойдування важків, зупиняйте їх коливання рукою.
4. Не допускайте падіння тіл (брусків) і важків під час їх зважування динамометром.
Послідовне з’єднання пружин. При послідовному з’єднані N однакових пружин (або збільшенню довжини в N разів): k=k0/N.
Якщо при прикладанні сили F до однієї з пружини її видовження становить х1, а до другої - х2, то видовження системи при послідовному з’єднанні в результаті прикладанні цієї ж сили становитиме (х1+х2), а
Паралельне з’єднання пружин. При паралельному з’єднанні N однакових пружин (або збільшенню площі поперечного перерізу в N разів): k=k0*N. Для різних пружин:
6. Інструктаж вчителя з дотримання правил ТБ.
7. Виконання лабораторної роботи і обробка результатів.
8. Запитання на закріплення вивченого.
9. Аналіз результатів і підведення підсумків уроку.
Метод «Мікрофон»
10.Домашнє завдання.