Зміст презентації:
- внутрішня політика (перелік реформ)
- значення християнства
- зовнішня політика
Уже з ХІХ століття у вчених не було сумнівів у тому, що Змієві вали були військовими оборонними (белігеративними) спорудами. Високі насипи значної довжини виконували роль суцільних загороджень і були ефективними засобами захисту осілого хліборобського населення лісостепу, його господарства та жилих поселень від легкої кінноти степових кочовиків, зводячи нанівець їхню головну перевагу — швидкість просування та раптовість нападу. Загрозу з боку степу підтверджує конструкція валів та загальна спрямованість їхніх ліній — вали хвилями розходяться з півночі на південь та південний схід, утворюючи паралельні лінії.
Володимир першим з київських князів карбував монети зі срібла (срібники) та із золота (златники). На монетах вперше було зображено символ князівської влади, а нині герб незалежної України — тризуб. Також було викарбовано написи: «Володимир на столі (на престолі)», «Володимир, а це його срібло», «Володимир, а це його золото». Історики припускають, що срібники були переплавлені з арабських монет, а златники — з візантійських, яких на той час було найбільше в грошовому обігу Київської держави.
ЗАПРОВАДЖЕННЯ ХРИСТИЯНСТВАТериторія Київської держави (Русі-України) була найбільшою в Європі. Втримати в покорі велику кількість народностей та контролювати величезніТериторія Київської держави (Русі-України) була найбільшою в Європі. Втримати в покорі велику кількість народностей та контролювати величезні простори країни було надзвичайно складно. Володимир міркував, як зміцнити князівську владу, посилити власний авторитет. Спочатку в 980 році він спробував зробити це, реформувавши язичництво. Створив пантеон із шести язичницьких богів, серед яких головним визначив Перуна. Однак сподівання князя не виправдалися.
Більше того, Володимир добре пам’ятав життєві настанови княгині Ольги, своєї бабусі, яка була християнкою. Тому 988 року князь охрестився сам у місті Корсуні (Херсонесі) під ім’ям Василій, а згодом у Києві на річці Почайна охрестив населення держави. Залишаючись у Києві, розпочав його розбудову. Частину міста, де сидів князь і був його дитинець, науковці пізніше назвали «містом Володимира». І хоча хрещення відбувалося не завжди добровільно, а дехто таємно продовжував поклонятися язичницьким богам, запровадження християнства як державної релігії мало велике значення для Київської держави.
Насамперед, було встановлено рівноправні відносини з багатьма християнськими країнами. Відбувся стрімкий злет у культурному розвитку. У Русі-Україні розпочалося інтенсивне будівництво храмів та соборів. Було відкрито першу школу, поширювалися писемність та книгописання. Зрештою, єдина віра стала об’єднавчим чинником для різноплемінного населення християнської держави.
Отримавши при народженні ім’я Володимир — володар світу, — князь мріяв про підкорення нових земель. Розширення території Русі-України відбувалося за рахунок сусідніх племен та володінь інших держав. Вдалими були походи на дулібів та хорватів. Успішно здолав князь опір в’ятичів та радимичів, які піднімали повстання та відмовлялися платити данину. Підкоривши плем’я ятвягів (західнобалтійське плем’я), звів фортецю Берестя (нині місто Брест, Білорусь).
ЩОПРАВДА, ПІСЛЯ УСПІШНОГО ПОХОДУ В МАЛУ АЗІЮ ВАСИЛІЙ ІІ ЗАБУВ ПРО СВОЮ ОБІЦЯНКУ. РОЗГНІВАНИЙ КНЯЗЬ ПІШОВ У МІСТО КОРСУНЬ (ХЕРСОНЕС), ЩО ПЕРЕБУВАЛО ПІД ВІЗАНТІЙСЬКОЮ ВЛАДОЮ. ТУТ ВІН ПЕРЕКРИВ ВОДОГІН, ЧИМ ЗМУСИВ ГРЕКІВ ЗДАТИСЯ. ВОЛОДИМИР ОХРЕСТИВСЯ В КОРСУНІ (ХЕРСОНЕСІ), ПІСЛЯ ЧОГО ЗМІГ ОДРУЖИТИСЯ З ВІЗАНТІЙСЬКОЮ ПРИНЦЕСОЮ. СПІЛЬНА ВІРА Й ДИНАСТИЧНИЙ СОЮЗ ЩЕ БІЛЬШЕ ЗБЛИЗИЛИ РУСЬ-УКРАЇНУ (КИЇВСЬКУ ДЕРЖАВУ) ТА ВІЗАНТІЙСЬКУ ІМПЕРІЮ.
Князь Володимир також запровадив «шлюбну дипломатію» — одружував своїх доньок та синів із представниками монархічних родів Європи. Завдяки такому вдалому прийому правитель мав доброзичливі відносини з багатьма європейськими країнами. Але не варто плутати з Ярославом Мудрим, адже він є "тестем Європи"