Відповідно до вимог програми навчально-виховний процес на уроках фізкультури потрібно будувати так, щоб у всіх класах послідовно проводилася робота з виховання в школярів усвідомленого бажання займатися фізичними вправами, а також формувалося уміння виконувати вправи самостійно.
Уроки фізкультури покликані відігравати ведучу роль у вихованні у школярів звички до систематичних занять фізичними вправами.
У розробці розглядаються основні етапи планування занять з фізичної культури в умовах модульно – розвивальної системи навчання. Висвітлено такі аспекти як:
1.Науковий проект;
2.Граф-схеми;
3.Сценарії модульних занять.
Методична розробка рекомендована для використання в роботі вчителів фізичної культури загальноосвітніх шкіл з модульно-розвивальною системою навчання.
Вступ.
Науковий проект.
Граф-схеми.
Сценарії модульних занять:
- футбол
- баскетбол
- гімнастика
- легка атлетика
Література.
Передмова.
Навчання розвиває не тільки завдяки змісту, методам, формам організації, а й завдяки своїй сутнісній багато вимірності, логіці буття з огляду на специфічну форму псих-соціального зростання індивіда.
Специфіка його полягає в тому, що всі сторони, аспекти, компоненти педагогічно-керованого навчального процесу стимулюють, реально прискорюють численні процеси розвитку, які ієрархічно представлені в загальній картині псих - соціального зростання кожного учня. Модульно - розвивальне навчання - це сукупність функціональних вузлів навчально - виховного процесу, який містить в себе:
дидактичний модуль - це виважений концептуальній опис методики викладання певного навчального курсу, що забезпечує вирішення окремої групи розвиваюче - академічних цілей і завдань;
навчальний модуль - відносно самостійна, цілісна частина реального навчально-виховного процесу, яка завдяки єдиному технологічному циклу поєднує змістовий і формальний, процесуальний і результативний модулі;
змістовий модуль - науково - адаптована, відкрита і взаємозалежна система знань, норм і цінностей. Серед комплексу аспектів аналізу занять основна увага звертається на вимоги дидактичного характеру. До загально - дидактичних вимог відносяться:
Комплексне планування найбільш важливих завдань виховання та розвитку учнів.
Забезпечення належних матеріально-технічних та санітарно-гігієнічних умов проведення заняття.
Щоб досягнути поставлених задач на заняттях використовується комплекс методів навчання, до яких відносяться: словесний метод, метод показу, метод цілісного розучування вправ, метод підготовчих вправ, метод розчленованого розучування вправ, метод спряження.
У цьому досвіді є багато засобів розвитку фізичних якостей учнів.
Декілька прикладів та рекомендацій.
Матеріал, який викладено нижче, використовується на заняттях у середніх та старших класах, які працюють за модульно – розвивальною системою навчання, але з деякими змінами відносно фізичного розвитку та вікових особливостей учнів.
Заняття фізичною культурою - один із найскладніших в організаційному та управлінському відношенні. Добре підготувати та провести його - значить, по-перше, - правильно визначити мету та завдання конкретного заняття в системі уроків, уміло зв'язати навчання з вирішенням виховних завдань; по-друге, - правильно дібрати та розподілити за частинами заняття допоміжні та основні вправи, дібрати певний методичний прийом щодо кожного виду вправ; по-третє, вдало поєднувати колективні та індивідуальні форми роботи з учнями та вміло організувати їх активну самостійну роботу;- по-четверте, забезпечити організаційну чіткість уроку, необхідну для розв'язання поставлених завдань.
Учителеві слід враховувати у своїй роботі період психологічної адаптації кожного учня.
У даному матеріалі пропонуються оптимальні розробки з фізичної культури за модульно – розвивальною системою навчання.
НАУКОВИЙ ПРОЕКТ.
“ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА В ШКОЛІ
ЗА ТЕХНОЛОГІЯМИ МОДУЛЬНО-РОЗВИВАЛЬНОЮ СИСТЕМОЮ НАВЧАННЯ”.
ЛЕГКА АТЛЕТИКА.
І. УСТАНОВЧО - МОТИВАЦІНИЙ МІНІ – МОДУЛЬ.
1. Гігієна школяра.
Дотримання необхідних гігієнічних умов виконує важливу роль у фізичному вихованні. Режим дня, якого слід дотримуватися протягом тривалого часу, сприяє зміцненню здоров'я людини, створює життєрадісний настрій і підвищує працездатність. Чітке додержання режиму дня виховує в людини такі цінні якості, як дисциплінованість, акуратність і організованість. Однією з основних факторів працездатності учнів є гігієна учня.
2. Правила безпеки на уроках легкої атлетики.
На уроках легкої атлетики необхідно:
- займатися в спортивному одязі, яке відповідає погодним умовам;
- чітко виконувати всі вказівки вчителя;
- якісно виконувати загально-розвиваючі, спеціальні і підготовчі вправи, які сприяють розігріву і підготовці основних груп м'язів та зв'язок до виконання основних задач уроку;
- бігти при груповому старті тільки по своїй доріжці;
- при стрибках підкладати у взуття під п'ятку гумові підкладки;
- старанно розрихлювати пісок у стрибковій ямі;
- виключити різко "стопорну" зупинку;
- не приземлятися під час стрибків на руки;
- не переходити місця, на яких проводяться заняття з метання, бігу і стрибків;
- бути особливо уважним при вправах з метання, не стояти на групових заняттях праворуч від сектора метання, не ходити за снарядом без дозволу вчителя;
- перед метанням подивитися, чи немає людей в напрямку метання;
- не подавати снаряд кидком;
- перед метанням в мокру погоду протерти снаряд насухо;
- граблі і лопати не залишати на місці занять (у стрибковій ямі).
II. ЗМІСТОВО - ПОШУКОВИЙ МІНІ – МОДУЛЬ.
1. Сприйняття та осмислення заняття.
Основним засобом фізичного виховання є фізичні вправи (гімнастика, спортивні ігри).
Гімнастика перед початком основної роботи представляє сукупність спеціально підібраних фізичних вправ для впливу на організм дітей з метою зміцнення здоров'я.
До різноманітних особливостей гімнастики належать багато вправ від найпростіших (елементарних) до складних, комбінованих, які різнобічно впливають на організм дитини.
Вчитель на початку кожного уроку ставить перед дітьми конкретні задачі з вказівкою, для чого і як потрібно виконувати ці задачі. Для підвищення активності і самостійності вчитель привчає дітей до посильного аналізу того, що діється на уроці, до спостереження за рухом своїх товаришів, до оцінювання виконання і самостійного виправлення помилок. Виправлення помилок самими учнями є одним із показників свідомості при вивченні вправ.
2. Демонстрація та пояснення.
Фізичні вправи на уроках надаються учням за принципом доступності та наочності. Матеріал найкраще засвоюється учнями, якщо він показується, роз'яснюється і розбирається частинами. Демонстрація повинна бути бездоганною. Однієї демонстрації недостатньо. Тому її необхідно поєднувати із поясненнями, звертаючи увагу учнів на головне, на те, що є загального і що відрізняє дану вправу від раніше вивчених. Поєднання демонстрації з роз’ясненнями забезпечує осмислення вправ, що є необхідним для правильного їх виконання.
3. Методи навчання.
Методи навчання можна поєднати у три групи:
- словесний (пояснення, розповідь, бесіда);
- наочний (демонстрація);
- практичний (вправи, змагання).
Всі ці методи між собою тісно пов'язані. При виконанні одного з трьох методів неможливо досягти найбільшого результату.
III. КОНТРОЛЬНО - СМИСЛОВИЙ МІНІ – МОДУЛЬ.
1. Правильне виконання техніки.
а) біг на короткі дистанції;
б) стрибок в довжину з розбігу;
в) метання.
2.Домашнє завдання: засвоєння та повторення раніше вивчених елементів.
Домашнє завдання сприяє міцному засвоєнню матеріалу, який пройшли, вихованню в учнів навичок до систематичних занять фізичними вправами та позитивно впливає на їх здоров'я та фізичний розвиток. Самостійне виконання учнями вивчених вправ на уроках і в позаурочний час сприяє міцності навичок та знань.
IV. АДАПТИВНО - ПЕРЕТВОРЮВАЛЬНИЙ МІНІ – МОДУЛЬ
1.Загальнорозвивальні вправи перед початком занять.
Велике значення для правильного використання фізичних вправ має вибір вправ та методика їх проведення. Визначна особливість загально-розвиваючих вправ - їх визначений напрямок впливу як на організм в цілому, так і на окремі групи м'язів та суглобів.
2. Удосконалення техніки:
а) метання;
б) бігу на короткі дистанції;
в) стрибки у довжину з розбігу.
Для удосконалення техніки необхідно:
- розподілити вправи на окремі частини;
- неодноразове повторення як на занятті так і в позаурочний час;
- виконувати підготовчі вправи;
- включати фізичні вправи за даними видами;
- необхідність послідовного вивчення.
3. Розвиток швидкості, спритності, сили і витривалості.
Ці якості тісно пов'язані з формуванням у дітей рухових навичок. Проведення фізичних вправ в різному темпі, з різними ускладненнями, протягом меншого або більшого відрізку часу сприяє розвитку цих якостей.
V. СИСТЕМНО - УЗАГАЛЬНЮЮЧИЙ МІНІ – МОДУЛЬ.
1. Систематичне зростання навантаження.
Фізичне навантаження в значній мірі визначається дозуванням фізичних вправ. Важливим є систематичне нарощування навантаження, як на окремо обраному занятті, так і від уроку до уроку. Поступове нарощування навантаження є обов’язковою умовою попередження травм.
2. Свідомість і активність на уроці.
Правильне проведення занять забезпечує успіх самостійної роботи та виконання учнями різних завдань учителя, що пов'язані з удосконаленням умінь і навичок, які отримуються на уроці. Процес навчання базується на розумінні та свідомому засвоєнні учнями навчального матеріалу. Для цього учитель роз'яснює учням правильне виконання вправ, попереджує помилки та виправляє їх.
3. Самостійність.
Насамперед учні повинні оволодіти руховими навичками, які будуть використані під час самостійних занять. Необхідно також оволодіння навичками страховки товаришів, самострахування, контролю і самоконтролю. При підготовці учнів до самостійних занять потрібно проінформувати школярів про мету задачі конкретних самостійних занять, поступове оволодіння знаннями про систему самотренувань, прищеплення необхідних технічних і організаційних навичок.
4. Попередження виникнення помилок.
Запобігти виникненню помилок допомагають своєчасно дані учням поради, роз'яснення, повторення та детальний показ вправи, яка вивчається, підтримка, надання своєчасного відпочинку, спрощення завдань, полегшення умов виконання вправ, використання приладів для страхування.
VI. КОНТРОЛЬНО - РЕФЛЕКСИВНИЙ МІНІ – МОДУЛЬ.
1. Самоконтроль.
Самоконтроль - це спостереження людини за станом свого здоров'я, зміною фізичного розвитку, рухової підготовки, впливом занять фізичними вправами на функції свого організму. Самоконтроль необхідний тому, що вплив занять фізичними вправами на організм людини, яка займається, може бути як позитивним, так і негативним. Самоконтроль необхідний також для корекції своїх дій в залежності від того, як впливають заняття на організм людини, яка займається.
2. Проведення фізичних вправ з товаришами.
3.Виконання всіх цих програм забезпечує вирішення таких завдань:
- зміцнення здоров'я, підвищення працездатності учнів;
- виконання учбових та контрольних нормативів;
- розвиток у школярів високих моральних якостей, потреба в систематичному занятті фізичними вправами;
- готовність до праці та оборони Вітчизни;
- придбання необхідних знань в галузі гігієни, медицини, фізичної культури та спорту;
- розвиток рухових умінь та навичок;
- участь у різних видах змагань різного рівня.
Графіки модульних занять
з фізичної культури
на І - ІІ півріччя (9 клас).
Графік модульних занять з фізичної культури на І півріччя
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Виконання техніки |
к.н. |
Вик. техніки |
к.н. |
Гімнаст. багатоборство |
крг |
к.н. |
1.Установчо-мотиваційний.
2.Змістово-пошуковий.
3.Контрольно-смисловий.
4.Адаптивно-перетворювальний.
5.Системно-узагальнюючий.
6.Контрольно-рефлексивний.
Графік модульних занять з фізичної культури на ІІ півріччя
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Виконання техніки |
к.н. |
Виконання техніки |
к.н. |
Вик. техніки |
к.н. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Виконання обов’язкових тестів з фізичної культури |
Повторення за рік. |
СЦЕНАРІЙ
НАВЧАЛЬНОГО МОДУЛЯ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ
ЗА ТЕХНОЛОГІЯМИ МОДУЛЬНО-РОЗВИВАЛЬНОЮ СИСТЕМОЮ НАВЧАННЯ.
ТЕМА. СПОРТИВНІ ІГРИ (ФУТБОЛ).
6 клас.
Предмет: фізична культура.
Назва модуля: спортивні ігри (футбол).
Види міні-модуля: адаптивно-перетворювальний.
Кількість міні-модулів: 3Х30.
Цілі: 1.Формування вмінь, навичок та норм у виконанні вправ з футболу.
2.Гігієна на уроках з футболу.
3.Розвиток швидкості та витривалості.
Зміст:
А(психолого-педагогічний).
1.Основні прийоми самоконтролю.
2.Знання правил безпеки під час занять футболом та правил гри.
3.Знати вимоги до учнів(навчальні нормативи).
Б(навчально-предметний).
1.Руховий режим для 6 класу.
2.Спеціальні вправи футболістів.
3.Ведення м’яча.
4.Удари м’яча на дальність.
5.Гра воротаря.
6. Жонглювання м’яча.
7.Навчальна гра.
В(методично - засобовий).
1.Груповий метод навчання.
2.Рефлексія.
3.Конфлікт освітньої діяльності буде пов’язаний з невідповідністю рівня досягнення фізичного розвитку дівчат.
Задачі уроку:
1.Удосконалення техніки виконання вправ з м’ячем.
2.Розвиток швидкості та спритності під час виконання вправ.
Місце заняття: стадіон.
Реквізити: футбольні м’ячі, стійки, футбольні ворота.
Зміст навчального матеріалу |
Дозування, час |
Організаційно-методичні вказівки |
І.Підготовча частина. 1.Шикування, рапорт, повідомлення завдань уроку. 2.Біг у повільному темпі. 3.Організовуючі вправи: перешикування з колони по одному в колону по чотири. 4.Комплекс загально розвиваючих вправ: а) в.п. - о.с.; 1-2 - ліва нога на носок, руки в гору; 3 – 4 - теж саме, права нога назад; б) в.п. - ноги нарізно, руки на поясі; 1-3 - ліва рука за голову, три пружні нахили праворуч; 4 - в.п.; 5 – 8 - теж саме ліворуч; в) в.п. - ноги нарізно, руки перед грудьми; 1-3 - права рука в бік, три пружні повороти тулуба праворуч; 4 -в.п.; 5 – 8 - теж саме ліворуч; г) ) в.п. - о.с.; 1 - упор сидячі; 2 - упор лежачі; 3 - упор сидячі; 4 - в.п. - о.с; д) в.п. - ноги нарізно, руки на поясі; 1 - ліва нога вперед, оплески під нею; 2 - в.п.; 3 – 4 - теж саме, права нога вперед; е) в.п. - ноги нарізно, руки на поясі; 1 - присісти на лівій, праву в бік на носок, руки вперед; 2 - в.п.; 3 - 4 теж саме на правій нозі; ж) в.п. - о.с., руки на поясі; 1 - стрибок ноги нарізно, оплески над головою; 2 - в.п. ІІ. Основна частина. 1.Вправи для розвитку швидкості: а) повторне про бігання відрізків 10-30 метрів; б)прискорення та ривок з м’ячем. 2. Жонглювання м’ячем: а) правою і лівою ногами; б) стегном; в) головою. 3. Ведення м’яча: а) з зміною швидкості; б) з зміною напрямку. 4. Удари м’яча на дальність з землі та рук. 5. Навчальна гра в футбол із застосуванням вивчених прийомів. ІІІ. Заключна частина. Вправи на відновлення дихання.
Шикування, підсумки уроку, завдання додому. |
2 хв. 5 хв.
15 хв.
5 – 7хв.
10 хв.
10 хв.
10 хв.
30 хв.
2 хв.
2 хв. |
Звернути увагу на ритмічне дихання, дистанцію між учнями. Звернути увагу на правильність виконання вправ.
Звернути увагу на дистанцію між учнями.
Звернути увагу на правильність ведення.
Практика суддівства.
Звернути увагу на відновлення дихання. Повторити техніку виконання вправ з м’ячем. |
СЦЕНАРІЙ
НАВЧАЛЬНОГО МОДУЛЯ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ
ЗА ТЕХНОЛОГІЯМИ МОДУЛЬНО-РОЗВИВАЛЬНОЮ СИСТЕМОЮ НАВЧАННЯ.
ТЕМА. СПОРТИВНІ ІГРИ (БАСКЕТБОЛ).
11 КЛАС (юнаки).
ПРЕДМЕТ: ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА.
НАЗВА НАВЧАЛЬНОГО МОДУЛЯ: СПОРТИВНІ ІГРИ (баскетбол).
КІЛЬКІСТЬ МІНІ-МОДУЛІВ: 3 х 30.
ЦІЛІ:
1.Формування вмінь, навичок та норм у виконанні вправ з баскетболу.
2.Застосування правил та техніки безпеки на заняттях баскетболом.
ЗМІСТ: А - (психолого-педагогічний)
1.Основні прийоми самоконтролю.
2.Гігієна на уроках з баскетболу.
3.Знання правил з баскетболу.
Б - (навчально-предметний).
1.Руховий режим для 11 класу.
2.Передачі м'яча.
3.Кидки м'яча з середньої дистанції.
4.Кидки м'яча після виконання подвійного кроку.
5.Тактичні дії гравців.
6.Навчальна гра в баскетбол.
7.Вправи на силу.
В - (методично - засобовий).
1.Поточний метод.
2.Груповий метод.
3.Підсумки гри в баскетбол.
4.Рефлексія.
ЗАДАЧІ УРОКА:
1.Тренування кидків з середньої дистанції.
2.Удосконалення кидків після подвійного кроку.
3.Підготувати тактичні дії для гри в баскетбол.
4.Розвиток сили, швидкості та спритності.
МІСЦЕ ЗАНЯТЬ: Спортивний зал.
РЕКВИЗИТИ: баскетбольні м’ячі.
Зміст навчального матеріалу |
Дозування |
Примітки |
1. Шикування, рапорт. 2. Біг (повільний). 3. Перешикування з колони по одному в колону по три. 4. Загально розвиваючі вправи: а)в.п. - руки перед грудьми, ноги нарізно 1-2 відведення зігнутих рук 3-4 прямих б)в.п. ліва вгору 1-2 відведення рук назад 3-4 з зміною положення рук в)в.п. руки в сторони, пальці нарізно. Згинання та розгинання пальців г)в.п. руки на пояс 1 - нахил тулуба в сторону, руки вгору 2 - в.п. 3 - нахил в іншу сторону 4 - в.п. д)в.п. руки перед грудьми, ноги нарізно 1 - нахил вперед, руки в сторони 2 - в.п. 3 - нахил назад, руки в сторони 4 - в.п. ї)в.п. руки за головою, ноги нарізно 1-4 коло вліво 5-8 коло вправо ж)в.п. руки на пояс 1 - присідання, руки вперед 2 - в.п. з)в.п. основна стійка 1 - стрибок ноги нарізно, оплески над головою 2 - в.п.
5. Спеціальні вправи баскетболістів: Передачі м'яча а)від грудей двома руками; б)від плеча однією рукою; в)ведення м'яча. Вправа "Човник". М'яч у другого номера. Передача м'яча першому і другий біжить на місце першого. Перший віддає третьому, та біжить на його місце. Третій передає другому і біжить на його місце.
6. Поділення класу на дві команди. Виконування вправ кожною командою: а)тренування кидків з середньої дистанції; б)тренування кидків після виконання подвійного кроку; в)штрафний кидок; г)тактичні дії.
7. Двостороння навчальна гра в баскетбол.
8. Перешикування в колону по одному. Вправи на відновлення дихання.
9. Шикування, підсумки уроку, завдання додому.
|
1 хв. 2 хв.
10 - 12 хв.
12 – 15 хв.
30 хв.
25 хв.
2 хв.
2 хв. |
Вправи виконуються по 6 - 10 разів.
Вчитель слідкує за правильністю виконання вправ.
Вчитель слідкує за правильністю виконання передач.
Увага на правильність виконання техніки елементів з баскетболу
Під час гри кожна з команд повинна виконати свою тактичну дію. Слідкувати за правилами гри.
Подвійний крок |
СЦЕНАРІЙ
НАВЧАЛЬНОГО МОДУЛЯ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ
ЗА ТЕХНОЛОГІЯМИ МОДУЛЬНО-РОЗВИВАЛЬНОЮ СИСТЕМОЮ НАВЧАННЯ
ТЕМА. ГІМНАСТИКА.
10 КЛАС (юнаки).
ПРЕДМЕТ: Фізична культура
НАЗВА НАВЧАЛЬНОГО МОДУЛЯ: Гімнастика
ЦІЛІ:
1. Формування вмінь, навичок та норм у виконанні вправ
з гімнастичного багатоборства.
2. Застосування техніки безпеки на заняттях гімнастики.
3. Підвищення сили, спритності, гнучкості.
4. Підготовка до здачі нормативів з гімнастичного багатоборства.
ЗМІСТ:
Психолого-педагогічний.
1. Знання правил безпеки з гімнастики.
2. Основні прийоми самоконтролю.
3. Страхування під час виконання вправ на снарядах.
Навчально-предметний.
1. Руховий режим для 10 класу.
2. Лазіння по канату.
3. Виси й упори.
4. Акробатичні вправи.
5. Вправи на силу.
Методично - засобовий.
1. Поточний метод навчання.
2. Рефлексія.
МІСЦЕ ЗАНЯТЬ: спортивний зал.
РЕКВИЗИТИ: перекладина, бруси, канат, тренажер.
Зміст навчального модуля Дозування, Примітки
час
1. Шикування.
2. Стройові вправи: повороти, 3 хв. Правильність виконання
перешикування. поворотів
3. Перешикування з колони по одно -
му в колону по чотири.
4. Загально-розвиваючі вправи на 10-12хв. Правильність виконання
місці. вправ
5. Перехід учнів до місця занять.
6. Вправи на снарядах: 25 хв. Вправи виконуються
- виси й упори: підйом переворотом в поточним методом
упор силою; підтягування;
згинання та розгинання рук в упорі
на брусах;
- акробатика: перекид вперед в На снарядах потрібно
упор присівши, стійка на голові, страхувати
перекид назад в упор присівши,
перекид назад у стійку на руках;
- канат: лазіння без допомоги ніг;
- фізичні вправи: робота на тренажері.
7. Вправи на заспокоєння дихання. 2 хв.
8. Перешикування з груп в колону
по одному.
9. Підсумки уроку, завдання додому. 2 хв. Віджимання від підлоги.
Піднімання тулуба.
СЦЕНАРІЙ
НАВЧАЛЬНОГО МОДУЛЯ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ
ЗА ТЕХНОЛОГІЯМИ МОДУЛЬНО-РОЗВИВАЛЬНОЮ СИСТЕМОЮ НАВЧАННЯ
ТЕМА. ЛЕГКА АТЛЕТИКА.
10 КЛАС (юнаки).
ЕТАП: системно-узагальнюючий.
Кількість міні - модулів: 3х30
ЦІЛІ:
1. Формування вмінь, навичок та норм у виконанні вправ з легкої атлетики.
2. Застосування правил та техніки безпеки на заняттях легкої атлетики.
3. Підготовка до здачі навчальних нормативів.
4. Підвищення витривалості та сили.
5. Укріплення здоров'я, різнобічний фізичний розвиток.
6. Розвиток навичок до систематичних занять у вільний час.
ЗМІСТ:
Фізичний розвиток учнів за державними тестами - середній.
2. Предмет вивчання:
- руховий режим для 10 класу;
- спеціальні вправи бігуна, для метання, стрибка у довжину;
- прискорення 2х30 метрів;
- тренування нормативу: біг, метання, стрибок у довжину;
- кросова підготовка;
- вправи на силу.
Для здачі нормативу потрібно постійно займатися фізичними вправами кожен день.
МІСЦЕ ЗАНЯТЬ: стадіон.
РЕКВИЗИТИ: секундомір, свисток, гранати.
Структура навчального модуля |
Примітка |
Перший етап: 1. Шикування. 2. Стройові вправи 3. Біг у повільному темпі. 4. Перешикування з колони по одному в колону по чотири. 5. Загально-розвиваючі вправи. Комплекс вправ для учнів 10 класу на місці.
Другий етап: 1. Спеціальні вправи бігуна: а) біг з високим підніманням стегна; б) біг із закиданням гомілки назад; в) прискорення 2х30.
2. Тренування навчального нормативу біг100 метрів.
3. Повторення техніки
4. Тренування нормативу метання гранати з хресного кроку на дальність.
5. Біг в середньому темпі. Дистанція 2 км.
6. Загальна фізична підготовка: - підтягування 10 разів - віджимання 15 разів.
Третій етап: 1.Вправи на заспокоєння дихання. 2.Шикування. 3.Підведення підсумків заняття, домашнє завдання.
|
Пам'ятка для вчителя. Розвиток оцінки і самооцінки, контролю і самоконтролю, система завдань для оцінки рівнів засвоєння і розуміння навчального матеріалу, оцінювання учнями правильності розуміння набутих знань; визначення ступеня оволодіння навчальним матеріалом; корекція адекватності оволодіння навчальною інформацією.
Пам'ятка для учня. Продемонструй знання, щоб вирішити поставлене завдання; оціни правильність розуміння набутих знань; старайся не помилятися; звернись за допомогою вчителя; вір у свої сили; проконтролюй себе і товариша.
Повторити техніку вправ з легкої атлетики. |
Література.
1. Васьков Ю.В. Наукові основи аналізу навчально-виховного процесу на уроках фізичної культури. - Харків, ОІУВ, 1998. - 28с.
2. Васьков Ю.В., Пашков І.М. Техніка безпеки на заняттях фізичною культурою і спортом. - Харків, ОІУВ, 1999. - 20с.
3. Качашкин В.М. Методика физического воспитания. - Москва, Просвещение, 1968.
4. Крутецкий В.А. Психология обучения и воспитания школьников. - Москва, Просвещение, 1976.
5. Уроки физической культуры /Г.П.Богданов, Г.П.Богданова и др.,
- Москва, Просвещение, 1979.
6. Фурман А.В. Модульно - розвивальне навчання: принципи, умови, забезпечення. - Київ, Правда Ярославичів, 1997.
Печать
28,1
2,27
26,3
4,25
24,5
6,23
22,7
8,21
20,9
10.19
18.11
12,17
16.13
14,15