Розробка дистанційного уроку з Основ здоров’я
Підготувала: вчитель основ здоров’я Добропільського КЗЗСО І-ІІІ ступенів №2 Добропільської міської ради Донецької області Фетісова К.А.
ТЕМА:
Психоактивні речовини і здоров’я людини. Протидія тиску і маніпуляціям
(Метод 6 мислячих капелюхів:метод рольової гри та паралельного мислення.)
Мета: сформувати уявлення про згубний вплив вживання психоактивних речовин на здоров’я підлітків, необхідність відмови від пропозиції вживати шкідливі речовини сприяти розвитку вмінню критично мислити, аналізувати та робити висновки щодо існуючих міфів про психоактивні речовини, виховувати бажання вести здоровий спосіб життя.
Компетентності: інформаційна, пізнавальна, здоров’язбережувальна, комунікативна, соціальна.
Обладнання: 6 капелюхів, відеофільм «Куріння вбиває» https://www.youtube.com/watch?v=Ttvun8riugQ , схеми.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І Організаційний етап.
Коло друзів.
Давайте презентуємо себе:
Порівняйте, як багато у вас захоплень, а як мало шкідливих звичок, але пам’ятайте, що вони можуть змінити все ваше життя.
У нас сьогодні урок незвичний. Ми будемо використовувати 6 капелюхів мислення.
Запишіть на зимових сніжинках ваші очікування, адже ми сьогодні будемо говорити про психоактивні речовини та їх вплив на здоров’я людини, про що б ви хотіли дізнатися на уроці ? Якщо вони здійсняться в кінці уроку розташуєте їх на хмаринці очікувань, яка сьогодні у нас на дошці.
Я очікую від вас сьогодні на уроці взаємоспівпраці, хочу побачити ваше вміння мислити і висловлювати власну думку.
Епіграф уроку:«Здоровому способу життя – «Так!» Шкідливим звичкам – «Ні!»
Основне питання: Чи впливають «шкідливі звички» на здоров’я людини?
ІІ. Актуалізація опорних знань
Що заважає вам дивитися телепередачі та цікаві фільми?
К – конфлікт А – агресія Н - небезпека
рУ – йнування Л – легковажність А - актуальність
Р – рак легенів К – «кайф» Р - ризик
І – інфаркт О – огида К -конфлікти
Н – нудота Г – гроші на вітер О - отрута
Н – насолода О – оковита Т - трясовина ,
Я – яд Л – лайка И -
Ь К – крадіжки
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Ми сьогодні шукаємо відповіді на основне питання: Чи впливають «шкідливі звички» на здоров’я людини?
Надаємо слово дослідникам, які знайшли інформацію для роздумів:
Психоактивні речовини приносять безліч лих і страждань для родин, є соціальним злом для суспільства.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Ми будемо говорити про вплив куріння, алкоголю та наркотиків на здоров’я людини. Англійський філософ Томас Пен вважав, що в людства є три вороги, які забирають більше життів і приносять більше лиха, ніж усі війни разом узяті. Це – алкоголізм, тютюнопаління і наркоманія.
Запам’ ятайте! Уже сьогодні ми тримаємо своє майбутнє у власних руках. Лише ми відповідальні за своє здоров’я.
Сьогодні використовуючи 6 капелюхів мислення ми працюємо разом. Кожен капелюх несе своє завдання.
Але зараз послухаємо притчу про старого майстра.
Притча про старого майстра
Колись давно жив на світі старий мудрий майстер, який славився своїм умінням робити капелюшки, які несли Великий секрет Великого Майстра? Минали роки. Настав час, коли Майстер покинув цей світ, залишивши своїм шістьом синам свою славу і шість різнокольорових капелюхів — білий, чорний, жовтий, червоний, зелений і синій. Сини вирішили поділити між собою капелюшки і вирушили по світу кожний у своєму напрямку. Минуло чимало часу, перш ніж сини старого майстра знову зібралися разом під дахом батьківської майстерні. Сидячи біля вогню, кожний із них розповів свою історію, і всі були вражені тим, як спадщина Майстра вплинула на їх долю. Сини старого Майстра зрозуміли, яку дивовижну спадщину залишив їм батько. І захотілося кожному з них зняти свій капелюх, адже він вже багато чого навчив, і приміряти капелюхи іншого кольору. З тих пір минуло багато часу, але різнокольорові капелюхи живуть серед людей і дозволяють себе одягати тим, хто прагне навчитися чогось нового...
Використовуючи 6 капелюхів мислення ми навчимося критично мислити та співпрацювати у команді. Тепер з’ясуємо завдання, що стоять перед нами.
БІЛИЙ КАПЕЛЮХ (Інформація)
Завдання : розкажіть про психоактивні речовини та їх вплив на здоров’я людини.
Сторінка 71
ЧЕРВОНИЙ КАПЕЛЮХ ( Почуття, інтуїція)
Завдання назвати причини з яких люди не мають шкідливих звичок. Та показати своє ставлення до шкідливих речовин та їх впливу на здоров‘я.
Сторінка 72
Працюють паралельно з чорними. Ви називаєте міф- вам відповідають факт із реальності
ЖОВТИЙ КАПЕЛЮХ( Позитив) - називають міфи. Сторінка 69-70. Завдання: ознайомимося з найпоширенішими міфами та реальність про вживання психоактивних речовин. Пояснюють у порівнянні.
Працюють паралельно з жовтими. Вам називають міф-ви відповідаєте про реальність.
ЧОРНИЙ КАПЕЛЮХ ( Негатив, недоліки ) - реальність життя. Сторінка 69-70
Завдання: ознайомимося з найпоширенішими міфами та реальність про вживання психоактивних речовин. Пояснюють у порівнянні.
СИНІЙ КАПЕЛЮХ ( Контроль, підбиття підсумків)
Завдання: зробити висновки по темі. Сторінка 75
Виконати завдання Підрахувати, скільки грошей можна зекономити, якщо вартість викуреної пачки цигарок 30 грн., протягом місяця, року та 3 років? На що можна витратити ці гроші? Ваші пропозиції.
ЗЕЛЕНИЙ КАПЕЛЮХ ( креативність)
«Змоделюйте ситуацію відмови від вживання психоактивних речовин.»
Сторінка 74. На допомогу вам фрази для відмовлення:
Варіанти відповіді на пропозицію прийняти наркотики:
Чи допомогли капелюхи мислення нам сьогодні дати відповідь на всі запитання, які вас цікавили?
А зараз подивимося на хмаринку очікувань: чи справдились ваші очікування ?
V.Підсумок уроку
Шкідливі звички запобігають руйнуванню здоров’я чи руйнують його?
Тому важливо зберегти своє здоров’я.
І від кожного з нас залежить, який шлях ви оберете.
Ви стаєте більш самостійними та незалежними. Усе більше часу перебуваєте в компаніях однолітків або старших друзів. Можуть виникнути ситуації, коли тобі запропонують закурити цигарку,можливо, навіть з наркотичною травою, випити пива чи вина. Ти мусиш навчитися казати «Ні!».
Якщо ти погоджуєшся із епіграфом нашого уроку:«Здоровому способу життя – «Так!» Шкідливим звичкам – «Ні!» доведи своєю позицією:
Я вважаю, що….
Тому, що…
Наприклад, якщо …
Узагальнюючий висновок: тому в майбутньому я ….
Здоров’я – це найбільша цінність кожної людини. Важливо знати, що шкідливі звички, про які ми щойно говорили, шкодять нашому здоров’ю, призводять до хвороб, депресій, втрати мрій, дорогих людей, речей, які були колись найважливішими. Ви маєте протистояти пропозиціям щодо куріння, вживання алкогольних напоїв та наркотичних речовин!- Пам’ятайте про це, здобувайте нові знання, робіть правильний вибір Будьте здорові!
Сім гріхів не наживай,
А любов у серці май.
Весело дивися в світ
І живи багато літ!
Учіть науки, в творчості дерзайте,
Життю радійте і йдіть у світ краси,
Милуйтесь ним крізь крапельки роси!
Краса врятує світ!
А здоровий спосіб життя – врятує нас усіх!
Домашнє завдання: розробити рекламу « Убережи себе від ВІЛ.» та опрацювати &14.