"Психоактивні речовини. Іх вплив на здоров'я людини"

Про матеріал
Мета: сформувати уявлення про згубний вплив вживання психоактивних речовин на здоров’я підлітків, необхідність відмови від пропозиції вживати шкідливі речовини сприяти розвитку вмінню критично мислити, аналізувати та робити висновки щодо існуючих міфів про психоактивні речовини, виховувати бажання вести здоровий спосіб життя.
Перегляд файлу

Розробка дистанційного уроку з Основ здоров’я

Підготувала:   вчитель основ здоров’я Добропільського КЗЗСО І-ІІІ  ступенів №2 Добропільської міської ради Донецької області  Фетісова К.А.

 

ТЕМА:

Психоактивні речовини і здоров’я  людини. Протидія тиску і маніпуляціям

(Метод 6 мислячих капелюхів:метод рольової гри та паралельного мислення.)

C:\Users\kfeti_000\Desktop\психоактивні речовини\Слайд2.JPG           Мета: сформувати уявлення про згубний вплив вживання психоактивних речовин на здоров’я  підлітків, необхідність відмови від пропозиції вживати шкідливі речовини сприяти розвитку вмінню критично мислити, аналізувати  та робити висновки щодо існуючих міфів про психоактивні речовини, виховувати бажання вести здоровий спосіб життя.

           Компетентності: інформаційна, пізнавальна, здоров’язбережувальна, комунікативна, соціальна.

 

 Обладнання: 6 капелюхів, відеофільм «Куріння вбиває» https://www.youtube.com/watch?v=Ttvun8riugQ   , схеми.

 Тип уроку: комбінований.

                                                                Хід уроку

І Організаційний етап.                                                                                                                 

     Коло друзів.

Давайте презентуємо себе:

  • Червоні розкажуть, чим вони захоплюються у вільний від навчання час.
  • C:\Users\kfeti_000\Desktop\психоактивні речовини\Слайд3.JPGЖовті розкажуть, який їхній улюблений предмет.
  • Сині назвуть імена своїх домашніх улюбленців.
  • Білі назвуть свої улюблені страви.
  • Чорні розкажуть про улюблений вид спорту.
  • Зелені назвуть, які їм відомі шкідливі звички.

Порівняйте, як багато у вас захоплень, а як мало шкідливих звичок, але пам’ятайте, що  вони можуть змінити все ваше  життя.

У нас сьогодні  урок незвичний. Ми будемо використовувати 6 капелюхів мислення.

Запишіть на зимових сніжинках ваші очікування, адже ми сьогодні будемо говорити про психоактивні речовини та їх вплив на здоров’я  людини, про що б ви хотіли дізнатися на уроці ?  Якщо вони здійсняться в кінці уроку розташуєте  їх  на хмаринці очікувань, яка сьогодні   у нас  на дошці.

C:\Users\kfeti_000\Desktop\психоактивні речовини\Слайд4.JPGЯ очікую від вас сьогодні на уроці взаємоспівпраці, хочу побачити ваше вміння мислити і висловлювати власну думку.

 

C:\Users\kfeti_000\Desktop\психоактивні речовини\Слайд5.JPGЕпіграф уроку:«Здоровому способу життя – «Так!» Шкідливим звичкам – «Ні!»

Основне питання: Чи впливають «шкідливі звички» на здоров’я людини?

 

C:\Users\kfeti_000\Desktop\психоактивні речовини\Слайд6.JPGІІ. Актуалізація опорних знань

  Що заважає вам дивитися телепередачі та цікаві фільми?

  • Які реклами ми з вами чуємо та бачимо щодня частіше за все?                                                                                                   З чим у вас асоціюються   такі  поняття?   ( Робота в групах )

  К – конфлікт                                А – агресія                       Н - небезпека

рУ – йнування                               Л – легковажність           А - актуальність

  Р – рак легенів                              К – «кайф»                       Р - ризик

  І – інфаркт                                    О – огида                          К -конфлікти

  Н – нудота                                     Г – гроші на вітер           О - отрута

  Н – насолода                                 О – оковита                      Т - трясовина ,

  Я – яд                                             Л – лайка                          И -                  

                                                                Ь                                       К – крадіжки

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

C:\Users\kfeti_000\Desktop\психоактивні речовини\Слайд7.JPGМи сьогодні шукаємо відповіді на основне питання: Чи впливають «шкідливі звички» на здоров’я  людини?

Надаємо слово дослідникам, які знайшли інформацію для роздумів:

  1. Найпоширенішою шкідливою звичкою серед людей є куріння тютюну. Основну дію на організм людини при курінні справляє нікотин – сильна отрута. За даними ВООЗ, щорічно у світі від хвороб пов’язаних  із курінням помирає 3 млн. осіб. Сьогодні на планеті  курять близько 1, 3 млрд. осіб. За 1 секунду на Землі викурюється 300 000 цигарок. Люди, які викурюють щодня більше 25 цигарок, живуть на 8 років менше, ніж ті, що не курять. Смертельна доза нікотину для людини становить 1мг на 1 кг маси тіла, це 50 – 70 мг для підлітка. Смертельна небезпека загрожує для підлітка, якщо він викурить пів пачки цигарок. Законодавство України забороняє продаж тютюнових виробів  особам, які не досягли 18 років.
  2. Щорічно від  алкоголізму вмирає 6 млн. осіб. Середня тривалість життя таких людей не перевищує 55- 57 років. Алкоголь – це ворог, що руйнує здоров’я   і призводить  до важких хвороб. Токсична дія алкоголю на дитячий організм у кілька разів сильніша, ніж на організм дорослого. Коли людина п’яна,  то не контролює своїх дій і чинить необдумано, що може призвести до трагічних наслідків.
  3. C:\Users\kfeti_000\Desktop\психоактивні речовини\Слайд8.JPGЛюди роблять необачні вчинки під впливом алкоголю та наркотиків. З  усього населення планети, більше 210 млн. вживають наркотичні речовини, це становить 3% людей на планеті. За даними ВООЗ середній вік початку вживання наркотичних препаратів становить сьогодні 11- 17 років, хоча раніше цей вік становив 15- 17 років. Наркоманія стала основною причиною поширення ВІЛ – інфекції та СНІДу.

     Психоактивні речовини приносять безліч  лих і страждань для родин, є соціальним злом для суспільства.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.      

C:\Users\kfeti_000\Desktop\психоактивні речовини\Слайд9.JPG           Ми   будемо говорити  про вплив куріння, алкоголю та наркотиків на здоров’я людини. Англійський філософ Томас Пен вважав, що в людства є три вороги, які забирають більше життів і приносять більше лиха, ніж усі війни разом узяті. Це – алкоголізм, тютюнопаління і наркоманія.

        Запам’ ятайте! Уже сьогодні ми тримаємо своє майбутнє у власних руках. Лише ми відповідальні за своє  здоров’я. 

C:\Users\kfeti_000\Desktop\психоактивні речовини\Слайд10.JPGСьогодні  використовуючи 6 капелюхів мислення ми працюємо разом. Кожен капелюх несе своє завдання. 

Але зараз послухаємо притчу  про старого майстра.

 

Притча про старого майстра   

C:\Users\kfeti_000\Desktop\психоактивні речовини\Слайд11.JPGКолись давно жив на світі старий мудрий майстер, який славився своїм умінням робити капелюшки, які несли Великий секрет Великого Майстра? Минали роки. Настав час, коли Майстер покинув цей світ, залишивши своїм шістьом синам свою славу і шість різнокольорових капелюхів — білий, чорний, жовтий, червоний, зелений і синій. Сини вирішили поділити між собою капелюшки і вирушили по світу кожний у своєму напрямку. Минуло чимало часу, перш ніж сини старого майстра знову зібралися разом під дахом батьківської майстерні. Сидячи біля вогню, кожний із них розповів свою історію, і всі були вражені тим, як спадщина Майстра вплинула на їх долю. Сини старого Майстра зрозуміли, яку дивовижну спадщину залишив їм батько. І захотілося кожному з них зняти свій капелюх, адже він вже багато чого навчив, і приміряти капелюхи іншого кольору. З тих пір минуло багато часу, але різнокольорові капелюхи живуть серед людей і дозволяють себе одягати тим, хто прагне навчитися чогось нового...

C:\Users\kfeti_000\Desktop\психоактивні речовини\Слайд12.JPGВикористовуючи 6 капелюхів мислення ми  навчимося критично мислити та співпрацювати у команді. Тепер з’ясуємо завдання, що стоять перед нами.

 

БІЛИЙ КАПЕЛЮХ (Інформація)

Завдання : розкажіть про психоактивні речовини та їх вплив на здоров’я людини.

Сторінка 71

 

ЧЕРВОНИЙ КАПЕЛЮХ ( Почуття, інтуїція)

Завдання назвати причини з яких люди не мають шкідливих звичок. Та показати своє ставлення до шкідливих речовин та їх впливу на здоров‘я.

Сторінка 72

 

Працюють паралельно з чорними. Ви називаєте міф- вам відповідають факт із реальності

 ЖОВТИЙ КАПЕЛЮХ( Позитив) - називають міфи. Сторінка 69-70. Завдання: ознайомимося з найпоширенішими міфами та реальність про вживання психоактивних речовин. Пояснюють у порівнянні.

 

Працюють паралельно з жовтими. Вам називають міф-ви відповідаєте про реальність.

ЧОРНИЙ КАПЕЛЮХ ( Негатив, недоліки ) - реальність життя. Сторінка 69-70

 Завдання: ознайомимося з найпоширенішими міфами та реальність про вживання психоактивних речовин. Пояснюють у порівнянні.

 

СИНІЙ КАПЕЛЮХ ( Контроль, підбиття підсумків)

Завдання: зробити висновки по темі. Сторінка 75

Виконати завдання Підрахувати, скільки грошей можна зекономити, якщо вартість викуреної пачки цигарок 30 грн., протягом місяця, року та 3 років? На що можна витратити ці гроші? Ваші пропозиції.

 

ЗЕЛЕНИЙ КАПЕЛЮХ ( креативність)

 «Змоделюйте ситуацію відмови від вживання психоактивних речовин.»

Сторінка 74. На допомогу вам фрази для відмовлення:

Варіанти відповіді на пропозицію прийняти наркотики:

  • Наркомани рано вмирають.
  • Батьки побачать сліди уколу.
  • Я краще куплю собі подарунок.
  • Я знаю, що навіть від одного уколу можна стати наркоманом.
  • Це пахне крадіжками, ув’язненям.
  • Мій знайомий недавно помер від передозування.
  • Кайф проходить, проблеми залишаються.                                                                              Варіанти відповіді на пропозицію випити:
  • Ні! У мене  інші плани.
  • Ні! Якщо я вип’ю, ви будете мати проблеми.
  • Ні!!!! ( Твердо)
  • У мене сьогодні не той настрій.
  •  У мене відповідальні змагання і я до них готуюся.
  • Я приймаю ліки, які не сумісні з  алкоголем.
  • Сьогодні модно бути здоровим.
  • Чому я повинна(повинен) пояснювати, що я не хочу?

 

C:\Users\kfeti_000\Desktop\психоактивні речовини\Слайд13.JPGЧи допомогли капелюхи мислення нам сьогодні дати відповідь на всі запитання, які вас цікавили?

А зараз подивимося на хмаринку  очікувань: чи справдились ваші очікування ?                                                   

 

V.Підсумок уроку

Шкідливі звички   запобігають руйнуванню  здоров’я  чи    руйнують його?

Тому важливо зберегти своє  здоров’я.

І від кожного з нас залежить, який шлях  ви оберете.

 

Ви стаєте  більш самостійними та незалежними. Усе більше часу перебуваєте в компаніях однолітків або старших друзів. Можуть виникнути ситуації, коли тобі запропонують закурити цигарку,можливо, навіть з наркотичною травою, випити пива чи вина.  Ти мусиш навчитися казати «Ні!».

Якщо ти погоджуєшся із епіграфом нашого уроку:«Здоровому способу життя – «Так!»  Шкідливим звичкам – «Ні!» доведи своєю позицією:

Я вважаю, що….

Тому, що…

Наприклад, якщо …

Узагальнюючий висновок: тому  в майбутньому я ….     

C:\Users\kfeti_000\Desktop\психоактивні речовини\Слайд14.JPG Здоров’я – це найбільша цінність кожної людини. Важливо знати, що шкідливі звички, про які ми щойно говорили, шкодять нашому здоров’ю, призводять до хвороб, депресій, втрати мрій, дорогих людей, речей, які були колись найважливішими. Ви маєте протистояти пропозиціям щодо куріння, вживання алкогольних напоїв та наркотичних речовин!- Пам’ятайте про це, здобувайте нові знання, робіть правильний вибір  Будьте здорові!

C:\Users\kfeti_000\Desktop\психоактивні речовини\Слайд15.JPGСім гріхів не наживай,

 А любов у серці май.

C:\Users\kfeti_000\Desktop\психоактивні речовини\Слайд16.JPGВесело дивися в світ

 І живи багато літ!

Учіть науки, в творчості дерзайте,

Життю радійте і йдіть у світ краси,

Милуйтесь ним крізь крапельки роси!

Краса врятує світ!

А здоровий спосіб життя – врятує нас усіх!

Домашнє завдання: розробити рекламу « Убережи себе від ВІЛ.» та опрацювати &14.

 

docx
Додано
24 лютого 2021
Переглядів
748
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку