Психологічний супровід роботи освітнього закладу з батьками дітей з особливими освітніми потребами

Про матеріал
Для успішного інклюзивного навчання батьки мають стати частиною команди. Проте налагодити з ними співпрацю – часом складне завдання, і в цьому процесі дуже важливою є роль практичного психолога.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Психологічний супровід роботи освітнього закладу з батьками дітей з особливими освітніми потребами

Номер слайду 2

Для успішного інклюзивного навчання батьки мають стати частиною команди. Проте налагодити з ними співпрацю – часом складне завдання, і в цьому процесі дуже важливою є роль практичного психолога.

Номер слайду 3

Основною метою роботи із сім’ями, які виховують дитину з вадами психофізичного розвитку, є надання батькам кваліфікованої допомоги.

Номер слайду 4

Основні задачі психологічного супроводу роботи з батьками дітей, які мають особливі освітні потреби:

Номер слайду 5

1. Встановити партнерські стосунки з батьками.2. Допомогти сформувати адекватні взаємостосунки між батьками, іншими членами сім’ї та дитиною з вадами психофізичного розвитку; допомогти дорослим створити комфортну для такої дитини сімейну атмосферу.3. Розширити інформованість батьків про потенційні можливості дитини, її перспективи у різних аспектах життя.4. Сприяти формуванню задоволеності батьків процесом розвитку дитини (показ досягнень у розвитку дитини, навіть мінімальних).5. Сприяти створенню умов для активної участі батьків у розвитку та навчанні дитини.6. Навчати батьків прийомам організації розвивальної та навчальної діяльності дитини.7. Сприяти підвищенню рівня психічного здоров’я саміх батьків.

Номер слайду 6

Робота з сім’ями дітей з особливими освітніми потребами має будуватися на таких принципах:

Номер слайду 7

·  Партнерство з батьками – сприймати батьків не як об’єкт свого впливу, а як рівноправних партнерів у розвитку дитини, проведенні з нею корекційної роботи. ·  Комплексний підхід до організації корекційно-педагогічного процесу – у роботі із сім’ями мають брати участь різні спеціалісти: практичний психолог, вчитель-дефектолог, вчитель-логопед, соціальний педагог, лікар. За необхідності слід залучати фахівців ІРЦ, дитячої поліклініки. Саме комплексний підхід забезпечує подолання різних проблем, що виникають у сім’ях, і дає змогу надати дитині та її батькам різнобічну допомогу.· Єдність діагностики і корекції – практичний психолог освітнього закладу та інші фахівці мають продовжити обстеження дитини, розпочате в ІРЦ, визначити шляхи корекційної роботи з дитиною, скласти індивідуальну програму розвитку дитини із визначенням місця сім’ї у цьому процесі; спеціалісти мають вивчати родину в цілому, коригуючи ставлення до дитини.

Номер слайду 8

· Позитивна характеристика дитини – передусім слід концентрувати увагу батьків на позитивних, збережених якостях їхньої дитини, перспективних можливостях її розвитку, і лише після цього говорити про вади і труднощі. Це допомагає підтримати віру батьків у розвиток дитини, спонукає їх організовувати навчальну діяльність, формувати адекватні стосунки з дитиною.· Урахування стану, думки, досвіду батьків – під час вибору змісту, форм і методів роботи з сім’ями психолог враховує: здоров’я батьків, їхній психологічний стан, їхні можливості, моральні установки, досвід, ставлення до проблем дитини; сімейні стосунки; уміння членів сім’ї розв’язувати проблеми; соціальні зв’язки; приналежність до певного соціального класу;· Повага до батька і матері дитини – у стосунках з батьками має домінувати повага, розуміння їхніх турбот. Це виявляється у формах звернення до батьків, у висловлюванні прохань і порад, у довірливому тоні розмови, у неприпустимості настанов і дорікань на адресу батьків, у збереженні відомих психологу сімейних таємниць.

Номер слайду 9

Основні напрямки психологічного супроводу роботи з батьками дітей, які мають особливі освітні потреби:

Номер слайду 10

Вивчення сім’ї дитини з особливими освітніми потребами. Необхідно враховувати, що сім’ї, в яких виховуються діти з відхиленнями в розвитку, живуть під вантажем багаточисельних проблем, не кожен батько чи мати виявляються здатними прийняти недугу дитини, адекватно реагувати на постійно виникаючі проблеми. Відомо, що пролонгована психотравмуюча ситуація здійснює негативний вплив на психіку батьків та ускладнює їхнє відношення до дитини. Декого з батьків трагічність ситуації надламує. А власне особистісні якості батьків визначають можливості соціалізації дітей та адаптації до життя, тобто їхнє майбутнє.

Номер слайду 11

Для побудови ефективної роботи з дитиною та її батьками важливо максимально глибоко вивчати родину, щоб зрозуміти її особливості, потреби, труднощі та очікування. При цьому важливо пам’ятати, що вивчення сім’ї повинно проводитись делікатно, за згодою батьків (законних представників) дитини

Номер слайду 12

Дякую за увагу!

pptx
Пов’язані теми
Дошкільна освіта, Інші матеріали
Інкл
Додано
8 квітня 2021
Переглядів
835
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку