Психолого-педагогічний семінар для педагогів «Шляхи вдосконалення психологічної компетен-тності вчителя». Січень,2018
Номер слайду 2
«Майстерність і мистецтво виховання всебічно розвиненої особистості полягає в умінні педагога відкрити буквально перед кожним, отже, й перед найпосереднішим, найважчим вихованцем, ті сфери розвитку його духу, де він може досягти вершини, виявити себе, заявити про своє «Я», черпати сили із джерела людської гідності, почувати себе не обділеним, а духовно багатим»
Номер слайду 3
Психологічно компетентний. Здатний ефективно використовувати психологічну освіченість на практиці
Номер слайду 4
Психологічна компетентність це сукупність знань , умінь і навичок з психології; чіткість позиції щодо ролі психології в професійній діяльності педагога; вміння використовувати психологічні знання в роботі; вміння бачити за поведінкою дитини її стан, рівень розвитку пізнавальних процесів, емоційно - вольової сфери, рис характеру, здатність орієнтуватися, оцінювати психологічну ситуацію у відносинах з дитиною і колективом дітей обирати раціональний спосіб спілкування.
Номер слайду 5
Номер слайду 6
Номер слайду 7
Умови формування і розвитку психологічної компетентності педагога Педагогічний такт Правильний підхід до учнів Здатність і бажання працювати з дітьми. Зацікавленість в результатах своєї професійної діяльності. Враховувати рівень мотивації учнів і повноту їх знань навчального матеріалу. Володіти навичками і вміннями організаторських здібностей. Володіти своєю мовою. Вміти управляти психічним станом учнів на уроках. «Емпатічність» педагога
Номер слайду 8
Вправа «Портрет вчителя»
Номер слайду 9
Важлива умова - здатність педагога до співпраціВміти формулювати свою точку зору, і чути і слухати інших
Номер слайду 10
Вправа «Липкі руки»
Номер слайду 11
Тест «Психологічна компетентність вчителя»
Номер слайду 12
{3 C2 FFA5 D-87 B4-456 A-9821-1 D502468 CF0 F}Ключ123456789101112131415+++_+__+___+++_161718192021222324252627282930++++++++_+++_++N = X : 30 • 100, де N — психологічна компетентність (норма), X - кількість збігів із ключем. Шкала брехні: (запитання: 6; 19; 21; 22; 25; 29). Якщо «так»» на 4 і більше тверджень, то Ви були не щирими. Тому Ваші результати вважаються ненадійними.
Номер слайду 13
0—40 % - низький рівень психологічної компетентності;40—80 % - середній рівень психологічної компетентності;80—100 % - високий рівень психологічної компетентності.
Номер слайду 14
Релаксація «Емоційна гімнастика» Імітація позіхання. Стан після сну. Добра посмішка. Нестримна радість. Промінь сонця.
Номер слайду 15
Рекомендації педагогам «Шляхи вдосконалення психологічної компетентності вчителя»Використовувати інноваційні психолого-педагогічні розробки, методики, здобутки діяльності експериментальних майданчиків для педагогів школи. Забезпечувати психолого-педагогічні умови розв’язання міжособистісних, внутрішніх конфліктів, синдрому самотності, а також створювати умови для гармонійного розвитку духовних, матеріальних, природніх і культурних потреб особистості вчителя. Запроваджувати прийоми саморегуляції у освітньому процесі вчителями освітнього закладу.
Номер слайду 16
Використовувати, для підвищення психологічної компетентності і удосконалення гуманних установок, психологічних сайтів,блогів, вебінарів, груп.( Наприклад : блог «Психологічна допомога ЕНВК№1», блог «Натхнення», психологічні групи у ФЕйсбуці). Вдосконалювати діяльність вчителя, етику поведінки, такт у взаємовідносинах з школярами «вчитель- учень».
Номер слайду 17
Номер слайду 18
Номер слайду 19
Номер слайду 20
«Майстром педагогічної праці перш за все стає той, хто відчув у собі дослідника»В. О. Сухомлинський