Поняття психологічна компетентність, умови психологічної компетентності, тренінгові вправи ( "Липкі руки", "Портрет вчителя"), релаксація (вправи саморегуляції), інтерактивні методи і прийоми, тестування "Психологічна компетентність вчителя".
«Майстерність і мистецтво виховання всебічно розвиненої особистості полягає в умінні педагога відкрити буквально перед кожним, отже, й перед найпосереднішим, найважчим вихованцем, ті сфери розвитку його духу, де він може досягти вершини, виявити себе, заявити про своє «Я», черпати сили із джерела людської гідності, почувати себе не обділеним, а духовно багатим»
Психологічна компетентність це сукупність знань , умінь і навичок з психології; чіткість позиції щодо ролі психології в професійній діяльності педагога; вміння використовувати психологічні знання в роботі; вміння бачити за поведінкою дитини її стан, рівень розвитку пізнавальних процесів, емоційно - вольової сфери, рис характеру, здатність орієнтуватися, оцінювати психологічну ситуацію у відносинах з дитиною і колективом дітей обирати раціональний спосіб спілкування.
Умови формування і розвитку психологічної компетентності педагога Педагогічний такт Правильний підхід до учнів Здатність і бажання працювати з дітьми. Зацікавленість в результатах своєї професійної діяльності. Враховувати рівень мотивації учнів і повноту їх знань навчального матеріалу. Володіти навичками і вміннями організаторських здібностей. Володіти своєю мовою. Вміти управляти психічним станом учнів на уроках. «Емпатічність» педагога
{3 C2 FFA5 D-87 B4-456 A-9821-1 D502468 CF0 F}Ключ123456789101112131415+++_+__+___+++_161718192021222324252627282930++++++++_+++_++N = X : 30 • 100, де N — психологічна компетентність (норма), X - кількість збігів із ключем. Шкала брехні: (запитання: 6; 19; 21; 22; 25; 29). Якщо «так»» на 4 і більше тверджень, то Ви були не щирими. Тому Ваші результати вважаються ненадійними.
Рекомендації педагогам «Шляхи вдосконалення психологічної компетентності вчителя»Використовувати інноваційні психолого-педагогічні розробки, методики, здобутки діяльності експериментальних майданчиків для педагогів школи. Забезпечувати психолого-педагогічні умови розв’язання міжособистісних, внутрішніх конфліктів, синдрому самотності, а також створювати умови для гармонійного розвитку духовних, матеріальних, природніх і культурних потреб особистості вчителя. Запроваджувати прийоми саморегуляції у освітньому процесі вчителями освітнього закладу.
Використовувати, для підвищення психологічної компетентності і удосконалення гуманних установок, психологічних сайтів,блогів, вебінарів, груп.( Наприклад : блог «Психологічна допомога ЕНВК№1», блог «Натхнення», психологічні групи у ФЕйсбуці). Вдосконалювати діяльність вчителя, етику поведінки, такт у взаємовідносинах з школярами «вчитель- учень».