Психомоторний та сенсорний розвиток.

Про матеріал
розвивати статичні і локомоторні функ¬ції, розуміння сприйняття мовлення одне одного та дорослих; формувати ігрову діяльність, просторові уявлення, концентрацію стійкості, зосередження та уваги, обсяг короткотривалої пам'яті, здатність по¬нятійного мислення; виховання наслідування та самостійних дій, уяву та вміння перетворення через прості доступні елементи взаємодії одне з одним та педагогом, уявними героями казок; виховувати повагу одне до одного, бажання слухати та сприй¬мати казки та імітувати їх жестами; виховувати мо¬ральні почуття, поняття народної творчості.
Перегляд файлу

Урок: Психомоторний та сенсорний розвиток.

Тема: В країні казок- ігри з мозаїкою, пазлами, шнурівками.

Мета: розвивати статичні і локомоторні функ­ції, розуміння сприйняття мовлення одне одного та дорослих; формувати ігрову діяльність, просторові уявлення, концентрацію стійкості, зосередження та уваги, обсяг короткотривалої пам'яті, здатність по­нятійного мислення; виховання наслідування та самостійних дій, уяву та вміння перетворення через прості доступні елементи взаємодії одне з одним та педагогом, уявними героями казок; виховувати повагу одне до одного, бажання слухати та сприй­мати казки та імітувати їх жестами; виховувати мо­ральні почуття, поняття народної творчості.

Обладнання: ілюстрації казок, планшет із тематичними казками, дидактичні ігри «Збери намисто», «Шнурівки», «Загадкові геометричні фігури»

Хід заняття:

І. Вступна частина.

1.Організаційний момент.

Дефектолог Здрастуйте, діти. Подивіться скільки у нас сьогодні гостей. Давайте з ними поздороваемся, але не просто, а пісенькою.

Здрастуйте, долоньки, хлоп-хлоп-хлоп.

Здрастуйте, ніжки, топ-топ-топ.

Здрастуй, мій носик, біп-біп-біп.

Привіт щічки, плюх, плюх, плюх.

Здрастуй, мій ротик, цьом, цьом, цьом.

Здравствуйте, гості.

2.НПП

Подивись у віконечко,

Там побачиш гарне сонечко.

Наше сонце не просте,

Наше сонце чарівне.

Промінці свої пускає,

Нас у казку закликає.

ІІ. Основна  частина.

1.Мотивація навчальної діяльності.

Учитель-дефектолог.

Діти, до нас поспішає ще один гість. Хто це?

Через поле, через ліс

Хтось співаючи котивсь,

Перед вовком не дрімав, Від ведмедя утікав, Потрапив лисичці на зубок. Хто це діти?.. (Колобок).

Стукіт у вікно. Діти бачать на підвіконні Колобка. Вчитель дістає його крізь вікно. Колобок вітається.

Ко л о б о к

Я — веселий Колобок

Докотився в школу.

Добрий день, діти!

А чи не хочете зі мною подорожувати?

Діти погоджуються.

Діти, сьогодні незвичайний день. Ми з вами вирушаємо в по­дорож, у якій на нас чекають цікаві  завдання.

« Колобок — пальчикова гімнастика»

Дружно жили бабка з дідом

Потрібний колобок до обіду

По коморі помели

(імітація руху віником)

По засіках поскребли

(по столу поскребсти пальцями)

Вийшов Колобок

Підрум’янений дружок

Утік від бабки з дідом

Дід його й не покуштував

(розводимо руками)

Покотився Колобок

По доріжці в лісок!

Скік, так скок, так за кущик

Покотився в лісок

(стрибки пальчиками)

Зустрів у лісі зайчика,

(Показуємо

«вушка» зайчика, — середній і вказівний

показують вгору, інші

затиснуті в кулачку)

І зубастого вовчика,

(робимо кулачок і розтискаємо назад кілька повторів)

Ведмедика з барлога.

(Кисті стиснути й по складах

«тупнути» по столу)

А лисичка Колобка

Хвать! Взяла й замела!

(Пальці на обох руках швидко

зв’язати в замочок).

Учитель-дефектолог. А зараз перше наше завдання:

1.Дидактична гра «Шнурівки»

Хід гри: Викладання Колобка  «чарівним шнурочком».

 Ігри-шнурівки створені з метою розвитку дрібної моторики рук, посидючості і окоміру. В процесі    гри удосконалюється координація рухів і гнучкість кистей рук. «Шнурування» сприяють   розвитку дрібної моторики, логічного мислення, мовлення, і як результат - стимулюють розвиток   органів артикуляції (мовного апарату).

Втомилися? Трішки порухаємось і прове­демо фізкультхвилинку.

  •      Фізкультхвилинка.

Сонце стукає в віконце «Тук-тук».

Ви не спіть, як сходить сонце, «Тук-тук».

Всі ми в подорож рушаємо,

Вже казок багато знаємо!

Вліво-вправо повернемось,

Дружно за ручки візьмемось.

Наші очі загораються,

Наші личка посміхаються.

Чарівна казка починається!

2.Завдання «Дидактична гра «Кольорове намисто"

Обладнання: шнурки, порізані різної довжини трубочки для соку. Гра полягає в тому, що діти надягають кожен на свій шнурок шматочки трубочок створюючи різні композиції намиста чи змійки.

3.Гра «Чарівні торбинки»

Мета: розвиток інтелектуальної сфери та пізнавального інтересу через збагачення чуттєвого досвіду дітей.
Завдання: розвивати дрібну моторику рук, тактильну чутливість, закріплювати поняття «багато», «один».
Засоби: персонаж колобок, три повітряні кульки («Чарівні торбинки»), квасоля, піднос.

Хід гри:
-  Колобок хоче пограти з вами в хованки. Він сховав у кульки різну кількість насіння квасолі. Давайте знайдемо квасоля? /давайте/
- Хлопці, покажіть кульку, в якому сховалося одне насіння квасолі.
- А в якому кульці сховалося багато насіння?
- Давайте знайдемо кулька, де немає жодної.
/діти обмацують кульки тактильним методом, знаходять квасоля і відповідають, яка кількість квасолі в якій кульці сховалося/

Колобок хвалить дітей за винахідливість і спритність.

4.Гра «Піжмурки»

Мета: мимовільне здійснення масажу пальчиків.
Завдання: розвивати дрібну моторику рук, тактильні відчуття.
Засоби: персонаж колобок, миска з квасолею, фігурки з кіндер-сюрпризів або гудзики.
Хід гри:
Вихователь пропонує дітям знову пограти з колобком в хованки. Колобок «ховає» в мисці з крупою фігурки, а діти відшукують за допомогою рук.

5. Гра «Настрій колобка»

Мета: формування вміння висловлювати емоції, розвиток дрібної моторики.

Засоби: персонаж колобок; картки з піктограмами: радість, смуток, здивування; квасоля.

Хід гри:

- Коли колобок був голодний, який настрій у нього було? (сумне)

- А коли він побачив, скільки у нас для нього частування, що з колобком сталося? (він здивувався)

- Коли колобок наївся, який настрій у нього стало? (веселе)

- Перед вами лежать картки із зображенням частин обличчя колобка. Спробуйте викласти з квасолі рот, щоб вийшла емоції смутку, радості і подиву.

- Хлопці, зобразіть емоції смутку, здивування і радості на своєму обличчі

/діти за допомогою міміки особи зображують ці емоції/

  •      Фізкультхвилинка.

6.Завдання Конструктивно будівельна гра «Збудуємо будинки казковим героям».

7.Гра «Пінцети»

Обладнання: пінцети пластикові нарізані різнокольорові шматочки губки. Діти пінцетами перекладають шматочки мочалки в різні ємкості або на килимку біля себе викладають візерунок.

8.Гра  « Казкові пазли»

Хід гри:

Збираючи барвисті картинки, учень розвиває не тільки дрібну моторику, але і

уважність,   кмітливість, логічне мислення, координування роботи очей і кистей рук.

9.Вправа «Загадкові геометричні фігури».

Учитель-дефектолог. Згадаймо, які геометричні фігури ви знаєте.

  •      Що в нас є кругле?
  •      Що є квадратне?   
  •      А трикутне?

         

Подивіться уважно на ці малюнки. Це ге­рої з яких казок? А з яких геометричних фігур зроблені наші казкові герої?

       

Спробуймо самостійно скласти казкових героїв з кола, квадрата та трикутника.                                               

                                      

5.Робота з олівцями.

Учитель-дефектолог. Дітки, поглянь­те, який у нас є гарний кораблик, але щоб він став ще кращим, його треба розфарбувати. Квадратики розфарбуйте червоним, прямо­кутники — зеленим, трикутники-блакитним, а кола — жовтим.

(Діти розфарбовують.)

 Які гарні вишли кораблики. Зробімо з ва­ших малюнків виставку, а батьки прийдуть і милуватимуться вашими роботами.

ІІІ. Заключна частина.

Ось і закінчилося наше заняття.

-Вам сподобалось?

А мені сподобалося, як ви відповідали ,читали, гралися, ваша поведінка .І я хочу сказати вам усім комплімент.

Ви-розумні !Ви –красиві! Ви-молоді! Дякую!

 А вам хочем побажати казок багато прослухати. От і казочці кінець. А хто слухав — молодець!

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Борщова Ірина
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗПО
Інкл
Додано
21 січня
Переглядів
111
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку