Пташки взимку конспект

Про матеріал
Мета: Ознайомити дітей з казками В. Сухомлинського,вчити робити певні нескладні висновки; продовжувати знайомити дітей з живою та неживою природою, з особливостями життя птахів взимку, навчати розпізнавати їх; вчити дітей малювати пшоно ватяними паличками; розвивати мовлення дітей, дрібну моторику рук; виховувати любов до природи, бережне ставлення до птахів, бажання їм допомогти.
Перегляд файлу

Тема:  «Пташки взимку». 

Мета:  Ознайомити дітей з казками В. Сухомлинського,вчити робити певні нескладні висновки; продовжувати  знайомити дітей з живою та неживою природою, з особливостями життя птахів взимку, навчати розпізнавати їх; вчити дітей малювати пшоно ватяними паличками; розвивати мовлення дітей, дрібну моторику рук; виховувати любов до природи, бережне ставлення до птахів, бажання їм допомогти.

  Попередня робота:   спостереження за птахами взимку; виготовити годівнички; підгодовувати пташок; читання казки В.Сухомлинського «Хлопчик і синичка».

 Словникова робота:   годівничка, синичка, кватирка, крихти, нездужав, захищати, зацвірікькали, дзьобати, насіннячко

  Обладнання: зимові пейзажи; картинки птахів розрізані на дві частини; годівничка; мнемотаблиця до казки «Хлопчик і синичка» В. Сухомлинського; зображення синички і годівнички;ватяні палички; жовта фарба; пшоно; магнітофон

Хід заняття

   Діти стоять на килимку с заплющеними очима   (звучить композиція «Звуки зими» )

Вихователь: 

Діти, до якої пори року ми з вами потрапили (Так, до зими.) 

Зима – чарівниця, ось погляньте на неї, а ви знаєте, що вона дуже полюбляє малювати, вона справжня художниця. Ось які чудові картини вона створила. 

(Роздивляємося зимові пейзажі) 

Зараз зима в самому розпалі. Яка погода стоїть надворі? (Холодна, морозяна.)

А як ви гадаєте кому дуже важко пережити зиму, хто потребує нашої допомоги? (Птахи)   

      -   Рятуючись від зимового холоду, багато птахів ще восени відлетіли в теплі краї, у вирій. Але є чимало й таких пташок, які не полишають свого рідного краю навіть узимку. Ці птахи залишаються у нас зимувати. Значить, це які птихи?  (Зимуючі.)

       - Зима – художниця, принесла вам картинки з пташками, але вітер їх всі переплутав. Зараз вам потрібно поділимося на дві команди, та скласти  картинки з птахами та назвати їх. 

       - Д/г "Склади пташку".

(Діти складають з розрізних картинок птахів, називають їх.)

      - Холодно взимку пташкам. Це правда але пташкам крім холоду дошкуляє і голод.  

Як ми можемо допомогти їм перезимувати? (Зробити годівнички та підгодовувати їх).

Одна з пташок прилетіла до нас в гості. 

Відгадайте про неї загадку:

Жовтогруда щебетушка 

У чорненькім капелюшку.

По гілках стрибає,

Сало полюбляє.

Хто ця пташка невеличка?

Здогадалися?..(Синичка.)

Правильно, ось вона яка. (Показує зображення, синички.) Подивіться, вона сьогодні прилетіла до нас У гості. І ми разом із синичкою згадаємо казочку, яку написав для діточок український письменник Василь Сухомлинський.             

 Отже, сідайте всі навколо мене, й будемо розповідати.

(Діти розповідають казку . Обговорення твору з дітьми.)                                

Робота над казкою

Запитання за змістом:

Що влаштував хлопчик у саду?

Хто прилітав до хлопчика? 

Що сказав хлопчик синичці?

Чи погодилася синичка бути хлопчиковою?

Що сталось з хлопчиком?

Що відчинила мама? Для чого?

Що сказала синичка хлопчикові, коли залетіла до кімнати?

Проблемні запитання

Чи потрібно робити годівнички для пташок? Чому?

Які птахи залишаються зимувати?

Яких птахів ми можемо захистити взимку?

Чи потребують птахи нашого захисту? Чому?

Чи правильно зробив хлопчик, коли попросив маму відчинити кватирку?

Чи можна перекладати свої обов’язки на інших? І чому?

Давайте покажемо, як хлопчик робив годівничку.

(Діти сідають на стільчики.)

Тук-тук молоточок, кулачок по кулачку. Ось і годівничка готова. Як ви думаєте, чи зрадіють пташки, коли побачать годівничку? Чому? (Зрадіють, адже ми насиплемо у неї смачний корм.) 

Дітки, давайте й ми політаємо, як синички.

Гра-імітація «Синички і хлопчики»

(Вихователь веде розповідь, а діти виконують відповідні імітаційні дії.)

Ось зараз дівчатка будуть синичками.

           Полетіли синички по колу, крильцями помахали, повільно полетіли, тепер швидше, ще швидше, знову повільно, швидко. Втомились синички, відпочивають, присіли, шукають зернятка, а їх немає. Полетіли знову. Відпочивають. Шукають зернятка. Бачать, годівничка стоїть. Здивувались синички, зраділи, зацвірінькали, почали дзьобати зернятка.

  Хлопчикам теж захотілось погодувати синичок. Вони простягнули долоні до синичок. Дівчатка-синички підлетіли до них, не бояться, їдять із долоньок: «Дзьоб-дзьоб-дзьоб»( Дякують хлопчикам: «Спасибі!».)

 Ви разом з батьками вдома почали виготовляти годівнички для птахів, дехто з вас вже приніс їх, ось вони,  а деякі ми вже повісили на майданчику. Що ми насипаємо до годівнички? (Крихти хліба, насіннячко, зернятка, пшоно).

Сьогодні ми з вами будемо допомагати Зимі – художниці,  будемо малювати пшоно, для пташок, яких вона вже намалювала, ось вони, а які тут зображені птахи? (Горобчик та синичка).

 У Зими – художниці, дуже багато роботи,  вона не встигла намалювати пшоно,щоб «нагодувати» птахів, і просить вас їй допомогти.  

 А зараз будь ласка роздивіться пшоно, якого воно кольору? (Жовте) 

 А якої форми? (Кругле)  

 Що ми будемо малювати. (Пшоно, для пташок). 

 Ми будемо малювати не пензликами, а ватяними паличками. 

Раз, два, три, чотири, п’ять.

Вийшли пальчики гулять.

Раз, два, три, чотири, п’ять.

Будем вправно малювать.

Раз, два, три, чотири, п’ять.

Починаєм працювать.

 Показ і пояснення виконання роботи. Діти, сідайте за столи та будемо допомагати  Зимі – художниці. Зверніть увагу, ось я вже намалювала пшоно для пташок, його в мене багато. Перед вами  аркуші паперу на яких намальовані пташки, а ви будите малювати пшоно для них, нагадую, сьогодні ми малюємо не пензликом, а ватяними паличками.  А щоб у вас вийшло гарне кругленьке пшоно, будьте уважними. Паличку вмокаємо в жовту фарбу і притискаємо її до аркуша паперу малюємо багато, щоб вистачило їжі пташкам. 

 Самостійна робота дітей.

Діти малюють.

 Підсумок.

Молодці діти, Зима – художниця дякує вам, що ви допомогли їй  «нагодувати» пшоном  пташок.

docx
Додано
8 січня 2020
Переглядів
1330
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку