Любіть і бережіть природу.

Про матеріал
Мета: уточнити й закріпити знання дошкільнят про живу природу; вчити встановлювати взаємозалежність у рослинному і тваринному світі; розширювати чуттєвий досвід дітей; сприяти розвиткові екологічної симпатії; стимулювати інтерес до пізнання природи; розвивати розумову та творчу активність; виховувати усвідомлене сприймання довкілля, дбайливе ставлення до нього.
Перегляд файлу

Тема: Любіть і бережіть природу.

Мета: уточнити й закріпити знання дошкільнят про живу природу; вчити встановлювати взаємозалежність у рослинному і тваринному світі; розширювати чуттєвий досвід дітей; сприяти розвиткові екологічної симпатії; стимулювати інтерес до пізнання природи; розвивати розумову та творчу активність; виховувати усвідомлене сприймання довкілля, дбайливе ставлення до нього.

Матеріал: картки із зображенням лисиці, зайця, черепахи; таблиці: „Ліс", „Хто де живе?", „Хто чим харчується?"; аудіозапис музики „Звуки лісу", „Шум дощу".

Попередня робота: проведення вправ „Кумедні танці", „Надворі дощ".

Хід заняття.

 - Доброго ранку, діти! Які ви гарненькі, чепурненькі! Подивімося приязно одне на одного, привітаймося! Побажаємо добра й злагоди. О, чуєте стукіт у двері? Здається, хтось прийшов до нас на гостини. Цікаво, хто ж то. З'являється Лісовичок (дорослий) і веде розмову з вихователем та дітьми

- Добридень, любі друзі!

 - Доброго здоров'я, Лісовичку! А чому ти не в лісі?

- Ой, у нас сталася прикра пригода. Тож хочу розповісти вам про неї. Я так радів, коли настала весна! На галявинках зазеленіла травичка, зацвіли перші весняні квіти, на деревах та кущах з'явилося зелене листячко. З вирію повернулися птахи, й у лісі додалося веселого гомону. Як ви гадаєте, діти, чому прокинулися рослини, що спали взимку? (зійшов сніг, пригріло сонце). А чим клопоталися птахи? (будували гнізда, почали висиджувати пташенят).

Так, життя в лісі пожвавішало, навкруги стало гарно й любо. Аж учора я зненацька почув галас, гучну музику. Вийшов зі своєї хатинки на узлісся, а там діти - бігають, вигукують, пташок передражнюють. Дівчатка набрали оберемків квітів, чимало з них ще й валяються долі. А хлопчаки надибали в кущах гніздечко з яєчками, взяли собі по одному й заходилися підкидати їх угору та  ловити. Що ви на це скажете? Чи можна так робити?

(ні, не можна. Викрадені яєчка впадуть і розіб'ються. Дорослі ж птахи, які влаштували гніздо й збиралися вивести пташенят, налякаються. Вони відлетять із цього місця, навіть якщо там залишишся яєчка). Ви правильно сказали, діти. Мій друг їжачок також це знає, бо і йому були непереливки. Він собі гарненько спав під кущиком у купці торішнього листя, а нечемні гості розбудили його й почали забавлятися з ним. Щоправда, в їжачка особливий кожушок

- який саме? ( 3 голочок). У руки його важко взяти, тож хлопчаки закотили їжачка в шапку й почали тішитися колючим клубочком. А чи сподобалось їжачкові це? (напевне ні. Він хотів би робити своє, і йому не подобається, коли хтось заважає).

 Вихователь показує зображення мурашника. Лісовичок запитує, чи впізнали діти, шо це. Діставши правильну відповідь, скрушно продовжує розповідь.

 - Дісталося й мурашкам - сумлінним трудівникам. Непроханці встромили у їхню оселю палицю, розворушили й ущент зруйнували. А яке вогнище розпалили ці діти! Мені було боляче за свій ліс. Я бідкався, аби не сталося пожежі. Це ж бо найбільше лихо для всіх нас, лісових мешканців.

- Тепер ми розуміємо, Лісовичку, чому тобі сумно. Неправильно чинили ті хлопчики і дівчатка.

Діти, як ви гадаєте, чи можна їх назвати друзями природи? А як саме вони мали б поводитися, щоб Лісовичок був веселтй? Діти розповідають про правила поводження в лісі.

 -Ось ми й побували на гостинах у чудовому лісі. Але це ще не все. Я маю цікаві завдання, що стосуються лісового життя. Ми знаємо, що у природі все взаємозалежне. Знаємо, як живуть і поводяться різні тварини, як пов'язані тварини з рослини, а ті - з комахами. Пропоную вам, діти, пригадати це, а Лісовичок нехай перевірить ваші знання.

 Педагог, умовно розподіливши дітей на три підгрупи, роздає їм картки із зображенням зайця, лисиці та черепахи. Дошкільнята довільними рухами відтворюють характери цих персонажів і збираються у відповідні гурти. Кожен гурт отримує картку з логічним завданням (..Ліс"; ..Хто де живе?" „Хто чим харчується?" і з'ясовує взаємозалежність у рослинному та тваринному світі.

 - Тепер пропоную пограти у гру „Кумедні танці". Ігрове правило таке: треба уявити улюблену рослину чи тварину й спробувати створити її власний танок. Але спочатку попросимо Лісовичка показати нам свого друга, а ми вгадуватимо, хто це. Далі кожний гурт згадає свого персонажа й покаже його танок. Інші виловлюватимуть свої припущення. Звучить запис звуків дощу.

Бачите, Лісовичок усміхається. Йому сподобалось у нас. Лісовичок дякує дітям за розповіді та ігри й прощається з ними. Вихователь підсумовує: - Ми не лише чимало знаємо про рідну природу, а й піклуємося про неї. Ми любимо все живе. Пам'ятаймо, що ми - діти Землі, тож маємо оберігати те, серед чого живемо.

 

docx
Додано
8 січня 2020
Переглядів
835
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку