Осінні явища в природі

Про матеріал
Мета: формувати в дітей уявлення про пори року, їх послідовності; навчити розпізнавати й називати ознаки осінньої погоди; ознайомити з характерними ознаками осені (дощ, листопад); виховувати естетичне відчуття краси природи восени.
Перегляд файлу

Тема: Осінні явища в природі

Мета: формувати в дітей уявлення про пори року, їх послідовності; навчити розпізнавати й називати ознаки осінньої погоди; ознайомити з характерними ознаками осені (дощ, листопад); виховувати естетичне відчуття краси природи восени.

Обладнання: демонстраційні (ілюстрації на тему осінь, відеопрезентація, букет із листя); іграшка-ведмедик.

Хід заняття

 Організаційний момент

Діти, привітаймося з нашими гостями. Подаруймо їм свої усмішки. (діти посміхаються, здувають свої усмішки з долоньок).

Ось бачите, на обличчях наших гостей теж з’явилися усмішки, і на серці у нас стало радісно, бо ми щиро побажали доброго ранку! 

 Гра «Листочки»

Ми з вами бачили листопад на вулиці, а сьогодні я пропоную вам зобразити листопад у груповій кімнаті. Ви перетворитесь на листочки (діти виконують рухи під текстовий супровід):

Веселі танцюристи ми,

Кружляєм в висоті.

Листки, листки, листочки,

Червоні й золоті.

Зриваємось ми зграями

З топольок та беріз.

Злітаємо, кружляємо

І падаємо вниз.

(Н.Забіла)

 Розповідь вихователя «Осінь-чарівниця»

(вихователь звертає увагу на букет з осіннього листя).

Хто залишив для нас такий гарний букет? Спробуйте дати відповідь, відгадавши загадку:

У садках, у гаях блукає,

В жовте листя одягає.

Золотим устеле постіль,

Жде сестрицю білу в гості. (осінь)

В и х о в а т е л ь.  Погляньте, хто до нас завітав у гості. Це Ведмедик! Давайте йому розкажемо, що ми знаємо про осінь

— Як ми можемо сказати про неї? Яка вона? (Золота.)

— Які листочки стали на деревах? (Відповіді дітей.)

— Чому їх стає мало? (Листочки опадають.)

— Що приносить осінь? (Дощ, вітер.)

— Чи подобається вам осінь? (Міркування дітей.)

— Що вам подобається восени?

Послухайте мою розповідь.

Настала золота осінь. Осінь розфарбувала листочки в різні кольори. Осінь щедра, приносить нам дощик. А ще у осені є вітерець. Він обриває листочки з дерев. Вітерець грається листочками. Осінь дуже красива.

(Розповіді 2–3 дітей.)

Візьміть до рук листки, відчуйте, які вони сухі й тендітні. Листки падають із дерев і починається листопад.

 Фізкультхвилинка

А тепер уявіть, що ваші руки – це листя. Покажіть, як воно кружляє, коли дме сильний вітер (швидко), коли дме слабкий вітерець (спокійно, повільно).

 Гра «Звуки осені»

Полетів вітерець, жовті листки вкрили землю килимом, сумно стало в парку, тихо. Діти, а які звуки ми можемо почути восени в парку? (шум вітру, шелест вітру, дощу). Давайте сповнимо наш парк звуками осені. А допоможуть нам інструменти, які лежать на столі.

(вихователь пропонує роздивитися інструменти, які лежать на столі: металофончик, султанчик)

Давайте послухаємо, як звучить металофон. Що нагадують вам ці звуки? (краплі дощу)

А тепер послухаємо султанчик? Чию пісню нагадує вам цей звук? (шелест вітерця, сухого листя)

Якщо діти вагаються можна прослухати декілька разів.

 Гра «Листопад»

«Падає, падає листя, у нашому парку листопад, жовте, червоне листя за вітром летить…». Діти виконують рухи, відповідно заданого завдання:

«Вітру немає – листя заснуло» (всі присідають, закривають очі);

«Подув вітер і розігнав листячко» (діти рухаються в різних напрямках);

«Закружляло листячко на місці» (діти кружляються);

«Стих вітер – листя відпочиває» (діти відпочивають).

 Підсумок

Діти, про яку пору року нам сьогодні розповів вітерець?(про осінь)

Чому падають листки з дерев? (від вітру).

Молодці, діти. Гарно попрацювали, і за це ви отримаєте смачний подарунок.

 

docx
Додано
8 січня 2020
Переглядів
2207
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку