Урок- подорож з героями казки «Холодне серце». 5 клас. Тема: « Арифметичні дії з десятковими дробами»

Про матеріал
Формувати готовність до самостійного пошуку розв’язання проблеми, вміння спілкуватись; творчу активність, розвивати пам`ять, увагу, логічне мислення.
Перегляд файлу

Урок – подорож  з мультиплікаційними героями казки «Холодне серце». 5 клас.

Тема: « Арифметичні дії з десятковими дробами.»

Мета уроку:

Навчальна: узагальнення й систематизація арифметичних дій з десятковими дробами.

Виховна: виховувати творчу активність.

Розвивальна: розвивати пам`ять, увагу, логічне мислення.

Хід уроку:

1.Перевірка готовності до уроку.

   Сьогодні на уроці ми дізнаємось, чи добре ви розібрались з арифметичними діями з десятковими дробами.

 Які дії з десятковими дробами ви знаєте?

 Чого ви навчилися?

Сьогодні ми повторимо правила складання, множення, віднімання, ділення десяткових дробів, навчимося застосовувати ці вміння при виконанні різних завдань.

Почати б я хотіла з перевірки домашнього завдання.

 З якими труднощами ви зіткнулися?

Чи всі впоралися із завданням?

Перевірте рішення задачі за зразком на дошці. (Рішення коментує учень.)

Що потрібно знати, щоб виконати завдання?

Які правила ви використали, щоб виконати дії з дробами?

2. Згадаємо, що ми знаємо та вміємо.

    1) яке число потрібно вставити замість знаку питання?

4,2- ? = 3,9; ? : 400 = 0,2; 1,5: ? = 0,05; 2,05: 0,01= ?; 2,5 ∙ 0,01= ?

3. Перш ніж продовжити урок, я хотіла б запитати: «Який ваш улюблений мультиплікаційний фільм

Мій: «Холодне серце».

Ви пам'ятаєте: принцеса Анна,  Крістофф, олень Свен відправляються в гори, щоб знайти сестру Анни, Ельзу, яка може зняти зі країни жахливе закляття. Хочете відправитися разом з ними на пошуки? Для того, щоб подорожувати по цій казці, потрібно бути уважними, акуратно, швидко і чітко виконувати дії з десятковими дробами.

Ви готові? Тоді в дорогу.

Йдуть вони по лісі, а на зустріч їм ОЛОФ.

- Здрастуйте!

- Здрастуй, Олоф.  Ми  шукаємо принцесу Ельзу. Ти можеш нам допомогти?

- Є у мене магічний квадрат. Він може весь світ показати, але деякі числа загубилися. Залишилося тільки три числа, якщо знайдеш все числа, квадрат запрацює.

- Що ж нам робити? Діти, допоможіть нам. Потрібно швидко відшукати все числа.

Цей квадрат має такі властивості: сума магічного квадрата - це сума чисел у будь-якому рядку, стовпці,  по діагоналі. Центральне число дорівнює 1/3 суми магічного квадрата. Знайти інші числа.

00,6

 

 

00,1

 

 

00,5

 

 

 

Ви зрозуміли, як працює магічний квадрат.

- Щоб знайти центральне число, потрібно суму десяткових дробів розділити на три.

- Олоф, ти що-небудь бачиш?

- Я бачу, що Ельза високо в горах .

- А як знайти туди дорогу?

- Це знає тільки Малефісента.

Відправимось до Малефісенти.

- Здрастуй, Малефісента! Допоможи нам знайти шлях в гори ?

- Рада б, дорогенькі,  та не можу. Вчора кроїла килим-літак, і порізала ножицями весь план. Що тепер робити?

Я скажу вам, що робити. На дошці записані приклади з буквами. Потрібно усно обчислити значення кожного прикладу, записати відповідь з літерою, а потім відповіді розставити в порядкуспадання. З букв можна скласти слово, яке вкаже потрібний напрямок.

Розіб'ємося на дві команди: 1 і 2 варіант.

1) 3,8* 100 (З); 1) 1,25 *10 (А);

2) 0,25: 10 (Д); 2) 0,308: 10 (Д);

3) 0,0086 *1000 (Х); 3) 0,0025* 1000 (І);

4) 0,3: 0,001 (А); 4) 0,2: 0,001 (З);

5) 250* 0,01 (І); 5) 310 *0,01 (Х).

1. (380; 0,025; 8,6; 300; 2,5);

2. (12,5; 0,0308; 2,5; 200; 3,1).

   Перевіримо, яке слово вийшло. Перевірте рішення прикладів, кожна правильна відповідь два бали, оцініть свої відповіді. Що ми згадали, обчислюючи ці приклади?

Анна, у тебе є питання до учнів?

4. Відправились наші герої  на захід. Раптом бачить сидить чорний ВОРОН.

- Скажи, Ворон, чи не зустрічав ти принцесу Ельзу? Ми  шукаємо її.

- Я з кожним зустрічним не розмовляю. Спочатку відповідай на моє запитання. Якщо з одного гнізда в протилежні сторони вилетіли ворон і вороніха і, через 0,12 год, між ними було 7,8 км, то з якою швидкістю летіла вороніха, якщо швидкість ворона 32,8 км / год?

- Діти, допоможіть! На дошці є умова до цього завдання.

(До дошки йдуть двоє учнів і вирішують за дошкою, за кресленням відновлюють умову задачі).

Перевіремо, чи всі відповіли на питання ворона.

У кого є питання?

Що ви згадали, вирішуючи це завдання?

Ворон, ти задоволений?

- Молодці, діти! Добре, скажу вам, що Ельза у Діда Мороза.

5. Зовсім засмутився наші герої. Як звільнити Ельзу? І тут назустріч їм Снігуронька !

- Не журіться, я - онучка Діда Мороза, я знаю про вашу біду і допоможу вам. Розіб'ємося на дві команди. Хто швидше добереться на гору, тобто вирішить верхній приклад, той і звільнить Ельзу.

Вам потрібно, вирішуючи приклади, перевіряти, чи є відповіді на дошці. В кінці роботи виписати свої відповіді по порядку.

Вирішуємо, перевіряємо, виправляємо, оцінюємо.

 

                                35,27:0,001

               1,406:0,037            0,40144:0,193

        16,32:4,8                                          158,6:0,61

851:2,3                                                                2:1,25

              35270; 38; 3,4; 370; 1,6; 260; 2,08.

 

Таблиця оцінок: 4 «+» - «10»; 3 «+» - «7»; 2 «+» - «5»; менше --- сумно.

6. Які уміння допомогли вам дістатися до гори?

Снігуронька, ти задоволена?

- Але це ще не все! Щоб зняти закляття, потрібно ще попрацювати.

- Я сподіваюь це останнє випробування!

Діти, ви багато встигли сьогодні на уроці! По роботі і нагорода. Як так сталось, коли ви пройшли 0,2, а  потім ще 0,15 усього шляху на гору, то виявилось, що ви пройшли на 18 км менше від половини того, що потрібно. Яка відстань від замку до вершини гори?

7. Підведення підсумків.

   Отже, з нашою допомогою Анна знайшла свою сестру. Принцеса Ельза розтанула й зняла закляття.

Рефлексія:

А з чим залишилися ми? Що ви згадали, про що дізнались?

Що ми повторили на уроці, чому навчилися?

6. Домашнє завдання: приклад на всі дії ( від Анни), задача на рух(від Кристоффа), скласти магічний квадрат з десятковими дробами (від принцеси Ельзи), а Свен пропонує повторити правила за підручником.

 

1

 

doc
Додано
26 лютого 2019
Переглядів
965
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку