29 травня о 18:00Вебінар: Філософія для дітей: закордонні та українські практики

Урок. "Додавання та віднімання звичайних дробів."

Про матеріал
Формувати в учнів навички виконання віднімання та додавання дробів з однаковими знаменниками; розвивати обчислювальні навички, кмітливість, старанність.
Перегляд файлу

Вч. математики Уличненська СЗШ І-ІІІступенів Гаврилів Наталія Миронівна

Додавання та віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками.

 

Мета: Формувати в учнів навички виконання віднімання та додавання  дробів з однаковими знаменниками; розвивати обчислювальні навички, кмітливість, старанність.

 

Тип уроку: урок формування вмінь і навичок.

 

ХІД УРОКУ

 

І. Вступ

 

Вчитель. Діти на попередніх уроках ми з вами знайомилися з поняттям дробу, вчилися додавати й віднімати дроби з однаковими знаменниками. А зараз ми перебуваємо у казковій країні Знань. У цій країні є міста з дивними назвами: Українська мова, Історія, Образотворче мистецтво та інші малі міста.

Серед них і місто Математика. Тут ви буваєте часто. У цьому місті є широкі просторі вулиці з незвичними назвами, казкові будинки, храми, величезні загадкові замки. Наприклад: найвеличніший стародавній храм, у якому ви часто буваєте називається Таблиця Множення.

У місті Математика є дуже довга вулиця – вулиця Натуральних чисел. Не давно ми з вами потрапили на вулицю Звичайних дробів. Тут дуже дивні чоловічки двох видів: в одних голова більша за тулуб, а в інших навпаки. Що ж це за дивні люди. Так. ви подружилися з ними і тепер сміливо заходите в кожний будинок вулиці Дробових чисел. Зараз ми завітаємо до будинку під вивіскою  “Додавання та віднімання звичайних дробів”. Будинок прикрашений гаслами на яких золотими літерами  написано: “Природа розмовляє мовою математики”. Сформулюйте і ви правило додавання та віднімання дробів з однаковими знаменниками словесно і мовою математики.

 

(Учні формулюють правило і записують його на дошці мовою математики)

 

ІІ. Усні лічба

 

Учитель. Ось ми бачимо на даху іншого будинку “Усна лічба”. Заглянемо в будинок і виконаємо усно такі вправи:

                       

                  6) ;

7)            8)           9)

10)       11)         12)

 

ІІ. Гра “Ланцюжок”

 

Учитель. Молодці. Рухаючись дальше переходимо в інший будинок – ігровий. Нас запрошують пограти в гру “Ланцюжок”. На першу парту кожного ряду я кладу аркуш паперу, на якому написано вправи на додавання та віднімання дробів з однаковими знаменниками. Кожен учень виконує лише одну вправу. Записавши результат, передає аркуш іншому, поки аркуш не дойде до останнього учня, яки й передає його вчителю. Який ряд І той і виграв.

Завдання:

                                                   ;

 

                                                      

 

                           .

 

 IV. Рівняння

 

Учитель. Переходимо до іншого будинку “Рівняння”

Необхідно розв’язати рівняння:

Один учень з кожного ряду розв’язуватиме рівняння на дошці. Решта учнів виконуватимуть те саме завдання, що і їх представник, і матимуть можливість доповнювати, виправляти його. Який ряд перший виконає завдання той і переможе.

 

V. Цікава задача

 

Учитель. Перед нами будиночок з вивіскою “Цікава задача”.

При вході стоїть чоловік і перевіряє всіх на уважність. Щоб розв’язати задачу слід дуже уважно слухати її умову.  Якщо учень неуважний, то він не зрозуміє умову задачі, а отже не розв’яже її. Ось умова задачі. Слухайте уважно!

Ішов Кіндрат у Ленінград, а на зустріч йому 12 хлоп’ят. У кожного в руках кошик, у кожному кошику кицька, у кожної кицьки – 4 кошенята, у кожного кошеняти в зубах по одному мишеняті. І задумався Кіндрат: “Скільки кошенят і мишенят хлоп’ята несуть у Ленінград”.

 

(Учні відповідають. Якщо ніхто не розв’яже задачу то вчитель відповідає: “Ох, і невдаха, цей Кіндрат. Він один ішов у Ленінград, а хлоп’ята йшли на зустріч йому”)

 

Далі у будинку нам пропонують  розв’язати задачу з життя нашого району.

 

 

Задача.

У цьому році в Дрогобицькому районі найвищий урожай буряків одержали працівники підприємства ім. Шевченка. Вони зібрали по 416 ц з гектара, в підприємстві “Батьківщина” -     від цієї кількості, а по району від того що зібрано в с. Улично. яка врожайність буряків на підприємстві “Батьківщина” і по району?

 

VI. Відвідування магазину.

 

Зайдемо до магазину. Тут продаються картки з вправами трьох видів: найдорожчі, середні і дешеві. Кожен учень купуючи їх зважає на свої можливості. Ці картки не прості, в чарівні. Розв’язавши вправи написані на них учень одержує валюту тобто знання. Після чого він може купити дорожчу картку, а отже одержати ще більше знань.

 

ДЕШЕВА

 

  1. Обчислити

 

                                        

 

СЕРЕДНЯ

 

Розв’язати рівняння

                      .

 

НАЙДОРОЖЧА

 

У саду росло 72 дерева, з них становили яблуні. Скільки яблунь росло в саду?

 

У гаражі стоїть 63 машини, з них становлять легкові. Скільки легкових машин стоїть у гаражі.

 

VII. Самостійна робота.

Заключним етапом уроку є будинок “Самостійна робота” Купивши картки в магазині переходимо до цього будиночку  де ви працюватимете над їхнім виконанням.

 

Математика знання великі нам дає,

Там і звичайні дроби є.

На перший погляд, не важкі були

Та не кожному дались вони

Якщо диню треба нам ділить

То без них ніяк не обійтись

А ще як яблуко одне ділить

То з дробами також нам дружить.

Для цього дроби є у нас,

Щоб дружний був наш 5 клас.

1

 

doc
Додано
27 лютого
Переглядів
64
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку