Pухливі ігри - описи гри

Про матеріал
Pухливі ігри - описи гри. Пропонується систематизована добірка рухливіх ігор для дітей старшого дошкільного віку для вихователів ЗДО.
Перегляд файлу

ЛІТАКИ

Мета: Розвивати у дітей орієнтування в просторі, закріпити навичку шикування в колону. Вправлятися з бігу.

Опис: Діти шикуються в 3-4 колони в різних місцях майданчика, які позначаються прапорцями. Учасники зображують льотчиків на літаках. Вони готуються до польоту. За сигналом вихователя «До польоту готуйся!» діти кружляють з зігнутими в ліктях руками – заводять мотор. «Летіть!» - каже вихователь. Діти витягають руки в сторони та летять врізнобіч, у різних напрямках. За сигналом вихователя «На посадку!» - літаки знаходять свої місця та приземляються, шикуються в колони і опускаються на одне коліно. Вихователь відзначає, яка колона побудувалася першою.

Правила:

Гравці мають вилітати після сигналу вихователя «Летіть!».

За сигналом вихователя «На посадку!» - гравці мають повернутися у свої колони, на ті місця, де викладено їхні знаки (поставлено прапорець).

Варіанти: Доки літаки літають, змінити місця прапорців, занести на протилежний бік. Міняти провідних в колонах.


ДІТИ І ВОВК

Завдання: біг по прямій з ловінням. Виховання витривалості, уміння виконувати рухи на умовний сигнал.

Хід гри

Один бік майданчика відокремлюють лінією. Це ліс, де живе вовк. Одна дитина, що зображає вовка сидить у лісі, а решта стає в ширину на протилежному кінці майданчику. Між вихователем та дітьми відбувається діалог:

Вихователь: Діти, діти, ви куди?

Діти: По ягоди і гриби. В ліс дрімучий ми підем, ще й горіхів наберем.

Вихователь: В лісі є голодний вовк!

Діти: То ми його обійдем.

Діти йдуть до лісу й збирають гриби і ягоди – присідають і торкаються руками до підлоги. Діти підходять до лінії, за якою сидить вовк і говорять:

 – Назбирали ягід і грибів багато, а вовків, ведмедів тут і не видати.

На останні слова вовк, що досі ніби дрімав, підводиться, гарчить і ловить дітей. Якщо вовк зловить 1-2 дітей, гра повторюється.

Правила гри: Вовк ловить дітей тільки після слів «Не видати».

Вказівки до гри: Вихователь стежить, щоб усі діти разом присідали і підводились, збираючи гриби, ягоди. В кінці гри, вихователь визначає найспритнішого вовка. На роль вовка зловлених дітей не обирати.


ГОРОБЧИКИ ТА АВТОМОБІЛЬ

Мета гри: Розвивати у дітей вміння виконувати рухи за сигналом. Вправлятись з бігу в різних напрямках та стрибках.

Опис: Межі майданчика позначити "прапорцями". На одному кінці майданчика на лавках горобчики. На іншому кінці позначається місце для автомобіля – гараж. Автомобіль – вихователь. «Горобчики вилітають з гнізда!» - говорить вихователь, і діти починають бігати в різних напрямках, піднявши руки в боки. З'являється автомобіль. Горобчики лякаються і відлітають у гнізда. Автомобіль повертається в гараж.

Правила:

1. Не можна тікати за межі майданчика

2. Вилітати з гнізда тільки за сигналом вихователя.

3. Повертатися в гнізда тільки при появі автомобіля.

Варіанти: Дітям, які зображують в грі автомобіль дати в руки кермо або прапорці. Горобчики можуть поміщатися в гніздах - кружальцях, накреслених на землі. Горобчики можуть стояти на лавках та зістрибувати з них.


ДО МЕНЕ

Мета гри: Вчити дітей діяти за сигналом. Вправлятись в ходьбі та бігу в прямому напрямку.

Опис: Діти сидять на стільцях, поставлених біля однієї зі стін кімнати. Вихователь відходить до протилежної стіни і каже «біжіть до мене!». Діти біжать до вихователя. Вихователь привітно їх зустрічає. Потім він переходить на інший бік майданчика і каже «біжіть до мене!» На слова вихователя «Біжіть додому!» діти сідають на стільчики і відпочивають.

Правила:

1. Бігти до вихователя тільки після слів «Біжіть до мене!»

2. Діти біжать до стільців та сідають тільки після слів «Біжіть додому!»

Варіанти: Спочатку діти можуть займати будь-стілець, а потім знаходити своє місце. Внести дзвіночок. Дзвінок - сигнал «Побігли!».


ЛИСИЦЯ В КУРНИКУ

Мета: Розвивати у дітей спритність та вміння виконувати рух за сигналом, вправлятися з бігу з вивертання, у лазінні, стрибках.

Опис: На одному боці майданчика відкреслюється курник. В курнику на сідалі (на лавках) розташовуються кури, діти стоять на лавках. З іншого боку майданчика знаходиться нора лисиці. Все інше місце – двір. Один з гравців призначається лисицею, інші кури – вони ходять і бігають по двору, клюють зерна, ляскають крилами. За сигналом «Лисиця» кури тікають в курник та підіймаються на сідало, а лисиця намагається потягти курку, яка не встигла піднятися на сідало. Відводить спійману курку до себе в нору. Кури зістрибують з сідала і гра поновлюється.

Правила:

Лисиця може ловити курей, а кури можуть підійматися на сідало тільки за сигналом вихователя «Лисиця!».

Варіанти: Збільшити число лисиць. Курям вилізти на гімнастичну стінку.

 

 


ЗАЙЦІ ТА ВОВК

Мета: Розвивати у дітей вміння виконувати рухи за сигналом, вправлятися з бігу, в стрибках на обох ногах, у присіданні.

Опис: Одного з гравців призначають вовком, інші зображують зайців. З одного боку майданчика зайці позначають собі місця шишками, камінчиками, з яких викладають кола або квадрати. Спочатку гри зайці стоять на своїх місцях. Вовк знаходиться з протилежного боку майданчика – в яру. Вихователь каже: «Зайчики скачуть, скок – скок – скок, на зелений лужок. Щипають травичку, слухають, чи не йде вовк». Зайці вистрибують зі своїх місць та розбігаються по майданчику. Стрибають на 2 ногах, сідають, щипають траву та оглядаються в пошуках вовка. Вихователь вимовляє слово «Вовк» , вовк виходить з яру та біжить за зайцями, намагаючись зловити, торкнутися. Зайці тікають кожен на своє місце, де вовк їх вже не може наздогнати. Спійманих зайців вовк відводить до себе у яр. Після того, як вовк зловить 2-3 зайцев, обирається інший вовк.

Правила:

Зайці вибігають після слів – «зайці скачуть».

Повертатися на місця можна лише після слова «Вовк!».

Варіанти: Можна ловити тих зайців, яким подала лапу зайчиха - мати. На шляху поставити куби – пеньочки, зайці оббігають їх. Обрати 2 вовків. Вовку перестрибнути через перешкоду – струмок.

 


ПТАШКИ ТА КІТ

Мета: Розвивати у дітей рішучість, вправлятися з бігу з вивертанням.

Опис: На землі креслиться коло або кладеться шнур зі зв'язаними кінцями. Вихователь обирає ловця який стає в центрі кола. Це кішка. Решта – пташки, які знаходяться поза колом. Кішка спить, пташки влітають за зернятками в коло. Киця прокидається, бачить пташок і ловить їх. Всі пташки вилітають з кола. Той, кого торкнулася кішка, вважається спійманим і йде на середину кола. Коли зловлять 2-3 пташок – обирається нова кішка.

Правила:

Кішка ловить пташок тільки в колі.

Кішка може торкатися пташок, але не хапати їх.

Варіанти: Якщо кішка довго не може нікого зловити, додати ще одну кішку.


У ВЕДМЕДЯ У БОРУ

Мета: Розвивати в дітей витримку, вміння виконувати рухи за сигналом, навички колективного руху. Вправлятися з бігу за певним напрямком, з вивертаням, розвивати мовлення.

Опис: З одного боку майданчика проводиться межа – це узлісся. За межею, на відстані 2-3 кроків окреслюється місце для ведмедя. На протилежній стороні будинок дітей. Вихователь призначає ведмедя, інші діти – у себе вдома. Вихователь каже: «Йдіть гуляти!». Діти направляються до узлісся, збираючи ягоди, гриби, імітуючи рух та хором промовляють: «У ведмедя у бору, гриби, ягоди беру. А ведмідь сидить та на нас гарчить». Ведмідь в цей час сидить на своєму місці. Коли гравці вимовляють «Гарчить!» ведмідь встає, діти біжать додому. Ведмідь намагається їх зловити – торкнутися. Спійманого ведмідь відводить до себе. Після 2-3 спійманих обирається новий ведмідь.

Правила:

Ведмідь має право вставати та ловити, а гравці – тікати додому тільки після слова «гарчить!».

Ведмідь не може ловити дітей за лінією будинку.

Варіанти: Ввести 2 ведмедів. Поставити на шляху перешкоди.

 


ГУСИ

Завдання: Розвивати у дітей витримку, вміння виконувати рухи за сигналом. Вправлятися з біга з вивертанням. Сприяти розвитку мовлення. Опис: На одному кінці майданчика проводиться риска - «будинок», де знаходяться гуси, з протилежного кінця стоїть пастух. Збоку від будинку - «лігво вовка». Все інше - «луки». Одного вихователь призначає пастухом, іншого вовком, інші зображують гусей. Пастух виганяє гусей пастися на луки. Гуси ходять, літають у лузі. Пастух кличе їх «Гуси, Гуси додому!». Гуси відповідають: «Га га га га чому?». «Щоб не втрапити вовку злому!». «Якому?». «Сірому, страшному, волохатому – швидше летіть до хати но!».

Гуси розправивши крила, летять крізь луки додому, а вовк вибігає, припиняє їм дорогу, намагаючись зловити більше гусей (торкнутися рукою). Спійманих гусей вовк веде до себе. Після 3-4 перебіжок підраховується кількість спійманих, потім призначається новий вовк та пастух.

Правила: Гуси можуть летіти додому, а вовк ловити їх тільки після слів «Сірому, страшному, волохатому – швидше летіть до хати но!». Вовк може ловити гусей на луках до меж будинку.

Варіанти: Збільшити відстань. Додати другого вовка. На шляху вовка перешкода - рів, який треба перестрибнути.


МИ ВЕСЕЛІ ДІТИ

Мета: удосконалювати навички ритмічної ходьби й бігу; виховувати рішучість і розвивати орієнтування у просторі.

Хід гри

Діти шикуються в коло, тримаючись за руки. Одна дитина стає посередині кола — це «ловець». Діти ходять по колу, промовляючи:

Ми веселі дошкільнята,

Любим бігати й гуляти,

Ану, спробуй нас догнати.

Раз, два, три — лови!

На слово «Лови!» діти розбігаються по майданчику (залу), а «ловець» ловить їх. Коли буде спіймано двох-трьох дітей (за умовою), гра закінчується. На слова вихователя «Усі в коло!» діти шикуються в коло, і гра продовжується з іншим «ловцем».

Методичні поради. Упійманим вважають того, до кого доторкнувся рукою «ловець».

Упіймана дитина не може бути «ловцем». Якщо «ловець» довго не може нікого спіймати, його замінюють іншим.


ПЕРЕЛІТ ПТАХІВ

Мета: удосконалювати вміння лазити по гімнастичній стінці; розвивати спритність і швидкість.

Хід гри

Вихователь домовляється з дітьми, що зал (майданчик) — це море, а гімнастична стінка, лава чи колода — пароплав. Діти-«пташки» перелітають через «море» (бігають у різних напрямках, виконують рухи, наслідуючи птахів). На звук «у-у-у», що означає завивання бурі, «пташки» рятуються (вилазять на гімнастичну стінку, стають на лаву чи колоду).

Коли буря вщухне, «пташки» знову починають літати.

Методичні поради. Стежити за тим, щоб, піднімаючись на гімнастичну стінку, діти не пропускали щаблів, не наштовхувались одне на одного.


ЛОВИ, КИДАЙ, ПАДАТИ НЕ ДАВАЙ

Мета: удосконалювати вміння кидати й ловити м’яч; виховувати уважність і спостережливість.

Хід гри

Діти утворюють коло, а дорослий стоїть у його центрі з великим м’ячем у руках. Він по черзі кидає дітям м’яч. Ті ловлять м’яч і знову кидають вихователеві, який промовляє: «Лови, кидай, падати не давай!» Через деякий час вихователь говорить: «Стрибайте до мене, як м’ячики!» Діти стрибають на обох ногах, наближаючись до вихователя. Він піднімає м’яч над головою і промовляє: «Тікай від м’яча!» Учасники тікають, а дорослий кидає м’яч об землю й ловить його. Гра повторюється.

Методичні поради. Гравці ловлять м’яч обома руками, не притискаючи до грудей, і кидають вихователеві обома руками від грудей. Відзначити дітей, які правильно кидаютьі ловлять м’яч.


ЗНАЙДИ СОБІ ПАРУ


Мета: Розвивати у дітей вміння виконувати рухи за сигналом, за словом, швидко будуватися в пари. Вправлятися з бігу, з розпізнавання кольорів. Розвивати ініціативу, кмітливість.

Опис: Гравці стоять вздовж стіни. Вихователь дає кожному по одному прапорцю. За сигналом вихователя діти розбігаються по майданчику. За іншим сигналом, або за словом «Знайди собі пару!», діти, які мають прапорці однакового кольору, знаходять собі пару, кожна пара, використовуючи прапорці, робить ту чи іншу фігуру. У грі бере участь непарна кількість дітей, одна дитина має залишитися без пари. Гравці кажуть: «Гей, Іванко – не зівай, швидко пару обирай!».

Правила:

Гравці стають у пари та розбігаються за сигналом (словом) вихователя.

Кожен раз гравці мають знайти пару.

Варіанти: Замість прапорців використовувати хусточки. Щоб діти не бігали парами, ввести обмежувач – вузьку доріжку, перестрибнути через струмочок.


КОЛЬОРОВІ АВТОМОБІЛІ

Мета: Розвивати у дітей увагу, вміння розрізняти кольори та діяти за зоровим сигналом. Вправлятися з бігу, ходьби.

Опис: Діти сидять вздовж стіни, вони автомобілі. Кожному дається прапорець якогось кольору. Вихователь стоїть обличчям до гравців, в центрі. В руці – 3 кольорових прапорця, з кольорами світлофора. Піднімає прапорець, діти, які мають прапорець такого ж кольору біжать по майданчику в будь-якому напрямку, на ходу вони гудуть, мов автомобіль. Коли вихователь опускає прапорець, діти зупиняються, і за сигналом «Автомобілі повертаються!» - направляються кроком до свого гаража. Потім вихователь піднімає прапорець іншого кольору, але може підняти і 2 , чи всі 3 прапорця разом, тоді всі машини виїжджають з гаража.

Правила:

Виїжджати з гаражів можна тільки за сигналом вихователя, повертатися в гараж теж за сигналом.

Якщо прапорець опущено, автомобілі не рухаються.

Варіанти: Розкласти по кутах орієнтири різного кольору. На сигнал «Автомобілі виїжджають», в цей час поміняти місцями орієнтири. Запропонувати дітям згадати різні марки автомобілів.


ХТО ДАЛІ КИНЕ

Мета: Розвивати у дітей вміння діяти за сигналом. Вправлятись у метанні в далечінь правою та лівою рукою, з бігу, з розпізнавання кольорів.

Правила:Опис: Діти стоять вздовж стіни. Кілька дітей, названих вихователем, стають вздовж лінії перед покладеною на підлогу мотузкою. Діти отримують мішечки 3-х різних кольорів. На слова вихователя «Кидай!» діти кидають мішечок вдалечінь. Вихователь звертає увагу дітей на те, чий мішечок впав далі і каже: «Підніміть мішечки!». Діти біжать за своїми мішечками, піднімають їх та сідають на місця. Вихователь називає інших дітей, які займають місця які кидали мішечки. Гра закінчується, коли всі діти кинуть мішечки.

Кидати та піднімати мішечки можна тільки за словом вихователя.

Варіанти: Поставити орієнтири – хто далі. Кидати шишки, м'ячики, списи.


КВАЧ

Мета: удосконалювати навички швидкого бігу; розвивати швидкість і спритність.

Хід гри

Діти стоять у різних кінцях майданчика. Одну дитину оби­рають «квачем», їй дають до рук кольорову стрічку, і вона стає посередині майданчика. Вихователь Квачик, квачик, раз, два, три, Швидше ти дітей лови! «Квач» намагається когось догнати (квацнути). Той, кого він квацнув, відходить убік. Гра завершується, якщо «квач» зло­вить трьох-чотирьох дітей (за домовленістю). Потім вихователь призначає «квачем» найспритнішу дитину, яку жодного разу не спіймали. Рекомендації до гри Спійманим уважається той, кого «квач» квацнув, він відхо­дить убік. Якщо «квач» протягом 30–40 с не може нікого квац­нути, то необхідно призначити іншу дитину.  


ГОРОБЧИКИ

Мета: вчити дітей виконувати рухи згідно зі словами; закріплювати вміння імітувати повадки птахів, вчити дітей бігати врозтіч та у заздалегідь обумовлене місце. Виховувати  уважність, сміливість.

Хід гри: діти-горобчики сидять на стільчиках (у гніздечках) і сплять. На слова вихователя:

В гнізді горобчики живуть, вранці з сонечком встають.

Діти розплющують очі й голосно співають:

Чик-чирик, чик-чирик, свою пісеньку ведуть.

Після цього діти розбігаються по кімнаті. На слова вихователя: «В гніздо полетіли», – повертаються на місця.


 ЛОВИ М’ЯЧ

Мета: навчити дітей кидати м’яч у певному напрямку і ловити м’яч у повітрі.

Хід гри: діти стають у коло. Вихователь з великим м’ячем у руках (діаметр 18-20 см) стоїть у центрі й каже: «Іро, лови м’яч!». Потім кидає його дівчинці. Та ловить і кидає назад.

Вказівки до проведення: вихователь стежить, щоб діти енергійно кидали м’яч двома руками знизу, а ловили його, злегка витягуючи руки вперед і хапаючи м’яч кистями, не притискаючи до грудей.


ПТАШКИ ТА КІТ

Мета гри: Розвивати у дітей рішучість, вправлятися з бігу з вивертаннями.

Опис: На землі креслиться коло (діаметр – 7 м.) або кладеться шнур, кінці якого зв'язані. Вихователь обирає одного гравця, який стає в центрі кола. Це – кішка. Інші діти – пташки, які знаходяться поза колом. Кішка спить. Пташки влітають за зернятками в коло. Киця прокидається, бачить пташок і ловить їх. Всі пташки поспішають вилетіти з кола, той, кого торкнулася кішка в той час, коли він перебував у колі, вважається спійманим, йде на середину кола. Коли кішка спіймає 2-3 пташок, вихователь обирає нову кішку. Спіймані раніше пташки приєднуються до граючих.

Правила:

1. Кішка ловить пташок тільки в колі.

2. Кішка може тільки торкатись пташок, але не хапати їх.

Варіанти: Пташки залітають на гімнастичну стінку; додається ще одна кішка.


 БІЖІТЬ ДО МЕНЕ 

Мета гри: Вчити дітей діяти за сигналом. Вправлятись в ходьбі та бігу в прямому напрямку.

Опис: Діти сидять на стільцях, поставлених біля однієї зі стін кімнати. Вихователь відходить до протилежної стіни і каже «біжіть до мене!». Діти біжать до вихователя. Вихователь привітно їх зустрічає. Потім він переходить на інший бік майданчика і каже «біжіть до мене!» На слова вихователя «Біжіть додому!» діти сідають на стільчики і відпочивають.

Правила:

1. Бігти до вихователя тільки після слів «Біжіть до мене!»

2. Діти біжать до стільців та сідають тільки після слів «Біжіть додому!»

Варіанти: Спочатку діти можуть займати будь-стілець, а потім знаходити своє місце. Внести дзвіночок. Дзвінок - сигнал «Побігли!».


ЗАЙЦІ ТА ВОВК

Мета: Розвивати у дітей вміння виконувати рухи за сигналом, вправлятися з бігу, в стрибках на обох ногах, у присіданні.

Опис: Одного з гравців призначають вовком, інші зображують зайців. З одного боку майданчика зайці позначають собі місця шишками, камінчиками, з яких викладають кола або квадрати. Спочатку гри зайці стоять на своїх місцях. Вовк знаходиться з протилежного боку майданчика – в яру. Вихователь каже: «Зайчики скачуть, скок – скок – скок, на зелений лужок. Щипають травичку, слухають, чи не йде вовк». Зайці вистрибують зі своїх місць та розбігаються по майданчику. Стрибають на 2 ногах, сідають, щипають траву та оглядаються в пошуках вовка. Вихователь вимовляє слово «Вовк» , вовк виходить з яру та біжить за зайцями, намагаючись зловити, торкнутися. Зайці тікають кожен на своє місце, де вовк їх вже не може наздогнати. Спійманих зайців вовк відводить до себе у яр. Після того, як вовк зловить 2-3 зайцев, обирається інший вовк.

Правила:

Зайці вибігають після слів – «зайці скачуть».

Повертатися на місця можна лише після слова «Вовк!».

Варіанти: Можна ловити тих зайців, яким подала лапу зайчиха - мати. На шляху поставити куби – пеньочки, зайці оббігають їх. Обрати 2 вовків. Вовку перестрибнути через перешкоду – струмок.

 


ДЕНЬ І НІЧ

Мета: удосконалювати навички бігу; виховувати уважність, кмітливість і швидкість реакції.

Хід гри

У центрі майданчика креслять дві паралельні лінії на відстані 2–3 кроків одна від одної. Із двох боків від них на відстані 15–20 м креслять іще по одній лінії — це «будинки». Дітей ділять на дві рівні команди, які стоять на лініях у центрі майданчика, повернувшись спиною одна до одної. Одна команда має назву — «День», друга — «Ніч».

За сигналом вихователя «День!» команда «Ніч» тікає у свій «будиночок», а команда «День» наздоганяє їх. Упійманих дітей рахують, після чого вони знову стають на свої місця. Гру проводять навпаки.

Після кількаразового повторення гри вихователь рахує кількість упійманих у кожній команді. Перемагає та команда, в якої більше упійманих гравців суперника.

Методичні поради. Не дозволяється тікати в «будиночок» раніше, ніж вихователь подасть сигнал. Ловити можна лише до лінії «будиночка».


ЗНАЙДИ СВІЙ БУДИНОК

Мета: учити швидко орієнтуватися у просторі; удосконалювати вміння ходити й бігати врозтіч; виховувати уважність.

Хід гри

Дітей ділять на дві підгрупи. Одна з них сидить на лаві або стільцях в одному кінці майданчика (залу), друга — в іншому.

Після слів вихователя «Діти по майданчику гуляють, ходять, бігають, стрибають» усі діти виконують указані команди. Вихователь говорить: «Гей, не зівайте, як почуєте гудок — тікайте» і дає сигнал: «У-у-у». Діти поспішають на свої місця (до «будиночка») і сідають на свої стільчики.

Методичні поради. Під час гри нагадувати дітям, щоб вони не наштовхувались одне на одного. Вихователь грає разом із дітьми. У кінці гри відзначити тих, хто жодного разу не наштовхнувся на товариша, першим після сигналу повернувся до «будиночка» і тихо сів на стілець. Слід вчасно дати сигнал для відпочинку.


БДЖІЛКИ

Мета: удосконалювати вміння підлізати під шнур і бігати врозтіч; розвивати спритність та орієнтування у просторі.

Хід гри

Діти-«бджілки» сидять у двох-трьох «вуликах» (коло, викладене з мотузки). Перед «вуликами» натягнуто мотузку на висоті 40–50 см. Навколо майданчика (у залі) на стільцях лежать квіти. Після слів вихователя «Бджілки в поле захотіли, знялися й полетіли» «бджілки» вилітають із «вулика», підлазять під мотузку і з гудінням «літають» по майданчику (залу). Після слів вихователя «На квіточки сідають, мед пахучий збирають» діти підходять до квіточок і присідають. Вихователь продовжує: «Знову бджілки полетіли».

Діти бігають. Ця вправа — біг та присідання — повторюється 4–6 разів. На слова вихователя «Бджілки у вулики полетіли» діти швидко повертаються на свої місця. Вихователь відзначає «бджілку», яка «прилетіла» найшвидше.


ДИКІ ТА СВІЙСЬКІ ПТАХИ

Мета: закріпити в дітей знання про назви, місця живлення, умови життя та харчування диких та свійських пташок; розвивати уважність, логічне мислення.

Матеріал: картки із зображеннями свійських та диких птахів.

Хід гри

Діти по черзі дістають із торбинки зображення птахів і розповідають про них: дика чи свійська пташка, де мешкає, чим живиться, як зимує тощо.


КОЛИ ЦЕ БУВАЄ?

Мета: закріпити вміння дітей називати пори року за їхніми ознаками, знаходити відповідні картинки; розвивати зорову пам’ять, увагу.

Матеріал: маленькі картинки із зображенням пір року для всіх дітей, чотири кольорових кружечки (білий, зелений, червоний, жовтий).

Хід гри

Діти отримують картинки із зображенням ознак різних пір року. Вихователь пропонує уважно розглянути зображення і згрупуватися біля відповідних кружечків: білий — зима, зелений — весна, червоний — літо, жовтий — осінь. Якщо дитина вагається, вихователь допомагає, а потім пропонує пояснити, чому саме дитина підійшла до того чи іншого кольору.


ЩО ЗМІНИЛОСЯ?

Мета: розвивати слухову пам’ять, мнемонічний засіб «повторення», увагу.

Матеріал: різні іграшки.

Хід гри

Вихователь пропонує 5–6 дітям стати в рядок і роздає їм які-небудь іграшки. Решта дітей уважно розглядають, у кого яка іграшка, і запам’ятовують.

Потім вихователь пропонує дітям, у яких немає іграшок, відвернутися і міняє місцями 2–3 предмети. Коли діти повернуться, вихователь запитує: «Що змінилося?».

Виграє той, хто припуститься найменшої кількості помилок.


ЩО ЗМІНИЛОСЯ?

Мета: вчити дітей називати весняні зміни, знаходити відповідні картинки; розвивати зорову пам’ять, увагу.

Матеріал: великі картини із зображенням природи різних пір року; маленькі картинки із зображенням природних явищ для всіх дітей (сніг, дощ, весняні струмки, жовте листя тощо).

Хід гри

Кожна дитина отримує картинку із зображенням певного явища природи. Вихователь пропонує кожній дитині підійти до картини з відповідною порою року. Далі треба назвати свою пору року, пояснити, чому саме дитина підійшла до тієї чи іншої картини.


ДЕНЬ — НІЧ

Мета: закріпити знання дітей про частини доби, дії людей уночі, вдень; розвивати уважність.

Хід гри

Вихователь називає дії людей удень або вночі. Якщо це день, діти стрибають, кружляють, танцюють, ходять, а якщо ніч — присідають, заплющують очі, кладуть ручки під щічку.


ЩО БУВАЄ НАВЕСНІ?

Мета: закріпити знання дітей про пори року; розвивати мислення, пам’ять, увагу.

Хід гри

Вихователь називає предмет чи явище (наприклад, дерева, небо, погода тощо) і пропонує дітям пояснити, що з ним буває навесні.


ХТО ДЕ ЖИВЕ?

Мета: вчити дітей називати диких і свійських тварин; класифікувати їх; розвивати мовлення, пам’ять, увагу; виховувати любов до природи.

Хід гри

Діти діляться на групи по 4–5 осіб. Кожна група зображує певних тварин чи птахів. Вихователь домовляється з кожною групою дітей, голоси якої тварини чи птаха вони наслідуватимуть. Потім обходить «будиночок» (групу дітей), «стукає» і запитує: «Хто в цій хатинці живе?» Діти відповідають: «Ко-ко-ко!» Вихователь відгадує: «Тут живуть кури».

«Стукає» в інший «будиночок» і знову запитує. Гра проводиться кілька разів, потім вона ускладнюється тим, що відгадує не вихователь, а самі діти.


ПОРИ РОКУ

Мета: вчити дітей називати пори року за їхніми ознаками, знаходити відповідні картинки; розвивати зорову пам’ять, увагу.

Матеріал: великі картини із зображенням різних пір року; маленькі картинки із зображенням явищ природи, характерних для різних пір року, — для всіх дітей.

Хід гри

На дошці перед дітьми вивішені картини із зображенням пір року. На столах лежать маленькі картинки. Вихователь пропонує кожній дитині взяти одну картку і підійти до картинки з відповідною порою року. Далі треба назвати свою пору року, пояснити, чому саме дитина підійшла до тієї чи іншої картини.


МІЙ ДЕНЬ

Мета: учити дітей із власного досвіду складати розповіді про оздоровлення свого організму та режим дня; виховувати бажання дотримуватись режиму дня для того, щоб бути здоровим.

Матеріал: картинки із серії «Режим дня».

Хід гри

Вихователь розкладає на килимку картинки із серії «Режим дня», а діти повинні пригадати свій режим дня з самого ранку і по­слідовно на мольберті розташувати картинки.


ДОБРЕ — ПОГАНО

Мета: вправляти в умінні розпізнавати добрі та погані вчинки, описувати та давати їм оцінку; розвивати дружні стосунки, бажан­ня допомагати.

Матеріал: сюжетні картинки, на яких зображені вчинки дітей; червона і сіра скриньки.

Хід гри

Вихователь пропонує дітям по черзі взяти картинку, оцінити вчинок, зображений на малюнку, та описати його. Картинки із зо­браженням гарних вчинків діти складають у червону скриньку, а з поганими — в сіру.


ВІДГАДАЙ НА СМАК

Мета: закріплювати вміння розпізнавати фрукти, овочі, продук­ти харчування, деякі страви за смаком; учити відповідати на запи­тання; виховувати уважність, зосередженість.

Матеріал: фрукти, овочі, страви на тарілочках, серветки, ложки.

Хід гри

Вихователь розповідає, що мама - «кухар» передала для дітей дуже відомі страви, овочі, фрукти. Діти із заплющеними очима ку­штують страву, називають її та розповідають про її смак.

 


СВІЙСЬКІ ТВАРИНИ

Мета: збагачувати уявлення дітей про свійських і домашніх тварин, їхнє значення для людини; розвивати пізнаваль- ну активність і загальну ерудицію; виховувати дбайливе ставлення до тварин.

Обладнання: картинки із зображенням домашні та свійські тварини. На початку гри дітям пропонують відібрати і поставити в ряд усі іграшки, які зображують тварин, що живуть поруч із людьми. Педагог уточнює: «Як ми називаємо цих тварин?» (Це домашні та свійські тварини.)

Потім вихователь просить учасників відповісти на запитання і розказати про роль тієї чи іншої тварини в господарстві.

Запитання для гри

Що дає людям корова? (М’ясо і молоко, з якого виготовляють різні молочні продукти — сметану, сир, кефір.)

Для чого розводять кіз? (Кози також дають молоко; кіз стри- жуть і виготовляють з їхньої вовни пряжу; м’ясо кіз теж спожива- ють у їжу.)

Навіщо людям кінь? (Коня використовують як транспорт: щоб їздити верхи, перевозити вантажі, іноді кіньми обробляють зем- лю — орють чи боронують городи.)

Для чого вирощують овець? (З овечої вовни виготовляють пряжу для теплого одягу; м’ясо овець — баранину — можна вживати у їжу.) Для чого вирощують свиней? (Свиней вирощують заради м’яса та сала. Зі свинини виготовляють різні м’ясні продукти — ковба- су, сосиски тощо.)

 Навіщо в господарстві собака? (Собаки різних порід мають різне призначення. Наприклад, з мисливськими собаками ходять на по- лювання. Сторожові собаки охороняють дім. Собаки-пастухи допо- магають чабанам. А ще будь-який собака — вірний друг людини.)

Для чого в господарстві кіт? (Коти ловлять мишей та інших шкідливих гризунів. Кіт — домашній улюбленець, він дуже ласкавий.)

 Наприкінці гри педагог нагадує дітям, що диким звірям турбота людини не потрібна, а домашні та свійські тварини без дбайливого ставлення й піклування людей обійтися не можуть.


kakas003-a.jpg                        malac6-a.jpg

 

ДИДАКТИЧНА ГРА

„Свійські тварини”

 

tehen15-a.jpg            macskas_kifestok_1_kifesto1_hu.jpg

        

 «ЩО МИ ЗНАЄМО ПРО ОДЯГ»

 

Мета: закріплювати знання назв одягу; учити правильно опису­вати одяг; розвивати мислення, зв'язне мовлення.

Матеріал: предметні картинки, ігровий куточок «Магазин».

ХІД ГРИ

Вихователь пропонує «завітати до магазину», щоб придбати но­вий одяг. Роль «продавця» спочатку виконує вихователь, а потім діти. Для того щоб придбати потрібний одяг, покупцеві слід назва­ти його та описати його (якого він кольору, для чого потрібен, у яку пору одягають тощо).


«ЯКИЙ ОДЯГ»

 

Мета: закріплювати знання про назви одягу; учити класифікува­ти його відповідно до призначення (домашній, святковий, спортив­ний, повсякденний); розвивати мислення, кмітливість; виховува­ти дбайливе ставлення до одягу різного призначення.

Матеріал: предметні картинки (одяг) або лялькове вбрання різ­ного призначення; ляльки у вбранні різного призначення.

ХІД ГРИ

Вихователь повідомляє дітям про те, що в «магазин одягу на­дійшло дуже багато різного товару», тому «директор магазину просить про допомогу». Для того щоб «покупцям» було зручні­ше обирати для себе одяг, його слід розподілити відповідно до призначення.

Діти по черзі беруть предметну картинку, називають одяг, що зображений на ній, пояснюють його призначення і розташовують біля відповідної ляльки.


                           

 

 

ДИДАКТИЧНА ГРА

«Який одяг»

 

                         

docx
Додав(-ла)
Poc Bika
Додано
9 лютого 2021
Переглядів
2143
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку