Раціональне харчування. Різноманітність продуктів харчування

Про матеріал
Мета: формувати в учнів уявлення про раціональне харчування; познайомити дітей з основними принципами здорового харчування; визначити взаємозвязок харчування та здоровя людини; розширити знання учнів про продукти харчування, їх різноманітність,користь; вчити учнів розпізнавати корисні і шкідливі продукти і напої, викликати інтерес до продуктів, що містять вітаміни та прагнення до збереження власного здоров'я; розвивати та коригувати пам'ять, увагу, мислення, слухове сприйняття; розширювати словник учнів; виховувати свідоме ставлення до харчування, власного здоров'я, бажання дбати про нього.
Перегляд файлу

Тема: Раціональне харчування. Різноманітність продуктів харчування

Мета: формувати в учнів уявлення про раціональне харчування; познайомити дітей з основними принципами здорового харчування; визначити взаємозвязок харчування та здоровя людини; розширити знання учнів про продукти харчування, їх різноманітність,користь; вчити учнів розпізнавати корисні і шкідливі продукти і напої, викликати інтерес до продуктів, що містять вітаміни та прагнення до збереження власного здоров'я; розвивати та коригувати пам'ять, увагу, мислення, слухове  сприйняття; розширювати словник учнів; виховувати свідоме ставлення до харчування, власного здоров'я, бажання дбати про нього.

Обладнання: картинки із зображенням продуктів харчування, тарілка здорового харчування МОЗ України.

Поняття та терміни: раціональне харчування, збалансоване харчування, баланс енергії.

Хід уроку:

І. Підготовча частина

1.    Організаційний етап.

Нумо діти, підведіться!

Всі приємно посміхніться!

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок!

2.    Нервово-психологічна підготовка учнів.

- Покажіть, з яким настроєм ви прийшли на урок

(Діти показують картки з обличчям радісним або сумним)

- Ви готові, очки? (погладжують повіки очей)

- Так! (дивляться в «бінокль»)

- Ви готові, вушка?

- Так! (прикладають долоні до вух, погладжуючи їх)

- Ви готові, ручки?

- Так! (ляскають в долоні)

- Ви готові, ніжки?

- Так! (погладжують ноги, притупують)

- Ви готові?

- Так! (розводять руки в сторони і обіймають себе)

ІІ. Основна частина

3.    Актуалізація опорних знань учнів.

-Яким одним словом ми можемо назвати все що ми їмо?(їжа, продукти харчування)

-Навіщо потрібно їсти?(для підтримання життя)

-Які ви знаєте продукти харчування?(хліб, м’ясо, молочні продукти, риба, овочі, фрукти)

 

4.    Мотивація навчальної діяльності учнів, повідомлення теми та мети уроку

Сьогодні ми згадаємо,

Про те що ми вживаємо,

Про овочі і фрукти,

Про овочі та хліб,

Про всі смачні продукти,

Які нам їсти слід.

Сьогодні на уроці ми будемо розмовляти про корисне, раціональне харчування.

5.    Формування нових знань.

Раціональне харчування (ratio — розумний) — достатнє в кількісному й повноцінне в якісному відношенні харчування; фізіологічно повноцінне харчування здорових людей із врахуванням їх віку, статі, характеру праці та інших факторів.

Здоров’я людини на 70% залежить від способу життя. Так кажуть експерти Всесвітньої організації охорони здоров’я. А найважливішим чинником способу життя є харчування.

Їжа – це “пальне”, без якого організм не може функціонувати, вона дає нам енергію, котра забезпечує нормальну роботу організму, будування й оновлення всіх його структур. Треба усвідомлювати, що надлишок енергії так само небезпечний, як і її нестача. Організм, не маючи змоги використати всю енергію, відкладає її у вигляді зайвих жирів, і людина починає набирати вагу, що може мати сумні наслідки для здоров’я, не кажучи вже про естетичний бік проблеми.

Поняття раціонального харчування включає дотримання трьох основних принципів:

      забезпечення балансу енергії, що надходить з їжею і витрачається людиною в процесі життєдіяльності

      задоволення потреби організму в певних харчових речовинах;

      дотримання режиму харчування.

Продукти харчування мають виконувати три основні функції:

1.    постачати необхідний матеріал для побудови й оновлення клітин;

2.    постачати енергію для функціонування організму (кровообіг, виділення тепла, секреція залоз, м’язові зусилля, робота мозку та ін.);

3.    надавати організмові здатність чинити опір хворобам.

У зв’язку з переліченими функціями, речовини, що входять до складу харчових продуктів, поділяються на три групи: будівельні (тваринні та рослинні білки), енерготворні (вуглеводи та жири), охоронні (вітаміни, мінеральні солі, деякі вуглеводи та білки).

Міністерство охорони здоров’я України пропонують рекомендації зі здорового харчування, які визначають найважливіші групи продуктів, які повинні входити до щоденного раціону людини. До складу рекомендованих продуктів увійшли сезонні овочі та фрукти, звичні та доступні молочні та кисломолочні продукти, різні види риби та м’яса.

Розгляд та обговорення рекомендацій.

Ми з вами на минулому уроці розмовляли про продукти, які є збалансованими та корисними. Сьогодні ж хочу вас ознайомити з продуктами котрі не несуть майже ніякої користі і їх бажано не вживати:

      картопляні чіпси і картопля фрі – це, по суті, суміш вуглеводів і жиру, плюс хімічні домішки;

      солодкі батончики на зразок “Снікерса”, “Марса” тощо, що складаються з великої кількості цукру і різних хімічних доповнювачів;

      солодкі газовані та ароматизовані напої на зразок Cola, Fanta, консервовані соки;

      сосиски, сардельки, варена ковбаса, паштет та інші продукти з так званими прихованими жирами. Сало, внутрішній жир, свиняча шкірка і т.п. займають 40% ваги, але замасковані під м’ясо за допомогою смакових додатків;

      консервовані м’ясні та овочеві продукти із застосуванням великої кількості  оцту та інших консервантів.

6.    Повторне звернення учнів до тільки що одержаних знань.

Вправа «Їсти-не їсти»

Вчитель зачитує продукт, а учні по черзі повинні вирішити в яку колонку віднести те, що треба їсти і їжа яку краще уникати.

7.    Руханка

Петрик йшов, йшов, йшов (крокують на місці)

І суницю знайшов. (нахиляються вперед)

З’їв і далі пішов. (імітація рухів, які виконує хлопчик)

Петрик йшов, йшов, йшов

І горішок знайшов.

Підняв і далі пішов.

Петрик йшов, йшов, йшов

І грибочок знайшов.       

Поклав у кошик                

і додому пішов. (сідають за парти)

8.    Закріплення матеріалу.

Мовна гра «Вгадай за описом»

Вчитель описує картинку не показуючи її, на картинці зображено продукт харчування. Розповідаючи вчитель описує колір, смак, розмір, форму. Дитина котра відгадає, описує наступне зображення.

Вчитель

9.    Систематизація та узагальнення засвоєних знань.

Визначення правил корисного харчування:

·       Їсти овочі і фрукти;

·       Їсти м’ясо і рибу;

·       Не пити газовану солодку воду;

·       Не зловживати ковбасою та сосисками;

·       Обмежувати кількість солодкого у раціоні.

ІІІ Заключна частина

10.  Підсумок

Що нового дізнався на уроці?

Що на уроці сподобалося найбільше?

Що було не зрозуміло?

Що треба розповісти дома батькам?

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
18 лютого 2023
Переглядів
526
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку