В презентації розглядається творчисть одного з геніїв Відродження - Рафаєля Санті. Представлені його основні творо, які упорядковані за жанрами та хронологічно.
Рафае́ль Са́нті (1483-1520) - італійський живописець, графік і архітектор. Один з найяскравіших представників мистецтва епохи Високого Відродження. За своє недовге життя він став одним з найславетніших і багатих художників Італії. У своїх творах Рафаель втілив уявлення про піднесені ідеали гуманізму.
Номер слайду 3
Рафаель народився у містечку Урбіно. Був сином Джованні Санті - придворного художника урбінського герцога. До того ж батько займався поезією. Перші навички Рафаель отримав у майстерні батька, що прищепив сину зацікавленість мистецтвом. Коли батько помер, Рафаелю виповнилося одинадцять років. Відтепер на виховання підлітка і зростання його майстерності матимуть вплив сторонні митці.
Номер слайду 4
У 1500 році Рафаель перебрався до Перуджі, пішов вчитися до майстерні П'єтро Перуджино-головного митця умбрійської живописної школи. У майстерні П'єтро Перуджино молодий Рафаель працював чотири роки -до 1504-го. Вплив художньої манери Перуджино відчутний у ранніх творах Рафаеля
Номер слайду 5
Три ранні шедеври. У 1504 році художник приїхав до Флоренції -центру тогочасного Відродження у мистецтві Італії. З містом пов'язана творчість Арнольфо ді Камбіо, Філліппо Брунеллескі, Мазаччо, Доменіко Гірляндайо, да Вінчі, Мікеланджело, та інших велетнів італійської культури. До цього періоду належать три маленькі шедеври молодого художника:«Мадонна Конестабіле», «Сон лицаря» (Лицар на перетині шляхів), «Заручини Діви Марії».
Номер слайду 6
«Мадонна Конестабіле» -тондо(картина округлої форми),створене ще зовсім молодим і несміливим майстром. Картина виконана в техніці темпери і досить сильно нагадує образи, які десятками випускали з майстерні Перуджино. Рафаель - це митець, котрий не претендує на щось величне і значуще, але вже тут помітний потяг до індивідуальних композицій, поетичного характеру персонажів, розміщених в простому, майже спрощеному природному середовищі. Мадонна Конестабіле. 1504.
Номер слайду 7
Значно більші завдання поставив митець перед собою і успішно розв'язав в композиції «Сон лицаря» (Лицар на перетині шляхів). Так в алегоричній формі перед нами постають Насолода (праворуч) і Доброчесність (ліворуч).«Сон лицаря» (Лицар на перетині шляхів) 1504
Номер слайду 8
Заручини Діви Марії. 1504 У невеличкій картині «Заручини Діви Марії» Рафаель розробив біблійний сюжет схожої композиційної побудови. Група свідків заручин побудована симетричною і невимушеною. Митець грає з перспективною побудовою вимостки напівпорожнього майдану, що веде погляд глядачів до центричної, фантазійної архітектури храму. Його спокійна і гармонійна побудова - ще один головний персонаж композиції.
Номер слайду 9
Рафаель-портретист. Рафаель створив небагато суто станкових портретів. Значно більше їх на фресках у Ватикані. Здається, він брався за їх створення не дуже охоче. Майже всі вони поясні. Як правило, модель зручно розміщувалася в кріслі Ранініх портретів мало. Престижна праця у Ватикані і наближеність до папи римського обумовили і коло його замовників. Це вибагливі кардинали, римські аристократи, можновладці, дипломати. З часом зросли спостереження молодого художника і його майстерність портретиста. Портрети стають більш психологічні, і досягають вершин в Римі, в середовищі амбітних кардиналів, багатих ділків і банкірів, пихатих римських пап, суворих римських матрон.
Номер слайду 10
Портрет Маддалени Доні. 1506 Портрет Анджело Доні. 1506
Номер слайду 11
Портрет Балтазара Кастильоне. 1514-1515. Кардинал Бернардо Довіці да Бібієна,
Номер слайду 12
Мадонни Рафаеля. Твори Рафаеля зображають переважно Мадонн, яких художник малював поетично і водночас просто за своєю композицією. Ні до, ні після Рафаеля жоден художник не спромігся створити стільки довершених і при цьому різноманітних картин із зображенням Мадонни з немовлям. Діва Марія на його картинах то зовсім юна і ніжна, то зображена у вигляді простої напрацьованої та стомленої селянки. Мадонна чи надійно тримає немовля Ісуса у руках, чи бавиться з ним на тлі різноманітних пейзажів.
Номер слайду 13
Мадонна на луці. 1505 Мадонна Темпі. 1507
Номер слайду 14
Мадонна зі щигликом, 1507 Мадонна з гвоздиками. 1509-1512
Номер слайду 15
Величезне за розмірами (256 x 196 см) полотно було створено Рафаелем для вівтаря церкви монастиря Святого Сікста в П'яченці на замовлення папи Юлія II. На картині зображені Мадонна з немовлям в оточенні папи Сікста II і Святої Варвари по сторонах із двома янголятами, що дивилися знизу вгору на сходження Бога. Фігури утворюють трикутник. Розкрита по сторонах завіса зайвий раз підкреслює геометричну продуманість композиціїСікстинська Мадонна 1515
Номер слайду 16
Це один з перших творів, в якому глядач незримо виявляється вписаний в композицію: здається, що Мадонна спускається з небес прямо назустріч глядачеві і дивиться йому в очі. В образі Марії гармонійно поєднані захват релігійного тріумфу з такими загальнолюдськими переживаннями, як глибока материнська ніжність і окремі ноти тривоги за долю немовляти. Сікстинська Мадонна ( фрагмент)1515
Номер слайду 17
Фрески Рафаеля. У 1508 році Рафаель прийняв запрошення Папи Юлія II і приїхав до Риму, щоб розписувати папський палац у Ватикані.. У Ватикані він залишив по собі славетні «станци» («станца» — розмальована зала у палаці). У розписах цих кімнат Рафаель продемонстрував талант видатного майстра композиції. Він розмалював 4 зали. Одну із зал виконували переважно учні Рафаеля під його керівництвом (1514–1517).
Номер слайду 18
Свою роботу художник розпочав з станци делла Сеньятура. Саме тут він помістив всесвітньовідомі фрески «Парнас», «Диспута» і «Афінська школа» (1508–1512). У них Рафаель показує блискуче вміння змальовувати античні теми, та показувати емоції і сутність кожного із зображених персонажів. Фреска «Афінська школа»
Номер слайду 19
Рафаель Санті недовго, але яскраво попрацював як архітектор. Низка його художніх творів має зображення архітектурних споруд, що свідчать як про інтерес до будівництва і вивчення спадку Стародавнього Риму, так і обізнаність з архітектурною практикою своїх уславлених сучасників. Рафаель- архітектор. Збудоване крило Вілли Мадама з боку саду.
Номер слайду 20
Значним досягненням Рафаеля-архітектора став проєкт та побудова вілли для Джуліо де Медичі (в подальшому - Вілла Мадама). Недовгий час митець працював і над продовженням побудови собору Святого Петра в Римі Вілла Мадама, декор склепіння лоджиї.
Номер слайду 21
6 квітня 1520 Рафаель помер у 37 році життя . На його гробниці є вислів: "Тут спочиває великий Рафаель, за життя якого природа боялася бути переможеною, а після його смерті вона боялася померти". Гробниця Рафаеля