Тема року: Мистецтво в культурі минулого.
Тема семестру: Стилі та напрями мистецтва стародавніх епох і цивілізацій: античний, візантійський, романський, готика, Ренесанс.
Урок № 15.
Тема уроку: Шедеври Північного Відродження.
Мета уроку: - розширити загально-естетичний та музичний кругозір та знання учнів про художній світ епохи Північного Відродження та його представників в різних видах мистецтва ;
- пояснити значення понять « колорування» в музиці та образотворчому мистецтві;
- розвивати навички осмисленого сприйняття музики, художніх творів;
- виховувати в учнів зацікавленість творами мистецтва, формувати емоційні, естетичні, моральні, загальнолюдські якості особистості ; любов до природи, живопису.
Очікувані результати для учнів ( Smart – мета уроку)
Після уроку учні :
Навчально – методичне забезпечення уроку: підручник, мультимедійна дошка, інтелект – карта, проектор, комп’ютер, презентація до уроку, QR-код, відеоматеріали, інтерактивна географічна кліматична карта, ватман, фломастери.
Музичний матеріал: хорова мініатюра Орландо ді Лассо « Луна»; фрагмент фантазії для лютні зі Львівської табулатури ХVІ ст. Мирослава Скорика; звуки лютні; « новорічні» мелодії.
Тип уроку: комбінований урок.
ХІД УРОКУ:
І. Вступна частина. ( Презентація)
Організаційний момент. Доброго дня усім!
Оголошення теми уроку.
Девіз нашого уроку :“ Усьому потрібно вчитися, мистецтво – не виняток”.
Бертольд Брехт
Оголошення Smart – мети уроку.
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
Подивіться на екран. Що ви бачите?
Спочатку полонені складали долоні разом і простягали їх для укладення в окови. Тобто жест означав підпорядкування.
Про цю картину існує красива притча. ( ПРОЧИТАТИ ПРИТЧУ).
Сьогодні ми будемо говорити про людей, котрі в 15 -16 ст. внесли свій внесок у мистецтво Північного Відродження. І Альбехт Дюрер – це один з них.
ІІІ. Актуалізація опорних знань та перевірка д/з.
Учитель: - Хто пригадає, яке було д/ з на сьогодні?
Д/З
Схарактеризувати ренесансні новації в мистецтві живопису.
Правило « золотого перетину», пропоції людського тіла; перспектива і світлотінь стали художніми засобами; прагнення до реалістичного зображення. Один із улюблених образів – Мадонна…
Активізувати свої знання я пропоную вам зігравши в Laerningapps.
Для цього зверніть увагу на QR–код, який знаходиться у вас на парті. Візьміть телефони та відскануйте його. Відкривається гра « Ідеали і образи Ренесансу». Потрібно знайти пару.
І V. Вивчення нового матеріалу.
Північним Відродженням називають культуру Ренесансу в країнах, розташованих на північ від Італії.
Коли учні відповідають про музику, відразу дати її прослухати:
А) фламандець ОРЛАНДО ЛАССО залишив багату вокально – хорову спадщину, а у сфері світської музики Лассо був неперевершеним майстром своєї епохи ; слухання мініатюри « Луна».
- За допомогою яких засобів автор досяг музичного контрасту?
Б) У домашньому музикуванні грали переважно на лютні. З’явилися численні збірники мініатюр ( табалатури).
- Слухання гри на лютні ( 2 відео)
-Мирослав Скорик. Три фантазії для лютні зі Львівської табулятури 16 століття.
- ТЕМБР якого інструмента близький до колориту лютні?
4. Розповідь вчителя.
ЗОЛОТА ПІДКОВА УКРАЇНИ
( відомий туристичний маршрут замками Львівщини)
ПІТЕР БРЕЙГЕЛЬ СТАРШИЙ
Живописна мова Брейгеля більш спонтанна, зухвала і дуже винахідлива. Засновник династії великих художників.
Поняття « картина світу».
Які установи були у людини того часу. Уявлення про час та простір. Де вона знаходиться? – У свідомості людини.
КЛІМАТ
Клімат з часом змінюється. Раніше клімат був набагато суворішим, аніж зараз. Всі ми чули про глобальне потепління, наслідком якого буде глобальне похолодання. Яким чином можуть змінитися кліматичні умови європейських країн? Так в Атлантичному океані є тепла течія - Гольфстрім, вона приносить теплу та м’яку погоду до країн Європи, якщо розтануть льодовики, то води Атлантики опресняться, Гольфстрим зупиниться і Європа перестане обігріватися і почнеться льодовиковий період.
Роздуми про зимові картини Брейгеля особливо актуальні зараз. Коли ми стикаємося з екстремальними змінами клімату через вплив людини на природу. Глобальне потепління спричинить за собою постійне повторення малих льодовикових періодів. Брейгель нагадує нам, що у холоді є своя краса.
« Мисливці на снігу»
« Пейзаж з ковзанярами і пасткою для птахів» ( написана у 1565 р.) 127 копій.
Мистецтво пов’язане з життям. Тоді катались на ковзанах і зараз. Тоді ковзани були іншими.
На картині "Пастка для птахів" художник зобразив засніжене село на березі річки під панциром льоду і катающихся на ковзанах людей.
Німеччина.
Альбрехт Дюрер
5.Бесіда з учнями:
6.Знайомство з термінологією (підручник, стор. 83)
КОЛОРУВАННЯ – прикрашування вокальної партії віртуозними пасажами, трелями, руладами тощо. В образотворчому мистецтві – яскравість зображення.
7.Художньо – творча робота
Чоловічки
Внесіть своє бачення, свій настрій. Покажіть колорування зображення.
Згадаємо ( слайд)
Незакінчене речення.
Домашнє завдання.
Слухання та споглядання творів мистецтва за власним вибором.