Конспект уроку з мистецтва для 8 класу на тему "Шедеври Північного Відродження"

Про матеріал
Урок з мистецва для 8 класу проводиться в інтеграції з географією, літературою, образотворчим та музичним мистецтвами, містить сучасні технології (опис поданий в уроці).
Перегляд файлу

Тема року:   Мистецтво  в  культурі   минулого.

Тема семестру:  Стилі  та  напрями  мистецтва стародавніх епох і цивілізацій: античний, візантійський, романський, готика, Ренесанс.

Урок    15.

Тема  уроку: Шедеври  Північного  Відродження.

Мета  уроку: - розширити  загально-естетичний  та  музичний  кругозір  та  знання учнів про художній світ епохи Північного Відродження та його                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                представників в різних видах мистецтва ;

- пояснити значення понять « колорування» в музиці та образотворчому мистецтві;

- розвивати  навички осмисленого сприйняття музики, художніх творів;

- виховувати в учнів зацікавленість творами мистецтва, формувати  емоційні, естетичні, моральні, загальнолюдські якості особистості ; любов до природи, живопису.

                   Очікувані результати для учнів ( Smart – мета уроку)

Після уроку учні :

  • будуть  знати: особливості  мистецтва Північного Відродження та його видатних представників; значення  поняття «колорування»;
  • будуть уміти: вдумливо сприймати художні твори; створювати зимовий пейзаж з багатофігурними зображеннями;
  • навчаться: висловлювати  власне враження від  творів  мистецтва.  

Навчально – методичне  забезпечення  уроку: підручник, мультимедійна дошка, інтелект – карта, проектор, комп’ютер, презентація до уроку, QR-код, відеоматеріали, інтерактивна географічна кліматична карта, ватман, фломастери.

Музичний матеріал: хорова  мініатюра  Орландо ді Лассо « Луна»; фрагмент фантазії для лютні зі Львівської  табулатури  ХVІ ст. Мирослава Скорика; звуки лютні; « новорічні» мелодії.

Тип уроку:  комбінований  урок.

                                              ХІД УРОКУ:

І. Вступна частина.                    ( Презентація)

             Організаційний момент.     Доброго дня усім!

             Оголошення теми уроку.

Девіз нашого уроку :“ Усьому потрібно вчитися, мистецтво – не  виняток”.

                                                                                Бертольд  Брехт

  • Як ви розумієте ці слова?
  • Давайте подивимося, чому ми сьогодні повинні навчитися.

Оголошення  Smart – мети  уроку.

ІІ. МОТИВАЦІЯ  НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

Подивіться на екран. Що ви бачите?

  • Руки. Руки кого?  А що роблять ці руки?  - « Руки в молитві».

Спочатку полонені складали долоні разом і простягали їх для укладення в окови. Тобто жест означав підпорядкування.

  • Це руки старої людини чи молодої?

Про цю картину існує красива  притча. ( ПРОЧИТАТИ  ПРИТЧУ).

Сьогодні ми будемо говорити про людей, котрі в 15 -16 ст. внесли свій внесок у мистецтво Північного Відродження.  І Альбехт  Дюрер – це один з них.

ІІІ. Актуалізація опорних знань та перевірка д/з.

Учитель: - Хто пригадає, яке було д/ з на сьогодні?

Д/З
Схарактеризувати ренесансні новації в мистецтві живопису.

Правило « золотого перетину», пропоції людського тіла; перспектива і світлотінь стали художніми засобами; прагнення до реалістичного зображення. Один із улюблених образів – Мадонна…

Активізувати свої знання я пропоную вам  зігравши в Laerningapps.

Для цього зверніть увагу на QR–код, який знаходиться у вас на парті. Візьміть телефони  та  відскануйте його. Відкривається гра « Ідеали і образи Ренесансу». Потрібно  знайти пару.

 І V.  Вивчення нового матеріалу.

  1.               Розповідь вчителя

Північним  Відродженням називають культуру Ренесансу в країнах, розташованих  на  північ  від Італії.

  1.               Робота з Інтелект – картою  – групова   робота ( клас поділити  на 5 груп).
  2.               Перевірка роботи. Кожна  група  відповідає на питання  інтелект–карти та  пояснює його.

 

 

Коли учні відповідають про музику, відразу дати її прослухати:

А)  фламандець  ОРЛАНДО  ЛАССО  залишив багату вокально – хорову спадщину, а у  сфері світської музики Лассо був неперевершеним майстром своєї епохи  ; слухання мініатюри « Луна».

- За допомогою  яких засобів автор досяг музичного контрасту?

Б) У домашньому музикуванні грали переважно на лютні. З’явилися численні збірники мініатюр ( табалатури).

- Слухання  гри на лютні ( 2  відео)

-Мирослав Скорик. Три фантазії для лютні зі Львівської табулятури 16 століття.

- ТЕМБР якого інструмента близький до колориту  лютні?

4. Розповідь вчителя.

 

  ЗОЛОТА ПІДКОВА УКРАЇНИ

  • Як ви вважаєте, де найбільше розташовано українських пам’яток Ренесансу? – На заході  нашої країни. Рисами Пізнього Відродження сповнений Підгорецький  замок – оточений  оборонними спорудами палац на сході Львівської області. Разом з Олеським і Золочівським  замками він  утворює   ЗОЛОТУ  ПІДКОВУ  ЗАХІДНОЇ  УКРАЇНИ            

( відомий  туристичний маршрут  замками Львівщини)

  • Нідерланди. – Розгляньте репродукцію  картини  « Портрет подружжя Арнольфіні» Яна  ван Ейка. Зробіть висновки щодо композиції  полотна, його особливостей.
  • Ієронім  Босх – нідерландський художник. Його вважають найзагадковішим живописцем  в  історії  мистецтва. Творчість митця  сповнена  алегоричним змістом. У такий спосіб він створював картину суєтності життя.
  • Розгляньте  репродукцію картини» Концерт у яйці» І. Босха.
  • Які алегорії  ви  помітили?

ПІТЕР   БРЕЙГЕЛЬ   СТАРШИЙ

Живописна  мова Брейгеля більш спонтанна, зухвала і дуже винахідлива. Засновник династії  великих художників.

Поняття   « картина  світу».

Які установи були у людини того часу. Уявлення про час та простір. Де вона знаходиться? – У свідомості людини.

КЛІМАТ

Клімат  з часом змінюється. Раніше  клімат  був набагато  суворішим, аніж зараз. Всі ми чули про глобальне потепління, наслідком якого буде глобальне похолодання. Яким чином можуть змінитися  кліматичні умови європейських країн? Так в Атлантичному океані є тепла течія -  Гольфстрім, вона приносить теплу та м’яку погоду до країн Європи, якщо розтануть льодовики, то води Атлантики опресняться, Гольфстрим зупиниться і Європа перестане обігріватися  і почнеться  льодовиковий  період.

Роздуми про зимові картини Брейгеля особливо актуальні зараз. Коли ми стикаємося з екстремальними змінами клімату  через вплив людини на природу. Глобальне потепління спричинить за собою постійне повторення малих льодовикових періодів. Брейгель  нагадує нам, що у холоді  є своя краса.

« Мисливці на снігу»

« Пейзаж з ковзанярами  і  пасткою  для птахів» ( написана у 1565 р.)  127 копій.

Мистецтво пов’язане з життям. Тоді  катались на ковзанах і зараз. Тоді ковзани були іншими.

На картині "Пастка для птахів" художник зобразив засніжене село на березі річки під  панциром льоду   і катающихся на ковзанах людей.

 

  • Де ж пастка?

Німеччина.

   Альбрехт    Дюрер

5.Бесіда з учнями:

6.Знайомство з термінологією (підручник, стор. 83)

КОЛОРУВАННЯ – прикрашування вокальної партії віртуозними пасажами, трелями, руладами тощо. В образотворчому мистецтві – яскравість зображення.

 

7.Художньо – творча робота

 

  • Намалюйте зимовий пейзаж . Багатофігурність зображення.
  • Настрій природи, настрій  людей, котрі катаються на ковзанах.
  • Мій показ. Метод – 6  та 6.

Чоловічки

Внесіть своє бачення, свій настрій. Покажіть колорування зображення.

 

Згадаємо ( слайд)

Незакінчене   речення.

 

  • Культура  Північного  Відродження  мене  вразила  тим , що .  .  

 

  1.     Підбиття підсумків уроку. Оцінювання  учнів.

 

Домашнє завдання.

Слухання та споглядання творів мистецтва  за  власним  вибором.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Демків Марія Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 січня 2021
Переглядів
3111
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку