Рана загоїться, а зле слово – ніколи. Єврейська притча «Цвяхи»

Про матеріал
Матеріал до уроку літературного читання в 4 класі за підручником О.Вашуленко під час дистанційного навчання. Презентація створена з метою ознайомлення учнів з притчами; розвивати кругозір, зв'язне мовлення учнів; виховувати загальнолюдські якості
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Пізнаю мудрість притчі. Рана загоїться, а зле слово – ніколи. Єврейська притча «Цвяхи»

Номер слайду 2

Розчитування. Летів горобець через безверхий хлівець. Ніс четверик гороху, без червотоку,Без червоточини, без почервоточини.

Номер слайду 3

Пізнаю мудрість притчіПритча – невеликий народний або літературний розповідний твір повчального характеру, який у прихованій формі доводить цінності людського життя.

Номер слайду 4

Пізнаю мудрість притчіСьогодні ми познайомимося з Єврейською притчею «Цвяхи»

Номер слайду 5

Пізнаю мудрість притчіЄврейська притча «Цвяхи» В одному селі жив юнак на ім’я Елай. Хлопець був працьовитим, одначе мав погану вдачу: через дрібницю міг легко втратити спокій, посваритися, наговорити неприємних слів або накричати. Одного ранку старий батько й каже синові:— Гнів — поганий товариш. Уникай же його.— Ви про що, тату?! — несподівано почав підвищувати голос юнак. — У мене завжди все під контролем! Ніколи не гніваюся!— Це тому, що не слідкуєш за собою, — спокійно зауважив старий. — Візьми цей мішок із цвяхами. Щойно з кимось посваришся, вимовиш лихе слово чи про щось погане подумаєш — одразу ж забивай у дерев’яний паркан цвях. Тоді й побачимо.— Гаразд, тату, — засміявся хлопець. — Ось тільки навряд чи матиму причину зазирати в мішок. Першого ж дня Елай забив у паркан понад два десятки цвяхів. Це водночас здивувало й засмутило юнака: виявляється, надто часто втрачав спокій.

Номер слайду 6

Пізнаю мудрість притчіЄврейська притча «Цвяхи»Як не стежив за собою наступного дня, проте знову витягнув із мішка чимало залізних стержнів. Відтоді, перш ніж щось сказати, хлопець подумки лічив до десяти. Керувати спалахами гніву стало легше, тож і кількість забитих цвяхів зменшилася. Але одного дня Елаю залізні стержні не знадобилися. Неймовірно щасливий, він прибіг до батька:— Відтепер цвяхи в паркан не забиватиму!— Це дуже добре, синку. Виймай їх щоразу, як удасться зберігати терпіння. Юнак так і вчинив. І з часом приводів для гніву просто не знаходилося.— Я витягнув цвяхи! — повідомив батькові Елай. Старий чоловік підвів сина до паркана й мовив:— За цей час ти змінився й багато чого навчився. Поглянь, скільки дірок залишилося в паркані. Вони тут назавжди. Ось так і в стосунках із людьми: коли з кимось посваришся, неприємні слова залишать у душі такі ж рани, як дірки від цвяхів у паркані. Пам’ятай про це і будеш щасливим.

Номер слайду 7

Пізнаю мудрість притчіХто герої твору? Від імені кого ведеться оповідь?Який характер був у сина? Що і як про це сказано у притчі?Що порадив йому батько?Обговоріть! У чому смисл виділених рядків?Чи завжди ви слідкуєте за своєю мовою?Можете керувати своїми емоціями?

Номер слайду 8

Досліджую медіа. Розглянь ілюстрацію до притчі. Який епізод зображено? Що про це свідчить?Який малюнок зобразили б ви?

Номер слайду 9

Пізнаю мудрість притчіПоясніть прислів’я. Гостре словечко коле сердечко. Коня керують уздами, а чоловіка — словами. Слово може врятувати людину, слово може і вбити.

Номер слайду 10

Пізнаю мудрість притчі

Номер слайду 11

Оціни свою роботу на уроці цеглинкою «лего»

pptx
Додано
9 листопада 2023
Переглядів
325
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку