Ранкова кава з батьками "Елементарне музикування за системою Карла Орфа"

Про матеріал
Мета: донести до батьків сутність концепції Карла Орфа, що вона полягає у виявленні й розвитку музичних здібностей дитини через імпровізацію у музиці та рухах. Тобто, розкрити в кожній дитині творчий потенціал. Навчаючись грі на елементарних музичних інструментах діти самостійно відкривають світ музики.
Перегляд файлу

Технологія «елементарного музикування» Карла Орфа


      Орф-педагогіка — це особливий тип музичної педагогіки, яку називають креативною. Вона заснована на розумінні нерозривності музики, руху, слова, малюнка та особливій організації педагогічного процесу, яка дає змогу дітям виражати себе через гру на музичних інструментах, створювати власні танцювальні композиції, співати і самостійно акомпанувати собі

Педагогічна концепція «елементарного музикування» Карла Орфа — це:

- творчий процес навчання за принципом «від простого — до складного»

- різні види спільних досліджень, що ведуть до імпровізації

- поєднання музики, руху, слова, малюнка

- пріоритетне виховання почуття ритму

- висока рухова активність

- змога грати на багатьох музичних інструментах без попереднього навчання

- використання музичного фольклору

- музичне виховання, що сприяє розв'язанню низки комунікативних та соціальних завдань

Відповідно до завдань, які окреслено у Базовій програмі розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі», метою педагогів-«дошкільників» є не стільки навчання дітей, скільки їх адаптація у суспільстві, формування життєво необхідних навичок, уміння орієнтуватися у навколишньому світі. Тому у нашому дошкіль­ному закладі ми намагаємося створити сприятливі умови для особис­того становлення та творчої самореалізації кожної дитини, формуван­ня її життєвої компетентності, ціннісного ставлення до світу природи, культури, людей, самої себе.

Важливу роль у становленні творчої особистості ми відводимо музичному вихованню дітей. Адже саме музичне виховання покли­кане допомогти дитині усвідомити себе, як суб'єкта творчості: відчу­ти у собі композитора, художника, митця. Залучаючи дітей до музич­ної діяльності, ми прагнемо, щоб діти активно імпровізували, виявля­ли власну творчість у різних видах му­зичної діяльності, збагачували власний досвід, отримували позитивні враження від взаємодії з музичним мистецтвом. То­му у практику роботи з дітьми ми впрова­джуємо всесвітньо відому концепцію му­зичного виховання, створену німецьким композитором Карлом Орфом.

Карл Орф вважав, що головне, чого мають домогтися педагоги, це навчити ди­тину любити музику. Задля цього у кожного малюка потрібно розвинути музичні здібності, які у певній мірі є абсолютно в усіх і, зазвичай, проявляються лише тоді, коли дитина виступає не як пасивний слухач, а як творець музики, її активний діяч. Педагоги, залучаючи дітей до активної діяльності, спонукають їх до розкриття своїх мовленнєвих, музичних та танцювальних здібностей. Працюючи за системою Карла Орфа, ми ставимо за мету:

- збагачувати словник дітей, використовуючи мовленнєві вправи;

- стимулювати творчу рухову та мовленнєву ак­тивність;

- формувати вміння – супроводжувати спів грою на дитячих му­зичних інструментах;

- відтворювати різними звуками (оплеска­ми, притулами, виляскуванням) ритм му­зики;

- імпровізувати;

- створювати елементарний інструменталь­ний супровід казок (гра на музичних ін­струментах — як класичних, так і само­робних);

- в розвивати відчуття краси авторських музичних творів, на­родної пісні.

 

Ці завдання ми реалізуємо у різних формах роботи з дітьми, зо­крема під час:

- музичних занять;

- розваг;

- театралізованих дійств;

- свят;

- індивідуальної роботи з дітьми.

Музично-виховна система К.Орфа закладає хороші передумови для участі дітей у різноманітній музичній діяльності, оскільки грунтується не лише на інструментальному, а й ритмопластичному, танцювальному, співацькому музикуванні. Вона акумулює передові гуманістичні ідеї гармонійного розвитку особистості, пробудження її творчого потенціалу. Орієнтація на природні сили особистості, елементарне музикування, фольклор як першооснову музичної культури визначають прогресивність і плодотворність педагогічних пошуків К.Орфа.

Роботу музичного керівника продовжують вихователі. Система музичного виховання Карла Орфа гармонійно поєднується з різни­ми видами художньої діяльності, зокрема: з малюванням, з аплікацією, ліпленням.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Діденко Альона
Додано
12 квітня
Переглядів
230
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку