Ранкова зустріч "День зустрічі птахів"

Про матеріал

Ранкова зустріч «День зустрічі птахів»

Мета: сприяти формуванню доброзичливого й толерантного ставлення до людей;розвивати мовлення учнів, їх уяву, фантазію, творчі здібності; розширити уявлення дітей про роль птахів у природі; виховувати повагу до народних традицій, бережливе ставлення до птахів

Перегляд файлу

Ранкова зустріч «День зустрічі птахів»

Мета: сприяти формуванню доброзичливого й толерантного ставлення до людей;розвивати мовлення учнів, їх уяву, фантазію, творчі здібності; розширити уявлення дітей про роль птахів у природі; виховувати повагу до народних традицій, бережливе ставлення до птахів.

Обладнання: печиво у формі птахів,ряст, гніздечко сороки, малюнок сороки, запис співу жайворонка.

Хід ранкової зустрічі

Повідомлення учням про початок зборів -  запис співу жайворонка (https://youtu.be/UYye_vW8L84).

(Пропоную  створити два кола, у першому стоять  хлопчики , у другому – середньому -дівчатка).

І.Вітання по колах:

- Вітаємося потиском руки, побажання та компліменти повинні бути пов'язані з весною (весняного настрою, сонячної посмішки і т.д.)

ІI.Вітання разом(співання заклички). (З «жайворонками »(обрядовим печивом) в руках  спів  закличок  птахам та весні, щоб скоріше принесли нам тепле літечко).

-  На Сороки ніч дорівнює дню, і можна весну зустрічати. В цей час прилітали перші жайворонки. Саме тому, господині випікали спеціальні булки з вівса або житнього тіста, які за формою якраз і нагадують жайворонків. Медом золотять цим птахам крильця і головки. Вважається, що 22 березня потрібно роздавати цих жайворонків дітям, є їх самим, щоб птахи прилетіли швидше, адже вони як раз і є вісниками весни.


Вийди, вийди, сонечко,
На дідове полечко,
На бабине зіллячко,
На наше подвір'ячко,
На весняні квіточки,
На маленькі діточки.
Тут вони граються,
Тебе дожидаються.  

 

  Жайворонок, жайворонок!

Візьми собі зиму,

А нам віддай весну.

Візьми собі сани,

А нам віддай віз!


II .Обмін інформацією.

1.Розкажіть про свій настрій, ніби ви малюєте фарбами.

- Якими кольорами ви хочете розмалювати сьогоднішній день?

2.Обмін думками.

1)Гра «Загадкова скринька».

- Давайте пригадаємо правила гри.

  • Скриньку не можна відкривати.
  • Її можна трусити.
  • Кожен може поставити одне запитання про об'єкт усередині.

Скринька передається доти, доки хтось не відповість, що там лежить.

 (Діти повинні відгадати слово птах. В скриньці – іграшковий птах.)

2) Якби ви були пташкою, про що б нам розповіли?

III. Групові заняття

1.Гра  на увагу і знання птахів «Птах- не птах».

Вчитель читає віршики. Завдання дітей уважно слухати і, якщо прозвучить слово, що позначає не птахи, подати сигнал – тупати ніжками .


Прилетіли птиці:

Голуби, синиці,

Мухи і стрижі ...

Прилетіли птиці:

Голуби, синиці,

Лелеки, ворони,

Галки, макарони,

Прилетіли птиці:

Голуби, синиці,

лебеді, куниці,

Галки і стрижі,

Чайки і моржі

Прилетіли птиці:

Голуби, синиці,

Чайки, чижі,

Сойки і вужі.

Прилетіли птиці:

Голуби, синиці,

Чайки, пелікани,

Майки і орлани.

Голуби, синиці,

Чаплі, солов'ї,

Окуні і горобці.

Прилетіли птиці:

Голуби, синиці,

Качки, гуси, сови,

Ластівки, корови.

Прилетіли птиці:

Голуби, синиці,

Палиці і стрижі,

Метелики, чижі,

Лелеки, зозулі,

навіть сови-сплюшки,

лебеді та качки -

і спасибі жарти!


2.Топтання рясту, примовляючи «Точу, топчу ряст, ряст, Бог здоров′я дасть, дасть.» (Діти це роблять по черзі, за бажанням).

3. Вимощування гнізда сороці  з сорока паличок.

Вважали, що цього дня сорока бере сорок різочок чи галузок і мостить собі з них гніздо. Казали: «Нині сорока — іменинниця». Сорока, якщо не турбувати її та не руйнувати гнізда, виступає своєрідним оберегом дому, біля якого живе.

4.Хоровод для дівчат «Подоляночка»( https://youtu.be/ZlXsvT3VSUo)

5. Гра для хлопчиків «Довга лоза».

6. Вчитель:

- Діти та дорослі щиро вірять, що після таких закликів, які ми сьогодні співали, птахи та весна не забаряться.А щоб пернатим  не було сутужно, залишимо  для птахів крихти своїх коржиків. Нехай прилітають  скоріше!

_ Щиро дякую за  бублики!

(Школярі, за звичаєм, в цей день приносили вчителеві сорок бубликів за добру науку.)

ІV.Щоденні новини.(Перехід до класу).

1. Спостереження за погодою

(Доповідає метеоролог, діти роблять позначки в календарі природи.)

- Складіть речення про погоду сьогодні.

2. На аркуші запис:

Доброго ранку, діти!

День: четвер.

Дата: 22.03. 2018 року.

Тема дня : «Зміни в живій природі»

22 березня  -  день весняного рівнодення, день води та «Сороки(Жайворонка)».

Погода: сонячна і тепла.

На нас сьогодні чекає цікава робота : ми спостерігатимемо за змінами в живій природі, за птахами.

3.Очікування

(Учні записують на аркуші паперу питання, на які вони хотіли б отримати відповіді, вивчаючи тему «Зміни в живій природі»)

3.Новини класу

(Кожна  бажаюча дитина розповідає про ті власні новини, якими їй би хотілося поділитися з друзями.)

4.Повідомлення вчителя про навчальні завдання дня.

5.Ритуал прощання «Коло дружби».

-Сподіваюся, що наша зустріч дала вам можливість ще більше пізнати і полюбити традиції нашого народу. І з цього приводу ми будемо щиро тішитися.

(Діти в колі, беруться за руки. Вчитель посилає сигнал діти передають один одному по колу.)

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Либ Светлана
Додано
1 лютого 2021
Переглядів
459
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку