Під час ранкової зустрічі ми з учнями не лише поговорили про весело проведений час, емоції та тему уроку, а й розвивали мовлення та мислення, виконуючи вдало підібрані вправи та завдання.
Ранкова зустріч
Мета: створити невимушену атмосферу перед уроком; забезпечити гарний настрій учням. Розвивати навички висловлювати власні думки, обмінюватися враженнями; працювати в групах. Виховувати повагу до співрозмовника.
Обладнання: ребус, жвава музика, капелюх.
Хід ранкової зустрічі
1. Привітання
Діти і вчитель встають у коло. Вітання розпочинаються словами:
(Зразки початку виразу для дітей написані на дошці)
- Доброго Ранку! Я рада/радий…
- Привіт! Сьогодні я хочу поділитися…
- Вітаю! Я сподіваюся сьогодні…
2. Обмін інформацією. Вправа «Інтерв’ю»
Діти об’єднуються в пари і розповідають один одному, як вони провели вчорашній день.
3. Новини дня.
Помічник вчителя подає інформацію про дату, назву місяця, день, погоду, присутніх.
- Розгадайте ребус.
Бесіда про значення слова «мислити».
4. Групове заняття.
Вправа «Автобус»
(Звучить музика, діти стоячи у колі роблять відповідні рухи)
- Діти розрахуйтеся на водія та пасажира. Поділіться на дві групи, утворюють дві шеренги, і станьте один навпроти одного.
Інструкція: уявіть собі, що ми всі їдемо в автобусах: одна підгрупа їде в одному автобусі, друга – в іншому. Автобуси зупинилися поруч у транспортному заторі. Ви сидите біля вікна і бачите, що в іншому автобусі просто напроти вас і теж біля вікна сидить ваш знайомий. Це велика удача, тому що вам потрібно терміново передати йому важливу інформацію, і ви, скориставшись ситуацією робите це. Але зробити все це ви можете тільки мовчки, без слів, за допомогою жестів.
Варіанти повідомлень:
5. Вправа «Капелюх»
Діти одягають капелюх на голову. По черзі пояснюють значення слів «мислити», «думати», «знати». Потім добирають синоніми до слова «мислити»; спільнокореневі слова (різні частини мови) до слова «думати»; складають міні-розповідь з одним словом (на вибір).