Ранкова зустріч "Господарі своєї території", 2 клас

Про матеріал
Розширювати пізнавальні інтереси дітей, сприяти бережливому ставленню до навколишнього середовища, дати змогу усвідомити необхідність зберігати і примножувати природні багатства. Вчити працювати в групах; заохочувати самостійно опрацьовувати матеріал з обраної теми.
Перегляд файлу

Бабіченко Н.Ю., вчитель початкових класів

 Смілянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №11

Смілянської міської ради Черкаської області

Ранкова зустріч «Господарі своєї території»

  1. Вітання

В цьому класі друзі всі:

Я, і ти, і ми, і ви.

Посміхнись тому, хто зліва.

Посміхнись тому, хто справа.

Ми усі одна сім’я.

Гра «Побажання»

Учні стоять у колі і кидаючи м’ячик один одному, промовляють добрі побажання. Бажаю здоровя, радості.

  1. Обмін інформацією. Тема дня «Господарі своєї території»

Казка «Як собака знайшов собі господаря»

Довго жили собаки самі собі так, як і досі ще живуть вовки, аж поки не народився такий собака, якому не сподобалося вільне собаче життя. Набридло йому блукати самому, шукаючи для себе їжу й повсякчас боятися дужчих від себе.

Довго він думав, як йому своє життя змінити, й надумав стати за наймита до найдужчого звіра. Надумав ото так та й іде собі. Коли зустрічає свого найближчого родича великого, дужого, злого вовка.

  • Куди йдеш, собако? питає вовк.
  • Та оце шукаю собі господаря, може, ти наймеш? Вовк згодився, й собака пішов за ним.

Йшли вони, йшли, аж дивиться собака: підняв вовк носа, понюхав повітря й швиденько звернув з стежки в кущі, серед яких почав потихеньку пролазити далі.

  • Що з тобою, господарю? Чого ти злякався?
  • Хіба не бачиш? Он ведмідь стоїть, а він і тебе, й мене зїсти може!

Побачив собака, що ведмідь дужчий за вовка, та й вирішив іти прохатися у найми до ведмедя. Кинув вовка й пішов. Ведмідь охоче прийняв собаку за наймита та й каже:

  • Ходім до череди, візьму я собі корову; обидва добре наїмося!

Коли тільки почали вони до череди підходити, аж там страшенний заколот; корови ревуть і тікають хто куди... Глянув ведмідь з-за дерева та мерщій і собі тікати далі в ліс.

  • Ох, невчасно я сюди прийшов! каже він до собаки. Тут уже лев господарює.
  • А хто ж то такий лев?
  • Хіба не знаєш? Та це ж найдужчий звір у світі!
  • Коли він найдужчий за всіх звірів, то бувай здоров! Коли вже бути наймитом, то тільки в найдужчого звіря.

Промовивши це, пішов собака прохатися в найми до лева. Лев прийняв. І почав собака служити левові.

Довго, дуже довго був собака наймитом у лева, й жилося йому добре, бо не було дужчого за лева звіра в лісі й ніхто собаку не насмілювався образити.

Та одного разу йдуть удвох серед голих скель, коли це лев зупинився... Заревів на весь голос та щосили як рвоне лапою землю, так зразу яму й вирив, а сам потихеньку-потихеньку та назад.

  • Що таке, господарю? запитав здивований собака.
  • Людина сюди йде... Треба тікати швидше, бо лихо буде!
  • Ну, бувай здоров, леве! Коли вже мені служити в наймах, то в того, хто за тебе дужчий!

І пішов собака до людини. З того часу служить собака в людей.

Давно, дуже давно це було, а собака все служить людині, й дужчого від неї господаря він так-таки й не знайшов.

  • Розкажіть, яких господарів зустрічав вовк під час своєї подорожі?
  • Із ким залишився жити собака? 
  • Як ви думаєте, хто господарі  на нашій землі? 
  • Як називають, людей, які проживають на території України?

Проблемне питання

  • Поміркуйте, яку людину можна назвати хорошим господарем своєї землі?
  1. Групове заняття

Судове засідання

Людина – господар. Але що людина без природи? Уявити собі неможливо життя без повітря, води, співу птахів, шелесту листя. Усе це нам щедро дає природа, а замість цього просить тільки бережливого ставлення до неї. На жаль, ані рослини, ані тварини не можуть говорити. А якби могли? Пофантазуємо!

Прошу уваги! Судове розслідування починається! Стан навколишнього середовища України на сьогоднішній день уважається критичним. За тривалістю життя населення України посідає 52 місці в світі. Найбільше забруднюється повітря, водойми. Люди часто зривають красиві рослини, а тварин винищують заради м'яса або хутра, а інколи просто так, заради розваги.

Діти об’єднуються у групи. Кожна група отримує картки із зображенням.

Завдання:  кожна група від імені тих, хто зображений на картці, придумує діалог чи розповідь про свою Батьківщину.

1 група – небесні мешканці: сонце, зірки, місяць, хмари, веселка, дощ тощо;

2 група – мешканці землі;

3 група – мешканці підводного світу.

4. Теми для щоденника вражень:

Я – господар на своїй землі.

Гарний господар дбає…

Моя турбота про…

docx
Додано
25 серпня 2019
Переглядів
5121
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку