Бабіченко Н.Ю., вчитель початкових класів
Смілянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №11
Смілянської міської ради Черкаської області
Ранкова зустріч «Господарі своєї території»
В цьому класі друзі всі:
Я, і ти, і ми, і ви.
Посміхнись тому, хто зліва.
Посміхнись тому, хто справа.
Ми усі одна сім’я.
Гра «Побажання»
Учні стоять у колі і кидаючи м’ячик один одному, промовляють добрі побажання. Бажаю здоров’я, радості.
Казка «Як собака знайшов собі господаря»
Довго жили собаки самі собі так, як і досі ще живуть вовки, аж поки не народився такий собака, якому не сподобалося вільне собаче життя. Набридло йому блукати самому, шукаючи для себе їжу й повсякчас боятися дужчих від себе.
Довго він думав, як йому своє життя змінити, й надумав стати за наймита до найдужчого звіра. Надумав ото так та й іде собі. Коли зустрічає свого найближчого родича – великого, дужого, злого вовка.
Йшли вони, йшли, аж дивиться собака: підняв вовк носа, понюхав повітря й швиденько звернув з стежки в кущі, серед яких почав потихеньку пролазити далі.
Побачив собака, що ведмідь дужчий за вовка, та й вирішив іти прохатися у найми до ведмедя. Кинув вовка й пішов. Ведмідь охоче прийняв собаку за наймита та й каже:
Коли тільки почали вони до череди підходити, аж там страшенний заколот; корови ревуть і тікають хто куди... Глянув ведмідь з-за дерева – та мерщій і собі тікати далі в ліс.
Промовивши це, пішов собака прохатися в найми до лева. Лев прийняв. І почав собака служити левові.
Довго, дуже довго був собака наймитом у лева, й жилося йому добре, бо не було дужчого за лева звіра в лісі й ніхто собаку не насмілювався образити.
Та одного разу йдуть удвох серед голих скель, коли це лев зупинився... Заревів на весь голос та щосили як рвоне лапою землю, так зразу яму й вирив, а сам потихеньку-потихеньку – та назад.
І пішов собака до людини. З того часу служить собака в людей.
Давно, дуже давно це було, а собака все служить людині, й дужчого від неї господаря він так-таки й не знайшов.
Проблемне питання
Судове засідання
Людина – господар. Але що людина без природи? Уявити собі неможливо життя без повітря, води, співу птахів, шелесту листя. Усе це нам щедро дає природа, а замість цього просить тільки бережливого ставлення до неї. На жаль, ані рослини, ані тварини не можуть говорити. А якби могли? Пофантазуємо!
Прошу уваги! Судове розслідування починається! Стан навколишнього середовища України на сьогоднішній день уважається критичним. За тривалістю життя населення України посідає 52 місці в світі. Найбільше забруднюється повітря, водойми. Люди часто зривають красиві рослини, а тварин винищують заради м'яса або хутра, а інколи просто так, заради розваги.
Діти об’єднуються у групи. Кожна група отримує картки із зображенням.
Завдання: кожна група від імені тих, хто зображений на картці, придумує діалог чи розповідь про свою Батьківщину.
1 група – небесні мешканці: сонце, зірки, місяць, хмари, веселка, дощ тощо;
2 група – мешканці землі;
3 група – мешканці підводного світу.
4. Теми для щоденника вражень:
Я – господар на своїй землі.
Гарний господар дбає…
Моя турбота про…