Ранкова зустріч на тему «Корисні звички»
Мета: ознайомити учнів з корисними і шкідливими звичками; пояснити важливість
дотримання корисних звичок; розвивати зв’язне мовлення, логічне та креативне мислення; формувати спільноту; виховувати дружелюбність та командну роботу.
Матеріали: ілюстративний та роздатковий матеріал, відеоматеріали.
І. Вітання
Вправа «Настрій зубчика»
Мета: визначити емоційний настрій учнів, провести привітання у нетрадиційній формі; згуртувати дітей.
Обладнання: ілюстративний матеріал.
Хід проведення
Оберіть зубчик, який відповідає вашому настрою
ІІ. Обмін інформацією
Сьогодні зубчики розкажуть нам про корисні звички.
Гра-заняття від зубчика
Пригадайте, чи доводилося вам виконувати якісь дії; чи виникало у вас бажання або потреба робити це знову й знову. Це і є звичка - особлива форма поведінки людини, яка виявляється у здатності робити ті чи інші дії, що закріпилися внаслідок багаторазового їх повторення.
Звички бувають корисні - ті, що зміцнюють здоров’я людини і свідчать про рівень її культури, та шкідливі, що сприяють погіршенню здоров’я людини.
Корисні звички з’являються на основі природних потреб, під час навчання та виховання у сім’ї, дитячому садочку, школі та інших дитячих колективах (спортивних, хореографічних, музичних). Це, наприклад, звички дотримуватися правил гігієни - мити руки перед їжею і після неї, після відвідування туалету та повернувшись із прогулянки, двічі на день чистити зуби, регулярно митися під душем.
Дуже допомагають у житті звички спати з відчиненою кватиркою, робити вранішню гімнастику, дотримуватися режиму дня. Вони сприяють фізичному та психічному розвиткові людини, підвищують її працездатність, зміцнюють здоров’я.
До корисних звичок належать також пунктуальність, охайність, чесність і ввічливість, які завжди поважали у суспільстві.
Чим раніше сформувалися корисні звички, тим легше людині уникнути шкідливих звичок.
Шкідливі звички і здоров’я
Наприклад, у школі, на вулиці, в автобусах чи тролейбусах вам доводиться братися руками за поручні, дверні ручки та інші речі, яких торкаються також сотні і тисячі людей. Відомо багато мікроорганізмів, які вражають шкіру, очі, органи травлення. Такі хвороби в народі називають «хворобами брудних рук». Виробивши у себе звичку регулярно мити руки з милом, ви уникнете багатьох цих захворювань.
Вам, мабуть, траплялися люди, які гризуть нігті, голосно плямкають та сьорбають під час їжі, облизують пальці, длубаються в носі, кидають сміття на підлогу. Дивитися на такі звички не дуже приємно. Таких людей називають невихованими. Подібних шкідливих звичок зазвичай можна легко позбутися, якщо стежити за собою, прислухатися до думки інших людей.
Багатьох звичок набуваєш, спостерігаючи за оточуючими людьми. Якщо близькі тобі дорослі й однолітки дбають про чистоту тіла, дату, житла, додержуються правил раціонального харчування, у тебе самого змалку сформуються відповідні корисні звички. Спостерігаючи за людьми, які переходять дорогу, ти поступово звикаєш до певних правил і дієш так само.
Якщо шкідлива звичка у вас з’явилася, то позбутися її важко, але можливо. Якщо усвідомлюєш, що маєш шкідливу звичку, виріши, як її позбутися. Для збереження життя і зміцнення здоров’я треба набувати корисних звичок.
ІІІ. Групове заняття
Створення колективного колажу «Корисні звички»
Робота з лего
Поділіться на групи. Складіть з деталей лего здоровий зубчик і хворий зубчик. Розіграйте між ними діалог.
ІV. Щоденні новини
Поетична хвилинка
Робота з календарем погоди та щоденною інформацією.
Доброго ранку, школярі!
Сьогодні понеділок, 19 листопада
Погода ______________
День, число, місяць та рік.
У нашому класі ___________ учнів
Вітаємо з днем народження _________________ !
Список використаних джерел