Розробка ранкової зустрічі на тему Весна допоможе класному керівникові при вивченні теми Весна ближче познайомитися з класним колективом краще пізнати учнів побачити їх ставлення до однокласників
Тема: Весна
Мета: налаштувати дітей на роботу в класі з гарним позитивним настроєм, збагачувати словниковий запас словами- привітаннями ,компліментами. Розширити, збагатити уяву дітей про чудову пору року весну, її ознаки в природі. Розвивати уяву, спостережливість, вміння мислити, аналізувати, вміння працювати в парі, в групі.Виховувати любов до друзів, доброту, любов і бережне відношення до природи, любов до весняних свят.
Обладнання: презентація” Весна”, ілюстрації, малюнки учнів, мовний матеріал, лепбук
Хід ранкової зустрічі
І. Вітання.
1. Організація класу.
Грає музика, яка повідомляє дітям, що вже час збиратися у коло. Діти і вчитель стають у коло.
2. Вітання вчителя.
Промінчик весняний заглянув у клас
І в коло велике зібрав, друзі, нас
Давайте з’єднаєм долоньки свої
І радо всміхнемось:
Я – вам, ви - мені.
3. Привітання один з одним.
Діти по колу передають квіточку добра та вітаються:
4. Рукопотискання.
(за списком прізвищ в алфавітному порядку)
5.Скажи комплімент другу.
- Лізо, яка ти прекрасна!
- Богданчику, ти справжній друг!
- Вікусю, яка в тебе гарна зачіска!
6. Вітання вчителям
Вчитель. Діти подивіться скільки гостей до нас завітало. На Україні кажуть: “Гість у дім – радість в нім.” Дякуємо, що завітали до нас на гостину, в цю світлу та радісну днину. Давайте привітаємось з нашими гостями.
Діти. Добрий день! Настрою, радості, сонця і квітів .Сьогодні вам зичать бирлівські діти!
7.Вправа “Побажання.”
Ось у мене в руках м’ячик. Я хочу, щоб передаючи його з рук в руки по колу ви висловили свої найкращі побажання однокласникам. Обов’язково ми маємо дивитися один одному в очі і дякувати за вітання.
Наприклад:
8.Календар природи.
- Діти, який день тижня сьогодні?(відповіді дітей)
-Який він за рахунком?
9. Слово вчителя.
ІІ Групове завдання.
(завдання із чарівної скриньки)
У цій скриньці є певний предмет . Я пропоную визначити, що це може бути.
При цьому діють певні правила:
Кожен може задавати одне запитання про об’єкт, який знаходиться всередині.
Відповідь буде одна “Так” чи “Ні”
-Це аркуш паперу? (так )
-Він червоного кольору? (ні)
- На ньому щось написано? (так)
- Це лист? (так)
2.Ось і відгадали . Це лист від пори року - Весна
Зійшли сніги, шумить вода
Земля вже квіти викида,
Буяє травка молода,
Все навколо оживає,
Коли це буває? (Весною)
3.Як ви гадаєте, яка тема дня?
4. Бесіда вчителя про весну.
Сьогодні ви дізнаєтесь багато нового та цікавого про весняні місяці, про те, які птахи першими повертаються з вирію, про квіти, що зацвітають першими. Але перед тим, як почати наше заняття, я повинна перевірити, як добре ви знаєте цю пору року.
4.1. Гра “Буває, не буває”
У нас на дошці розвішені малюнки, на яких зображені явища природи. Нам потрібно залишити тільки ті, які притаманні саме весні.
1 малюнок.
2 малюнок.
3 малюнок.
Крига пливе по річці. Це явище відбувається? Так . Отже, цей малюнок залишається.
4 малюнок.
Сніг.
Далі на малюнку…
Далі на малюнку…
Бруньки.
4.2.Бесіда про назви місяців.
- Діти, а хто знає назви весняних місяців?
Березень – квітень – травень.
Березень. Саме він починає весну. Стало світліше, день збільшився, ніч стала коротшою, потеплішало. З’явилися бруньки на деревах. Час збирати березовий сік.
Як ви гадаєте, чи не від цього пішла назва місяця? Так, від назви “береза.”
Після березня приходить місяць квітень. Сонечко пригріває сильніше, земля все більше вкривається трав’яним килимом, починають з’являтися перші весняні квіти. Саме від квітування місяць і одержав таку назву.
І останній місяць весни – травень. Його в народі називають “травник”, “громовик”.
Травень - місяць щедрий на дощі. Він напуває землю водою.
5. Крісло автора.
(вірші дітей про весняні місяці.)
Березень.
Що вище сонце- довші дні,
Зима ховається в барлогу.
А я сестра своїй весні,
Встеляю травами дорогу.
Ще не прокинувсь ліс від сну,
Ще ручаї стежки вивчають,
А вже берізоньки весну,
Пташиним співом зустрічають.
Квітень.
Я змалечку квіти люблю, як життя,
Їх знаю напам’ять, на дотик.
Вирощую,пещу , як мама дитя.
І дня не сиджу без роботи.
У домі без квітів, як без немовля
Батьки в ньому наче сирітки…
Я хочу, щоб наша планета Земля,
Була дуже схожа на квітку.
Травень.
Її я славлю, як поет.
І мов художник – живописець,
Малюю травами портрет.
Ще й покриваю ніжним цвітом
Закучерявлені сади.
Щоб працьовиті бджілки дітям
Збирали сонячні меди.
6. Висновок:
Весна – це шлях, який природа проходить від зими до літа.
7. Перегляд презентації” Весна”
- Перші ознаки весни;
- Перші квіти;
- Приліт птахів;
- Оживає природа;
- Пробудження тварин;
- Веснянки;
- Прикмети про весну;
- Турботи людей;
- Правила здоров’я.
ІІІ Обмін інформацією.
23 березня- день весняного рівнодення. Весну поділяють на три періоди: рання весна, справжня весна, розквіт весни.
День – (весняний день)
Сонце – (весняне сонце )
Промені – (весняні промені)
Погода – (весняна погода )
Квіти – (весняні квіти )
Місяці – (весняні місяці)
3.Висловлювання учнів про весну.
Весною довші, дні стають ночі коротші.
Розпускаються на деревах бруньки.
ІІІ. Щоденні новини.
1.Бесіда вчителя про те, які зміни відбуваються в природі.
Птахи повертаються з теплих країв.
Звірі прокидаються від зимового сну.
З’являються перші весняні квіти.
2.Гра” Склади картину весни”
(Робота в групах )
Клас ділиться на дві групи. Кожна група має завдання зібрати картину з частинок. Діти виконують завдання.
3.Колективна робота лепбук “Весна”
4.Висновки.
Ось, діти, наша ранкова зустріч дійшла до завершення. Ви всі були молодці, гарно працювали, поводилися чемно. Дякую вам за роботу.
Її